Jump to content

Than_Junior

Użytkownik
  • Posts

    17602
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Than_Junior last won the day on June 3 2018

Than_Junior had the most liked content!

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Kraków / Monachium
  • Auto
    Subaru Navara 555

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Than_Junior's Achievements

..:: Maximus15tysięcznikus ::..

..:: Maximus15tysięcznikus ::.. (11/13)

1.1k

Reputation

  1. Nie wiem, które to dokładnie przewody, ale objaw był praktycznie zawsze przy mocno skręconych kołach, np. podczas manewrowania na parkingu. Nie było to rytmiczne, tylko raczej tak jak to opisujesz. Po jakimś czasie w zasadzie ASO miało metodę na to, aby troszkę ten efekt zniwelować, ale nigdy całkiem nie zniknął. Mnie to nigdy na tyle nie przeszkadzało, abym się tym strasznie przejmował. Ale skoro u Ciebie występuje „od zawsze” to sądzę, ze to może być właśnie to.
  2. Przewody wspomagania układu kier zawsze „stukały” w tym aucie - ale czy ten problem się pojawił dopiero po jakimś czasie?
  3. Jeśli chodzi ci o trzecie prawo Newtona, to chybiłeś. No ale do tego już się zdążyłem przyzwyczaić, stad nie pozostaje mi nic innego jak „błyskotliwe uwagi”, bo jakakolwiek merytoryczna próba dyskusji z tobą kończy się na odwracaniu kota ogonem / przywoływaniu dziwacznym przykładów nie mających związku z meritum / sprowadzaniem wszystkiego do jazdy w terenie twoim Jeepem
  4. dokładnie tak. Bo w rzeczywistości prawa fizyki nie działają :-) są prawdą tylko na papierze - dlatego też możemy rzucić jabłko w kosmos jedną ręką (trzeba się tylko trochę postarać i uwierzyć w fałsz otaczającego nas świata , Neo)
  5. Pisałem w tym wątki kilka razy ale dawno temu o moim sprawdzonym rozwiązaniu: seria zaciski i klocki EBC (zielone albo żółte)oraz tarcze przód EBC złote rowkowane. Jak się zaraz po montażu porządnie ułoży to potem działają super
  6. Nie wiedziałem gdzie to dać https://www.thedrive.com/news/41756/this-mazda-miata-climbed-a-colorado-jeep-trail-on-stock-suspension-with-no-spotters
  7. "gdzies podjechac" dalej niz 500km?
  8. chojny, pojedz nowym Eniaqiem (wiadomo, Skoda lepsza od... wszystkiego ) i powiedz mi, czy jest to zle auto. Nawet nie namawiam do Porsche Taycana albo czegos takiego, bo to jest dopiero genialne auto. Ale naprawde calkiem szczerze przetestuj. I potem powiedz mi, czy nie jest to po prostu dobry samochod. Bo pod kreska o to wlasnie chodzi: konsument decyduje. Jak wystarczajaca liczba powie, ze to jest fajne, to cala reszta ruszy. My tak mielismy z Leaf'em - nikt nas nie musial przekonywac do tego auta
  9. Internetu zaczales uzywac kiedy, wczoraj...? Przeciez nikt, kto ma o czymkolwiek pojecie, nie zabiera glosu online
  10. Ze nalezy zakladac, ze kazda rzadowa inicjatywa jest zla, skoro w przeszlosci robiono bledy...? Hm, troche ponure podejscie Nie zrozumcie mnie zle, ja jestem pierwszy, ktory dostaje ciarki, jak obok mnie wlaczy sie do ruchu C63 AMG na przelocie (nie wiem jakim cudem ten konkretny egzemplarz, ktory tak wlasnie ostatnio zrobil, w ogole ma dopuszczenie do ruchu ) i rowniez uwazam, ze pietnowanie sektora samochodowego jest zdecydowanie nieadekwatne do skali problemu (transport uliczny odpowiada raptem za 12% emisji CO2 w EU). Ale prawda jest taka, ze w kontekscie nowoczesnego stylu zycia spoleczenstwa i rosnacej urbanizacji, samochody spalinowe po prostu nie maja ZADNEJ przewagi nad EV (oprocz aspektu emocjonalnego). Opisany przeze mnie wczesniej stan docelowy (zdecentralizowane wytwarzanie energii z uzyciem zrodel odnawialnych, przystosowanie sieci elektrycznej do potrzeb EV) wcale nie jest nierealny i nalezy traktowac jako cel, do ktorego musimy dazyc. Postep technologiczny jest gigantyczny i gdzie jest wola do zmiany, tam sie znajdzie rowniez droga do jej osiagniecia. Koszty produkcji spadaja, zasieg rosnie, czas ladowania sie skraca - i to w takim tempie, ze za 5 lat nie bedzie to po prostu mialo znaczenia
