Jump to content

wild_pig

Użytkownik
  • Content Count

    297
  • Joined

  • Last visited

About wild_pig

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Skąd
    z lozka

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Kambol dzięki - w legacy V nie działa mi chyba ten tryb autodiagnozy klimatyzacji po nacisnięciu: AUTO oraz Cyrkulacja razem przy uruchamianiu. Czy w nowszych modelach jest też taka opcja ?
  2. Hej, taki przypadek mi się trafił ostatnio w Legacy V. Otóż dmuchawa w ustawieniu na dół przerywa - albo inaczej na to patrząc raz wieje jakby mocniej raz jakby słabiej - takie falowanie. Zjawisko to występuje w każdej kombinacji gdy ustawione jest dmuchanie na nogi - nie ważne czy w kombinacji z szyba czy z nawiewem górnym. Zjawisko występuje niezależnie od włączonej klimatyzacji, obiegu wewnętrznego itd. W każdym innym kierunku dmucha ok - tzn jak nie ustawie kombinacji z dmuchaniem na nogi to nic nie faluje. Ktoś coś pomoże w jakim kierunku szukać przyczyny ?
  3. Ktoś może wie czy jest coś nowszego niż dysk D z volvo 2016/2017 ? W sensie czy była jakaś aktualizacja tych map w między czasie ?
  4. 10-12k przy założeniu, że auto sprawdzone i faktycznie rocznik młody to bez problemu wystarczy. Ja na mojego przeznaczam średnio około 5000 rocznie (ubezpieczenie, serwisy, opony, naprawy). Jak silnik i skrzynia w porządku to tych 10k raczej nigdy nie przekroczysz. Matematyke mam prostą: ubezpieczenie 2000 pln opony 500 pln (zakladam, ze co 4 lata wymieniam) serwis 3000 pln - naprawdę ciężko to przekroczyć przy subaru jak silnik i skrzynia działaja
  5. Mnie najbardziej zastanawia kto wymyślił, że nie zaleca producent wymiany płynu - przecież logicznie to głupota i technologicznie i ekonomicznie dla serwisów. Pachnie ekologia jak dla mnie w takim układzie.
  6. @DZIAŁ TECHNICZNY czy skoro zalecana jest wymiana dynamiczna to czy każde ASO powinno mieć taki sprzęt do wymiany ? Pytam bo wiem, że nie wszystkie mają i teraz nie wiem jak traktować takie zalecenia - jak nie mają to mam jechać kilkaset km dalej aby szukać takiego co ma, bo wydłuży to żywot skrzyni ?
  7. Ostatnio serwisowałem przy podobnym przebiegu: 1. Płyn chłodniczy wymieniłem, bo koszt zerowy a nie byłem pewien co jest w środku i czy chłodzi 2. Płyn hamulcowy wymieniłem, bo koszt zerowy 3. Regulacje zaworów robiłem ale okazała się tak niewielka, że Panowie sami powiedzieli, że można było nie robić - zmyliły mnie objawy - potem okazało się, że trzeba było świece i przepustnicę ogarnąć 4. Olej w skrzyni i dyfrze zmieniałem chcąc zminimalizować ryzyko naprawy skrzyni i dyfra - koszt mały, a serwisowanie skrzyni drogie 5. Olej we wspomaganiu wymieniłem - był dosłownie czarny - podczas gdy oryginalny powinien być czerwony Koszt tych wszystkich płynów chyba 400 PLN, więc nie tak strasznie.
  8. Ciesze się, że poruszyłem ten temat bo widać jest trochę niejasny dla właścicieli. @DZIAŁ TECHNICZNY prośba o opisanie jakia jest oficjalna linia partii w tym gorącym temacie :-)
  9. No właśnie a mi statycznie i stąd moje pytania jak to w końcu ma być. Zwłaszcza w kontekście problemów z tymi skrzyniami z uwagi na parametry oleju.
  10. Chodzi mi bardziej o sposób wymiany - jak to w końcu jest - statycznie czy dynamicznie powinno się to robić. Samo stwierdzenie w instrukcji, że wymieniać co 60000 km jest mało precyzyjne.
  11. Witam, chciałbym się dowiedzieć jak w końcu wygląda sytuacja z wymiana oleju w skrzyniach CVT. Wiem, że zostało zmienione zalecenie na zmianę co 60.000 km, ale jak ma się sprawa ze sposobem wymiany ? Czy powinna być to wymiana statyczna czy dynamiczna ? Są odnośnie tego jakieś wytyczne ? Jeśli jest zalecana wymiana dynamiczna to czy każde ASO powinno mieć do tego sprzęt lub być w stanie taką usługę zrealizować ? Sam wymieniałem statycznie i teraz już sam nie wiem jakie są najnowsze badania na ten temat :-) Pozdrawiam
  12. wild_pig

    CVT - awarie

    Hmm to jak to w końcu jest z tą wymiana oleju w kontekście awarii skrzyni ? Zalecana jest dynamiczna co 60.000? Pytam ponieważ sam robiłem statyczną, ponieważ moje ASO nie ma sprzętu do dynamicznej i nie wiem czy warto przed 120.000 zrobic dla pewności dynamiczną. Z drugiej strony jak zalecana jest dynamiczna to czy mogą nie mieć takiego sprzętu ?:-)
  13. Na subaru.pl jest katalog modeli z kilkunastu poprzednich lat - powinny tam byc dane na temat wyposazenia.
  14. A czy każdy ogarnięty punkt dorabiania kluczy samochodowych ogarnie taki temat dorobienia kluczyka z immo wraz ze sterowaniem centralnym w Subaru ? Czy to jakaś grubsza robota i jakaś wiedza o Subaru potrzebna ? W ASO mi powiedzieli około 2000 pln za kluczyk i usługę
  15. Noga na hamulcu była - pytanie czy fakt włączenia alarmu może jeszcze mieć wpływ na imobilizer, może go odcina?
×
×
  • Create New...