Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, Dyrekcja napisał:

Działa :). W samochodzie też - wszystko zgodnie z założeniem. Jeżeli przed wyprzedzaniem chcę redukować przełożenie ( co ogólnie jest w większości wypadków słuszne ) to mam dwie opcje :

1. Przejście w tryb M + redukcja

2. Redukcja bez przechodzenia w tryb M bezpośrednio przed rozpoczęciem przyspieszania ( gdy mam gaz wciśnięty najwyżej zredukuje jeszcze głębiej :) ).

 

Wszystko działa na tej samej zasadzie, jak w innych naszych modelach z taką skrzynią.

 

Ok teraz działanie rozumiem, tylko wyklucza to sytuacje gdzie redukuje (będac w trybie D) i wyczekuje na moment żeby wyprzedzic ( bo jeszcze jedzie auto z naprzeciwka).

Jak widac na filmie nr1 ( mam nadzieje, ze widac) po redukcji od razu przeskakuje w tryb D jeżeli dotykamy gazu (jednostajnie, bez gwałtownego wciskania).

Widac te filmy wogole? Bo na ipadzie nie widze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie S w Levorgu dluzej podtrzymuje zredukowane przelozenie.

 

CVT nie lubi „niezdecydowanych“. Redukujesz, wiec komputer oczekuje, ze bedzie ogien na tloki, a jesli nie dajesz gazu, to wraca do trybu Drive. Jego zadaniem, przynajmniej w trybie [ I ] jest oszczedzanie paliwa, dopasowywanie sie do warunkow jazdy oraz ignorowanie niepotrzebnych ruchow pedalem gazu. To jest modus luzna guma, albo „na flaku“. Na trase, do miasta i codziennego ruchu, jak sie nam nie spieszy, sprawdza sie super.  

 

W trybie S nie mam zadnego problemu z wyprzedzaniem i ze zbyt szybkim przechodzeniem na Drive. Ale tu trzeba zrozumienia, jak dziala skrzynia CVT i umiec wykorzystac jej wlasciwosci. Podstawa to zdecydowane operowanie pedalem gazu. Dodatkowo w trybie [ S ] zdecydowanie skraca sie reakcja na gaz i czuc jakby pedal przyspieszenia byl twardszy. Auto juz przy lekkim nacisnieciu gazu rwie do przodu. Poza tym podczas wyprzedzania zawsze mozna dodatkowo zrzucic o jeden lub dwa biegi, a nawet w trakcie, jesli tego wymaga sytuacja. 

 

Mieszkam w terenie pagorkowatym i akurat hamowanie silnikiem przy korzystaniu z manetek cos tam pomaga, w kazdym razie skrzynia podtrzymuje tak dlugo zadane przelozenie, dopoki nie rozpoczne przyspieszania. I nie chodzi mi tylko o musniecie pedalu gazu, te komputer zdaje sie ignorowac i dobrze wyczuwa intencje kierowcy. 

 

Poznaj swojego Lineartronica i swiadomie korzystaj z jego wlasciwosci (tu celowo nie pisze wady i zalety, gdyz dla jednego jego cecha bedzie wada, a dla mnie byc moze zaleta, czy w innych warunkach drogowych). 

 

 

Edytowane przez Christoph
  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Christoph napisał:

W trybie S w Levorgu dluzej podtrzymuje zredukowane przelozenie.

 

CVT nie lubi „niezdecydowanych“. Redukujesz, wiec komputer oczekuje, ze bedzie ogien na tloki, a jesli nie dajesz gazu, to wraca do trybu Drive. Jego zadaniem, przynajmniej w trybie [ I ] jest oszczedzanie paliwa, dopasowywanie sie do warunkow jazdy oraz ignorowanie niepotrzebnych ruchow pedalem gazu. To jest modus luzna guma, albo „na flaku“. Na trase, do miasta i codziennego ruchu, jak sie nam nie spieszy, sprawdza sie super.  

 

W trybie S nie mam zadnego problemu z wyprzedzaniem i ze zbyt szybkim przechodzeniem na Drive. Ale tu trzeba zrozumienia, jak dziala skrzynia CVT i umiec wykorzystac jej wlasciwosci. Podstawa to zdecydowane operowanie pedalem gazu. Dodatkowo w trybie [ S ] zdecydowanie skraca sie reakcja na gaz i czuc jakby pedal przyspieszenia byl twardszy. Auto juz przy lekkim nacisnieciu gazu rwie do przodu. Poza tym podczas wyprzedzania zawsze mozna dodatkowo zrzucic o jeden lub dwa biegi, a nawet w trakcie, jesli tego wymaga sytuacja. 

