Jump to content
komancz

Wszystko o LETNICH oponach do subaru

Recommended Posts

13 minut temu, Elvisiak napisał:

Zastanawiam się nad Toyo R1R na codzienną jazdę. Jazda 70% miasto, 30% trasa. Impreza GC8 wolnossak. Czy to dobry wybór czy polecacie coś innego dobrze trzymającego na mokrym i nie zdzierającego się łatwo?

Do codziennej jazdy R1R to chyba trochę przerost formy. Do takiego użytku poszedłbym w bardziej "cywilną" oponę. 

Ja na lato jestem zwolennikiem Continental SportContact lub Goodyear Eagle F1.

Jedna i druga dobrze się spisuje na mokrym i suchym.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Bonless napisał:

Do codziennej jazdy R1R to chyba trochę przerost formy. Do takiego użytku poszedłbym w bardziej "cywilną" oponę. 

Ja na lato jestem zwolennikiem Continental SportContact lub Goodyear Eagle F1. 

Jedna i druga dobrze się spisuje na mokrym i suchym.

Tylko z tego co widzę po Oponeo.pl to R1R jest teraz akurat w promocji w moim rozmiarze i kosztuje tyle co ten Continental. Więc myślę co mi się najbardziej opłaci przy niegłupim stosunku jakości do ceny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, nie miałem do czynienia z R1R, ale obstawiam, że na mokrym dużo lepiej się sprawdzi Conti lub wspomniany wcześniej Goodyear. 

Na suchym Toyo pewnie bedzie znacznie lepsze, tylko pytanie czy ten potencjał wykorzystasz w wolnossaku.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Bonless napisał:

Goodyear Eagle F1.

Mam takie opony i są świetne :yahoo:

Świetnie trzymają na suchym jak i na mokrym, a przy tym są bardzo ciche ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam takie opony i są świetne :yahoo:
Świetnie trzymają na suchym jak i na mokrym, a przy tym są bardzo ciche 
Popieram, przerobiłem Asymmetric 2 i 3 - rewelacja w każdych warunkach.
Conti szybko się ścierają, poza tym też pierwsza liga.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.01.2018 o 21:01, kowal napisał:

Miałem w Gt rozmiar 215/45/17

 

Właśnie, jak to jest, że zamiennikiem w 17" dla seryjnego 205/50/16 dla GTka jest 205/45 lub 215/40 a czytam, że sporo osób idzie w rozmiar 215/45. Dlaczego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

215/45/17 optycznie ładniej wypełnia nadkole , przy profilu 40 jest jakoś tak mało opony
Miałem w gt oba rozmiary i 215/45 jest idealnie

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takiego zonka... Musze kupic opony, zakladam ze beda to niskoprofilowe 19-tki. I tylko letnie. Nie mam doswiadczenia w tej kwestii i chcialbym dopytac tych ktorzy piluja samochody troche mocniej i maja doswiadczenie w wyborze dobrych opon. Generalnie chodzi mi o dobrej jakosci opony do szybkiego ale nie sportowego auta-Lexus SC pierwszej generacji. I bardziej mam na mysli producenta niz rozmiar. Potrzebuje takich co maja swietna przyczepnosc i nie boja sie deszczu. Autko bedzie uzywane jako typowe GT na czas letni. Zanim odeslecie mnie do netu i testow zaznacze ze zalezy mi na bezposrednich opiniach od swiadomych uzytkownikow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, tremba napisał:

Mam takiego zonka... Musze kupic opony, zakladam ze beda to niskoprofilowe 19-tki. I tylko letnie. Nie mam doswiadczenia w tej kwestii i chcialbym dopytac tych ktorzy piluja samochody troche mocniej i maja doswiadczenie w wyborze dobrych opon. Generalnie chodzi mi o dobrej jakosci opony do szybkiego ale nie sportowego auta-Lexus SC pierwszej generacji. I bardziej mam na mysli producenta niz rozmiar. Potrzebuje takich co maja swietna przyczepnosc i nie boja sie deszczu. Autko bedzie uzywane jako typowe GT na czas letni. Zanim odeslecie mnie do netu i testow zaznacze ze zalezy mi na bezposrednich opiniach od swiadomych uzytkownikow.

Sam się borykałem z tym tematem niedawno. Tobie chodzi o markę... No więc jak czytałem sobie opisy różnych modeli to wyszło na to, że TOYO mają technologię, która sprawia, że opona niemal klei się do jezdni. Odprowadzanie wody miały również na poziomie A. Ale wszystko to było kosztem trwałości i wskaźnika spalania na poziomie F. Samej marki nie trzeba zachwalać... wystarczy to, że Ken Block upala setki kompletów od TOYO. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Orear napisał:

 Samej marki nie trzeba zachwalać... wystarczy to, że Ken Block upala setki kompletów od TOYO. 

