Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio "awaryjnie" nabyłem do STI komplet letnich opon... Kormoran UHP 225/45R17 XL i muszę powiedzieć, że jak do tej pory, czyli na suchym i podczas dynamicznej, ale "normalnej" jazdy sprawują się bez zastrzeżeń. Test gwałtownego hamowania "na wprost" też wypadł pozytywnie. Na razie trudno mi ocenić jak zachowują się na mokrym oraz gdzie zaczynają się kończyć ich możliwości, ale gdyby ktoś nie chciał wydawać kasy na chinole, to produkowane w Serbii Kormorany (marka należy teraz do Michelin) kosztowały 1000zł za komplet (sklep internetowy w Czechach). Aha, mają fajny rant chroniący felgę i niebrzydki wzór bieżnika ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PR7EMEK napisał:

Ostatnio "awaryjnie" nabyłem do STI komplet letnich opon... Kormoran UHP 225/45R17 XL i muszę powiedzieć, że jak do tej pory, czyli na suchym i podczas dynamicznej, ale "normalnej" jazdy sprawują się bez zastrzeżeń. Test gwałtownego hamowania "na wprost" też wypadł pozytywnie. Na razie trudno mi ocenić jak zachowują się na mokrym oraz gdzie zaczynają się kończyć ich możliwości, ale gdyby ktoś nie chciał wydawać kasy na chinole, to produkowane w Serbii Kormorany (marka należy teraz do Michelin) kosztowały 1000zł za komplet (sklep internetowy w Czechach). Aha, mają fajny rant chroniący felgę i niebrzydki wzór bieżnika ;)

 

Przecież w Polsce na popularnym serwisie komplet kosztuje 940zł :)

Awaryjnie lepsze byłyby Dębice UHP2, cichsze, lepsze parametry, porównywalna cena. No i made in Germany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dylemat między Kormoranem a Dębicą. UHP2 trochę droższe ale na papierze lepsze parametry. Szczególnie jeśli chodzi o głośność. W rzeczywistości są faktycznie ciche. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy - wcześniej przez swoje gapiostwo miałem opony RoF - strasznie twarde, za to w zakrętach jak po szynach. UHP2 nie są tak pewne w zakrętach ale nie są nieprzewidywalne. O komforcie nie piszę, bo bez sensu - wiadomo, że RoF będą twarde, tego się nie przeskoczy. Są ciężkie, co też czuć. Wcześniejsze opony, to Bridgestone Potenza S001 - gdybym miał kupić drugi raz, bym kupił ale nie RoF Ale za komplet trzeba wyłożyć ponad 2 tys., prawie dwa razy więcej niż za Dębicę. Dwa razy lepsze nie będą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś doświadczenie z Continental ContiCross LX2 lub Yokohama Geolander G015? Zastanawiam się do XV na fabryczny rozmiar 225/55/18. Całoroczność Yokohamy nie ma znaczenia na zimę mam Nokiany,jak sprawdzą sie w lekkim terenie ? Continentale dawali na pierwszy montaż do Dustera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, 555marcin napisał:

Przecież w Polsce na popularnym serwisie komplet kosztuje 940zł :)

Awaryjnie lepsze byłyby Dębice UHP2, cichsze, lepsze parametry, porównywalna cena. No i made in Germany :D

Ja za swoje Kormorany dałem jeszcze mniej, ale piszę jaka cena jest teraz na stronie, na której kupiłem. Wiadomo, że cena opon zależy głównie od aktualnej promocji ;)

Skąd wiesz, że Dębica ma lepsze parametry niż Kormoran skoro nie ma (a przynajmniej ja na taki nie trafiłem) ani jednego testu, w którym były by porównane?

Co do głośności Kormoranów, to też nie słyszę różnicy między nimi, a Bridgestone RE50A, które miałem wcześniej - po prostu są na tyle ciche, że nie przeszkadzają :)

No i powiedzmy sobie szczerze, to niedroga opona i jako taka zachowuje się bardzo przyzwoicie. Za jakiś czas pewnie zrobię jej test upalania na torze i wtedy podzielę się wrażeniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Geo i jestem z nich zadowolony,  na lekki i nawet ciut większy teren jak najbardziej dają radę. Zimą faktycznie ustępują oponie zimowej ale nie jakoś bardzo. Ja mam w rozmiarze 225/65r17 i takie też wejdą do XV chociaż powinny być 225/60r17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie z gatunku technicznego

Czy do suva ( ośka) który 99% czasu spędza na asfalcie a 1% to dojazdy przez szutrową drogę gdzie nawet i obniżona impreza przejedzie muszę faktycznie kupować opony dedykowane autom typu SUV ?
auto obecnie stoi na 225/60 r17 typ opon SUV a że muszę wymienić opony zastanawiam się nad montażem 225/55r17 dedykowane do osobówek
wybór opon znacznie większy jak i cena przyjaźniejsza w takim rozmiarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie założyłem do forka PS4, jestem mocno zaskoczony jak zwykła szosowa opona może się trzymać asfaltu, nie spodziewałem się aż takiego gripu od tej klasy opony, moim zdaniem nawet niektóre półslicki tak nie trzymają :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2019 o 10:31, skwaro napisał:

Ja właśnie założyłem do forka PS4, jestem mocno zaskoczony jak zwykła szosowa opona może się trzymać asfaltu, nie spodziewałem się aż takiego gripu od tej klasy opony, moim zdaniem nawet niektóre półslicki tak nie trzymają :)

Pytanie jak na mokrym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, dr.elich napisał:

Pytanie jak na mokrym

Jeszcze nie testowałem, właśnie wyciągam silnik z auta do remontu, jak poskładam to się zobaczy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co polecicie jako optymalny wybór cena/jakość? 

