Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, TomekNN napisał:

Chyba jesteś rodzynkiem przesiadając się z Subaru do Skody

Możliwe :) nie wiem na co przesiadają się użytkownicy Subaru, na pewno ich decyzja nie ma wpływu na mój wybór :) Na znaczki na masce nie patrzę, liczy się to co dostaję za swoje pieniądze :)

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przyspieszaniem nowych Subaru z CVT chyba nie jest tak źle. Jest nieco inaczej.

Już kiedyś na Forum te dane wklejałem, ale przyjrzyjcie im się jeszcze raz:

 

Trafiłem na takie pomiary testowe dotyczące przyspieszeń. Wiadomo, że nowa Impreza przyspieszenie do setki ma ... słabe, ale też wiemy, że w codziennej jeździe bardziej liczy się czas rozpędzania w zakresie potrzebnym "do wyprzedzania" i tutaj jest już o wiele lepiej.

 

Subaru Impreza MY18 - 156KM  /  CVT  / masa 1440kg  /  0-100km/h - 9,3s  / 60-100km/h - 4,6s  / 80-120km/h - 6,0s

 

Mercedes A200            - 163KM  /  DSG  / masa 1330kg  /  0-100km/h - 8,0s  / 60-100km/h - 4,8s  /  80-120km/h - 6,1s

 

Impreza cięższa, słabsza, wolniejsza "do setki", a jednak w zakresach 60-100 i 80-120 rozpędza się ciut szybciej i

jest też trochę cichsza (68 (Impreza) vs (69 Mercedes) dB przy 130km/h) :yahoo:.

Gabaryty i bryła podobne, no i Impreza ma AWD :)

 

Dane pochodzą z "testy nowych samochodów" na AutoŚwiat.pl (masę Mercedesa znalazłem na autocentrum)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, piotruś napisał:

Z tym przyspieszaniem nowych Subaru z CVT chyba nie jest tak źle. Jest nieco inaczej.

Jako użytkownik najwolniejszego chyba Subaru w nowożytnej historii marki czyli Forestera wolnossącego, który katalogowo ma 11.9 s do setki też nie uważam żeby było tak źle jak wygląda to patrząc na tabelę danych technicznych. Jego moc jest wystarczająca w większości sytuacji (z wyprzedzaniem na trasie włącznie) ale jest osiągalna w górnym pułapie obrotów więc jest inaczej niż w silnikach z turbo gdzie czujemy ją od samego początku ale można się przyzwyczaić i jeździć nim bardzo dynamicznie. Oczywiście cicho nie jest ale jak chcemy się ścigać wolnossącym wysoko zawieszonym klockiem do czego nie jest stworzony to zapewniam, że da się. Gdy ja się wyjątkowo śpieszę to tylko ktoś komu bardzo zależy i ma sporo szybsze auto jedzie przede mną. ;)

Po pół roku użytkowania najbardziej brak mi w moim Foresterze ciszy przy dynamicznej jeździe, reszta jest bardzo OK.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotruś napisał:

Z tym przyspieszaniem nowych Subaru z CVT chyba nie jest tak źle. Jest nieco inaczej.

Już kiedyś na Forum te dane wklejałem, ale przyjrzyjcie im się jeszcze raz:

 

Trafiłem na takie pomiary testowe dotyczące przyspieszeń. Wiadomo, że nowa Impreza przyspieszenie do setki ma ... słabe, ale też wiemy, że w codziennej jeździe bardziej liczy się czas rozpędzania w zakresie potrzebnym "do wyprzedzania" i tutaj jest już o wiele lepiej.

 

Subaru Impreza MY18 - 156KM  /  CVT  / masa 1440kg  /  0-100km/h - 9,3s  / 60-100km/h - 4,6s  / 80-120km/h - 6,0s

 

Mercedes A200            - 163KM  /  DSG  / masa 1330kg  /  0-100km/h - 8,0s  / 60-100km/h - 4,8s  /  80-120km/h - 6,1s

 

Impreza cięższa, słabsza, wolniejsza "do setki", a jednak w zakresach 60-100 i 80-120 rozpędza się ciut szybciej i

jest też trochę cichsza (68 (Impreza) vs (69 Mercedes) dB przy 130km/h) :yahoo:.

Gabaryty i bryła podobne, no i Impreza ma AWD :)

 

Dane pochodzą z "testy nowych samochodów" na AutoŚwiat.pl (masę Mercedesa znalazłem na autocentrum)

Smutne jest to, że aby porównanie miało sens musimy wziąć najmocniejszą Imprezę i najsłabszego Mercedesa.