 

Sponsorin, sponsoring i jeszcze raz sponsoring... szczerze to jak by mi toyo dawało opony jak jemu to też bym je upalał... Nawet bym znalazł na paliwo kase :biglol:

Wracajac do tematu... Z oponami jak z kobietami... Jednemu pasuje taka innemu inna. Nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi na swoje pytanie... Mi się świetnie jeździło na Pirelli P Zero ale na 17' w aucie na cztery buty kutym ale to nie znaczy że np. będzie mi się świetnie jeździło na tej samej oponie ale 19'. Każdy jest inny każdy z Nas ma inne czucie auta, inne potrzeby i inne wymagania. Kiedys mi się fajnie jezdziło na Nokianach ale autko mialo 125 km i było duże...  Ogólnie wybór jest ciężki, musisz iść na wyczucie najwyżej jak kupisz "szajs" to będziesz mógł mieć nadzieję że następną razą nie popełnisz tego blędu. Powodzenia w trafnym wyborze... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, autko trzeba wyczuc. Dopoki smigalem Forkiem to mialem go oblatanego, jak sie przesiadlem na tylny naped to szybko sie nauczylem... zeby zaczac sie uczyc od nowa. Stad tez moje poszukiwania opinii, bo co testu to kazdy producent swoj ogonek chwali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z doswiadczenia - bardzo fajne opony "deszczowe" robi Uniroyal (mialem komplet w Tribece, teraz mam w Forku)

 

co do Toyo - popieram propozycje, mialem oponki T1-R w poprzednim GT-4 (potrzebowalem dosc nietypowy rozmiar - 225/50-15 i akurat Toyo T1-R byla jedna z najrozsadniejszych cenowo opcji), nastepnie takie same opony mialem w Imprezie GT (205/50-16) i zlego slowa powiedziec nie moge

w autach z AWD te opony bardzo dobrze sprawdzaly sie w codziennej jezdzie, dobrze kleily i na sucho, i na mokro... scianki boczne nie sa przesadnie mocne / twarde, ale mi akurat to pasowalo, bo te opony nie byly  do upalania, tylko do normalnej jazdy

no i wielkim plusem konkretnie tego modelu Toyo (T1-R) jest grubasny rant ochronny felgi

 

calkiem sensowna opcja jest tez Firestone SZ90 (mam w obecnym GT-4), bardzo dobra na suchym i calkiem dobra na mokrym (choc nie tak dobra jak T1-R, imho)

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko że Uniroyal prawie schodzi w oczach. Miałem kiedyś Rainsporty 3. Zeszły 2mm przez sezon letni (8000 km). Dodam że Geometria na pewno ustawiona była dobrze. Ale opony jeśli chodzi o trzymanie na mokrym czy na suchym rewelacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie polećcie coś prosze do STI 2011 sedan w rozmiarze 245/40/18 . Auto służące do dynamicznej jazdy po bułki przeważnie w słoneczne dni, plus mam zamiar wyskoczyć w tym roku na SJS i Kielce. Jednak w 95% auto użytkowane na naszych pięknych drogach, a nie pojeżdżawkach;)  Aktualnie mam założone Dunlop sport maxx rt, na takich kupiłem i powiem szczerzę, że totalnie się nie czuje na tych oponach, mam wrażenie, że bardzo słabo się kleją, może też dlatego, że mają 3 czy 4 lata. Miałem kiedyś w Golfie GTD ContiSportContact 5  225/35/19 i byłem bardzo zadowolony z tej opony, fakt że ścierała się szybko ale coś za coś. Na pewno nie chce żadnego Bridgestona, przerabiałem je w dwóch autach, bardzo szybko się zklockowały, przy dohamowaniach bardzo dudniły, ogólnie dramat. Czytałem też o Michelin Pilot,  miały dość dużo dobrych opinii, może ktoś miał z tym styczność?:) Z góry dzięki za odpowiedź  i wszelkie sugestie :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, filipk93 napisał:

Panowie polećcie coś prosze do STI 2011 sedan w rozmiarze 245/40/18 . Auto służące do dynamicznej jazdy po bułki przeważnie w słoneczne dni, plus mam zamiar wyskoczyć w tym roku na SJS i Kielce. Jednak w 95% auto użytkowane na naszych pięknych drogach, a nie pojeżdżawkach;)  Aktualnie mam założone Dunlop sport maxx rt, na takich kupiłem i powiem szczerzę, że totalnie się nie czuje na tych oponach, mam wrażenie, że bardzo słabo się kleją, może też dlatego, że mają 3 czy 4 lata. Miałem kiedyś w Golfie GTD ContiSportContact 5  225/35/19 i byłem bardzo zadowolony z tej opony, fakt że ścierała się szybko ale coś za coś. Na pewno nie chce żadnego Bridgestona, przerabiałem je w dwóch autach, bardzo szybko się zklockowały, przy dohamowaniach bardzo dudniły, ogólnie dramat. Czytałem też o Michelin Pilot,  miały dość dużo dobrych opinii, może ktoś miał z tym styczność?:) Z góry dzięki za odpowiedź  i wszelkie sugestie :) 