Potrzebne do Forka  swieżo zakupionego ojcu - 2.0 XT AT, do spokojnej jazdy. Budżet "ciasny".

Patrzę na półkę budżetową - rozsądne wydają się być Nexen, Kleber, Dębica. Kormorany są bardzo tanie ale tu się trochę obawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dr.elich napisał:

Nexen, Kleber, Dębica. Kormorany

 Nas trzech wymienionych przez Ciebie jeździłem

Nexen najwyższy model (N9000 chyba) jest OK. I nic więcej.

Kleber - dynaxer? Miekki ale klei. Do dupowozu.

 Dębica nie wiem

Kormoran - śliski, na granicy bezpieczeństwa. Odradzam (np.bmw wyjeżdżało na nich z zakrętu przodem)

 

W OBKu wykańczam przed liftem ;) Turanze T001 - jest super, twarde dosyć ścianki, precyzyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dr.elich napisał:

A co polecicie jako optymalny wybór cena/jakość? 

Potrzebne do Forka  swieżo zakupionego ojcu - 2.0 XT AT, do spokojnej jazdy. Budżet "ciasny".

Patrzę na półkę budżetową - rozsądne wydają się być Nexen, Kleber, Dębica. Kormorany są bardzo tanie ale tu się trochę obawiam. 

 

Dębica Presto UHP2, lepszej i tańszej w w tej klasie nie znajdziesz. Tylko, że rozmiarówka od 17 cali się zaczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś mi powiedzieć czy mocno zamuli mi moje wolnossace 125km opona 215/45/17 ?

Aktualnie mam 205/45/17 I jedzi się fajnie dość "lekko" ale wolał bym coś bardziej "komfortowego"

A na oponie 205/50/17 już czułem większy opór.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, chudy__ napisał:

A może ktoś mi powiedzieć czy mocno zamuli mi moje wolnossace 125km opona 215/45/17 ?

Aktualnie mam 205/45/17 I jedzi się fajnie dość "lekko" ale wolał bym coś bardziej "komfortowego"

A na oponie 205/50/17 już czułem większy opór.

 

 

 

 

 Przez chwile jeździłem gx 125KM. 

Mega ODmuli, jak założysz 195/60/15, a trzymać będzie opona z twardą ścianką :D

sorry za offtop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Fala napisał:

 

 Przez chwile jeździłem gx 125KM. 

Mega ODmuli, jak założysz 195/60/15, a trzymać będzie opona z twardą ścianką :D

sorry za offtop

Tak wiem ze wtedy to jedzie normalnie, Miałem na początku 195/60/15 Ale przesiadlem się na 17 bo ładnie wygląda i super prowadzi na prpfilu 45 i do tego mam hamulec 294 więc już 15" odpada.

 

 

 

Edytowane przez chudy__
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, chudy__ napisał:

A może ktoś mi powiedzieć czy mocno zamuli mi moje wolnossace 125km opona 215/45/17 ?

Aktualnie mam 205/45/17 I jedzi się fajnie dość "lekko" ale wolał bym coś bardziej "komfortowego"

A na oponie 205/50/17 już czułem większy opór.

 

 

 

 

Wszystko zależy od oporów toczenia opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja niedługo będę szukał nowych opon letnich w rozmiarze 225/40R18. Auto aktualnie służy mi do spokojnej jazdy na co dzień, więc nie potrzebuję niewiarygodnych parametrów. Zależy mi jednak na oponach stosunkowo lekkich. Może jesteście w stanie coś polecić albo odradzić w kwestii wagi opony? Zakładam, że na rynku da się zaobserwować jakieś skrajności. 

 

Czy szukając opon możliwie lekkich powinienem raczej unikać wersji XL? 

Edytowane przez tomek_z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/7/2019 at 8:26 AM, 555marcin said:

Dębica Presto UHP2, lepszej i tańszej w w tej klasie nie znajdziesz. Tylko, że rozmiarówka od 17 cali się zaczyna.

Do Outbacka H6 3.0 pasują doskonale. W tamtym roku miałem tyle szczęścia, że znalazłem je w cenie wyraźnie tańszej niż w PL. Tyle że musiałem na nie trochę poczekać, ale było warto.

Teraz zaczynam myśleć o nowych oponach na zimę, bo Nokiany WR A3 już słabo słabiutko dawały radę tej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...