  • Super! 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał W. napisał:

Jego moc jest wystarczająca w większości sytuacji (z wyprzedzaniem na trasie włącznie) ale jest osiągalna w górnym pułapie obrotów

 

Godzinę temu, Michał W. napisał:

Po pół roku użytkowania najbardziej brak mi w moim Foresterze ciszy przy dynamicznej jeździe

 

Czyli reasumując brakuje Ci mocy a właściwie momentu, żeby jeździć dynamiczne na niższych obrotach a co za tym idzie z mniejszym hałasem.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Czyli reasumując brakuje Ci mocy a właściwie momentu, żeby jeździć dynamiczne na niższych obrotach a co za tym idzie z mniejszym hałasem.

Można tak na to patrzeć (np. oczami rajdowca, przedstawiciela handlowego czy kogoś nadpobudliwego) ale mi hałas przeszkadza tylko w momencie gdy staram się ścigać tym autem a nie w codziennym użytkowaniu więc akurat ja na brak mocy nie narzekam bo nie kupiłem go do wyścigów.;)

Ostatnie zmiany Forestera SJ z końcówki 2018 roku miło zaskakują kulturą pracy i wyciszeniem. :)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:
13 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

też uważam , że diesel powinien być w ofercie....;)

 

bede zlosliwy: bo ASO dobrze zarabia na remoncie tych silnikow? :ph34r:

 

ASO nie zajmują się "remontami" silników , zbyt dużo czasu to pochłania. Zarobkami innych nie warto się interesować bo "kociej mordy" można dostać... :)

  • Dzięki! 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

ASO nie zajmują się "remontami" silników , zbyt dużo czasu to pochłania. Zarobkami innych nie warto się interesować bo "kociej mordy" można dostać... :)

 

:facepalm:

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

zmieniłem opony i jest zdecydowanie lepiej  :)

Na jakie jeśli można spytać?

Myślę, że dodatkowe wyciszenie auta + lepsze opony powinny zrobić z mojego Forestera auto bliskie mojemu skromnemu ideałowi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TomekNN napisał:

Można takich nazwać sektą, a można tak jak mnie nazwać snobem, bo lubię mieć zacne logo na masce, a Subaru takie ma.

Snob i Subaru - przyznaję, że mocno akrobatyczne i egzotyczne połączenie ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Michał W. napisał:

Na jakie jeśli można spytać?

 

Michelin Primacy 3 . Ale warto sprawdzić w katalogu głośność różnych opon . W innym aucie którym sporo jeździłem ( wrx ) zdjąłem przednie nadkola i wykleiłem je od środka samoprzylepną matą wyciszającą i efekt był ok. W WRX opony były głośne w zależności od rodzaju asfaltu...:)

ps. w nowym Foresterze problem głośności wyeliminowano , sam byłem zdziwiony :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Zyzol napisał:

W USA lansuje się Teslę. Płaczesz, że u nas nie?

Teslę to chyba w CA .....gdzie masz najdroższą benzynę. No jasne, że się rozczulam...dla przykładu w USA jest większe spektrum samochodów osobowych spod znaku VW niż w EU...i nikt nie pisze w specyfikacji o "klimatyzacji z regulacją automatyczną "Climatronic"" bo to standard. 

 

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

Smutne jest to, że aby porównanie miało sens musimy wziąć najmocniejszą Imprezę i najsłabszego Mercedesa.

Smutne to jest to, że Subaru w EU zostało do tego zmuszone

 

3 godziny temu, piotruś napisał:

Z tym przyspieszaniem nowych Subaru z CVT chyba nie jest tak źle. Jest nieco inaczej.

To prawda szczególnie z turbodoładowanymi 2.0 i 2.4 :) ... nawet jest luaunch control

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Xawery1939 napisał:

Smutne to jest to, że Subaru w EU zostało do tego zmuszone

Chyba przez własny zarząd, który zadecydował o dostosowaniu oferty modelowej i silnikowej do rynku USA, oraz braku sensownej strategii na trudnym rynku europejskim ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
15 godzin temu, Zyzol napisał:

Poza tym w liczeniu limitów flotowych liczą się chyba auta wyprodukowane, a nie sprzedane

Nie. Liczone są samochody faktycznie sprzedane ( = zarejestrowane ).

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Smutne jest to, że aby porównanie miało sens musimy wziąć najmocniejszą Imprezę i najsłabszego Mercedesa.

 

Najsłabszy miał 102KM ;).

Smutne jest to, że nie ma mocnej imprezy... Zgadzam się z tym, ale samo porównanie jest OK. Zobacz jeszcze raz: gabaryty, waga, moc, bardzo podobne.

