Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Sebastian.R napisał:

 

Nie słabo tylko co ma diesel do benzyny. 

Za chwile elastyczność diesli do tego 2.0 zaczniecie porównywac. 

A to ma, ze jest wybór. Ktoś chce diesla to ma. Ktoś chce mieć benzynę to ma. Ktoś chce hybrydę to ma. Wymieniłeś dwa silniki i napisałeś „koniec wyboru”, a to nieprawda.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

A to ma, ze jest wybór. Ktoś chce diesla to ma. Ktoś chce mieć benzynę to ma. Ktoś chce hybrydę to ma. Wymieniłeś dwa silniki i napisałeś „koniec wyboru”, a to nieprawda.

 

Jakbyś przeczytał wstecz to widać, że dyskusja dotyczy braku mocnej benzyny. A raczej tego jak słaby jest 2.0 :PNie braku diesla i nie braku hybrydy. Wyrwałeś mój jeden post z kontekstu :P

Jak sie komuś uwage zwraca to trzeba troche trudu sobie zadać :P 

 

Anyway wracając do tematu - przydałby sie wykres momentu nowego 2.0 z bezpośrednim wtryskiem. Tylko tego szybszego na rynek europejski :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sebastian.R napisał:

Anyway wracając do tematu - przydałby sie wykres momentu nowego 2.0 z bezpośrednim wtryskiem

gdzieś widziałam  na jakimś forum zza wielkiej wody stare fb vs nowe fb jak znajdę to wkleję. Ogolnie  nic specjalnego max moc jakos przy czerwonym polu, max moment jakos przy 4k obr. Jak to w wolnossaku... jak na  150 koni  osiągi mogłyby być lepsze. Do jazdy w kapeluszu wystarczą ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałoby sie coś z hamowni podwoziowej, żeby zobaczyć jak to cvt przenosi. Bo mówie, to idzie płasko jednostajnie od 3500 obrotów. 

 

Próbowałem dzis przegrzebać net jak zaktualizować nawigacje tomtom ale bez powodzenia. Instukcji papierowej nie miałem akurat pod reka. 

Wszędzie helpy wołają ssd do aktualizacji - gdzie ona jest w tej nowej imprezie? :P 

 

W dniu 11 grudnia 2017 o 21:53, Topi napisał:

Dzięki Sebastian, chodzi mi o to, czy silnik odczuwalnie jest słabszy kiedy się włącza klima? Klima jednak trochę poweru potrzebuje. Z góry dzięki. 

 

Dobrnąłem do połowy instrukcji więc dodam, że jest zapis mówiący o tym że kompresor klimy się wyłącza jak wciśniemy gaz do dechy. 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem się dziś wreszcie do salonu. Odbyłem także od razu całkiem nie krótką jazdę.

Plusy:

- Naprawdę fajne wnętrze, dosyć obszerne, dobre materiały. Zwróciłem szczególnie uwagę na to, ze jako wysoka osoba miałem bardzo dużo miejsca na kolano tam gdzie kokpit jest pionowy - w Golfie dotykam tam cały czas kolanem co jest irytujące, w Imprezie nie ma szans, jest tam naprawdę swobodnie.

- ogromny zakres regulacji kierownicy

- silnik 2.0 jest wystarczający, nie jest to rajdówka ale jest dynamiczny. Skrzynia ma chyba nieco lepsze oprogramowanie niż ta w Levorgu ponieważ po kick-down reaguje nieco szybciej od tej w Levorgu

- bardzo dobry układ kierowniczy, bardzo precyzyjny i z odpowiednim oporem - to naprawdę bardzo istotny element auta dający fun z jazdy

- zawieszenie o dziwo komfortowe! tego się nie spodziewałem, ale nawet na felgach 17cala komfort jazdy jest spory. Owszem czuć wszelkie nierówności ale nic nie dobija, auto jest stabilne. Zakręty to przyjemność.