 

Mieszkam w terenie pagorkowatym i akurat hamowanie silnikiem przy korzystaniu z manetek cos tam pomaga, w kazdym razie skrzynia podtrzymuje tak dlugo zadane przelozenie, dopoki nie rozpoczne przyspieszania. I nie chodzi mi tylko o musniecie pedalu gazu, te komputer zdaje sie ignorowac i dobrze wyczuwa intencje kierowcy. 

 

Poznaj swojego Lineartronica i swiadomie korzystaj z jego wlasciwosci (tu celowo nie pisze wady i zalety, gdyz dla jednego jego cecha bedzie wada, a dla mnie byc moze zaleta, czy w innych warunkach drogowych). 

 

 

 

Prosze obejrzeć film a nie mi pisac jak jest w levorgu :P Po pierwsze ja nie mam trybów jazdy. Po drugie skąd auto może wiedzieć czy jestem zdecydowany czy nie skoro to po sekundzie samo przeskakuje z biegu spowrotem na D. Widac na wyswietlaczu jak szybko z 3 wskakuje na D i z dwójki na koncu filmu. Powiedz mi prosze, jak po zapoznaniu sie z lineartoniciem mam z tego świadomie skorzystać :lol: Ja rozumiem niezdecydowanie ale cmon... sekunda? To mam w sekunde zredukowac recznie i rozpocząć wyprzedzanie? Bzdura nie? To nacisne kickdown i bedzie szybciej. Celem jest podniesienie obrotów przed wyprzedzaniem. Nie da sie. Trzeba przejsc dzwignia zmiany biegów w manual.

Pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem. Nie przeszkadza mi to ale mnie zaskoczyło. Czy to wada to nie wiem, bo zależy jaką marke uznać za norme. Traktuje to jako ceche. Kickdown działa znakomicie, nacisne sobie gaz i tyle. 

A w trybie manualnym to ja rozumiem, ze mozna robic co sie chce. Aż sie zastanawiam czy to nie jest jakis błąd oprogramowania.

 

Tak naprawde JEDYNE co umożliwia tryb manualny wywołany manetkami (przy załączonym D) - to hamowanie silnikiem, np przed zakrętem czy światłami. 

Ale nie wolno dotknąć gazu, bo przerzuci na D. Do redukcji przed wyprzedzaniem się nie nadaje. Chybaa, że zamierzasz wyprzedzać mieszcząc się w tej sekundzie.... 

Ponieważ niektórzy są leniwi przekonwertowałem.

 

 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2017 o 22:40, Sebastian.R napisał:

Ja nacisnąłem ostatnio lekko gaz i sie też  nie zwolnił. Ale miałem kosiarke przed sobą więc wolałem nie ryzykowac :P 

 

Może nie miałeś zapiętych pasów? Dziś jeździłem nowym XV i hamulec zwalnia się błyskawicznie po muśnięcie gazu.

 

A ta w ogóle samochód jest super!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Może nie miałeś zapiętych pasów? Dziś jeździłem nowym XV i hamulec zwalnia się błyskawicznie po muśnięcie gazu.

 

A ta w ogóle samochód jest super!

 

:unsure: nie pamiętam, bardzo możliwe. Jutro sprawdze. Ale rozumiem, ze mowisz o zwolnieniu recznego a nie o asystencie podjazdu. 

 

Z zabawnych rzeczy jeszcze. Jak dzis parkowalem tylem prostopadle do krawężnika, za mną był pas zieleni i droga po ktorej jezdzily auta. Ciagle pikał żebym tam nie jechał bo niebezpiecznie hehe wykrywał auta zza pasa zieleni. Nawet mi raz zahamował jak parkowałem :) 

Uroki elektroniki :) ale działa to bardzo daleko i dobrze wykrywa musze przyznac. 

 

Mam też jeden moment w drodze do pracy gdzie musze jechać wolniej przez eyesight. Bo na skrzyżowaniu (jednopasmowa) moja droga ktora jade, nie przechodzi bezpośrednio prosto za skrzyzowanie tylko trzeba odbic w prawo. A w miejscu gdzie ja powinienem sie znalezc jadac  prosto - stoją auta z naprzeciwka chcące skrecic w lewo. Mówiac krótko chcac jechac prosto przez skrzyzowanie trzeba przeleciec slalomem :P

Efekt taki, ze jak jade szybko (bo np mam zielone) to eysight mysli ze jade na zderzenie czołowe hehe wiec musze lekko naciskac hamulec zblizajac sie do tego miejsca. 

