Jump to content

niebieskiultras

Użytkownik
  • Content Count

    1526
  • Joined

  • Last visited

About niebieskiultras

  • Rank
    ..:: Subarofanatoholik ::..
  • Birthday 04/07/1996

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Sączów
  • Auto
    jest: Legacy BH MY03 Dark Greenmica
    było: Impreza gf8 MY98 Bright Red
  • Zainteresowania
    Pożarnictwo , motoryzacja

Recent Profile Visitors

1235 profile views
  1. Nie pamiętam czy masz manualna Klima czy climatronic więc se wybierz :p http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_5/climate/heater_control/
  2. To na zdjęciu jest z chłodzenia skrzyni AT. Ktoś założył chłodnice z automatu i króćce zaślepił. Element którego szukasz będzie bliżej ściany grodziowej w okoliacach skrzyni biegów. Jak wejdziesz pod auto to szukaj z prawej strony skrzyni.
  3. Jak rozumiem zrzucenie skrzyni to tysiak wyjęty z kieszeni? w ASO Mikołów 600zł za demontaż i montaż skrzyni także nie powinno być źle po za ASO ja bym zobaczył na Twoim miejscu układ sterowania biegami - podejrzewam, że przy wymianie sprzęgła ktoś mógł źle złożyć mechanizm wybieraka i przez to gdzieś coś trze np przesuwka jest podparta o synchronizator zobacz czy nie masz opiłków w oleju w skrzyni
  4. Raczej zapomniał podpiąć po demontażu obudowy filtra.
  5. To nie jest normalne. Jakie łożysko montowałeś ?
  6. sterownik airbag też może takie cuda robić - w niektórych renówkach bez kasowania/wymiany kompa airbaga nie odpali się auta po dzwonie
  7. podobno polifty mają inny kształt lampy więc nie pasuje na 100% maska i grill ja mam gacka po lifcie i przymierzałem grill z przedlifta i nie pasuje do kształtu maski i lamp druga sprawa, że te OEMowe ksenonowe lampy były montowane do RHD więc będą oślepiać innych
  8. Tak do umieszczenia za osłoną. Nie wypadają a nawet jak wypadną to sa w kabinie więc można je zlokalizować. Kolejna sprawa to fakt że w wielu autach daszki przeciwsłoneczne mają kieszonki w które mozna włożyć bilet parkingowy lub inne tego typu rzeczy. Dlatego podstawą jest szkolić się, więc na wszystkie możliwe ćwiczenia lub szkolenia wysyłam chłopaków z jednostki i wraz z nimi ćwiczymy różne założenia. W zeszłym roku na terenie EXPO Silesia ćwiczylismy gaszenie pożarów wewnętrznych. Zwieńczeniem było podpalenie budynku kolpolter który tam się znajduje i ewakuacja pozorantów.
  9. Wbrew pozorom to każde nowoczesne auto stanowi problem dla służb bo przy okazji wypadku musisz uważać gdzie dajesz nożyce bo możesz trafić na ładunek z airbaga czy napinaczy bo są w słupkach czy przy dachu. To samo, że nie zawsze airbag wypali. Niby są osłony na poduchy ale na kurtyny juz nie ma i jest ryzyko że poducha wypali podczas pracy. No i umiejscowienie akumulatorów Przód, tył pod kanapą czy jak w busach pod fotelem kierowcy. Na wszystko trzeba uważać. Volvo też teraz ma jakieś wzmacniane słupki(stal hartowana) z którymi standardowe nożyce mają czasem problem. Dobrze, że firmy z branży gonią za producentami aut produkując sprzęt na miarę obecnej motoryzacji. Dobrym rozwiązaniem jest posiadanie w aucie karty ratowniczej. Wtedy można bardzo skrócić czas akcji bo w niej zawarte są wszystkie informacje o newralgicznych miejscach w aucie bo niestety Polska straż nir posiada takich bajerów jak np Niemcy gdzie dowódca ma tableta z kartami wszystkich aut do których zostały takie karty ratownicze stworzone. A tak zachowuje się akumulator palącej hybrydy https://video-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t42.1790-2/19209491_579981589057472_1481161927777320960_n.mp4?_nc_cat=105&efg=eyJybHIiOjQ5MywicmxhIjo1MTIsInZlbmNvZGVfdGFnIjoic3ZlX3NkIn0%3D&_nc_ht=video-ams4-1.xx&oh=15a7d5795dc6c067ccc6d87f2744136b&oe=5CFC6BD7
  10. według wytycznych jeśli nie ma tzw hebla wypinamy wszystkie bezpieczniki lub w niektórych autach wystarczy wcisnąć na desce przycisk start/stop wyjąć karte lub kluczyk i oddalić w/w element na odległość taką aby auto nie łapało sygnału z karty/ kluczyka ALE w instrukcji wielu aut jest informacja, że mimo włączenia tzw. hebla prąd w instalacji utrzymuje się przez 10-20 minut. kolejnym problemem jest umiejscowienie tzw hebla. często w chwili wypadku nie ma możliwości wyłączenia prądu bo hebel jest przy akumulatorze a np akumulator jest pod podłogą auta. kolejny problem to temp akumulatorów - trzeba stosować termowizje i monitorować temp akumulatora i ewentualnie je chłodzić ale tu znowu jest problem bo pomijając fakt możliwości przebicia chodzi o reakcje z chemią zawartą w akumulatorze. więc zostaje gaszenie gazami lub proszkiem co jest kosztowne. Ciekawostki: według amerykańskich badań do zgaszenia hybrydy według badań potrzeba od 1m3 do 4m3 wody natomiast elektryk od 4.5m3 do 10m3 akumulatory HV przy około 80 stopniach Celsjusza ulegają samozapłonowi a ich gaszenie to długotrwały proces - znane są przypadki gdzie ulegają samozapłonowi po 22 godzinach od ugaszenia chociaż średnio jest to 7h patrząc z mojej perspektywy to najgorsze z możliwych samochodów do gaszenia czy ratowania ludzi z niego. bo nie dość, że istnieje możliwość porażenia to trzeba kontrolować temp akumulatorów a dodatkowy problem to, że zasilane są albo prądem stałym albo zmiennym więc np pałka HOT STICK używana do sprawdzenia czy jest prąd w kablu(prąd zmienny) nie sprawdzi się przy niektórych autach. teraz testowane są możliwości zatapiania takich aut po ich wstępnym ugaszeniu w specjalnych wannach ze środkiem gaśniczym.
  11. Pozdrowienia dla wszystkich subaryn mijanych na dk78 od zawiercia aż do s7 a następnie wszystkie mijane na s7 aż do samych Targów Kielce. Nie wiedziałem że tyle ludzi z branży pożarniczej jeździ subaru - na parkingu było tego multum
  12. Akumulator pierwszy rozpinamy przy wypadku/kolizji. Przy pożarze to gdy mamy opanowany ogień wtedy można rozpiąć klemy ale najczęściej nie ma co już ratować. A co do filmiku dziwią mnie takie rzeczy jak to że rota gasząca jest w aparatach ochrony dróg oddechowych a reszta juz nie. Dopóki jest dym to raczej tylko ci w aparatach powinni być przy aucie. Druga sprawa Maskę mniej więcej w ten sposób się otwiera gdy nie ma możliwości podejścia w inny sposób do akumulatora. Tutaj macie przykład jak uchylaliśmy maskę przy kolizji. Ładnie w rogu wygieta tak by dostać się do akumulatora
  13. 20-50zl za 100gram zalezy od firmy Ja zapłaciłem 200zl za całość.
×
×
  • Create New...