Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

@pandros wielu uzytkownikow zamienia standardowe "60" wlasnie na "65" ze wzgledu na wiekszy wybor opon "terenowych" jesli nie chcesz isc w ta strone wez jakas szosowke z orginalna wysokoscia i po problemie, ewentualnie kup sobie tego Geolandera G035M i bedziesz testowal na sobie ;)

Sporo dobrych opini jest o 

Yokohama Geolandar A/T G015 !!!

Edytowane przez ukaszWRX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, niebieskiultras napisał:

Jaki rozmiar na wrxowe17 w legacy 3 ?

215/45 czy coś szerszego/ węższego?

 

No i co.polecacie w budżecie 1300 za komplet?

Przebiegi roczne około 15tys w lato

Na zimę mam 16 cal

 

Dębica Presto UHP2. Zanim zrazisz się po przeczytaniu marki, poczytaj o niej ;) Z budżetu jeszcze na pełny bak zostanie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Oczkoo15 napisał:

Goodyear F1 Asymmetric 3 :)

Świetne zarówno na suchym jak i na mokrym, a przy tym bardzo ciche ;)

Też polecam , mam w Sti 225/40/18
Są ciche , jakby to miało znaczenie w Subaru na przelocie ;) . Dobrze trzymają na mokrym 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 555marcin napisał:

 

Dębica Presto UHP2. Zanim zrazisz się po przeczytaniu marki, poczytaj o niej ;) Z budżetu jeszcze na pełny bak zostanie.

 

Tesciu ma presto HP w ceedzie i w sumie to fajne opony.

Na zimę mam frigo HP2 i tez super opona.

Zależy mi głównie na prowadzeniu na mokrym.

Uniroyal odpada z powodu że szybko się ściera.

 

Myślałem też o  Toyo Proxes T1-R (bieżnik mi się podoba :biglol: Zawsze taki chciałem mieć :facepalm:)

 

 

 

 

A szerokość 215 jest ok czy może węższe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, niebieskiultras napisał:

 

A szerokość 215 jest ok czy może węższe?

W Legacy IV na R17 to jest szerokość zalecana przez producenta. I powiem szczerze, że węższych bym nie chciał choć czasami na polskiej drodze w koleinie idzie się jak po torach... no ale cóż. 

Edytowane przez Orear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigałem na Astrze przez niecały rok na tych Dębicach UHP2 (zrobiłem nieco ponad 15 tys. km) i mogę szczerze powiedzieć, że są stosunkowo ciche, bardzo dobrze trzymają na suchym i rewelacyjnie na mokrym. Niestety, wykazują się zwiększoną ścieralnością - przy normalnej jeździe (miasto + trasa + ok. 3000 km autostrady) zeszły 2 mm bieżnika (nowe 8 mm).

 

Miałem je sobie zostawić na Legacy, ale kupiłem Outbacka i mają za niski profil. Także gdyby ktoś chciał, oddam w dobre ręce 225/45 R17 z 2018 roku. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Dj Brabus napisał:

Śmigałem na Astrze przez niecały rok na tych Dębicach UHP2 (zrobiłem nieco ponad 15 tys. km) i mogę szczerze powiedzieć, że są stosunkowo ciche, bardzo dobrze trzymają na suchym i rewelacyjnie na mokrym. Niestety, wykazują się zwiększoną ścieralnością - przy normalnej jeździe (miasto + trasa + ok. 3000 km autostrady) zeszły 2 mm bieżnika (nowe 8 mm).

 

Miałem je sobie zostawić na Legacy, ale kupiłem Outbacka i mają za niski profil. Także gdyby ktoś chciał, oddam w dobre ręce 225/45 R17 z 2018 roku. ;)

 

widziałem
i myślałem nawet o nich ale boję się że 225 będzie za szerokie dla 125 kuni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@niebieskiultras 225/45 R17 miałem fabryczny rozmiar w Astrze H (tylko felgi niefabryczne - ale to nieważne), a silnik 1.8 125 KM (na automacie). I powiem szczerze - nie czułem różnicy między zimowymi 205, a letnimi 225.

 

12.JPG

14.JPG

Edytowane przez Dj Brabus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dj Brabus napisał:

Niestety, wykazują się zwiększoną ścieralnością - przy normalnej jeździe (miasto + trasa + ok. 3000 km autostrady) zeszły 2 mm bieżnika (nowe 8 mm).