- system multimedialny jeden chyba z najszybszych jakie są obecnie dostępne w autach, reakcja na przyciski jest szybsza niż nawet w najnowszych systemach grupy VW. Testowałem wersję wyposażenia środkową , audio było standardowe 6 głośników ale nawet na radio grało to bardzo przyzwoicie, potwierdzam opinie kolegów powyżej, że najlepiej system będzie grał przez bluetooth z iphone - identyczne obserwacje mam z audio w moim Golfie - tutaj także jak zapuszczę muzykę przez BT to jakby inny system. Myślę, ze to zasługa bardzo dobrych przetworników w urządzeniach Apple, także nie jest to jakiś odosobniony przypadek. Z informacji Pani sprzedawczyni - w wersji Sport jest system H/K, więc pewnie jeszcze lepiej.

 

No to teraz minusy:

- fotel ogólnie nie jest zły, kiedyś to się produkowało dopiero niewygodne fotele, ten jest przyzwoity ale jak ktoś jest wysoki ( ponad 185cm) to faktycznie przydałoby się wysuwane podparcie ud.

- podłokietnik nie przesuwny, nie można go przesunąć do przodu jak np. w Golfie, c istotnie pomaga oprzeć łapkę na tunelu środkowym, szkoda tym bardziej że to automat więc ręka powinna mieć gdzie wygodnie odpoczywać.

- brak funkcji auto-hold, jest elektryczny hamulec postojowy ale niestety sam się nie zaciąga ani nie spuszcza tak jak w autach grupy VAG ( tych które go mają ), szkoda bo t jedna z tych nowinek do których bardzo łatwo się człowiek przyzwyczaja.

- system Eye-Sight niestety trochę ogranicza widoczność przez szybę, szczególnie gdy akurat w tym miejscu są światła drogowe. Być może w XV z racji podwyższenia jest z tym lepiej.

- tradycyjnie cena ( 10tys mniej i byłoby ok )

 

PS. Żałuję, że nie miałem okazji przetestować zawieszenia na kostce - tej w moim mieście nie brakuje i daje siwe znaki kierowcom ale akurat na trasie jazdy testowej jej nie było.

Auto jest ciężkie i to czuć. Moje pierwsze odczucie po przesiadce z Golfa to..."kurdę jest masa". Czułe się trochę jak w czołgu, jednocześnie bezpiecznie. Czuć także ogromną sztywność całej karoserii, auto jest jak żeliwny kloc nie ma szans aby coś tam z czasem zaczęło skwierczeć w kabinie bo po prostu przy takiej sztywności elementy wnętrza praktycznie nie pracują. Niech ktoś przejedzie się jakimkolwiek Suzuki - tam kompletnie inne wrażenia i inna szkoła Japońskiego budowania aut, blacha jak skórka na parówkach.

W Subaru miałem wrażenie, że jakbym przywalił w drzewo to bym przeżył.

 

Edytowane przez bebeto
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje sie pod podłokietnikiem, przydałby sie taki ktory podpiera a nie taki ktory jest :P

Co do 17 to zapewne wrazenia są identyczne jak na 18, bo profil wyższy ale opony węższe... Wiec ilosc mięsa na oponie wyglada identycznie. Stąd ja wybrałem 18, przynajmniej lepiej wygląda. Co do komfortu to ja oceniam jako mega wygodny i komfortowy. Golfem nie jeździłem ale mialem audi s3 z magnetic ride - zupełnie sobie nie radzil na dziurach na 18. W imprezie to poezja. 

Cena - moim zdaniem golf wychodzi drożej jak doposażysz. 

 

Jeszcze przyczepiłbym sie do wyciszenia. Im dłużej jeżdze tym bardziej to słysze. Silnik... Mega cichy, rewelacja. Zawieszenie też....

Ale ten szum od opon przy 90kmh jest już zbyt mocno słyszalny. A tak ładnie reszte wyciszyli... Do 70-80kmh jest bezgłośnie (na dmuchawie na 1 biegu).. Nie mam porównania do levorga niestety. Potwierdza to moje wczesniejsze obserwacje, ze to auto na miasto plus okazjonalnie trasa. 

 

Co do masy - to jaką ma golf? Nie chce mi sie wierzyć ze w automacie i 4x4 waży mniej niz 1400kg.

Odczucia to inna sprawa, możesz czuć mniej w golfie bo na turbinie jest i moment ma niżej. 

