Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

Przywrócę temat do życie.... Dopiero co nabyłem Imprezkę pochodzącą z kraju klonowego liścia z CTV i Eye... żeby nie było na złotych felgach. Subaraki zawsze mnie kręciły, ale dopiero teraz przyszła na niego kolej. Przesiadłem się z Isi 2,0T (220 kucyków). Nie mam zacięcia sportowego ale mam przekonanie że starodawna motoryzacja jest lepsza od współczesnej. Niewiele mogę konkretnego powiedzieć o nowym nabytku, jedzie przyjemnie skrzynie chyba opanowałem , pomimo różnic konstrukcyjnych działają na nią podobne patenty jak w Isi. Jedno co mnie zdziwiło to drut pod maskę i na ten tychmiast nabyłem zestaw do zamontowania siłowników gazowych - tzn zamówiłem, zobaczymy co będzie jak dopłyną :biglol:. Co ma , a czego nie? Dojazdówkę ma, czujnków ciśnienia opon nie znalazłem, konserwację podwozia ma. Pytania do Was: wie ktoś co to za chemia do tej konserwacji? Tłusta ciecz przezroczysta, trochę przypomina olej silnikowy,(może to jest olej), taka już przyjechała z za oceanu. Ma ktoś jakiś pomysł na polskojęzyczny soft?

Na stałe zameldowana w pomorskim.

Edytowane przez ferszta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ciągu ostatnich kilku dni zrobiłem moją Imprezą ok 1300 km poruszając się różnej kategorii drogami. Głównie jednak kategorii S i A. Myślę że mogę podzielić się pierwszymi istotniejszymi wrażeniami z użytkowania tego auta. Przy okazji auto nauczyło się języka polskiego we wszystkich swoich "mózgownicach". Nieco sztampowo zacznę od spalania - na poszczególnych odcinkach (tankowaniach) wynosiło od 7,8 l/100 do 9,7 l/100. Średnia łatwo sobie obliczyć. Prędkości zadane tempomatowi to 135-140 na S i 140-145 na A. Sprawdziłem tez zdjęcie blokady na tempomacie - w wersjach zza oceanu - 145 km/h - udało się z powodzeniem rzecz wymaga oddzielnego testowania w lepszych warunkach pogodowych (mgła) i na lepszych oponach. Auto prowadzi się fajnie, nie są to prędkości przy których wyczuwałoby się jakieś tendencje do dziwnych zachowań na drodze - jak to w przypadku 4x4 trzeba lekko nakłaniać ją do pokonania zakrętu , co dało się zauważyć na długich łukach. Głównym bohaterem testu był system EyeSight. Nie miałem dotychczas kontaktu z takim wynalazkiem, szczególnie w połączeniu z aktywnym tempomatem. Owszem, przydatne narzędzie wraz z onym tempomatem spory krok  kierunku auta autonomicznego. System ostrzegania działa dość dokładnie, ale nie powinien uśpić twojej czujności. Prawdę powiedziawszy dużo bardziej efektowny jest aktywny tempomat ze swoją funkcja śledzenia poprzedzającego auta. Tylko ze dwa razy na przestrzeni 500 km jakiś gość uznał, że odstęp zachowany pomiędzy moim autem a poprzedzającym jest zaproszeniem do wciśnięcia swoich czterech liter miedzy nas. To chyba nie oznacza, że jest tak dobrze na naszych drogach, a raczej był to wynik niewielkiego ruchu w tą słoneczną sobotę. W takim przypadku system wykonał hamowanie, choć moja zimna krew została wystawiona na próbę. Postanowiłem nie obdarzać ES pełnią zaufania i na wszelki wypadek noga prawa jest gotowa do hamowania na moja komendę. Podobno system ma kontrolować moja formę/przytomność za kółkiem, ale jakoś nie skumałem jak to działa. Jak dotąd wykonywał za mnie hamowanie przy dojeździe do ściany przodem i tyłem, ostrzegał o białych liniach na drodze, o aucie nadjeżdżającym z tyłu po prawej i po lewej stronie, o aucie nadjeżdżającym gdy wycofywałem z parkingu, szarpnął lekko kierownica kiedy zjeżdżałem z pasa ruchu (również podczas omijania wysepek zwalniających). Pamiętajcie jednak ze ES was nie zastąpi, a jedynie uzupełni wasze reakcje lub dostarczy dodatkowych informacji! jeszcze kilka uwag porządkowych - bagażnik nominalnie nie zachwyca objętością , ale okazuje się bardzo pakowny. Wnętrze również po dłuższej podroży zadziwia obszernością. Złącze USB jest w schowku pod podłokietnikiem, przewidziano przetłoczenie na wyprowadzenie kabla, ale nie bardzo wiadomo co zrobić z telefonem. We wspomnianym schowku większość telefonów z wpiętym kablem się nie mieści . Pozostaje półka pod gałkami od klimy.
jeszcze co do przyspieszenia : z pod nogi nie uda się takie odejście jak z tempomatu. Podczas ustawiania różnych parametrów w komputerze okazało się że i przyspieszenie z tempomatu ma trzy wersje: eko, standardowe i dynamiczne. Wybrałem dynamiczne. sprawdzę kiedyś jak idzie na dynamicznym. Z tym przyspieszeniem to już drugie auto z takim rozwiązaniem, że z tempomatu idzie lepiej niż z pedału gazu - poprzednio Insignia 2.0T 220 KM też tak miała. Wynikałoby z tego , że nastawy sterowników skrzyni "pod pedałem" też powinno się dać zmienić  (czysto teoretyczne założenie). na cywilne potrzeby jedzie wystarczająco.
czytałem posty na początku tego tematu - dawne ale chce się odnieść - nie da się zrobić biznesu produkując auta do sportu, choćby amatorskiego. To może być wersja dla niszowych klientów ale nie standardowa wersja która zachwyci masowy rynek. Imprezy - prawie wszystkie wyglądają na ulicy beznadziejnie z lotkami, owiewkami, naklejkami i zestawieniem niebiesko-złotym - bez obrazy, ale to zachwyca niszową grupę fanów. Sprzedaży, która ma utrzyma sieć salonów i serwisów to nie zrobi! Takie rozwiązanie jak omawiana tu wersja to dobry pomysł i w przypadku rynku amerykańskiego potwierdza się ta teza w 100%.
Co mnie zachwyciło: napęd 4x4, silnik rodem z starej dobrej motoryzacji, połączenie z nowoczesnymi systemami wspomagającymi kierowcę, fajna buda!

