Jump to content

buc niskopienny

Użytkownik
  • Content Count

    134
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

41 Dobry

About buc niskopienny

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wołomin
  • Auto
    XV 1gen lpg

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Aha. Jeśli to Cię nurtuje manometr kosztuje kilkadziesiąt PLN.
  2. Jeżeli miga Ci kontrolka ciśnienia oleju na jałowych obrotach nie oznacza, że lejesz niewłaściwy olej (zwłaszcza, że użyłeś oleju o zalecanej lepkości). Należy sprawdzić jakie masz rzeczywiste ciśnienie oleju na jałowych obrotach przed i po rozgrzaniu oraz na wyższych np 3k rpm i czy ciśnienia mieszczą się w normie podanej w instrukcji danego modelu. Możesz podskoczyć do byle warsztatu albo użyć taniego manometru do ciśnienia oleju wkręconego do otworu np po fabrycznym czujniku. Może po prostu wariuje Ci czujnik i trzeba wymienić. Jeśli manometr pokaże za małe ciśnienie (co mam nadzieję w tym
  3. Do jazdy po nieutwardzonych ścieżkach niepotrzebne jest xv. Lepsza jest służbowa skoda - plastików nie szkoda:)
  4. Tiguan ma pewne niedostatki trakcyjne w porównaniu z xv ale wersja 2.0tsi 230km 4motion jest tak przyjemna przy wyprzedzaniu że owe niedostatki przestają przeszkadzać. Nie lubię skody, golfa, passata, wszyskich tanich wozideł grupy VW ale 2.0 tsi ma odpowiedni zapas mocy i cenowo nie jest dramatycznie biorąc pod uwagę obecne ceny subaru z mikrosilniczkami. Jeśli chodzi o niezawodność też jest więcej niż dobrze w tym konkretnym przypadku. Dodatkowo jest stelvio:) XV 1.6 ma swoje zalety ale kupując nowy w obecnej cenie miałbym zagwozdkę czy to na pewno dobra opcja.
  5. Można brać z USA ale zdecyduj czy WRX czy STI, to inne auta. Dodatkowo do górnej granicy założonego budżetu za zakup, naprawę, etc. trzymaj w portfelu około 20k na niespodzianki. Biorąc starsze STI z rodzimego rynku dodaj minimalnie 20% do kosztu zakupu na nieprzewidziane naprawy.
  6. Jak chcesz tanio poprawić skuteczność hamulca kup zwykłe tarcze (brembo, trw, textar, ate, bluerint) i zastosuj klocek typu hawk hps lub ferodo ds performance lub jakiś bardziej agresywny. Tania tarcza, dobry klocek plus czyszczenie i smarowanie wszystkiego przy wymianie.
  7. buc niskopienny

