Jump to content
komancz

Wszystko o LETNICH oponach do subaru

Recommended Posts

2 godziny temu, SubaruLPG napisał:

Opona która w testach jest w czołówce nie koniecznie w testach długo dystansowych wypadnie dobrze.

Akurat w moim przypadku testy długodystansowe niekoniecznie mają znaczenie, ponieważ w ciągu roku robię dość małą liczbę km. Średnio 11kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, wtw napisał:

Mam też informację od  wulkanizator,a, u którego zmieniam kapcie, że mieli sporo sygnałów o rozpadaniu się opon tej firmy

Na kilku różnych autach miałem różne generacje GY Eagle F1 i zero problemów... Brzmi jak "ktoś słyszał, że szwagier brata ciotki wujka kolegi..." ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, wtw napisał:

A te GoodYear to jaki był to model i jak się sprawowały? Rozważam zakup  opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. W testach rzekomo to czołówka, aczkolwiek nie wiem czy takie testy są wykonywane w 100% obiektywnie. Mam też informację od  wulkanizator,a, u którego zmieniam kapcie, że mieli sporo sygnałów o rozpadaniu się opon tej firmy. Nie mówię tu o tym konkretnym modelu, który wskazałem tylko ogólnie. Samochodem wożę rodzinę, więc takie info nieco mnie przeraziło.

 

Przyznam się, że nie wiem co to za model bo na nich kupiłem auto i z racji na ich wiek postanowiłem je zmienić. Leżą u mnie w domu, w sumie można je sprzedać jeśli komuś wiek nie przeszkadza, bo zużyte nie są. Ja przejechałem na nich jeden sezon. Ale nie ma mnie obecnie w domu więc nie powiem Ci jaki model. Dobrze ktoś napisał, że to takie gdybanie, że są kiepskie. Zarówno GoodYear jak i Bridgestone to marki znane, szanowane i cieszące się dobrą opinią. Moim zdaniem, jeśli nie jedziesz w tym na tor to po prostu poczytaj opinie użytkowników, sprawdź cenę i tyle. Nie ma co tu dużo kminić kiedy kupujesz oponę serii Premium lub troszkę niżej. Dla przykładu moja dziewczyna kupując Kia w zestawie dostała opony Hankook. Jeździ już trzeci rok, auto prowadzi się bezpiecznie, hamuje na suchym jak i mokrym i nic tam spod kół nie wyje. Mówię o prędkościach zgodnych z przepisami i warunkami atmosferycznymi. Więc nie widzę sensu dla którego miałaby je wymieniać. 

Są też osoby, które jeżdżą na jakichś No-name i też wsiadają do tego auta w każdą pogodę, rozpędzają je do prędkości autostradowych i żyją... choć nie popieram takiego rozwiązania. 

Wracając do Roadhawk - tak jak pisałem, przejechałem na nich obecny sezon, mój kumpel w Accordzie też i obaj jesteśmy zadowoleni oraz nie zauważyliśmy nadmiernego zużycia opon. Stąd uważam je za dobry zakup. Niemniej jednak sądzę, że gdybym jeździł na GoodYear/Michelin/Yokohama/Fulda/Continental z tej samej klasy opon letnich, nie wielosezonowych, byłbym równie zadowolony bo auto użytkuję jako zwykły pokonywacz tras i lubiący jeździć w dobrą pogodę. 

Edit:

Dodam jeszcze, że skoro wspominasz o testach długodystansowych, to w miesiącu październiku, na Roadhawkach mój komputer w 2.0NA po trasie 100/200km pokazywał czasem średnie spalanie poniżej 8l/100km. I nie była to jazda na emeryta tylko po prostu kumulacja dobrych warunków mających wpływ na spalanie, na co opony również wpływają. 

