Skocz do zawartości

tremba

Użytkownik
  • Zawartość

    157
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O tremba

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Gdynia
  • Auto
    Forek 2,5 XT+Libero :-)
  1. ile wam pali ?

    Tak jeszcze od siebie w temacie 95/98-osobiste doswiadczenia. Kiedys mialem Mazde MX6 i traktowalem ja dosc sportowo. I jak bym nie liczyl to na 98 Vpower palila za kazdym razem ok. 0,8 - 1 l mniej niz na 95. Jezdzilem caly czas podobnie i przy kazdym tankowaniu liczylem spalanie. O ile dobrze pamietam wyzsza liczba oktanowa swiadczy o wiekszej odpornosci paliwa na samozaplon-spalanie stukowe. Natomiast nie zwieksza wartosci energetycznej samego paliwa, czyli najprawdopodobniej w pewnych przypadkach takie paliwo moze byc wykorzystane bardziej efektywnie - stad moze oszczednosc. Mazda byla juz wiekowa i nie sadze zeby ECU bylo specjalnie dostosowane do 98. Niemniej jednak moje spostrzezenia sa podobne jak u matiasa. W Forku jednak niezaleznie co zaleje to spali ile ma spalic...
  2. Splitter do XT ( po zamontowaniu TMIC od STI )

    Ja dolozylem jeszcze komin chlodzacy turbo subtlesolusions, ale wtedy splitter tez z STI i jeszcze troszke dziurek dorobilem. Ale wlot tez z buga.
  3. Forester SG 2006 2.0 brak mocy na wysokich obrotach

    Mialem kiedys takiego Forka. Po regulacji zaworow (silnik wyjety) mialem takie figle z AT ze myslalem ze wsio padlo -kicha, kaszle, nie jedzie, alarm wariuje. Reset wtedy pomogl-nie twierdze ze to to samo, ale jakis czas bez aku i elektronika moze zwariowac. Najlatwiej sprawdzac od rzeczy najprostszych.
  4. Subarowicze na "2 kółkach"

    Tak, to ostatni z "klasycznych" Monsterow. Mi jakos te nowe nie podchodza, choc jada zajebiaszczo :-). 797 nigdy nie jezdzilem wiec trudno mi sie wypowiadac. Slyszalem jednak pozytywne opinie o silniku scramblerowym, takze mysle ze charakterystyka maszyny jak najbardziej sie nadaje dla poczatkujacego. No i maszynka jest lekka i zwrotna. Jesli jezdzi tak samo jak 1200 ( w sensie zwinnosci) to bajka. Poprzednie Monstery sa nieco "szorstkie"-silnik nie lubi niskich obrotow, a i trzeba swiadomie wchodzic w zakrety. "Nowe" Potworki prowadza sie duzo bardziej intuicyjnie - vide: lepsze dla poczatkujacych. To oczywiscie tylko moja opinia-generalnie moj zap.... swietnie ale trzeba wiedziec jak to ogarnac, no i trzeba zap....- wtedy jest kupa funu :-). Ale do szybkiej jazdy bez spinki duzo lepiej jechalo mi sie FZ1 mojej Mlodej. A mocy sie nie boj tylko uzywaj z glowa-nie rozpedzaj sie za bardzo jesli najpierw nie nauczysz sie poprawnie hamowac w kazdych warunkach. Rozpedzic sie bardzo latwo, ale z zatrzymaniem nie jest juz tak prosto-szczegolnie w polskich realiach. Zajrzyj sobie np. tutaj: https://docpoland.com/forum/ pewnie troche info znajdziesz.
  5. Subarowicze na "2 kółkach"

    W klasycznym przypadku zawory sa otwierane przez krzywki rozrzadu (czy tez inne elementy napedzane od krzywek), a zamykane sprezynami zaworowymi. W desmo zawory otwierane i zamykane sa osobnymi krzywkami. Daje to duzo bardziej precyzyjna prace rozrzadu, szczegolnie przy wiekszych predkosciach obrotowych gdzie sily bezwladnosci maja juz duzy wplyw na prace rozrzadu-po prostu sprezyny sa juz za slabe zeby odpowiednio szybko zamknac zawor. W eksploatacji jest nieco bardziej upierdliwe bo jest wiecej luzow zaworowych do regulacji. A moja wloszczyzna to S4RS w barwach patriotycznych delikatnie zmodyfikowany .
  6. Subarowicze na "2 kółkach"

    Albo i przestraszyc-znam to z autopsji z obu pozycji. Czasem jak cos smignie kolo ucha z takim grzmotem latwo o niekontrolowane ruchy za kierownica. Mam w dukacie przelotowe Arrowy i w okolicy kury sie nie niosa jak odkrece. Zawsze staram sie dac zauwazyc zanim bede wyprzedzal "na zyletki". Ale za to przechodnie nie wpadaja jak kury na ulice :-).
  7. Akcesoryjna chłodnica płynu do 2.5XT 2006 AT

    Ja mam Mishimoto, zalozylem profilaktycznie - i tak silnik byl na stole. Od 45 kkm nic sie nie dzieje, wskazowka zawsze w tym samym miejscu. Czy warto nie wiem, ale mam spokoj na bani ze zrobilem cos zeby potencjalnie mozliwy problem wyeliminowac. No i samopoczucie mam teraz lepsze ....
  8. Problem Forester 2,5xt 06

    Ciezkie sprzeglo to chyba standard, ale moje nie popiskuje. Jak bedziesz wymienial to sobie lozyskowanie lapki przesmarujesz, albo przy robocie rozrzadu-silnik i tak wyjezdza zatem warto drobiazgi ogarnac przy okazji.
  9. Chłodnica wody ...padła

    U mnie lezy moja poprzednia, jak chcesz to wpadaj i sobie wez. Tyle tylko ze z manuala 2,5. jak zmienialem to nie ciekla.
  10. Krótkie życie H4 w SG

    Jezdzac kiedys Mitsubishi (jedyny samochod ktory nigdy !!! mi sie nie psul) zmienilem zarowki na philips super duper cos tam. Od tego czasu regularnie co pol roku wymienialem te zarowki. Wprawdzie swiecily mocniej, ale w koncu cos sie psulo. Zatem mysle ze wlasnie producent ma znaczenie.
  11. Problem z czarną kostką diagnostyczną

    A nie jest tak ze te dwie zielone musisz polaczyc zeby wymrugalo?
  12. Nawigacja Subaru Forester SG 2006 2.5 XT

    A podasz jak bardzo jest aktualna?
  13. zanik mocy po generalnym remoncie silnika EJ255

    Ile sond nie pamietam bo dawno nie ogladalem-chyba 2 sztuki. Jesli to problem z katem to podjedz do mnie i dostaniesz w prezencie downpipe z katem-wala mi sie gdzies w garazu (tzn. tak mi sie wydaje-musialbym zrobic wycieczke do garazu. Mozesz sobie wymienic i zobaczysz jak autko hula.
  14. Blacharka Forester SG

    Dosc mocno ale ta czesc jest niewidoczna po wspawaniu (tak sie wydaje). No i krawedzie dosc ostre-uwazajcie przy rozpakowywaniu... Fotek niet bo leza daleko ode mnie :-).
  15. ,,Drobne'' problemy po zakupie

    Ja zalozylem aluminiowa Mishimoto i jest spokoj, no ale to wydatek wiekszy i jak nie dlubales z moca to i chyba ekonomicznie nieuzasadniony...
×