14 minut temu, spawalniczy napisał:

A ta w ogóle samochód jest super!

 

Jest :wub:

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mówiłem o oświetelniu - te ksenony naprawde dają rade. Wielkie dzieki za poprawne ustawienie Raju. Elegancko latają za kierownicą. Ani troche mi nie brakuje ledów. Świeci jasno i tak ma byc. 

Z tylu tez całkiem fajnie to wygląda. Jedynie lampki nad rejestracją trzeba by wymienic na coś "zimniejszego"... To wygłada jak zestawienie ledów ze starą żarówką ktora swieci na żółto. 

W środku oswietlenie wnetrza tez mogliby dać ledowe albo poprostu zimniejsze. Ale świeci to jasno musze oddać. Tylko tak po staremu, na żółto. 

Powoli z czasem bede próbował podmienić te żaróweczki na ledowe. Koszt żaden a efekt napewno bedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebastian.R napisał:

to po sekundzie samo przeskakuje z biegu spowrotem na D. Widac na wyswietlaczu jak szybko z 3 wskakuje na D i z dwójki na koncu filmu

Rozumiem kolegę, chyba :)

 

Bujam foresterem ale zakładam, że ma to odniesienie do Twojego przypadku. Bardzo dużo hamuję silnikiem.

Gdyby u mnie CVT przy redukcji biegu łopatką zachowywał się tak jak u Ciebie - nie mógłbym jeździć tak jak jeżdżę.

 

Częsty odcinek jaki pokonuję (wszelkie liczby mocno przybliżone co i tak nie zmienia mojego przesłania :P):

- z dwupasmowej jezdni (5 bieg, ok. 80km/h) odbijam na pas do zjazdu w prawo gdzie na ok 200 metrach zrzucam biegi do 2 i pomagam hamulcem :)

- potem nawrót 180 stopni z prędkością ok 30-40 km/h, na wyjściu już zaczynam przyspieszać a skrzynia nadal na 2 biegu

- 150 metrów dalej delikatny i długi łuk w prawo, nadal 2 bieg i już zawrotne 50km/h na budziku

- teraz mamy wzniesienie przy którym dodaję jeszcze odrobinę gazu tak aby utrzymać prędkość, nadal mam 2 bieg

- za szczytem, prosta i normalna droga, na której po chwili już jednostajnej i spokojnej jazdy, skrzynia wraca do trybu D

 

W porównaniu z Twoim przypadkiem to u mnie trwa to wieczność i wcale mi nie przeszkadza ale u Ciebie miałbym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lukaswoj napisał:

Rozumiem kolegę, chyba :)

 

Bujam foresterem ale zakładam, że ma to odniesienie do Twojego przypadku. Bardzo dużo hamuję silnikiem.

Gdyby u mnie CVT przy redukcji biegu łopatką zachowywał się tak jak u Ciebie - nie mógłbym jeździć tak jak jeżdżę.

 

Częsty odcinek jaki pokonuję (wszelkie liczby mocno przybliżone co i tak nie zmienia mojego przesłania :P):

- z dwupasmowej jezdni (5 bieg, ok. 80km/h) odbijam na pas do zjazdu w prawo gdzie na ok 200 metrach zrzucam biegi do 2 i pomagam hamulcem :)

- potem nawrót 180 stopni z prędkością ok 30-40 km/h, na wyjściu już zaczynam przyspieszać a skrzynia nadal na 2 biegu

- 150 metrów dalej delikatny i długi łuk w prawo, nadal 2 bieg i już zawrotne 50km/h na budziku

- teraz mamy wzniesienie przy którym dodaję jeszcze odrobinę gazu tak aby utrzymać prędkość, nadal mam 2 bieg

- za szczytem, prosta i normalna droga, na której po chwili już jednostajnej i spokojnej jazdy, skrzynia wraca do trybu D

 

W porównaniu z Twoim przypadkiem to u mnie trwa to wieczność i wcale mi nie przeszkadza ale u Ciebie miałbym problem.

