Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem wczoraj tym autem. Dzięki @raju za test drive :)

Nie będę się zagłębiał w detale o jakich tutaj piszecie bo jeździłem zbyt krótko ale opiszę swoje subiektywne wrażenia:

- wygląd zewnętrzny: mnie się podoba, szczególnie w białym kolorze, auto wygląda nowocześnie i wyróżnia się na ulicy, 18" koła must have

- wnętrze: super wykonanie, ergonomia, materiały. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić.

-  jazda: świetnie się prowadzi, układ kierowniczy bajka. Silnik w sam raz, skrzynia działa idealnie, hamulce zaskakująco dobre. Odczucie jakby pod maską było 200 KM. Wszystkie systemy wspomagające  w aucie działały a że ich nie znałem (nadal nie kumam) to zaskakiwały in plus.

Można popracować nad wyciszeniem tylnych nadkoli albo podkręcić głośniej radio :)

 

Krótko i na temat: do miasta i na niedługie trasy ( na długie dla tych co  się nie śpieszą też się na da) dużo fajniejsze auto niż "masówka" z VAGa czy Korei.

Dla tych co zjeżdżają z asfaltu ale niekoniecznie w głębsze chaszcze  oczywiście lepszy będzie XV.

 

Cena za maksymalnie wyposażoną wersję w odniesieniu do tego co dostajemy wydaje się być właściwie skalkulowana przez producenta.

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, haubi65 napisał:

kick down nie uzywam. liniowo i zdecydowanie zwiekszam gas wraz ze wzrostem predkosci. Efekt taki, ze przyspiesza bez zbednego wycia. To duza zaleta CVT i trzeba sie tylko na nia przestawic.

 

Przejedź sie nową imprezą. Wydaje mi sie ze oprogramowanie jest inne jeszcze niz u Ciebie. Tu NIC nie wyje. Ciągle miesza obrotami jak dsg. No dobra od 0-160kmh by pewnie sie zablokował na 6krpm. Ale w codzienniej jeździe caly czas faluje obrotami, prawie jak normalna skrzynia. 

 

Miałem z 3 hydrokientyki, 3 dsg i.... wybrałbym albo cvt subaru albo hydrokinetyka. Ze względu na gładkość przerzucania. Szybkość w cvt subaru,moim zdaniem "na oko" jest pomiedzy dsg a hydrokinetykiem. O awaryjności skrzyń narazie nic nie słychac.... To wybieram cvt skoro mniej spale....

5 minut temu, Ayu napisał:

Dla tych co zjeżdżają z asfaltu ale niekoniecznie w głębsze chaszcze  oczywiście lepszy będzie XV.

 

To potwierdzam bo prześwit w tej imprezie wg katalogu jest mniejszy niż w.... STi

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Test" na YT kręcony chyba kalkulatorem Casio z 1981r... I ten STAŁY napęd na 4 koła w automacie... Klient mnie wnerwił. Proponuję hejtować "fahofca" (co uczyniłem).

 

 

A tu migawka z Lublina (jeśli ktoś ma cierpliwość słuchać dykcji tego człowieka). Za to na początku gra boxer i Alfa 33 mi się przypomniała... :D

 

https://www.youtube.com/watch?v=6j6dhM_4pws

Edytowane przez Ryba Piła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, peteres napisał:

Dykcję jeszcze można przeboleć, ale izisajt to już nie....

 

Coś nowa Impreza nie ma w Polsce szczęścia do testujących na YT...  Ale spokojnie, poczekamy, może coś się zmieni.

Przecież to zarąbisty kompakt w tej nowej odsłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, raju napisał:

BTW - STI sprzedane?

Zaliczkowane.  Przejmujący leasing czeka teraz na weryfikację firmy leasingowej i decyzję.

BTW to dzięki jeszcze raz za ogarnięcie przeglądu, także dla ekipy serwisu :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie codziennie szokuje jak dużo miejsca jest "na boki" w sensie na szerokość. Normalnie takie cienkie te drzwi zrobili i tak daleko są,  że mam trudność żeby zimny lokieć zrobić...

:biglol: Lipa będzie w lato... Co ja przez okno wystawie... 

 

Dziś popadał śnieg... Ależ fun... Te 3 lata bez żadnego subaru to były słabe lata powiem Wam :)

Auto na śniegu idzie bokiem aż miło. Kontroli trakcji nie da się zdeaktywować do końca, ale włącza się jak już uzna, że nas obróci. Dosyć późno, ale spokojnie sam bym sobie bez niej poradził :P ale co zrobić. 

