Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.03.2018 o 22:48, bikeman1 napisał:

Za 215/50/17 zapłaciłem 381zl / szt.

Fotkę zrobię na weekendzie jak umyje samochód i na pewno dodam foto w temacie.

 

65zl na sztuce różnicy i mówisz że spora różnica...toż to tylko 250zl...a samochód dla mnie wygląda naprawdę o niebo lepiej jak na tych zelówkach 45. Wg mnie ( zaznaczam ) profil 45 jest nieproporcjonalny do wielkości samochodu. Opona 215/45/17 byłaby dobra do Clio Sport, jakiejś Hondy małej, a nie do Legacy.

 

 

Jak obiecałem, tak też robie, tak wyglądają owe sandały w rozmiarze 50 :)

 

No ładnie się prezentują, chociaż ja ostatecznie zdecydowałem się na 45:) W sumie, kwestia gustu, ale takie bardziej mi pasują do oryginalnych felg. Z kolei Legaś tej generacji nie jest w cale jakąś wielką bryłą, tym bardziej sedan, jakim dysponuję. Ponadto u mojego wulkanizatora wyszło 80 zł więcej za oponę, a to już całkiem sporo się robi na całym komplecie. Też się pochwalę focią dla potomnych, ale jak już odbiorę felgi z renowacji.

Edytowane przez Jaceko
zła konstrukcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z innej beczki, szukam opon 215/45/17 do Imprezy. Planowane roczne przeloty w granicach 30kkm. Ktoś może polecić coś o umiarkowanej ścieralności? Fajnie jakby na mokrym sobie nieźle radziły, nie muszą być najcichsze ani paliwooszczędne.

Szaleństw nie będzie, większość z tego dystansu to krajówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, 555marcin napisał:

Ktoś może polecić coś o umiarkowanej ścieralności?

Bardzo ale to bardzo byłem zadowolony z Pirelli cinturato P7

Przejechały ogromy dystans (grubo ponad 30kkm) a sprzedałem je jako nadal proste z bieżnikiem ponad 4mm do upalania. Do ostatnich dni nic nie biło a auto jeździło prosto i pewnie - problem oczywiście były większe kałuże

W jakiś szwedzkich testach była bardzo oceniana na mokrym i również tak ją oceniałem.

tutaj masz jakiegoś starego linka http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/test-opon-letnich/l55ef

kolejnych takich nie kupiłem bo akurat 205/55r16 nie ma rantu ochronnego na felgę ale o niższym profilu już miały

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale technicznym nikt nie odpowiada, a że mi się spieszy to zapytam tutaj:;)

Mam zamiar kupić letnie opony 225/45 R17 i mam pewne wątpliwości. Dojazdówka to 135/70 17. Jeśli złapię kapcia i założę dojazdówkę to mogę popsuć dyfer?:huh:  Różnica w średnicach to 9mm (1.4%). Spotkałem się z opinią, że dojazdówkę mogę założyć tylko na przód.

Szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Inne tematy dotyczą Foresterów, a tam są inne dyfry :o. Samochód to Legacy IV 3.0 5EAT z VTD:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszanowanie,

 

W ciągu 2 dni jadę kupić letnie gumy do Lanosa (245/40/18).

Na tapecie mam te konkretne egzemplarze, w tej kolejności:

 

1. Michelin Pilot Sport 4 (Ska dopiero od 19 cali :( )

2. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

3. Continental PremiumContact6 lub SportContact 5.

 

Conti na samym końcu, bo jakoś średnio mi się widzi ta marka do Subaru, nie wiem czemu ;)

Macie może jakieś sugestie czy coś dodać, zmienić kolejność etc?

Budżet powiedzmy ok: 2300 zł.

 

Lanos używany jako daily, rzadko mocniej eksploatowany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2018 o 15:01, yak napisał:

1. Michelin Pilot Sport 4 (Ska dopiero od 19 cali :( )

2. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

3. Continental PremiumContact6 lub SportContact 5.

 

Miałem GY w STi MY 15. Do codziennej jazdy bardzo bezpieczne i przewidywalne, na mokrym też bez zarzutu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten OBK nie ma przypadkiem z tyłu otwartego dyfra?

 

Winstrukcji od WRX bardzo wyraźnie piszą, żeby używać tylko oryginalnej dojazdówki gdyż użycie innych rozmiarów kół może spowodować poważne uszkodzenia w napędzie. Dlatego forumowa sugestia mówi, żeby inny rozmiar (i to tylko jednego koła!) zakładać wyłącznie na oś z otwartym dyfrem.

Edytowane przez jpol
Autokorekta klawiatury...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2018 o 18:18, Kambol napisał:

Manual Legacy/OBK MY 2007

 

Schowek01.thumb.jpg.3a7da19ca93d93d6e282d122e83a1a47.jpg

Jeśli luźny dyfer z tyłu, to oczywiście  na tył. Jeśli z tyłu wiskoza , a z przodu luz to   bezpieczniej (drogowo i prawnie ) z tyłu ,bo masz stabilniejsze skręcanie i hamowanie, a bezpieczniej technicznie dać dojazdówkę na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Dzisiaj zamówiłem Goodyeary Eagle F1 Asymmetric 3. Zobaczymy jak się będą spisywać ;)

 

Mam takie w gieteku.

Za mało przejechałem jeszcze ale - tylko tytułem subiektywnego porównania - trochę więcej precyzji i klejenia odczuwałem na suchym na P zero nero. Ten sam rozmiar był (215/45r17)

Wyczytałem z kolei, że GY sporo trwalsze.

Edytowane przez Fala
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...