Ogólnie to ContiSportContact 5 są miękkie mi zeszły w dwa sezony i 35 k km o 3/4 co prawda maszyna mocna i ciężka ale dalej dupowóż ;). Ale ładnie za to kleją, w gd na co dzień mam Pirelli P Zero, są niezłe i wydaje mi się że na nasze drogi optymalne i dość dobrze kleją i za szybko nie schodzą... ale jak zawsze powtarzam każdy ma inne czucie auta i inne oczekiwania także co do gum... (znaczy opon ;)  ).

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogolnie te 35 tys km mi nie straszne bo pewnie zrobie tyle przez 3 albo nawet 4 lata, a jak maja zdać egzamin to jestem skłonny je kupić :) @Tommi1 a co masz w GH teraz zalozone? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, filipk93 napisał:

Ogolnie te 35 tys km mi nie straszne bo pewnie zrobie tyle przez 3 albo nawet 4 lata, a jak maja zdać egzamin to jestem skłonny je kupić :) @Tommi1 a co masz w GH teraz zalozone? :)

Zimówki :P , filipk93 szczerze to nie wiem.

Odebralem autko i letnie były ładnie zapakowane wiec je zrzuciłem w garażu tak jak je odebrałem od poprzednich właścicieli i nawet nie sprawdzałem..... hahahahah

A ogólnie to taki bylem podniecony że i zimówki to nie wiem jakie mam :biglol:

 

Ja znów jak bede zmieniał na 19 to pojdę w vrederstain albo P Zero. (ale zestaw torowy bede miał w piwnicy)... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie polećcie coś prosze do STI 2011 sedan w rozmiarze 245/40/18 . Auto służące do dynamicznej jazdy po bułki przeważnie w słoneczne dni, plus mam zamiar wyskoczyć w tym roku na SJS i Kielce. Jednak w 95% auto użytkowane na naszych pięknych drogach, a nie pojeżdżawkach  Aktualnie mam założone Dunlop sport maxx rt, na takich kupiłem i powiem szczerzę, że totalnie się nie czuje na tych oponach, mam wrażenie, że bardzo słabo się kleją, może też dlatego, że mają 3 czy 4 lata. Miałem kiedyś w Golfie GTD ContiSportContact 5  225/35/19 i byłem bardzo zadowolony z tej opony, fakt że ścierała się szybko ale coś za coś. Na pewno nie chce żadnego Bridgestona, przerabiałem je w dwóch autach, bardzo szybko się zklockowały, przy dohamowaniach bardzo dudniły, ogólnie dramat. Czytałem też o Michelin Pilot,  miały dość dużo dobrych opinii, może ktoś miał z tym styczność?default_smile.png Z góry dzięki za odpowiedź  i wszelkie sugestie  

Tylko Michelin Pilot 4 a najlepiej 4S jesli występują w Twoim rozmiarze . Jeszcze lepsze są Micheliny pilot super sport , ale na wodzie słabo . Jak będziesz na kupnie to daj znać , zrobię Ci taka cenę ze nikt w Polsce mnie nie pobije default_wink.png

Wymieniłem u siebie w A45 , w Lanosie , RS6 ( pilot super sport) i to inna liga

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, carfit napisał:

Tylko Michelin Pilot 4 a najlepiej 4S jesli występują w Twoim rozmiarze . Jeszcze lepsze są Micheliny pilot super sport , ale na wodzie słabo . Jak będziesz na kupnie to daj znać , zrobię Ci taka cenę ze nikt w Polsce mnie nie pobije default_wink.png

Wymieniłem u siebie w A45 , w Lanosie , RS6 ( pilot super sport) i to inna liga

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dzięki wielkie @carfit za rade! Właśnie sprawdziłem i niestety 4S nie występują w moim rozmiarze(są niby jakies na ebayu, ale dziwi mnie, że w Polsce nic nie ma), więc w grę wchodzi Pilot Sport 4 :) W te Super Sporty nie będą się bawił, bo ze mnie żaden super kierowca, żeby wykorzystać tę różnicę między zwykłym sportem a SS, a jednak w deszczu też się zdarza jeździć ;) Doceniam bardzo ten rabat, ale mój jeden z nielicznych, bardzo dobrych kolegów ma wulkanizacje i wszystkie tematy oponiarskie czy firmowe, czy prywatne załatwiam u niego od lat :) On mi krzywdy z cenami nie robi, a ja jestem zadowolony, że mogę dać zarobić koledze. Na pewno mnie rozumiesz, bo jak to mawia klasyk " piniondze to nie wszystko" , ale wielkie dzięki jeszcze raz! :) Będę się zgłaszał do Ciebie po drugi komplet klocków myślę niedługo, oraz po MTSową oliwę 10w50 i filtr :) Pozdro :) 