Edited by Orear

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, PR7EMEK napisał:

Na kilku różnych autach miałem różne generacje GY Eagle F1 i zero problemów... Brzmi jak "ktoś słyszał, że szwagier brata ciotki wujka kolegi..." ;)

Finalnie tak też potraktowałem te informacje, choć początkowo, wzbudziły we mnie pewną nieufność do marki. Próbowałem też znaleźć coś w sieci na temat tego rozpadania się i nic nie znalazłem. Więc można to potraktować jako bajki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę kupić nowe kapcie letnie do swojego forka sg (budżet ok 1600zł)

Dotychczas jeździłem na michelin energy saver, ale zastanawiam się, czy kupować zwykłe cywilne 215/60/r16, czy może dedykowane dla suvów (tutaj 215/65/r16, bo jest większy wybór i są tańsze).

Najwięcej czasu spędzam na asfalcie (miasto, autostrady), od czasu do czasu włóczę się polnymi drogami, ale nie że jakieś dużo błocko.

W sumie na tych michelinach nie miałem problemów, ale może taka opona dla suva jest bardziej wytrzymała i przystosowana do gruntowych dróg. Z drugiej strony pewnie jest głośniejsza i mniej komfortowa oraz ma gorsze parametry hamowania od zwykłych szosówek.

Z typowych opon wpadły mi w oko Hankook ventus prime 3  z profilem 60 lub continental premiumcontact 6 z profilem 65.

Czy możecie polecić coś z opon typu suv lub 4x4, czy je sobie odpuścić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kulbit, ja polecam i sporo osób również Vredestein. Model Sportrac 5 w rozmiarze 215/65/16 porównałem z Continentalem PremiumContact 6 i mają wszystkie indeksy takie same, a są 52 zł/szt tańsze (na oponeo).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A miał ktoś do czynienia z bridgestone turanza t005?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, kulbit napisał:

A miał ktoś do czynienia z bridgestone turanza t005?

Miałem w Outback. Fajne bo dość twarda ścianka, a mieszanka dobrze kleiła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeszcze mam wątpliwość, czy opona 215/65/16 nie będzie obcierać przy takiej feldze ET48?

Czy ktoś z Was zakładał takie opony na dokładnie takie felgi?

BTW myślałem, że w moim forku indeks dla opon 215/60/16 wynosi 95H, ale jak spojrzałem na tabliczkę to jest 95V. Obecne 2 komplety mam 95H..

 

12.jpg

Edited by kulbit
dodatkowe pytanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym sezonie ( jak dożyje:) ) założyłem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 - 500 km już przejechane i moje STI trzyma się drogi jak zły , polecam 

 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, polak900 napisał:

W tym sezonie ( jak dożyje:) ) założyłem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 - 500 km już przejechane i moje STI trzyma się drogi jak zły , polecam 

 

 

 

Potwierdzam, mam w gieteku- jak po szynach. 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polak900 @Fala a wiecie jak mają się w porównaniu do Michelinów Pilot Sport 4? Czeka mnie w najbliższych dniach zakup nowych letnich opon, i zacząłem się rozglądać za opcjami. Widziałem dużo dobrych opinii o Michelinach, ale z chęcią sprawdzę co konkurencja ma do zaoferowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, gomis napisał:

@polak900 @Fala a wiecie jak mają się w porównaniu do Michelinów Pilot Sport 4? Czeka mnie w najbliższych dniach zakup nowych letnich opon, i zacząłem się rozglądać za opcjami. Widziałem dużo dobrych opinii o Michelinach, ale z chęcią sprawdzę co konkurencja ma do zaoferowania.

Nie mam zdania, nie miałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli coś je różni to niuanse , ja kupiłem po testach na tyrereview , każde które kupuje to właśnie na podstawie tej strony

 

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-5.htm

 

Skłoniły mnie do tego bardzo dobre właściwości na mokrym i cena bo kupiłem je tanio

Porównywałem do Mitchelinow PS 4s

Obecnie zrobiłem jakieś ponad 500km i opony trzymają jak wściekłe na suchym w tych temperaturach , jeszcze lepiej będzie jak się ociepli

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, polak900 napisał:

Jeżeli coś je różni to niuanse , ja kupiłem po testach na tyrereview , każde które kupuje to właśnie na podstawie tej strony

 

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-5.htm

 

