Jump to content
komancz

Wszystko o LETNICH oponach do subaru

Recommended Posts

50 minut temu, Guliwer napisał:

Widziałem, ale czy niewzmacniane zachowują się tak samo jak XL? W sensie jak Dunlop SP SportMaxx RT 2 jest dobra, to czy Dunlop SportMaxx RT 2 też? Nie mam SUV-a, tylko średniokonne Subaru :D

Moje doświadczenia sa z Dunlop SP SportMaxx RT 2 i o tych pisałem :) a jak się ona ma do Dunlop SportMaxx RT 2 to nie wiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś jeździ na takim setupie:

 

215/40/18 na feldze 18/7,5.

 

Pomijając kwestię komfortu, czy takie koło dobrze wygląda, czy troche zbyt wąsko w stosunku do średnicy?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Sebastian32 napisał:

Czy ktoś jeździ na takim setupie:

 

215/40/18 na feldze 18/7,5.

 

Pomijając kwestię komfortu, czy takie koło dobrze wygląda, czy troche zbyt wąsko w stosunku do średnicy?

 

 

 

Dobrze by było wspomnieć, o jakim wozie mowa :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No o tym szybszym z dwóch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdecydowalem sie na Dunlop SportMaxx RT2, pytanie tylko czy brac te wzmacniane XL jesli nie upalam na torach ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.03.2018 o 15:50, Sebastian32 napisał:

Czy ktoś jeździ na takim setupie:

 

215/40/18 na feldze 18/7,5.

 

Pomijając kwestię komfortu, czy takie koło dobrze wygląda, czy troche zbyt wąsko w stosunku do średnicy?

 

 

215 na 7,5, w skrócie swoje doświadczenia opisałem na 157str. Nie mam już fotki, ale po zjeździe z krawędzi asfaltu tylnym kołem, koło spadło z asfaltu i wewnętrznym rantem felgi walnęło o asfalt. Ujechałem 400m i flak, felga nie nadawała się już do prostowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Licho napisał:

215 na 7,5, w skrócie swoje doświadczenia opisałem na 157str. Nie mam już fotki, ale po zjeździe z krawędzi asfaltu tylnym kołem, koło spadło z asfaltu i wewnętrznym rantem felgi walnęło o asfalt. Ujechałem 400m i flak, felga nie nadawała się już do prostowania.

 

Oj to mnie nie pocieszyles bo teraz napalilem sie na kolo 18x8 i opone 215/40/18 bo to najbardziej przypomina 215/45/17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 7,5" najlepiej wygląda 225. 215 jest trochę naciągnięta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, elmo napisał:

Na 7,5" najlepiej wygląda 225. 215 jest trochę naciągnięta. 

 

Kurcze, w takim razie jeszcze trudniej   się zdecydować: 17x7,5 et35 i 215/45/17 czy 18x8 et 45 i 225/40/18 do brz'ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedzilem przez jakiś czas na 215 na 8 calowej feldze i nie było tragedii, ale nie wyglądalo to pięknie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam, że problem z pogiętą 7,5 był taki, że już producent Ronal zaprzestał jej produkcji. Zakup dwóch 7 odradzał mi wulkanizator, bo mając dwie 7 i dwie 7,5 bardzo łatwo pomylić i przy zmianie kół zima/lato mogę mieć na jednej osi 7 i 7,5. Więc kupiłem 4 nowe felgi 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cos czuje ze sie skonczy na jakis lekkich 18 z oponami 225/40 lub 225/35.  Na 99% OZ Leggera HLT.

 

Seryjna felga wazy 9,1kg , a 17 OZ okolo 8,3 kg czyli 18 OZ pewnie tyle co seryjna. Dowiem sie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj zostałem przymuszony do zakupu juz letnich opon, bo traf chciał że nowiuśką zimówkę rozerwałem na krawężniku....wrrrr:(

a że dziś leciałem w traskę to musiałem zakupić i założyc opony juz letnie.

juz piszę dalej wrażenia...bo zrobiłem dzis na nich traskę 540km :)

Pogoda dziś opon letnich nie rozpieszczła, bo było +2st :/

 

Głośność - niby 67db, ale zimówki są cichsze, może z racji tego że letnia opona przy niskiej temp jest twarda i szumi

 

Komfort - opony mają bardzo sztywne boki, gość w wulkanizacji do zakładania musiał użyc specjalnej rolki dociskowej bo mowi ze twarde boki, dla porówniania miałem kiedys goodyear efficientgrip performance i boki były jak z papieru, ale to juz gdzieś na forum pisałem, ze goodyeary strasznie przez to "pływały". W Fuldach czuć sztywność boku opony. Zresztą to jest indeks Y i to już czuć że opona jest sztywna, "czuć więcej drogi", czuć koleiny i prowadzenie jest bardziej precyzyjne

 

Trzymanie - nie ocenię, bo było zimno i opona nie pokazała swoich właściwości, aczkolwiek jak się rozgrzała po 150km to juz było lepiej :)

 

Woda - dzis trochę padało i lecąc na trasie trafiały sie niecki z wodą, tak na oko głębokość około 1cm i przelot z prędkością 120km/h nie robił na oponie wrażenia 

 

Jutro snieg, więc samochód stoi na parkingu i czeka na +++ na termometrze :)

20180326_180657.jpg

Edited by bikeman1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, bikeman1 napisał:

Wczoraj zostałem przymuszony do zakupu juz letnich opon, bo traf chciał że

 

Czemu profil 50 a nie 45? Do legacy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo dla mnie rozmiar 215/45/17 do Legacy jest rozmiarem nieodpowiednim...za niski, koła wyglądają jak kółka od tico :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, bikeman1 napisał:

Bo dla mnie rozmiar 215/45/17 do Legacy jest rozmiarem nieodpowiednim...

