Jump to content
komancz

Wszystko o LETNICH oponach do subaru

Recommended Posts

W dniu 23.04.2018 o 20:23, 555marcin napisał:

Cholera, szukam 215/45/17. I niby rozsądek każe trzymać się z daleka od Dębic, ale patrzę na cenę i parametry Presto UHP2 i zastanawiam się... kaj jest haczyk? Made In Germany, cicha, przyczepna na mokrym (wg etykiety), tania, dobre opinie w internecie (na forach, nie na oponeo, nie wyglądają na sponsorowane). Szukam do hawka 2.0R, wóz nie do szaleństw. Więc... kaj haczyk?

 

Dla mnie największy - brak 16'". Niemniej opona fajnie się prezentuje. Na etykiecie C,A i głośność 66 dB! Szkoda, że tylko w rozmiarach 17 i 18" ...

 

Jeździł ktoś może na takim wynalazku: Cooper Zeon 4XS Sport? Potrzebuję coś na 16" felgę do forestera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Panther napisał:

Jeździł ktoś może na takim wynalazku: Cooper Zeon 4XS Sport? Potrzebuję coś na 16" felgę do forestera.

 

Żona ma w Mini Cooperze... Coopery :D Z tym, że zimówki. Mi zdarzyło się też po śniegu na nich pojeździć i jak dla mnie rewelacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś zdążył już kupić Falken Ziex ZE310 Ecorun i pojeździć? Czy ta opona ma rant ochronny, bo są różne zeznania w necie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W drugim wozie mam 235/45/R18 Barum Bravuris 3 - na nich kupiłem, mają 2 lata niecałe, niby wszystko spoko, ale cos jest nie teges. Nie są wyząbkowane, koła wyważone, ale coś nie gra tzn ze wzrostem prędkości czuć jakby bicie, jakby jakaś gula była czy cholera wie co. Już z tego wszystkiego dałem auto do mechanika, żeby się przejechał i obejrzał zawieszenie, ale nic nie znalazł i wychodzi na to, że wina musi byc po stronie opon, co zresztą ma sens bo odgłos na to dość mocno wskazuje.

 

Teraz tak - trochę szkoda, bo może to i budżetówki, ale chociaż z jeden sezon można by pojeździć. Tylko że mnie to "bicie" doprowadza do szału, więc rozglądam się za czymś innym. Idealnie wziąłbym Bridgestony RE070, ale w takim rozmiarze jak podałem wyżej nigdzie ich nie widzę, znowu brać inne, których tak na prawdę nie chcę i bulić (najgorszy chyba moment w sezonie na kupowanie letnich opon) też bez sensu.

Stąd też, po tej przydługiej opowieści - korci mnie, żeby pójść na kompromis i kupić Uniroyal Rainsport 3. Widywałem je na różnych wozach, opinie wydają się mieć solidne - warto iść w tym kierunku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Turbo napisał:

Tylko że mnie to "bicie" doprowadza do szału, więc rozglądam się za czymś innym.

Drgania w układzie napędowym są bardzo szkodliwe. Moim zdaniem należy możliwie szybko nabyć inne opony. Dobrze dobrałeś indeks nośności ? Może ta opona po prostu się odkształca pod wpływem obciążenia ? Jakaś wada fabryczna ? To nie tani chinol żeby powodował takie cyrki. 

 

Godzinę temu, Turbo napisał:

Uniroyal Rainsport 3.

To fajna opona, ale imho jej koncepcja jest identyczna jak Barum Bravuris. Raczej patrzyłbym w stronę opon z przeznaczeniem do szybszych samochodów. 

 

Ja ograniczyłem swoje poszukiwania 18tek do trzech pozycji:

 

1. Federal 595 EVO

2. Yokohama Advan Sport

3. Bridgestone Potenza S001 

 

Cenowo identycznie. Federal wydaje się być najlepszy pod kątem wizyt na torze. Z kolei Yokohama ma najlepsze parametry, ale obawiam się, że na torze może się przegrzewać. O Bridgestone nie wiem nic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do indeksów są ok, takie jak zaleca producent, do tego opony w wersji XL wiec te mocniejsze. Podejrzewam ze jest to jakaś wada fabryczna właśnie, chociaz fakt ze auto cięższe od Imprezy dosyć (~1700kg), ale parametrowo jest wg instrukcji.

To nie wóz na tor wprawdzie, ale lubię sportowe twarde opony, bo mniej pływają w zakrętach, stad te re070.

Zerknę na te modele które poleciłeś :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

3. Bridgestone Potenza S001 

 

Poprawny cywil. Nic więcej. Mam je seryjnie na BMW ale chyba zmienię, jakoś nie czuję się na nich pewnie...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Yokohama Advan Sport

Mam we Foresterze . Jeździ się super tak na mokrym jak i na suchym . Jedynie co ,to mogły być cichsze albo auto lepiej wyciszone ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.04.2018 o 17:46, Turbo napisał:

 

Teraz tak - trochę szkoda, bo może to i budżetówki, ale chociaż z jeden sezon można by pojeździć. Tylko że mnie to "bicie" doprowadza do szału, więc rozglądam się za czymś innym. Idealnie wziąłbym Bridgestony RE070, ale w takim rozmiarze jak podałem wyżej nigdzie ich nie widzę, znowu brać inne, których tak na prawdę nie chcę i bulić (najgorszy chyba moment w sezonie na kupowanie letnich opon) też bez sensu.