 

U mnie musialbys lewarek na manual przestawic. Bez tego, jak pociągniesz łopatki da sie tylko hamować silnikiem. Musisz wrzucic manual inaczejj jak dotkniesz gazu to zrzuci na D. 

 

5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Wszystko działa na tej samej zasadzie, jak w innych naszych modelach z taką skrzynią.

 

Jak widać powyżej chyba nastąpily zmiany w oprogramowaniu :P to co inni opisują to norma dla wszystkich aut ktorymi jeździłem w życiu. 

 Wg mojego filmu nie da sie zrealizowac scenariusza nr 2.

5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

 

2. Redukcja bez przechodzenia w tryb M bezpośrednio przed rozpoczęciem przyspieszania ( gdy mam gaz wciśnięty najwyżej zredukuje jeszcze głębiej :) ).

 

Jeszcze mam podejrzenia, że eyesight może być taki sprytny i ingeruje w prace zmiany przełożeń... Jak nie ma auta do wyprzedzania (jak widać na filmie nie bylo nikogo przedemna).. Jutro sprawdze.

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zwalniania recznego po zaciagnieciu: 

Uzyj lewej nogi i wcisnij lekko pedal hamulca. Dla komputera bedzie to sygnal: aha, kierowca przejmuje kontrole. Jak prawa polozysz na gazie i podniesiesz lewa, to hamulec postojowy zostanie zwolniony. Sam gaz nie zwolni hamulca, unikajac w ten sposob przypadkowego zwolnienia hamulca np. podczas wysiadania.  

 

Co do podtrzymywania zredukowanego biegu przed wyprzedzaniem: 

lekkie wcisniecie, musniecie gazu - komputer odczytuje redukcje jako niepotrzebna, badz przypadkowa, dlatego powraca szybko do trybu Drive - oszczednosc paliwa. Jak redukujesz - to ma byc ogien na tloki - dlatego redukowac mozesz juz w momencie rozpoczecia wyprzedzania, a nawet w jego trakcie zrzucajac jeszcze jeden bieg.  

 

Chcesz zyskac sekunde lub dwie, kiedy bieg zostanie podtrzymany dluzej, przytrzymaj manetke po redukcji - potem i tak przejdzie na drive. 

 

Tak dziala mi to w Levorgu na trybie [ I ]. 

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Zgadza się.

 

Pozdrowienia

 

To dobra informacja :) zmyliły mnie soczewki. Świeci elegancko i to najważniejsze. 

 

1 godzinę temu, Christoph napisał:

o do zwalniania recznego po zaciagnieciu: 

Uzyj lewej nogi i wcisnij lekko pedal hamulca. Dla komputera bedzie to sygnal: aha, kierowca przejmuje kontrole. Jak prawa polozysz na gazie i podniesiesz lewa, to hamulec postojowy zostanie zwolniony. Sam gaz nie zwolni hamulca, unikajac w ten sposob przypadkowego zwolnienia hamulca np. podczas wysiadania.  

 Ok jasne teraz. Ja tam bede sobie reką klikał :P dzieki tak czy siak. 

 

1 godzinę temu, Christoph napisał:

 

Co do podtrzymywania zredukowanego biegu przed wyprzedzaniem: 

lekkie wcisniecie, musniecie gazu - komputer odczytuje redukcje jako niepotrzebna, badz przypadkowa, dlatego powraca szybko do trybu Drive - oszczednosc paliwa. Jak redukujesz - to ma byc ogien na tloki - dlatego redukowac mozesz juz w momencie rozpoczecia wyprzedzania, a nawet w jego trakcie zrzucajac jeszcze jeden bieg.  

 

Chcesz zyskac sekunde lub dwie, kiedy bieg zostanie podtrzymany dluzej, przytrzymaj manetke po redukcji - potem i tak przejdzie na drive. 

 

Nie ma co dalej bić piany - jak mam takie procedury przechodzić to cisne kickdown i tyle. A manetki zachowuje albo do hamowania silnikiem bedac w D albo przestawiam sobie dzwignie na manual i wtedy pstrykam. Koniec :)

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak widac, troche skomplikowane jest jezdzenie automatem, bo najprostsze czynnosci znane z manuala wymagaja w automacie zastosowania "tajemnej wiedzy", albo przestawienia sie na bezstresowe pokonywanie kilometrow. 