 

Przy całym szacunku - producent chyba wie lepiej. Ja się mocno wahałem przy zakupie 225/45/17 i nadal nie jestem przekonany, że dobrze robię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz tez nie zastosowałeś się do zaleceń producenta, a pouczasz mnie że "producent" wie lepiej...

Jeden woli wyższy profil i komfort

Drugi szerokość i lepszą przyczepność

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, przymar napisał:

Przy całym szacunku - producent chyba wie lepiej. Ja się mocno wahałem przy zakupie 225/45/17 i nadal nie jestem przekonany, że dobrze robię.

 

Jezdziłem w Legacy na takim rozmiarze - byłem zadowolony.

Inna kwestia - prawo.

Czy ktoś się orientuje czy w przypadku stłuczki/wypadku - są problemy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bikeman1 napisał:

Widzisz tez nie zastosowałeś się do zaleceń producenta, a pouczasz mnie że "producent" wie lepiej...

Nie pouczam - użycie sformułowania, że rozmiar producenta jest rozmiarem nieodpowiednim jest średnio skromne. Kupiłbym 215 gdyby cena nie wynosiła 150% 225. Jest w tym temacie przegięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, bikeman1 napisał:

Bo dla mnie rozmiar 215/45/17 do Legacy jest rozmiarem nieodpowiednim...za niski, koła wyglądają jak kółka od tico :)

 

Jak byłem ostatnio u mechanika (Subcar Tyski), to też mi zalecił zakup wyższego profilu, czyli 50. A można wiedzieć ile zapłaciłeś za ten rozmiar? Bo mi okoliczny wulkanizator 45 wycenił za 305 zł, a 50 w internecie widzę, że chodzą po ok. 370 zł, więc spora różnica. Czujesz faktycznie różnice w komforcie pomiędzy tymi rozmiarami? No i jak możesz do pochwal się jak wyglądają nowe kapcie na nodze:) Co do tych Fuld, to też trochę popatrzyłem na statystyki i etykieta wskazuje na opony premium, a cena klasy średniej, więc wydaje się być bardzo dobrym kompromisem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Gazik napisał:

Czy ktoś się orientuje czy w przypadku stłuczki/wypadku - są problemy? 

Jeśli jakaś ze stron będzie się chciała procesować i biegły wykaże związek przyczynowo-skutkowy, to teoretycznie mogą być problemy. Praktycznie nikt się takimi pierdołami nie interesuje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Jaceko napisał:

Jak byłem ostatnio u mechanika (Subcar Tyski), to też mi zalecił zakup wyższego profilu, czyli 50. A można wiedzieć ile zapłaciłeś za ten rozmiar? Bo mi okoliczny wulkanizator 45 wycenił za 305 zł, a 50 w internecie widzę, że chodzą po ok. 370 zł, więc spora różnica. Czujesz faktycznie różnice w komforcie pomiędzy tymi rozmiarami? No i jak możesz do pochwal się jak wyglądają nowe kapcie na nodze:) Co do tych Fuld, to też trochę popatrzyłem na statystyki i etykieta wskazuje na opony premium, a cena klasy średniej, więc wydaje się być bardzo dobrym kompromisem.

Za 215/50/17 zapłaciłem 381zl / szt.

Fotkę zrobię na weekendzie jak umyje samochód i na pewno dodam foto w temacie.

 

65zl na sztuce różnicy i mówisz że spora różnica...toż to tylko 250zl...a samochód dla mnie wygląda naprawdę o niebo lepiej jak na tych zelówkach 45. Wg mnie ( zaznaczam ) profil 45 jest nieproporcjonalny do wielkości samochodu. Opona 215/45/17 byłaby dobra do Clio Sport, jakiejś Hondy małej, a nie do Legacy.

 

W dniu 28.03.2018 o 17:46, Jaceko napisał:

Jak byłem ostatnio u mechanika (Subcar Tyski), to też mi zalecił zakup wyższego profilu, czyli 50. A można wiedzieć ile zapłaciłeś za ten rozmiar? Bo mi okoliczny wulkanizator 45 wycenił za 305 zł, a 50 w internecie widzę, że chodzą po ok. 370 zł, więc spora różnica. Czujesz faktycznie różnice w komforcie pomiędzy tymi rozmiarami? No i jak możesz do pochwal się jak wyglądają nowe kapcie na nodze:) Co do tych Fuld, to też trochę popatrzyłem na statystyki i etykieta wskazuje na opony premium, a cena klasy średniej, więc wydaje się być bardzo dobrym kompromisem.

 

Jak obiecałem, tak też robie, tak wyglądają owe sandały w rozmiarze 50 :)

 

 

Fulda Sport Control 2.jpg

Fulda SportControl 2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukam opon do GTka żony na lato. Jazda typowo miejska, aczkolwiek żona lubi szybciej pojechać. Ważne dla mnie żeby w koleinach z wodą jakoś to trzymało.

Mam kilka typów, może ktoś miał okazję używać?

Bridgestone RE040

Yokohama A.drive AA01

Toyo R1R - te opony znam, zawsze w turbo subaru miałem i sobie chwalę, tyle że w koleinie z wodą nie są wzorem przyczepności

W sumie w podobnej cenie będą Michelin Pilot Sport 4, które powinny być lepsze do cywila od r1r...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budżet?

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...