 

Dziwne, mi w Imprezie 2.0R w podobnych warunkach na 10kkm ubył niecały milimetr :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Dj Brabus napisał:

Jak już dzielimy milimetry, to opony miały dokładnie 6,5 mm - a zatem @555marcin u Ciebie po 10kkm ubyło 1mm, u mnie po 15kkm zeszło 1,5mm - a więc wszystko w normie. ;) 

 

No pisałeś, że 2mm :D Ale bez wchodzenia w szczegóły, moim zdaniem bardzo dobra opona w bardzo dobrej cenie. A na ContiSportContact5 zdarzało się jeździć, więc mam odniesienie. No i przede wszystkim zawsze przy zakupie opon trzeba iść na jakiś kompromis. Nie ma opon tanich, cichych, dobrze klejących na mokrym i suchym, z niską ścieralnością :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie lato przejeździłem na Dębicy Presto UHP2 17 215/55 w forku i w tej cenie jestem baardzo zadowolony, przewidywalne i ciche, trochę się bałem przed zakupem bo dębica itp ale w tej cenie naprawdę mnie zaskoczyły, nie mówię że są cudowne, ale nie ma co się ich bać, wcześniej miałem toyo proxxes cf1 i dużo gorzej się na nich jeździło w porównaniu do UHP2. Zrobiłem na nich ok 10kkm i zeszły ok 1 mm z tego co mierzyłem kiedyś, ale ja mam tylko 158km...:( dziwi mnie że nie ma nigdzie jakiegoś testu tych opon:)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, pepedealer napisał:

Cześć

Mam możliwość zakupu dużo taniej kompletu opon.
Zmierzyłem wysokość bieżnika i wygląda to tak, że 2 opony mają po 7mm a 2 około 5,5mm

Można na czymś takim jeździć?

 

bieżnik.jpg

nowa ma kolo 8 z tego co kojarze, wiec ze spokojem wg mnie. A jaka data produkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, filipk93 napisał:

nowa ma kolo 8 z tego co kojarze, wiec ze spokojem wg mnie. A jaka data produkcji?

 

Kolega pyta raczej pod kątem różnic w bieżnikach, usmażonej wiskozy, etc.

1,5mm jak dla mnie gut, lepszy bieżnik na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, 555marcin napisał:

 

Kolega pyta raczej pod kątem różnic w bieżnikach, usmażonej wiskozy, etc.

1,5mm jak dla mnie gut, lepszy bieżnik na przód.

aaa no chyba, ze tak ;) Moja winna. Tylne na tył, rozpoąć dyfer jesli to sti i za chwile beda mialy po równo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z beczki bardziej technicznej - jest  sens do zwykłej jazdy kupować opony o wyższych indexach niż homologowane - np zamiast 92H kupic 96W ? W sensie czy warto dopłacać?

 

A na marginesie ktoś używał Hankook Ventus Prime 3 ? Zadziwiajaco dobrze w testach wypadaja.

Edytowane przez wild_pig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wild_pig napisał:

jest  sens do zwykłej jazdy kupować opony o wyższych indexach niż homologowane - np zamiast 92H kupic 96W ?

Nie wiem czy jest sens, ale uwazam ze na hamulcach i oponach nie warto oszczedzac-kiedys zdazy sie sytuacja ze bedziesz musial to wykorzystac i wtedy warto miec. Wole miec "przewymiarowane" niz zalowac po fakcie. Ale kazdy sobie sam wybiera co lubi :). W koncu opony to jedyne co laczy nas z asfaltem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tremba napisał:

Nie wiem czy jest sens, ale uwazam ze na hamulcach i oponach nie warto oszczedzac-kiedys zdazy sie sytuacja ze bedziesz musial to wykorzystac i wtedy warto miec. Wole miec "przewymiarowane" niz zalowac po fakcie. Ale kazdy sobie sam wybiera co lubi :). W koncu opony to jedyne co laczy nas z asfaltem.

kiedyś lączył nas jeszcze taki bajer :D #kiedyśtobyłooo 

CB5C413A-95BD-4E05-9511-FF6C88A981FC.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tremba napisał:

Nie wiem czy jest sens, ale uwazam ze na hamulcach i oponach nie warto oszczedzac-kiedys zdazy sie sytuacja ze bedziesz musial to wykorzystac i wtedy warto miec. Wole miec "przewymiarowane" niz zalowac po fakcie. Ale kazdy sobie sam wybiera co lubi :). W koncu opony to jedyne co laczy nas z asfaltem.

 

W sumie nie chodzi mi o oszczędność właśnie tylko czy faktycznie wyższe indexy w jakikolwiek sposób to bezpieczeństwo podwyższają. Chodzi mi oczywiście o wyższe niż przewidział to producent auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wild_pig napisał:

czy faktycznie wyższe indexy w jakikolwiek sposób to bezpieczeństwo podwyższają

Pewnie nie. Tzn. mysle ze skoro dana opona jest zaprojektowana do pewnej predkosci to wytrzyma. Zatem kupowanie mocniejszej do pojazdu ktory nigdy tego nie wykorzysta mija sie z celem. Poza tym na pewno konstruktor opony przewidzial odpowiedni wspolczynnik bezpieczenstwa podczas projektowania, czyli opona powinna faktycznie wytrzymac wiecej niz nominalnie podane obciazenia. Oczywiscie ktos moze chciec miec wyzsze parametry bo sie z tym dobrze czuje, ale ekonomicznie jest to nieuzasadnione. No i wplyw na bezpieczenstwo w takim przypadku to chyba tylko lepsze samopoczucie posiadacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...