Ja też się nie doczekałem na Subaru z parametrami, które by mnie cieszyły, więc (w oczekiwaniu na w pełni elektryczne Subaru ;)) na razie kupiliśmy auto innej marki, które też b.ładnie brzmi, do 100 przyspiesza w 6s i daje bardzo dużo radości :yahoo:. Forester na razie zostaje. Nie mogę się zdecydować, czy Go sprzedać czy nie - ciągle cieszy - inaczej ale cieszy ;). Piszę o tych parametrach przyspieszeń, bo wskazują na to, że nie jest tak źle jakbyśmy mogli sądzić tylko po parametrze czas 0-100km/h. Wiec jeśli komuś nie trzeba mocnego silnika, to nowe produkty Subaru są jak najbardziej OK. "Macałem" nowego Forestera, XV i Imprezę i generalnie mi się podobało wszystko .......... no .... z wyjątkiem silników :huh:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aflinta napisał:

Kliencie i niski popyt - okolice 5% ogólnej sprzedaży Forka.

 

Wiem wiem, pytanie było retoryczne...

Przykład wycofania XT dowodzi, że nie wszystko jest sterowane przez politykę, przepisy czy inne tajemne "siły" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
5 godzin temu, piotruś napisał:

Impreza cięższa, słabsza, wolniejsza "do setki", a jednak w zakresach 60-100 i 80-120 rozpędza się ciut szybciej

To jest związane z zastosowaną technologią. W DSG mamy sprzęgło mechaniczne, w Lineartroniku hydrauliczne. To drugie na skutek poślizgu daje pewną stratę przy starcie zatrzymanym ( ale wyższy komfort przy ruszaniu, czy szczególnie w ruchu stop-and-go ).

Z kolei przy przyspieszaniu przy wyższych prędkościach Lineartronik przez możliwość stałego korzystania z obrotów maksymalnej mocy jest bardziej skuteczny od DSG ( zmiany przełożeń -= zmienne obroty ).

Moje aktualne doświadczenie z XV z e-boxerem w porównaniu do XV 2.0 ( jazda miejska i podmiejska - dopiero pod koniec tygodnia pojadę na Litwę na kolejny rajd naszego zespołu ):

1. Zużycie paliwa przy bardzo wysokich temperaturach ( > 30 ) na podobnym poziomie ( bo stale pracująca na wysokich obrotach klimatyzacja sprawia, że silnik spalinowy praktycznie się nie wyłącza )

2. Zużycie paliwa przy umiarkowanych temperaturach ( bez klimatyzacji ) na mojej stałej trasie ( niezbyt wymagająca ) o ok 1- 1.5 l / 100 niższe

3. Dynamika samochodu subiektywnie znacznie lepsza ( tak przy starcie zatrzymanym, jak i przy wyprzedzaniu )

4. Samochód zdecydowanie cichszy ( także przy maksymalnym przyspieszaniu )

5. Wyższy komfort jazdy ( pokonywanie nierówności ) oraz jeszcze lepsza stabilność w zakrętach

6. Zmiana trybu jazdy z napędu spalinowego na elektryczny praktycznie ( prawie ?) niezauważalna

7. Gdy chcę naprawdę ostro przyspieszać na światłach dołączam .... X-Mode :) Brzmi dziwnie, ale "elektryk" normalnie dołącza się od 4 km/godz, a przy dołączonym X-Mode od zera.

 

Jak na trasie - dam znać.

XV e boxer paliwo.jpg

  • Super! 3
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał:

 

A kto zmusił subaru do rezygnacji z forestera XT w USA? 

A co to ma wspólnego z ofertą Subaru w EU.

Godzinę temu, GREGG napisał:

 

Wiem wiem, pytanie było retoryczne...

Przykład wycofania XT dowodzi, że nie wszystko jest sterowane przez politykę, przepisy czy inne tajemne "siły" 

To miło, że rozumiałeś......że zasady wolnego rynku obowiązujące za oceanem :)

Godzinę temu, Zyzol napisał:

Chyba przez własny zarząd, który zadecydował o dostosowaniu oferty modelowej i silnikowej do rynku USA, oraz braku sensownej strategii na trudnym rynku europejskim ;) 

Tylko pogratulować zespołowi odpowiedzialnemu za strategię w SOA ......potrafią wyciągać wnioski...i  pomimo problemów w marcu globalnie w Subaru Corporation of Japan liczą zyski za pierwsze półrocze 2019. 

Nie zgadzam się ...moim zdaniem Subaru w EU sobie radzi ...dowodem na to jest e-boxer i systemy bezpieczeństwa MY2019

 

 

 

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2019 o 13:47, Izotom napisał:

Proszę o przykłady takiego auta hybrydowego o emisji 95 g CO2/km, do 8 sekund do setki za mniej niż 150 tys zł brutto bo sam szukam.

Z tego co wiem to takich aut jeszcze nie ma. Te 95 g CO2/km to chyba wymaga spalania rzędu 3-4 ltr / 100 km. Wymagania UE są lekko nierealne, albo odłożą to w czasie, albo rynek aut w UE umrze.

Natomiast hybrydy robiące 8 sekund do setki i kosztujące mniej niż 150 tys brutto już są. 

 

Np. nowa Camry :biglol:

 

ps.

Nie mówiłeś czy ma być SUV.

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...