    Opony na lato

    Pilot sport akurat ma miękką ściankę, mam 235/45r17 i jest świetnie na mokrym. Na suchym też jest bardzo dobrze ale mięciutko. Powinna się nazywać sport rain albo jakoś tak. Dla porównania asymmetric 5 ma twardszą ściankę a i tak jest na niej galaretowato.
  8. Mi ładuje ok 0,5A. Odkurz paprochy z gniazda, zmień kabel, przeklikaj przy podłączonym tel. źródła audio, np na AUX. Albo olej to i użyj przejściówki z gniazda zapalniczki, można nawet kupić takie powyżej 0,5A
  9. Mi też, dopóki nie zobaczyłem co zrobił z nimi ceramiczny Ceratec po pół roku. Potem zacząłem drążyć temat i Ceratec po prostu nie ma w opisie że "nie zawiera produktów ropopochodnych" i nadaje się do gumy a hydratec ma. Niestety szeroko dostępne smary ceramiczne nie są oparte na silikonie, są odporne na temp rzędu 1k stopni ale niszczą gumę nieodporną na oleje. Gumki prowadnic zaś nie są olejoodporne, przynajmniej nie subaru. Smary typu hydratec czy ate bremszylinder nie są tak dobre do prowadnic jak ceramiczne ale przynajmniej gumka nie spuchnie Jak ktoś trafi na wysok
  10. Do subarowych prowadnic bez tulejki gumowej Textar Ceratec lub Ate Plastilube. Do prowadnic z tulejką gumowąTextar Hydratec lub Ate Bremszylinder (niebieska). Ceratec pozostaje ciekły powyżej dwóch lat, Ate bremszylinder do gumek niestety krócej. Jeśli posmarujesz tulejki gumowe na prowadnicy dwiema pierwszymi nieprzeznaczonymi do gumy, spuchną i będzie problem, sprawdzone. Z gumkami osłonowymi harmonijkami nie ma problemu przy kontakcie z ceratecem więc używam dwóch past do prowadnic:)
  11. @Lisek napisał, że przy słabych silnikach olej nie ma znaczenia. Ja uważam, że ma i Ty chyba też:) Stąd mój komentarz. Wyraźnie napisałem też, dlaczego zalewam 5w30. Dobry 0w20 lany do zaprojektowanego pod tę lepkość silnika będzie sprawnie odbierał ciepło, co też ma znaczenie. To temat rzeka. Tak mam w instrukcji, 5w30 i 5w40 są dopuszczalne jako uzupełnienie oleju. Serwis powinien informować klienta o rodzaju wlanego oleju. Rozumiem, że nie wszystkich to obchodzi ale co jeżeli niektórych tak? Może ktoś lubi lać 0w20? W przeciwieństwie do zadufanych w sobie
  12. Moc tu nie ma znaczenia. Właściciel 1.6 nie może piłować w upale silnika do odcinki? Właściwie to mocniejszy silnik nie wymaga tak ostrego traktowania jak słaby jeśli chcemy startować w miarę dynamicznie lub wyprzedzać więc jest raczej odwrotnie niż piszesz. Informacja jaki olej jest zalany jest też raczej kluczowa (dolewki, etc). Użytkownicy subaru zwykle nie są debilami motoryzacyjnymi Ja w mojej instrukcji do xv mam napisane 0w20 a inne lepkości tylko awaryjnie. Też leję dobrej klasy 5w30 ale świadomie, mam ciepły garaż, nie stawiam w zimie pod chmurką, nie robię zimnych rozruchów.
  13. Ale co z tymi mniej cierpliwymi? Jeżeli w 2.0 MT muszę czasem rezygnować z wyprzedzania w trasie to w 1.6 pewnie dałbym sobie spokój wogóle. Generalnie zgadzam się. 1.6 jest ok bo nie kosztuje majątku w stosunku do innych zalet i oferty konkurencji ale cena eboxera sprawia że zerkam w kierunku stelvio lub discovery sport. Oczywiście jak zezłomuję obecny.
  14. Jasne, jeśli masz coś na trasy to do miasta 1.6 może być ok (choć mnie szlag trafia czasem w moim 2.0 MT jak załaduję troche pasażerów z bagażem). Dodatkowo eboxer jest o ponad 100kg cięższy od 1.6 co może przełożyć się na zwinność w zakrętach:) Jeśli forek kosztuje prawie 190k to wchodzi na teren duuużo mocniejszej konkurencji. Alfy zawsze mi się podobały, Nie namawiam, ale stelvio na zewnątrz i w środku to całkiem ładne auto. Silniki też ma przyzwoite - wersja 200KM zaczyna się chyba od 160k. Ale trzeba lubić. Subaru z kolei zaczyna odstręczać brakiem mocnych silników.
  15. Od eboxera do podstawowej stelvio 200KM jest chyba cenowo niedaleko:) Jeżeli wogóle rozważasz 1.6 to bierz i się nie zastanawiaj. P.S. Ile teraz kosztuje eboxer?
×
×
  • Create New...