 

Jako ciekawostke wam powiem, ze audi s3 też było lekkie niby...takie odczucia :)

A sie okazało, ze 2x wieksza octavia kombi żony, 1.8 180 koni, 4x4, full wyposażenie... Jest lżejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bebeto napisał:

brak funkcji auto-hold, jest elektryczny hamulec postojowy ale niestety sam się nie zaciąga ani nie spuszcza tak jak w autach grupy VAG ( tych które go mają ), szkoda bo t jedna z tych nowinek do których bardzo łatwo się człowiek przyzwyczaja.

 

Jesteś pewien, że hamulec postojowy zaciągnięty przez kierowcę sam się nie zwalnia? W OBK tak jest i faktycznie jest to bardzo wygodne. Automatycznie uruchamia się tylko na wzniesieniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Jesteś pewien, że hamulec postojowy zaciągnięty przez kierowcę sam się nie zwalnia? W OBK tak jest i faktycznie jest to bardzo wygodne. Automatycznie uruchamia się tylko na wzniesieniach.

 

 

Ja nacisnąłem ostatnio lekko gaz i sie też  nie zwolnił. Ale miałem kosiarke przed sobą więc wolałem nie ryzykowac :P 

Ale co innego asystent podjazdu a co innego automatyczne zwalnanie ręcznego po zaciągnieciu. 

Jeszcze irytuje brak pikaczy (wiem,wiem auto jest małe...). Ani z przodu ani z tyłu. Co z tego, ze mam kamere jak wiadomo jak to jest w hatch'u... Co 5km brudna i nic nie widać.

Więc na dobrą sprawe w zime nie ma wspomagania parkowania. 

 

Szkoda, ze nie ma też podgrzewanej kierownicy (są rynki, ze jest). . Dopłaciłbym za to nawet :) 

 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Sebastian.R napisał:

Szkoda, ze nie ma też podgrzewanej kierownicy (są rynki, ze jest). . Dopłaciłbym za to nawet :) 

A FXT Sport jest :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 14 December 2017 at 5:00 PM, Sebastian.R said:

Dobrnąłem do połowy instrukcji więc dodam, że jest zapis mówiący o tym że kompresor klimy się wyłącza jak wciśniemy gaz do dechy. 

 

 

 

 

A to ciekawe :) dzięki za info. 

1 hour ago, bebeto said:

Z informacji Pani sprzedawczyni - w wersji Sport jest system H/K, więc pewnie jeszcze lepiej.

W Stanach ma, w Europie nie. Coś ta Pani chyba nie uważała podczas szkolenia :biglol:

20 minutes ago, Guliwer said:

A FXT Sport jest :yahoo:

W XV w też jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Topi napisał:

A to ciekawe :) dzięki za info. 

W Stanach ma, w Europie nie. Coś ta Pani chyba nie uważała podczas szkolenia :biglol:

W XV w też jest 

 

Topi to jest harman. Telefon identyfikuje system jako harman, tylko trzeba troche pogrzebac. No i chwalili sie kiedys zaczynajac wspolprace, ze tom tom bierze soft navi a harman audio i hard pod navi. 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, Sebastian.R said:

 

Topi to jest harman. Telefon identyfikuje system jako harman, tylko trzeba troche pogrzebac. No i chwalili sie kiedys zaczynajac wspolprace, ze tom tom bierze soft navi a harman audio i hard pod navi. 

Być może jakieś elementy są Harmana, dlatego wyskakuje jako Harman przy podłączeniu BT. Natomiast w konfiguracji nie ma zmianki o Harmanie dla Sport, również nie ma napisu na głośnikach :biglol: tak jak jest to w przypadku Outbacka. Kiedy się spojrzy na konfigurację w Stanach to tam jest zaznaczone, że audio to Harman i też jest srebrna plakietka na głośnikach w Imprezie.

Zatem podejrzewam, że tutejsza wersja Sport nie ma całkowicie Harmana (wzmacniacz, głośniki, kable, tuner, kto wie co jeszcze). Ale oczywiście mogę się mylić. 

Może @Dyrekcja mogła by pomóc z wyjaśnieniem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Topi napisał:

Być może jakieś elementy są Harmana, dlatego wyskakuje jako Harman przy podłączeniu BT. Natomiast w konfiguracji nie ma zmianki o Harmanie dla Sport, również nie ma napisu na głośnikach :biglol: tak jak jest to w przypadku Outbacka. Kiedy się spojrzy na konfigurację w Stanach to tam jest zaznaczone, że audio to Harman i też jest srebrna plakietka na głośnikach w Imprezie.