Edited by filipk93
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, carfit napisał:

Tylko Michelin Pilot 4 a najlepiej 4S jesli występują w Twoim rozmiarze . Jeszcze lepsze są Micheliny pilot super sport , ale na wodzie słabo . Jak będziesz na kupnie to daj znać , zrobię Ci taka cenę ze nikt w Polsce mnie nie pobije default_wink.png

Wymieniłem u siebie w A45 , w Lanosie , RS6 ( pilot super sport) i to inna liga

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

@carfit, podeślij propozycję na PW na Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 245/40R18 97Y XL bo jestem zainteresowany tą oponą (4S niestety występują w rozmiarach od 19 cali w górę)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrocilem do cywilizacji i wreszcie ma dostep do normalnego netu. Znajduje bardzo duzo pozytywnych opinii na temat Michelin Pilot Sport 4-mam zreszta Miski na wszystkich motocyklach ktore jezdza szybciej i narzekac nie moge. Dzieki serdeczne wszystkim  za dotychczasowe podpowiedzi :bowdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

 

Może ktoś mi doradzi, jakie opony zakupić do Forestera SG - rozmiar 215/60/16. Dużo jeżdżę po trasach tzn. nawet do 300-400 km, ale tez po tzw. zadupiach gdzie jakość nawierzchni pozostawia wiele do życzenia. Od czasu do czasu droga szutrowa, lekki teren. Wiem, że nie ma opon tak uniwersalnych, ale szukam czegoś najbardziej zbliżonego do moich potrzeb, tzn. w miarę cicha, dobrze trzymająca na mokrym, dobrze tłumiąca nierówności i nie zużywająca się nadmiernie szybko. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, pandros napisał:

Może ktoś mi doradzi, jakie opony zakupić do Forestera SG - rozmiar 215/60/16. Dużo jeżdżę po trasach tzn. nawet do 300-400 km, ale tez po tzw. zadupiach gdzie jakość nawierzchni pozostawia wiele do życzenia. Od czasu do czasu droga szutrowa, lekki teren. Wiem, że nie ma opon tak uniwersalnych, ale szukam czegoś najbardziej zbliżonego do moich potrzeb, tzn. w miarę cicha, dobrze trzymająca na mokrym, dobrze tłumiąca nierówności i nie zużywająca się nadmiernie szybko. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

kupiłem pod koniec zeszłego sezonu prawie nowe Michelin Primacy 3 o podanym przez ciebie rozmiarze do Forka SG i uważam że do twoich wymogów będzie bardzo dobra.

Cicha, dobrze trzyma na mokrym jak i suchy, nie jest za twarda co w lekkim terenie ma nie małe znaczenie. Na pewno na plus jest to, że bardzo powoli się zużywają.

Cena nowych nie jest niska i konkurencyjna ale ja roczne opony jeszcze z włoskami kupiłem za 750 zł za komplet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, pandros napisał:

Witajcie,

 

Może ktoś mi doradzi, jakie opony zakupić do Forestera SG - rozmiar 215/60/16. Dużo jeżdżę po trasach tzn. nawet do 300-400 km, ale tez po tzw. zadupiach gdzie jakość nawierzchni pozostawia wiele do życzenia. Od czasu do czasu droga szutrowa, lekki teren. Wiem, że nie ma opon tak uniwersalnych, ale szukam czegoś najbardziej zbliżonego do moich potrzeb, tzn. w miarę cicha, dobrze trzymająca na mokrym, dobrze tłumiąca nierówności i nie zużywająca się nadmiernie szybko. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

 

 

Nie myslales o oponach w stylu Geolanderow? Tylko tam z wysokoscia "60" to raczej maly wybor, jakbys rozwazyl "65" jest znacznie wiekszy wybor opon!!! Wydaje mi sie ze mozesz rozwazyc opony H/T lub nawet jakies cywilne AT-ki ;) Forek napewno odwdzieczy ci sie za to poza szosa :)

Luknij moze na Toyo Open Country H/T lub AT+ chyba ,ze wolisz typowa szosowa opone :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

markos007 patrzyłem na te Micheliny - mają niezłe noty,  napewno pozycja godna uwagi, fakt, że cena nie jest niska....

 

ukasz WRX, w poszukiwanym przeze mnie rozmiarze jest  GEOLANDAR G035M, ale nie ma za bardzo opinii o tej gumie.

BTW nie wiem czy dorbym pomysłem jest przechodzenie na rozmiar inny niż zaleca producent......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...