Jesteś pod kontrolą agencji tam rządzącej. Mają radar, Ty masz transponder, radio i zgłaszasz jaki lot wykonujesz składając plan lotu - VFR/IFR, a przede wszystkim wykonujesz polecenia gościa, który Cię kontroluje w swojej strefie. Jeżeli to lot VFR to wzrokowo określasz gdzie jesteś i unikasz przeszkód, odpowiedzialność za bezpieczeństwo lotu spoczywa na Tobie. Natomiast gdyby to był lot IFR, lecisz dokładnie tak jak mówi Ci kontroler tzn. utrzymujesz kurs, wysokość i prędkość (choć w przypadku szybowców nie wiem jak z tym ostatnim jest).
To, że na molo są ludzie nie ma znaczenia, na większość poligonów wojskowych też możesz sobie wejść zbierać grzyby, o utracie życia informuje Cię jedynie tablica ostrzegawcza. Zresztą, tam na tych filmikach chyba nie przelatuje bezpośrednio nad samym molo tylko w jakiejś odległości, albo nie widziałem wszystkich filmików.