Stąd też, po tej przydługiej opowieści - korci mnie, żeby pójść na kompromis i kupić Uniroyal Rainsport 3. Widywałem je na różnych wozach, opinie wydają się mieć solidne - warto iść w tym kierunku?

 

Szwagier kupił do swojego auta 235/50 r18 właśnie te uniroyale o których wspominasz.

Pewnie już o nich czytałeś opinie i testy? Przed zakupem koniecznie poczytaj tu http://wulkanista.pl/uniroyal-rainsport-3/ 

Założone jakiś tydzień temu z myślą o majówce nad morze. Pierwsze wrażenia, bardzo pozytywnie. test hałasu - 150 km/h i cisza.

Wcześniej mieliśmy homologowane dunlopy sport 01 i były głośniejsze.

Edited by Puggy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem ten artykuł na wulkaniście i własnie komentarze że opona jest miękka mnie trochę zniechęciły. 

 

Z tej trójki wyżej chyba tylko Yokohamy jakoś do mnie przemawiają - póki co to i tak dupa, bo w trakcie majówki to się nic nie załatwi, a jak do kolejnego weekendu nic się nie poprawi samo z siebie (:D) to się na czymś konkretnie zastanowię już

 

//jeszcze Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 mi chodzą po głowie

Edited by Turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.04.2018 o 16:17, msi napisał:

W Aygo założyli mi teraz Continentale Eco contact i to jest dramat, głośniejsze niż zimówki... Zdecydowanie nie polecam :)

Mam Continentale Conti Premium 5 (nie są już tak nadmuchane jak na zdjęciach) i trzymają dobrze, auto prowadzi się pewnie ale nie są ciche. Zastanawia mnie ten mały rant ochronny ... nie chce sprawdzać ale pytanie czy wystarczy ? 

W dniu 27.04.2018 o 17:09, Turbo napisał:

Widziałem ten artykuł na wulkaniście i własnie komentarze że opona jest miękka mnie trochę zniechęciły. 

Jeździłem firmowym samochodem przednio napędowym wyposażonym w Uniroyal ale inny model i zużycie tej opony to masakra. Przy normalniej jeździe bieżnik sam schodził dodam, że opona była miękka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



"
 
//jeszcze Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 mi chodzą po głowie


Mam na 1 aucie 2ki, na 2gim 3ki. Bardzo fajne opony na suchym i mokrym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.04.2018 o 17:09, Turbo napisał:

 

//jeszcze Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 mi chodzą po głowie

Ja zakupiłem tokowe kilka dni temu. Naprawdę bardzo dobre opony, ciche, dobrze trzymają na suchym (na mokrym jeszcze nie jeździłem:huh:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś posiada Falken ZIEX ZE310 EcoRun i może potwierdzić, że opona posiada rant ochronny felgi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

 

Przymierzam sie do zakupu opon letnich od mojego foRYŚa (MY2013XT). Zależy mi pzede wszystkim na oponach cichych i oszczędzających paliwo. Oczywiście koszt zakupu też odgrywa pewną rolę.

Rozważam te ( w nawiasach klasy: energooszczędność, przyczepnośc na mokrym, hałas)

Vredestein Sportrac5 225/55/R18 (C,B,69)

Cooper Zoeon 4XS Sport 225/55/R18 (C,A.69)

 

Myślałem jeszcze o takich:

Superia ECOBLUE SUV 225/55/R18 (C,B,69)

 

Co polecacie? Może macie jakieś doświadczenia ze wymienionymi oponami?

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ma ktoś doświadczenie z TOYO Proxes CF2 SUV?

Myślę do forka XT 215/60/16.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Do Legacy H6 chcę założyć felgi 18 od Spec B. Poradzicie jaki rozmiar opon dobrać 215/45 R18, 225/40 R18 czy 225/45 R18 do normalnej jazdy po polskich drogach :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy tysiak stuknął na Dębicach Presto UHP2 215/45/17. O zużyciu oczywiście nic nie powiem, natomiast są faktycznie mega ciche. Wg etykiety 66dB i przy 80-100km/h w Hawku słychać jedynie wydech i szum wiatru. W dzisiejszej ulewie przy 80km/h nagłe wjechanie w rozlewisko przy boku jezdni - poza moim delikatnym strachem nic specjalnego się nie stało, nawet fajerą za mocno nie szarpnęło :-) Jeździłem na ContiSportContact5, ContiEcoContact5 i na chwilę obecną Dębice w niczym im nie ustępują. Także jeśli ktoś nie jeździ na granicy możliwości swojego auta, zdecydowanie polecam, zwłaszcza za tą cenę... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2018‎-‎05‎-‎10 o 15:25, tswiatlo napisał:

Hej,

 

Przymierzam sie do zakupu opon letnich od mojego foRYŚa (MY2013XT). Zależy mi pzede wszystkim na oponach cichych i oszczędzających paliwo. Oczywiście koszt zakupu też odgrywa pewną rolę.

