Skocz do zawartości

Ptasi0r

Użytkownik
  • Zawartość

    152
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Ptasi0r

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Wawa
  • Auto
    była Impreza GT i Justy -> jest STI MY09

Ostatnie wizyty

203 wyświetleń profilu
  1. Ptasi0r

    Tylny dfer: subaru plytkowy wiskotyczny a bmw plytkowy cierny

    Wiskoza: Kazda oś ma swój zestaw płytek, ułożone są naprzemiennie z płytkami obudowy dyfra i wypełnione gęstym płynem. Płytki są bardzo ciasno ale sie nie stykają. Jeśli powstaje różnica w prędkości obrotowej miedzy płytkami, za pośrednictwem oleju zwieksza sie tarcie działające na płytki i stara sie utrzymać tą samą prędkość obrotową. Płytka: Znowu, kazda oś ma swój zestaw płytek jednak spiecie obywa sie przez specjalny klin/bolec który naciska na pierścienie i dopycha płytki do siebie. Z tego tytułu, czesto o takiej szperze mówi sie "mechaniczna". W zaneżności od kształu rowka na który naciska klin, taki dyferencjał będzie spinał przy przyspieszaniu, przyspieszaniu i czesciowo hamowaniu, przy przyspieszaniu i hamowaniu niemal równomiernie. Oczywiscie spina również gdy pojawia sie różnica prędkosci miedzy osiami. Do codziennego użytku i zwykłej jazdy wiskoza jest dobrym rozwiazaniem. Serwisowanie w zasadzie to tylko wymiana płynu i uszczelnień, pracuje cicho i spina w "płynny" sposób. Jednakże nigdy nie osiaga pełnego spiecia, zawsze jedna oś minimalnie będzie sie różnić w prędkości od drugiej a w przypadku mocniejszej eksploatacji przegrzany płyn osłabia efekt spięcia. Do wyczynowej jazdy najczesciej stosuje sie dyferencjały mechaniczne - płytkowe. One spinają osie z równomierną i większą siłą, dają kierowcy wiecej możliwosci. Z drugiej strony płytki sie zużywaja, szpera hałasuje, momenty załączenia nie są już płynne a nagłe.
  2. Ptasi0r

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    jakich preparatów użyłeś i jaką metodą?
  3. Ptasi0r

    rozpórka przednia Staffa

    Żadnych problemów przy montażu? Wszystko dobrze pasowało? Pytam, bo sam interesowalem sie tematem przednich górnych rozpórek ale wszyscy producenci których przejrzałem robią skręcane i to w takim miejscu, ze będzie pracować. Dla mnie, rozpórka musi być sztywna skoro celem jest lepsze spięcie przednich mocowań. Jedynie OEM rozpórka z wersji R205 wyglądała na stosunkowo sztywną (mimo śrub).
  4. Ptasi0r

    Kamera samochodowa. Jaka?

    A prawda to z tym wymogiem pod dowod? Bo przeciez latwo podwazyc dokladnosc takiego pomiaru predkosci. Chyba ze wymogiem jest geolokalizacja ale to przeciez bez sensu...
  5. Ptasi0r

    Kamera samochodowa. Jaka?

    Czy warto doplacac do kamery z modulem gps? Co nam tak na prawde to daje? Nawigowac przeciez nie bedziemy. Czy wspolrzedne i predkosc na nagraniu to cos tak bardzo istotnego? Mysle nad zakupem Viofo a119s, poczatkowo chcialem z gps ale teraz sie zastanawiam czy nie lepiej wziac bez a zamiast tego zainwestowac w najwieksza karte pamieci jaka wejdzie.
  6. Ptasi0r

    Kubica w F1

    Wypadek byl na poczatku sezonu 2011 wiec czekał go cały rok w Renault i dopiero wtedy Ferrari. Ronde di Andora miała być jego ostatnim rajdem. Kto mógł podjerzewać, ze rehabilitacja zajmie kilka lat?Kuba Gerber wyszedl z Fabii bez szwanku. Kubica mial ogromnego pecha (i jak sam przyznał szczescie zarazem). On nie jeździl dla fun'u tylko aby być lepszym od innych. I był.
  7. Ptasi0r

    ile wam pali ?

    w sumie, z fuelio mozna zrobic export do excela bo sama apka zapisuje na telefonie pliki csv z danymi
  8. Ptasi0r

    Kubica w F1

    Ciekawa historia o tym jak w kartingu załatwił Lewisa na starcie wyscigu w Parmie. Potwierdził tez to, o czym sie nieoficjalnie mówiło - na 2012 miał podpisany kontrakt z Ferrari. Niby godzina wywiadu, a człowiek załuje ze tak krótko, bo wiele tematów pominietych lub raptem liźniętych. Tak czy inaczej, świetnie posluchać Roberta. Mam nadzieje, że w przyszlym sezonie dopnie swego i wróci do ścigania.
  9. Ptasi0r

    O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

    w całej UE maja być takie same, chodzi o unifikację
  10. Ptasi0r

    Kubica w F1

    Nikt, włącznie z samym Williamsem, tego nie wie. R.Kubica: Jednak jako zespół najpierw musimy zrozumieć, dlaczego jesteśmy wolni, bo tylko tak możemy zbudować lepszą maszynę. Jeśli tego nie zrozumiemy, to możemy popełnić te same błędy. Musimy się upewnić, że tunel i CFD daje takie same wyniki jak rzeczywistość. Gdy to zrobimy, możemy skupić się na przyszłym roku.
  11. Ptasi0r

    Konserwacja podwozia - Warszawa

    a robił ktoś u Wyszyńskiego? jakies opinie?
  12. Ptasi0r

    Pozdrawiamy sie :)

    Przekazuje pozdrowienia dla wlasciciela STI przylapanego przez moja kobiete dzis w wawie w okolicy klubu Stodola:)
  13. Ptasi0r

    zegary defi gdzie je umiejscowić sti2012 / tutorial

    To fakt. Jednakże zaciekawila mnie teraz jedna kwestia, czy przy tak umiejscowionym wyświetlaczu nie bedziemy go sobie zasłaniać reką/kierownicą podczas jazdy? Aż z ciekawości sprawdzę wieczorem. EDIT: Sprawdzilem, nie powinno być problemów z zasłanianiem.
  14. Ptasi0r

    zegary defi gdzie je umiejscowić sti2012 / tutorial

    Faktycznie ciekawa opcja. Wyczytałem tez w manualu, ze jednostki mozna zmienic na metryczne. Szkoda, ze cenowo nie wypada rewelacyjnie bo $400 za multi i $240 za sam boost to sporo. Biorac pod uwage, ze wersja Multi dane bierze ze złącza obd2, to lepiej wychodzi po prostu kupic sobie interface elm327 i po bluetooth połączyć sie z torque. Pokaze te same wskazania tylko ze taniej i ładniej zaprezentowane (na minus ze w telefonie). Aczkolwiek moim zdaniem koncepcja fajna
×