.....aaa i mruczy całkiem fajnie!

 

subaru2.jpg

Edytowane przez ferszta
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ferszta napisał:

Podobno system ma kontrolować moja formę/przytomność za kółkiem, ale jakoś nie skumałem jak to działa

Subaru Driver Monitoring System, znany też jako DriverFocus jest montowany w Outback i Forester od ostatnich linii modelowych. W Impreza/Crosstrek wydaje mi się, że dopiero zawita z najnowszym modelem (teraz wchodzi w USA, u nas pewnie w przyszłym roku). Nie ma nic wspólnego z Eyesight.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Poproszę o wyjaśnienie, bo w instrukcji trudno jednoznacznie skumać:

Na wyświetlaczu przed kierownica pojawia się komunikat w stylu: " za dwie godziny zostanie wyłączony zapłon" - jak to działa? Czy to jest powiązane z ilością paliwa? z czasem jazy samochodem bez zatrzymania, a może z przebiegiem tzw "dziennym" na liczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ferszta napisał(a):

Poproszę o wyjaśnienie, bo w instrukcji trudno jednoznacznie skumać:

Na wyświetlaczu przed kierownica pojawia się komunikat w stylu: " za dwie godziny zostanie wyłączony zapłon" - jak to działa? Czy to jest powiązane z ilością paliwa? z czasem jazy samochodem bez zatrzymania, a może z przebiegiem tzw "dziennym" na liczniku?

Komunikat raczej jest w stylu: „minęły 2 godziny od ostatniego włączenia zapłonu”. Oznacza to, że warto pomyśleć by zjechać na jakąś stację/MOP i rozprostować kości :) Jak dobrze pamiętam, można to wyłączyć, choć mi taka przypominajka nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, aflinta napisał(a):

Komunikat raczej jest w stylu: „minęły 2 godziny od ostatniego włączenia zapłonu”. Oznacza to, że warto pomyśleć by zjechać na jakąś stację/MOP i rozprostować kości :) Jak dobrze pamiętam, można to wyłączyć, choć mi taka przypominajka nie przeszkadza.

Raczej treść jest że "nastąpi wyłączenie zapłonu". Mnie to też nie przeszkadza, ale warto wiedzieć jak to działa, jakby w razie na autobanie zgasło :upside-down-face_1f643-small::D instrukcja coś wspomina ale bez odniesienia do komunikatu , pod hasłem automatyczne wyłączanie i uruchamianie silnika, brak konkretów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ferszta napisał(a):

Raczej treść jest że "nastąpi wyłączenie zapłonu". Mnie to też nie przeszkadza, ale warto wiedzieć jak to działa, jakby w razie na autobanie zgasło :upside-down-face_1f643-small::D instrukcja coś wspomina ale bez odniesienia do komunikatu , pod hasłem automatyczne wyłączanie i uruchamianie silnika, brak konkretów.

Jedyne co instrukcja wspomina o automatycznym włączaniu i wyłączaniu silnika to funkcja Start/ Stop. Nie ma możliwości by silnik został automatycznie wyłączony podczas jazdy jeżeli nie jest to hybryda - byłoby to zwyczajnie niebezpieczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, aflinta napisał(a):

Jedyne co instrukcja wspomina o automatycznym włączaniu i wyłączaniu silnika to funkcja Start/ Stop. Nie ma możliwości by silnik został automatycznie wyłączony podczas jazdy jeżeli nie jest to hybryda - byłoby to zwyczajnie niebezpieczne. 

Nie sadzę, żeby to było o systemie START/STOP...... ale nie wykluczam bo pisanie instrukcji bywa równie trudne jak ich czytanie.

IMP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...