 

Na suchym przed wczoraj próbowałem wyprowadzić auto z równowagi na tyle ile mi droga pozwalała.... Szok. Te opony 225 są mocno na wyrost. Spokojnie by 205 stykneły tak sie auto trzyma. Tylko hałas wiekszy i więcej spala...

Aż sie boje pomyśleć co na letnich bedzie można.....

W takiej super dynamicznej jeździe ofc przerzucamy na manual. Z racji tego, że jednak mały opór jest na kołach jak sie puści gaz w trybie D. 

 

Nie wiem czy to zasługa tej nowej płyty podłogowej ale auto jest mega zwarte. Powiem Wam, że ani gt ani wrx ani sti z roczników które miałem nie sprawiały takiego wrażenia bycia zrobionym z jednego kawałka. Zawsze musiałem rozpórki wsadzać górne przod/tył.... (A to tylna szyba skrzypaiała na ostrych zakrętach, a to klapa bagażnika obcierała o boki jak sie bokiem latało) poprostu tamte budy był miękkie... Albo sie zestarzałem albo mocno sie zmieniła sztywność budy. 

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, raveout napisał:

Kolejny polski test przyspieszenia nowej imprezy. Niby wyświetla sie 9s ale ja tam widze ze setka nawet w okolicach 8,5s sie pojawia emoji6.png

 

https://youtu.be/nPauVhD-eTQ

 

 

 

4 godziny temu, Sebastian.R napisał:

 

Ja słyszałem nawet , że jest zakazany :)

Dodam, Ze jutro sprawdze u siebie w imprezie. Dałbym głowe ze do 100kmh najmniej raz czy dwa przerzuci bieg. Może to kwestia co komputer zdecyduje albo rózneych softow na rózne kraje?

Raczej tak to działa. Dziwny ten film wyżej....

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, raveout napisał:

No fakt, ze ten brak przełożeń dziwny...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Piszę to jako laik techniczny i ktoś kto nie ma samochodu z CVT ale wydaje mi się , że sama nazwa „Lineartronic” zawiera w sobie właśnie liniową zmianę przełożeń.Trochę mnie nieraz dziwi w jakichś recenzjach samochodów wymienianie tego że nie zmienia biegów skokowo jako zarzut,wadę.Coś było chyba od razu projektowane jako płynne zmienianie.To trochę tak jakby ktoś do osła miał pretensje ,że nie jest koniem.

cytat z opisu tej skrzyni ze strony Subaru : „Przekładnia CVT podczas zmian prędkości auta utrzymuje silnik jak najbliżej optymalnego zakresu obrotów, korzystnego z punktu widzenie ekonomii i minimalnej emisji szkodliwych składników spalin, a jednocześnie pozwala uzyskać efekt "liniowego" przyspieszania auta. W rozwiązaniu Lineartronic, prócz bezstopniowej zmiany przełożenia, umożliwiono kierowcy wybieranie wirtualnych "biegów", co dokonuje się praktycznie bez zwłoki operując manetkami umieszczonymi na kierownicy. W ten sposób klasyczna koncepcja skrzyni bezstopniowej zdolna jest zadowolić także kierowcę o aspiracjach sportowych.”

Ps.to nie „wycieczka” w Twoją stronę tylko tak ogólnie bo jak wspomniałem nie mam samochodu z taką skrzynią.Więc nie wiem czy jest lepsza czy gorsze od manualnej czy dwusprzeglowej czy jeszcze innej.I czy takie jej zachowanie jak na filmie jest naturalne.

Mam na myśli to,że choć pewnie można takiej skrzyni wiele zarzucić to akurat zarzucanie jej że zmienia przełożenia w taki sposób do jakiego była projektowana wydaje mi się nielogiczne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... kiedys, w sumie jeszcze nie tak dawno temu, FHI (i "handlowi przedstawiciele" koncernu, na tym Forum tez) upewniali nas, ze 4-biegi w skrzyni AT to "w sam raz"... teraz z kolei przekonuja nas, ze przyspieszenie ~10s do setki w A.D. 2017 to tez wiecej niz potrzeba... moze i tak, moze i nie... ciesze sie, ze ten (nie)udawany entuzjazm odbija sie echem i wsrod uzytkownikow Subaru :mrgreen::hi:

 

 

 

p.s. jak to fajnie, ze w motoryzacyjnym swiecie jest z czego wybierac :)

 

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Boryster, wiem jak działa CVT ale w moim komentarzu odniosłem sie do innych filmików pokazujących przyspieszenie w nowej imprezie i XV w których to lineartronic imituje biegi. W tym wklejonym przeze mnie tego nie ma. CVT subaru jest chwalone na tle innych tego typu skrzyń m.in z uwagi na to, ze imituje biegi przez co nie jest tak irytująca.

