Jump to content

Orear

Użytkownik
  • Content Count

    196
  • Joined

  • Last visited

About Orear

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday September 17

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Roztocze
  • Auto
    Legacy IV, wagon, '08, 2.0, ze skrzynią dla leniwych (:

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Orear

    wycieraczki

    Odkopię temat bo mi tytuł pasuje. Otóż jakiś czas temu wziąłem się za wyczyszczenie komory silnika, żeby ładnie było i przejrzyście, zatem zdjąłem także osłony podszybia i zdemontowałem wycieraczki. Wyczyściłem wszystko co tam było, bez demontażu jakichkolwiek cięgien, silniczków, tylko pióra i ich ramiona bo bez tego nie da się zdjąć plastików. Syfu tam było co niemiara... Ale, do rzeczy, poskładałem wszystko tak jak należy, uruchamiam silnik po dwóch dniach bez akumulatora, wszystko śmiga i ku mojemu zdziwieniu zmienił się zakres pracy wycieraczek. W sensie... W położeniu dolnym, płaskim są tak jak powinny być, równiutko ułożone na tej przestrzeni gdzie są podgrzewane, natomiast w położeniu pionowym zawracają jakby wcześniej niż to było do tej pory. O jakieś 5cm. Nie utrudnia mi to jazdy w deszczu, bo mimo wszystko te 5cm więcej od krawędzi okna nie jest jakimś super wielkim problemem, ale zauważam to za każdym razem i mnie intryguje, że przed demontażem wycieraczka kierowcy dochodziła w pełni równolegle do krawędzi okna, a teraz już nie. Jakieś pomysły?
  2. Orear

    Disla felgi

    Myślę, że w rok był w stanie zrobić kilka tysięcy. ;p
  3. Orear

    Disla felgi

    No i gdzie ta opinia?
  4. To żarówki LED też nie można wstawić nawet jeśli oznaczona jest jako H4? Wydaje mi się, że tutaj akurat rodzaj homologacji reflektora nie ma znaczenia... Żarówka H4 LED to żarówka H4 i spełnia tę samą rolę co zwykła żarówka światła drogowego czyli wysyła silny strumień światła prostopadle przed pojazd. Rodzaj żarówki (zwykła/LED) imo nie ma tu znaczenia zwłaszcza, że nie będziesz wykorzystywał jej jako światła do jazdy dziennej o czym rozmawiamy powyżej.
  5. Stwierdzam, że pewnie nie da się uzyskać w żaden sposób takiej homologacji na moje Subaru 2008, bo producent nie przewidział, chociaż jakby wsadzić moduł to niczym nie różniłoby się to od takiego, w którym taka opcja została przewidziana... Pytanie tylko, czy to jest takie widzimisię światowe, żeby kupować nowe autka, bo mają jedną literkę więcej i teoretycznie reflektor stworzony pod taki tryb dzienny (lub fabryczne LEDy), czy to w Polsce mamy gdzieś w nosie ekologię i łatwiej jest potencjalnego Kowalskiego naciągnąć na mandat niż umożliwić mu zamontowanie za cenę mandatu modułu, który obniży emisję ciepła i wymiany żarówek/odbłyśników na przestrzeni lat, a przy okazji sprawi, że nie będzie walił po oczach w słoneczny dzień światłami mijania bo niestety przyzwyczajeni już jesteśmy do jazdy na światłach za dnia i gdyby ten nakaz znieść to nagle wzrośnie liczba wypadków? Może za dużo kminię... ale moim zdaniem, skoro jest taka opcja, żeby to było fajne, łatwe w montażu i działało zgodnie z zaleceniami prawa odnośnie świateł dziennych, to dlaczego niby nie można tego zalegalizować?
  6. Tam powyżej zostałem trochę wyjaśniony więc przesiedziałem godzinę w internecie i poczytałem różne rzeczy. Więc teraz ja zadam pytanie odnośnie tych całych DRL. @kamul nie obraź się, że pod Twoim tematem. Czy to jest w ogóle legalne w autach 10 letnich, starszych? Otóż poczytałem, że nawet jeśli nie wykorzystujemy fabrycznie zamontowanych halogenów to światła drogowe (dla jasności, chodzi mi o długie) muszą mieć specjalne oznaczenie, że mogą takimi światłami "dziennymi" być... Chodzi o literki RL, lub DRL na nich. Biorąc pod uwagę, że 10 lat temu to nikt o światłach dziennych nie myślał, a LEDy nie były jeszcze tak pospolite to nasze światła pewnie nie mają odpowiednich oznaczeń? Zatem na logikę, w świetle prawa, zamontowanie modułu DRL na światłach drogowych też byłoby niezgodne z prawem pomimo tego, że owe światła mają homologację do bycia wykorzystywanymi na drogach ponieważ będą miały jedynie literkę R. Jeśli źle uważam to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. Nie mam jak obecnie skoczyć do auta i sprawdzić oznaczeń u siebie. Jeżeli wierzyć internetowi, światła przeciwmgłowe będą miały oznaczenie B, zatem ten kierunek dyskusji pomijam, bo to oznaczenie w powiązaniu z naszym prawem dyskwalifikuje te światła jako możliwe do korzystania w warunkach dobrej widoczności.
  7. Wiele ludzi na zimę już typowych zimówek nie kupuje tylko wielosezonowe. Tłumaczą to tym, że w Polsce obecnie mamy aż 7 dni śniegu, a reszta to 10cm pluchy, wody i soli na drodze i właśnie o tę wodę szczególnie chodzi. Aczkolwiek sam nie testowałem, bo jeszcze mam zimówki w świetnym stanie.
  8. Tutaj prędzej możesz uzyskać odpowiedź.
  9. 1. Nie zależy to przypadkiem od modelu panelu? Chyba, że ktoś tu rozwieje moje myślenie. 2. Antena w Legacy IV zamontowana jest w tylnej klapie. Czasami przewód biegnący tam jest przełamany ze starości i nie odbiera dobrze fal radiowych. Sprawdź to, było na forum gdzieś kiedyś poruszane.
  10. Zmień wulkanizatora. Takie zabiegi czasami pomagają. ;]
  11. Jeżdżę na halogenach od początku jak kupiłem Subaru. Żaden patrol się do mnie za to nie przyczepił. Swoją drogą uważam, że jeżeli chodzi o Legacy to jazda na halogenach jest o wiele lepsza dla kierowców z przeciwka bo nie dają w oczy jak światła mijania dzięki głębokiemu i niskiemu osadzeniu. Poza tym w opisie jest napisane coś o konfigurowaniu tego zestawu, być może jest opcja aby zamiast halogenów, świeciły światła mijania...
  12. Skoro przegub masz po naprawie to sprawdź końcówki drążków i stabilizatory. One też mogą powodować drgania przy wyższych prędkościach.
  13. Eee, to pochwal się jak zrobisz. ;p
  14. Orear

    Kierownica Legacy

    Polecam tego sprzedawcę. Ew. jeżeli uważasz, że WOJO to zdziera i powinien oddać za darmo, możesz oddać do tapicera i obszyć fachowo, prawdopodobnie w podobnej cenie.
  15. Prędkościomierz zawyża owszem, ale nie od samego początku, jeżeli auto stoi w miejscu/ ledwo się toczy, a wskazówka jest na 10 km/h to raczej kolega ma coś nie tak... Chyba, że mówimy o jeździe ponad 100km/h, wtedy MA zawyżać.
×
×
  • Create New...