 

Tak czy siak, gratuluje auta i z checia poczytam jakas fajna recenzje po kilku pierwszych tysiacach kilometrow. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Christoph napisał:

No jak widac, troche skomplikowane jest jezdzenie automatem, bo najprostsze czynnosci znane z manuala wymagaja w automacie zastosowania "tajemnej wiedzy", albo przestawienia sie na bezstresowe pokonywanie kilometrow. 

 

Tak czy siak, gratuluje auta i z checia poczytam jakas fajna recenzje po kilku pierwszych tysiacach kilometrow. 

 

Potwierdzam, to mój 8 samochód w automacie i tak dzialajacego tajemnie jeszcze nie miałem :P inna sprawa ze nadal w 50% instrukcji jestem :)

Za gratulacje dziekuje, jestem z niego tak zadowolny jak chyba żadnego auta w zyciu :) idealnie sie wpasował ten model w mój wiek, preferencje itp.

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian, od półtora roku jeżdżę XV z CVT. Nauczyłem się nie redukować długo przed wyprzedzaniem, a dopiero w momencie gdy zaczynam przyspieszać. Dosłownie wciskam gaz (trochę wcześniej niż np w manualu ze zredukowanym biegiem), i jednocześnie lewa manetka zrzucam kilka razy bieg, nie interesuje mnie przy tym do którego, bo przecież automat nie zrobi błędu. Długa, wyprzedzanie i po zakończeniu wraca do automatycznego trybu. Prawie nigdy nie wrzucam lewarka na M :)

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Than_Junior napisał:

Sebastian, od półtora roku jeżdżę XV z CVT. Nauczyłem się nie redukować długo przed wyprzedzaniem, a dopiero w momencie gdy zaczynam przyspieszać. Dosłownie wciskam gaz (trochę wcześniej niż np w manualu ze zredukowanym biegiem), i jednocześnie lewa manetka zrzucam kilka razy bieg, nie interesuje mnie przy tym do którego, bo przecież automat nie zrobi błędu. Długa, wyprzedzanie i po zakończeniu wraca do automatycznego trybu. Prawie nigdy nie wrzucam lewarka na M :)

 

Ale jaja... dziala. Nie wiedzialem ze oprocz gazu do dechy jak sie wcisnie lewa łopatke to jeszcze zrzuci. Jest efekt musze przyznac. Pierwszy raz sie spotkalem, ze po wcisnieciu deski mozna jeszcze manualnie nizej zredukowac. 

Dzieki!

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Than_Junior napisał:

images?q=tbn:ANd9GcRBUxD1TWiF24xiYghU53N

 

Sprawdzałeś czy to rzeczywiscie na czas wpływa? Czy tylko jest głośniej przez wyższe obroty i efekt jest czysto psychologiczny? Za krótką droge miałem na sprawdzenie. 

 

 

A o otwieraniu auta bez kluczyka - "pinem" wiedzieliście? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16 grudnia 2017 o 22:26, spawalniczy napisał:

 

Jesteś pewien, że hamulec postojowy zaciągnięty przez kierowcę sam się nie zwalnia? W OBK tak jest i faktycznie jest to bardzo wygodne. Automatycznie uruchamia się tylko na wzniesieniach.

 

 

Zwalnia się sam. Pasy muszą być zapięte. Też sie nabrałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Than_Junior napisał:

Nie mierzyłem ze stoperem w ręku ;) ale działa, sadzać po tym jak szybko sie mija wyprzedzane auta. Dla porównania w Forku XT praktycznie tylko kick-down robię, tam wystarcza mocy dla 95% przypadków, szczegolnie w trybie S# 

 

Sprawdziłem w drodze do pracy. 60-100kmh. 

Kickdown w podloge 6 sekund. 

Kickdown w podloge i po chwili redukcja lopatka do oporu i... 6 sekund :P tylko glosniej bo obroty wyzsze. 

Metoda pomiaru - nagralem film i potem policzylem sekundy. Predkosci licznikowe. 

Wiec dziala to psychologicznie bo silnik mocniej wyje. Moze jakby cisnac powyzej 100kmh to bedzie roznica bo blad pomiaru jest spory, roznicy miedzy 60 a 100 mala. A w koncu redukcja tez zabiera ulamek sekundy.  

Ale widac ze kickdown jest idealnie wyliczony zeby nie wył wysokimi obrotami a maksymalnym mozliwym do osiagniecia przyspieszeniem. 

Do jazdy miejskiej - nie warte swieczki jest wtrącanie sie w kickdown. Albo trzeba full manual wlaczyc. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...