Skłoniły mnie do tego bardzo dobre właściwości na mokrym i cena bo kupiłem je tanio

Porównywałem do Mitchelinow PS 4s

Obecnie zrobiłem jakieś ponad 500km i opony trzymają jak wściekłe na suchym w tych temperaturach , jeszcze lepiej będzie jak się ociepli

Aaaaa gocio prawda :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Szanowni, obecnie mam letnie opony w rozmiarze 225/55R18 - jak na zdjęciu :)

20200319_132638.thumb.jpg.4ba2ce5a9b6e7caef4d4a8a91963e485.jpg

 

Pytanie moje brzmi,  jakie mogę założyć do auta Leśnik 4 MY14 opony AT? Czy ograniczony jestem do YOKOHAMA Geolandar A/T G015 (ponoć bardzo dobra opona)? Czy to jedyny producent opon AT w takim rozmiarze? 

Zależy mi na pozostaniu przy felgach 18 z różnych względów,  także finansowych,  ale przede wszystkim praktycznych - nie mam miejsca na ich składowanie. Ale jak będzie lepiej zmienić na felgi w rozmiarze 17 to z jakiego powodu? Możliwość założenia lepszych opon? Jakich? W jakim rozmiarze? Ponoć pasują do mojego autka także opony w rozmiarze 225/65R17. Chciałbym by jednak mi one nie tarły o nadkola podczas skrętu kół:)

Edited by KPR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Panowie, prosiłbym o pomoc w wyborze opon. Obecnie mam jeszcze koła zimowe, tj. 205/60/16 przy feldze o szerokości 6.5j i ET 48. Niedawno udało mi się kupić w przyzwoitej cenie felgi od Legacy, 18-tki o szerokości 7.5j i ET 55. Na opo_eo.pl zalecali mi do nich opony 215/45/18. Z kolei znajomi mówią mi, żeby wybrać 225/45/18, które są również sporo tańsze. Może ktoś z Was ma takie u siebie i podpowie, które lepsze ;-)

Edited by KOroll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz 225.

Na 7.5 cala felgi wejdą bardzo ładnie. A skoro są do tego tańsze, to bierz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.04.2020 o 18:47, polak900 napisał:

A czemu

 A nie wiem.... ;) 

 

P.S. Może bo kiedyś mailem Goodyear'y i nie byly ani Good ani year. Ale były też używane w bydlaku co miał 125 kuniów mocy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, rosaskc napisał:

Bierz 225.

Na 7.5 cala felgi wejdą bardzo ładnie. A skoro są do tego tańsze, to bierz ;)

A czy te 225 nie będą zbyt ciężkie do silnika 2.0? W nadkolach zmieszczą się bezkolizyjnie? Wiem, że 18-calowe w tym rozmiarze były zakładane w mocniejszych wersjach silnikowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z szybkim pytaniem:

czy opony w rozmiarze 205\70\15 podejdą do Legacy III?

Chodzi o to żeby było wyżej, a nie wiem czy nie będzie tarło o nadkola.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.05.2020 o 11:40, KOroll napisał:

A czy te 225 nie będą zbyt ciężkie do silnika 2.0?

nie będą. Obecnie wszystkie podwyższone Subaraki ( XV, Forek) z silnikiem 2.0i wychodzą na tak szerokim kapciu. Nawet 1,6i na takim wyjezdza.

Godzinę temu, dcd84 napisał:

czy opony w rozmiarze 205\70\15 podejdą do Legacy III?

Chodzi o to żeby było wyżej, a nie wiem czy nie będzie tarło o nadkola.

odpal kalkulator opon, wpisz rozmiar homologowany i rozmiar który chcesz kupić. Szału z tym podwyższeniem nie będzie za to licznik będzie  przekłamywał im szybciej będziesz jechał tym bardziej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukuje opinii użytkowników Michelin PS4 i Pilot Super Sport. Jakie różnice między tymi dwoma mieszankami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po co takie , wyśrodkuj i weź mitheliny 4s, ja tez o nich myślałem ale wziąłem GYA5, jak dla mnie mega opona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...