 

 

 

A tak w ogóle to wrzuciłem ten filmik bo XV przyspiesza na nim od 0 do 100 poniżej 9s.

Edytowane przez raveout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, raveout napisał:

W tym wklejonym przeze mnie tego nie ma. CVT subaru jest chwalone na tle innych tego typu skrzyń m.in z uwagi na to, ze imituje biegi przez co nie jest tak irytująca.

 

Imituje i działa tobardzo fajnie. Być może testujący trzymał cały czas manetkę zmiany biegów? Tak panowie z RWD testowali poprzedniego XV.

Jak dla mnie bez sensu, tak samo jak start z wysokich obrotów na wciśniętym hamulcu. Co to wnosi?

Jeździłem nowym XV i w mojej ocenie skrzynia działa tak samo świetnie jak w OBK, którym jeżdżę na codzień. Mam też forestera w którym CVT nie imituje zmiany i odczucia z jazdy są o wiele gorsze niż w OBK i nowym XV.

Przed chwilą sprawdziłem, jak zachowuje się skrzynia w OBK z butem w podłodze. Obroty dochodzą do czerwonego pola, potem spadają o mniej więcej 1500 pbr i zabawa zaczyna się od początku. Nie ma jednostajnego wycia, zmiana jest błyskawiczna i to jest super rozwiązanie w mojej ocenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem,że testy pana Pertyna dobrze się ogląda (słucha) gdy w ustawieniach zmieni się prędkość odtwarzania na 1.25 a nieraz nawet 1.5.

O i nawet nowa legendarna szmatka przez cały film na pierwszym planie występuje.

Edytowane przez Boryster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z marketingu Subaru Polska powinien wysłuchać tej uwagi... również odpowiedzieć na pytanie dlaczego do dziś żaden z największych dziennikarzy motoryzacyjnych w Polsce nie otrzymał do testów FXT.



Ktoś z marketingu Subaru Polska powinien wysłuchać tej uwagi Pertyna... również odpowiedzieć na pytanie dlaczego do dziś żaden z największych dziennikarzy motoryzacyjnych w Polsce nie otrzymał do testów FXT.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być złośliwy (choć testujący niestety jest), ale po wybierającym COTY spodziewałbym się więcej rzetelności (1,6 z Levorga w Imprezie? Litości....). A uwagi o brudnym samochodzie... Jaki to ma związek z jego oceną?! Jak idę do salonu przetestować, to kurcze pióro nie patrzę, czy jest trochę brudu na karoserii, bo to normalne jak auto jest używane. No chyba, że mam na swoim punkcie fioła i odbieram to jako obrazę. Niestety, ale mało jest u nas rzetelnych dziennikarzy motoryzacyjnych...

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennikarze niestety tak chyba już mają. Pracuję w branży muzycznej i dla mnie oczywistą rzeczą stało się, że ocena danej płyty, jej pozycja w rankingach na koniec roku zależą od tego w jaki sposób management bądź wytwórnia traktuje dziennikarza - jak bardzo go lubi i jak bardzo mu to okazuje. Do tej pory sądziłem, że jest to zarezerwowane tylko dla tej jednej branży (i filmowej moze jeszcze) a tu proszę...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, peteres napisał:

wybierającym COTY spodziewałbym się więcej rzetelności (1,

 

Rzetelnie to tylko ja tu testuje. B)

Tak serio to podpisuje sie pod wszystkim. Oprócz silnika. Pan sie chyba do turbo w swoim golfie przyzwyczial i zapomniał, że NA trzeba kręcić żeby jechało. 

Nooo i oprócz foteli. Jak schudnie 15 kg to nagle tyłek wskoczy w siedzenie i przestanie nogami boczki foteli rozpychać. Ide o zakład, że siedział udami na boczkach siedzisk, to co go miało trzymać.  Mam ten sam problem. Poprostu trzeba ważyc mniej niż 95 kg :P 

Edytowane przez Sebastian.R
  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...