  11. "The Army — which has led the vast majority of the Defense Department’s work in electric vehicles — recently hosted an electrification forum that drew engineers, project managers, academia and industry together to discuss electric vehicles. (...) Electric motors offer the military a number of advantages, including the ability to forgo a centralized engine, he said. Instead, the Army could have numerous engines, including one for each wheel. “That allows you to spread the weight better and it allows you to be more resilient,” he said. “If you lose one engine, it’s not going to cause the whole thing to go down.” Additionally, electric engines can provide a large amount of torque at rapid speeds. “The ability of an electric engine to provide … on-demand torque immediately is substantially better than you can get in a diesel or gasoline engine,” he said. “It’s pretty cool to be sitting in there and just press the gas and it goes. … That’s a real tactical advantage.” Jim Hasik, a senior fellow at George Mason University’s Center for Government Contracting, noted that electric and hybrid-electric vehicles are quieter than conventionally fueled vehicles which is a huge advantage when it comes to stealth. “If people were rolling up in Bradleys … you knew it well in advance,” he said. However, if the military can get its electric combat vehicles to sound like “an overgrown Prius … rolling across the battlefield, at least for short distances, you hugely suppress your audible signature.” Another benefit is onboard power, he said. “You can operate power intensive sensors without actually having to light off a diesel engine,” he said. “You can sit quietly without emitting a great deal of heat that an infrared weapon can hone in on.” https://www.nationaldefensemagazine.org/articles/2019/2/21/army-driving-forward-with-electric-vehicle-plans
  12. Rally Estonia WRC: 1. Evans 2. Ogier 3. Katsuta 4. Tanak 5. Neuville 6. Breen 7. Suninen 8. Loubet 9. Greensmith 10. Gryazin WRC2/3: 1. Gryazin 2. Mikkelsen 3. Fourmeaux
  13. "Zakaz rejestracji aut spalinowych, zgodnie z ustaleniami Bloomberga, ma obowiązywać od 2035 r. " https://www.bankier.pl/moto/bloomberg-ostatnie-14-lat-nowych-aut-spalinowych-w-unii-europejskiej-9868/
  14. TTTM Nie wszyscy maja takie mozliwosci: jak mieszkasz w mieszkaniu i parkujesz na ulicy, na przyklad My mamy taka sytuacje aktualnie, ze albo ladujemy na ulicy przed domem, albo przed miejscem pracy. I to tez dziala bardzo dobrze! Pewnie zalezy od mrozu i od elektryka. My za pare tygodni sprawdzimy, co sie stanie, gdy Leaf bedzie przez caly miesiac stal w garazu
  15. i tak i nie. Dlugo trwalo, abym sie do EV przekonal. Ale tak jak i wielu innych, w koncu sie zdecydowalismy z zona na samochod elektryczny i absolutnie nie zalujemy. Oczywiscie mamy wciaz smierdziocha i owszem, EV jest wziety w leasing, bo nie bylismy pewni, jak szybko i w jakim kierunku pojdzie technologia i jaka bedzie wartosc przy ewentualnej odsprzedazy. Nikt aktualnie nikogo nie zmusza do zakupu EV. A jednak ich liczba rosnie diametralnie. W samej Europie w ciagu jednego roku (2020) liczba zarejestrowanych pojazdow elektrycznych wzrosla dwukrotnie! Nie. Pozwol, ze przytocze wypowiedz znajdujaca sie na stronie koncernu elektrycznego E.on (ktory aktualnie mialby wlasnie najwiekszy interes w budowaniu nowych elektrowni...) "It [the electricity necessary to power electric cars] will come from you. People are already moving away from the grid and generating their own energy in their homes and businesses. From solar to wind energy, self-generation systems will put the power in your hands. You can use it to heat your home and hot water, and of course, to charge your electric car." Aha, i prosze nie dyskutujmy na poziomie "nie w Polsce!" bo nasz kraj faktycznie nie jest benchmarkiem w tej dziedzinie Moj znajomy zamontowal wlasnie fotovoltaike na dachu. Codziennie ma taki nadmiar produkcji, ze jego Skoda Eniaq jest zawsze na fulla naladowany, a on oferuje sasiadom ladowanie za friko. Wyzwaniem bedzie jedynie magazynowanie energii w taki sposob, aby wyrownac "peak usage". Nie bedzie wcale potrzeba zadnych elektrowni, a juz na pewno nie weglowych
×
×
  • Create New...