Zatem podejrzewam, że tutejsza wersja Sport nie ma całkowicie Harmana (wzmacniacz, głośniki, kable, tuner, kto wie co jeszcze). Ale oczywiście mogę się mylić. 

Może @Dyrekcja mogła by pomóc z wyjaśnieniem ;)

 

 

Pewnie za doplata masz lepsze parametry plus sygnowanie napisem. W gorszej wersji sie wstydzą podpisać hehe. Jakiś znaczek pod ekranem multimediów jest. Ale nie potrafie zidentyfikować czyj.

image.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Sebastian.R said:

 

Pewnie za doplata masz lepsze parametry plus sygnowanie napisem. W gorszej wersji sie wstydzą podpisać hehe. Jakiś znaczek pod ekranem multimediów jest. Ale nie potrafie zidentyfikować czyj.

image.jpeg

Jeśli chodzi o ten znaczek na środku pod guzikiem Media w kształcie N to jest to NFC - Near Field Communication. Czyli można połączyć urządzenia, które wspierają NFC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potestowałem dzis jazde w mieście. Super to oprogramowali.

Normalna jazda spokojna - do 2,5k rpm. 

Dynamiczna - do 3,5k rpm. 

Slalom miedzy samochodami, pierwszy na swiatlach itp do max 4.5k rpm. 

Jak ktos powie, ze kreci powyzej tego w miescie to nie wiem jak... to juz pałowaniem auta nazwe. Nie da sie poprostu. Miejsca brakuje. 

 

Na trasie ok. Napewno sie wkreci wyżej jak sie dlugo przytrzyma. 

Ten silnik jest aż za mocny jak na przeznaczenie auta. Spokojnie zrozumiem jak ktos wezmie 1.6 w manualu. Szkoda przepalać benzyne bez sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Topi napisał:

Jeśli chodzi o ten znaczek na środku pod guzikiem Media w kształcie N to jest to NFC - Near Field Communication. Czyli można połączyć urządzenia, które wspierają NFC.

 

NFC ułatwia parowanie urządzeń Bluetooth (nie trzeba kodów wpisywać, tylko się przykłada telefon z NFC do jednostki multimedialnej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat działa mega fajnie, staje do 0 w korkach i stoi. Puka sie przyciskiem resume i smiga dalej.

Przy ustawieniu dynamicznym radzi sobie identyko jak łódzki kierowca :)

 

Ciekawie działa system wykrywający auta za nami podczas cofania - ktorym czujnikiem on to robi nie wiem, ale dziala bardzo sprawnie nawet jak jest mocno pozastawiane naokoło. 

 

Skrzynia nie ma opcji "żeglowania" ale to nie szkodzi bo... Ten samochód żegluje w trybie ciągłym :P

Po puszczeniu gazu opór na kołach jest w zasadzie zerowy, praktycznie wszystko muszą robić hamulce. Warto zmienić nawyki i puszczać gaz dużo wcześniej dojeżdzając do światel - bo na bank dojedziemy ze zbyt wysoką prędkością. Podczas puszczenia gazu -wskaznik chwilowego zuzycia wskazuje 0. Nie mam doświadczenia z cvt czy to prawda, bo np w niektórych hydrokinetykach też pokazuje 0 a jak wiadomo konstrukcyjnie nie jest to możliwe. 

 

Ciekawie działa też asystent przekroczenia pasa. Potrafi pikać nawet jak nie ma żadnej lini a przekraczamy srodek jezdni (jak asfalt był wylewany na 2x i jest łączenie).

Natomiast już ten asysten utrzymania pasa który kręci nam kierownicą wymaga wyraźnych autostradowych linii. 

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebastian.R napisał:

Po puszczeniu gazu opór na kołach jest w zasadzie zerowy, praktycznie wszystko muszą robić hamulce. Warto zmienić nawyki i puszczać gaz dużo wcześniej dojeżdzając do światel - bo na bank dojedziemy ze zbyt wysoką prędkością.

W aucie z manetkami biegów przy kierownicy można w takiej sytuacji sobie zredukować i będzie namiastka hamowania silnikiem.