Rozważam te ( w nawiasach klasy: energooszczędność, przyczepnośc na mokrym, hałas)

Vredestein Sportrac5 225/55/R18 (C,B,69)

Cooper Zoeon 4XS Sport 225/55/R18 (C,A.69)

 

Myślałem jeszcze o takich:

Superia ECOBLUE SUV 225/55/R18 (C,B,69)

 

Co polecacie? Może macie jakieś doświadczenia ze wymienionymi oponami?

Pozdrawiam!

Nie wiem czy okaże się pomocna moja opinia, bo dotyczy trochę innych opon, ale też Vredków. Do niedawna używałem Vredestein Xtreme Wintrac 215/55R17 i  Vredestein Ultrac Cento 225/55R17 94Y . Zarówno letnie,  jak i zimowe, mimo oznakowania, że powinny być ciche to w forku takie nie są. Zimowe dość niepewnie zachowują się w trudnych warunkach (śliska nawierzchnia) - 2x doprowadziły do poślizgu auta przy niedużej prędkości. Letnie „zabiłem” przelatując przez krawężnik – powstało uwypuklenie – bąbel grożący pęknięciem. Od 2 miesięcy mam Continental ContiPremium Contact 5 i są bardziej ciche i wydają się być bardziej komfortowe od Vredków. Co do pewności jazdy na suchym i po deszczu to też jest OK. Zimowe też w tym roku wymienię  bo trochę się do Vredków zraziłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinie. Zimowe też mam vredesteiny i podzielam Twoja opinie. Auto się ślizga na nich. Ale są bardzo ciche. W poprzednim aucie miałem zimowe fuldy i auto szło jak marzenie. Niestety Fulda nie ma opon do SUVa. A może ktoś ma te coopery i mógłby się podzielić wrażeniami? W ogóle, czy to nie jest chinszczyzna?

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.05.2018 o 19:08, 555marcin napisał:

Pierwszy tysiak stuknął na Dębicach Presto UHP2 215/45/17.

 

Normalnie chyba przejdę na 17" felgę :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.05.2018 o 19:08, 555marcin napisał:

Pierwszy tysiak stuknął na Dębicach Presto UHP2 215/45/17. O zużyciu oczywiście nic nie powiem, natomiast są faktycznie mega ciche. Wg etykiety 66dB i przy 80-100km/h w Hawku słychać jedynie wydech i szum wiatru. W dzisiejszej ulewie przy 80km/h nagłe wjechanie w rozlewisko przy boku jezdni - poza moim delikatnym strachem nic specjalnego się nie stało, nawet fajerą za mocno nie szarpnęło :-) Jeździłem na ContiSportContact5, ContiEcoContact5 i na chwilę obecną Dębice w niczym im nie ustępują. Także jeśli ktoś nie jeździ na granicy możliwości swojego auta, zdecydowanie polecam, zwłaszcza za tą cenę... :)

Potwierdzam Presto UHP 2 to bardzo dobra opona,cicha,niskie opory toczenia,przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni,godna polecenia od roku mam te opony w roz.215/45/17 w tej cenie trudno o lepszą oponę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miał ktoś do czynienia z oponami Dayton? chodzi o model Touring 2 do Forestera.

Produkcja Włochy, grupa Bridgestone, dobry stosunek ceny do opony. Warto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja z marką w c2. Model d320 evo. Teraz niestety już są drogie.

Kupiłem je w cenie chińczyka, a jedna z lepszych cywilnych opon jakie miałem w małych lekkich autach. Guma w dotyku przypominająca bardziej semislick niż oponę drogowa. Bardzo fajnie trzyma na suchym i mokrym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.05.2018 o 15:25, tswiatlo napisał:

Hej,

 

Przymierzam sie do zakupu opon letnich od mojego foRYŚa (MY2013XT). Zależy mi pzede wszystkim na oponach cichych i oszczędzających paliwo. Oczywiście koszt zakupu też odgrywa pewną rolę.

Rozważam te ( w nawiasach klasy: energooszczędność, przyczepnośc na mokrym, hałas)

Vredestein Sportrac5 225/55/R18 (C,B,69)

Cooper Zoeon 4XS Sport 225/55/R18 (C,A.69)

 

Myślałem jeszcze o takich:

Superia ECOBLUE SUV 225/55/R18 (C,B,69)

 

Co polecacie? Może macie jakieś doświadczenia ze wymienionymi oponami?

Pozdrawiam!

Mam do odprzedania nówki Bridgestone Dueler H/P Sport 225/55/18 98V :) Zdjęte z mojego XV w salonie, prod.opon grudzień 2017, Japonia. Jak jesteś zainteresowany, wal na priv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...