W Forku CVT 2017 działa to fajnie - przypuszczam, że w Imprezie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest tak samo ale jak tylko skrzynia nie czuje, ze dociskasz mocno gaz (zakłada, ze zredukowales np do wyprzedzania) to bardzo szybko sama wraca w tryb D. Zbyt szybko moim zdaniem. Do tego stopnia, ze dzisiaj był moment kiedy próbowałem 3x wymusić manual. W koncu sie wkurzyłem i przełaczyłem skrzynie dźwignią zmiany biegow na manual i dopiero manetki. Nagram film w dzien. 

 

Wg mnie te manetki to ozdoba:

1) chodzą na kierownicy i sa małe, wiec jak skrecisz kierownicą to bez sensu ze ich szukasz... A nie poratujesz sie lewarkiem od skrzyni tak na szybko bo tam nie ma przerzucania, tylko wybor manual/D

2) do hamowania silnkiem nie uzyjesz (patrz wyzej)

3) skrzynia dziala tak sprawnie (kick down) i tak trafnie dobiera przełożenia, ze nie udało mi sie rownie dobrze dobrac manualnie. Koncowo lepsza opcja to poprostu operowanie gazem. Mega fajnie pracuje. 

 

A - i nie da sie wrócić z manuala do D np przytrzymując prawą manetke. Tylko auto musi samo zdecydować, ze to juz czas.

Edytowane przez Sebastian.R
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
6 minut temu, Sebastian.R napisał:

Tylko auto musi samo zdecydować, ze to juz czas

Można samemu decydować - wystarczy szybko przesunąć dźwignię automatu na lewo ( pozycja manual ) i z powrotem na D - wówczas natychmiast powraca do jazdy w trybie automatu.

42 minuty temu, Siemek napisał:

W aucie z manetkami biegów przy kierownicy można w takiej sytuacji sobie zredukować i będzie namiastka hamowania silnikiem.

To jak najbardziej działa też w Imprezie ( czy XV ). Hamowanie silnikiem jest nawet dość skuteczne ( oczywiście zależy od tego, jakie przełożenie wybierzemy ). Dojeżdżając do skrzyżowania z czerwonym światłem, czy też jadąc z góry praktycznie zawsze korzystam z hamowania silnikiem (wyjątek : jazda z góry z włączonym tempomatem - wtedy bez interwencji sam dobiera takie przełożenia, że by hamując silnikiem utrzymać zadaną prędkość ).

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagram jak to ucieka samo z manuala w D. Nie spotkałem auta w ktorym by to było takie szybkie... 

Może musi miec albo mocno wciśnięty gaz albo nie wiem co? Spadek terenu do hamowania? U mnie słabo to działa. Po 2 sekundach (dwóch) potrafi wrocić na D.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak nie weźmiesz skrzyni w tryb manual czyli lewarkiem w lewo to ona dalej jest w trybie automatycznym więc pykanie wtedy manetkami daje tylko chwilową opcje manuala i wraca do automatycznego.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybadałem temat (jestem w połowie czytania instrukcji :p). Jak dotyka sie gaZu to niestety efekt jest taki jak na filmie (zobacZymy czy sie zalaczy, proba z telefonu :p). Wiec jak przed wyprzedzaniem planujesz redukcje to musisz przejsc w manual galka skrzyni biegow. Albo zdac sie na kickdown. 

Natomiast jak nie dotykasz gaZu to da sie uzywac jako hamowania silnikiem (dotkniesz gaz i wroci w D). 

IMG_8743.MOV

IMG_8744.MOV

 

działa? Jak nie to powiedzcie mi jak załączyć filmik?

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Działa :). W samochodzie też - wszystko zgodnie z założeniem. Jeżeli przed wyprzedzaniem chcę redukować przełożenie ( co ogólnie jest w większości wypadków słuszne ) to mam dwie opcje :

1. Przejście w tryb M + redukcja

2. Redukcja bez przechodzenia w tryb M bezpośrednio przed rozpoczęciem przyspieszania ( gdy mam gaz wciśnięty najwyżej zredukuje jeszcze głębiej :) ).

 

Wszystko działa na tej samej zasadzie, jak w innych naszych modelach z taką skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...