Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, Xawery1939 napisał:

Lol....F1 powiadasz...rozumiem Twoje potrzeby...wybacz ale to infantylne.... to nie lata 90' i w obecnych zakorkowanych czasach w suwach liczą się bezpieczeństwo, eco friendly i dzielność na drogach gruntowych a nawet w terenie, czy przynależność do grupy ....i zapewne dlatego przedsprzedaż nowego modelu z  e-Boxer Hybrid kwitnie, a RAV4  w USA sprzedaj się świetnie....... pragmatycznego John'a Doe nie specjalnie interesuje w tego typu pojazdach sprint na 1/4 mili. Jak pisałem powyżej.....jak chcesz  wrażeń w gamie Subaru nadal znajdziesz WRX STI a  Subaru Motorsports USA w miniony weekend odniosło kolejny sukces w Rallycorssie.....

BTW jeszcze świata ciężarówek to pastw się np na RAMie z 6.4L HEMI ........a żeby się wyszaleć ......to wybieram tor kartingowy lub Cars and Coffe na LagunaSeca a nie drogi publiczne w SUVie

 

Postaram się to wytłumaczyć łopatologicznie, bo widzę że masz poważne problemy z rozumieniem tekstu. Nie piszę nic o moich potrzebach, tylko o tym że w przeciwieństwie do tych eco friendly bezpiecznych suvów od mazdy, toyoty czy nissana, ten od subaru ma znacząco gorsze przyśpieszenie (bo ten parametr najłatwiej porównać) i jest po prostu słaby. Rynek USA i mnie i chyba większość użytkowników w Polsce nie obchodzi kompletnie, podobnie jak chiński czy rosyjski. Jesteśmy w Polsce, i 3 sekundy wolniej od mazdy cx-5 sprzedawanej w Polsce to jest naprawdę dużo. Wiem ze obecnie subaru pozycjonuje się pod kapeluszników i mamy odwożące bombelki do przedszkola, ale miło by było gdyby oprócz wersji wolnej zaproponowali wersję umiarkowanie szybką, taka powiedzmy właśnie o osiągach hybrydowej rav4. Mam nadzieję że tym razem było bardziej zrozumiałe.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, krist napisał:

 

Postaram się to wytłumaczyć łopatologicznie, bo widzę że masz poważne problemy z rozumieniem tekstu. Nie piszę nic o moich potrzebach, tylko o tym że w przeciwieństwie do tych eco friendly bezpiecznych suvów od mazdy, toyoty czy nissana, ten od subaru ma znacząco gorsze przyśpieszenie (bo ten parametr najłatwiej porównać) i jest po prostu słaby. Rynek USA i mnie i chyba większość użytkowników w Polsce nie obchodzi kompletnie, podobnie jak chiński czy rosyjski. Jesteśmy w Polsce, i 3 sekundy wolniej od mazdy cx-5 sprzedawanej w Polsce to jest naprawdę dużo. Wiem ze obecnie subaru pozycjonuje się pod kapeluszników i mamy odwożące bombelki do przedszkola, ale miło by było gdyby oprócz wersji wolnej zaproponowali wersję umiarkowanie szybką, taka powiedzmy właśnie o osiągach hybrydowej rav4. Mam nadzieję że tym razem było bardziej zrozumiałe.

Zatem podsumujmy i usystematyzujmy:

1. Forester e-boxer jest za słaby bo ma znacząco gorsze przyspiesznie.

2. Większość użytkowników w Polsce nie obchodzi jakie Subaru można kupić w USA, w Chinach czy w Rosji.

3. Oferowany w Polsce Forester jest wolniejszy o 3s od Mazdy CX5.

4. Byłoby miło gdyby Subaru w Polsce zaproponowało wersję umiarkowanie szybką o osiągach RAV4.

Ad. 1 Jest wystarczający i dlaczego to już sobie sam częściowo odpisałeś....

23 minuty temu, krist napisał:

ze obecnie subaru pozycjonuje się pod kapeluszników i mamy odwożące bombelki do przedszkola

Ad. 2  Trudno polemizować z osobą, która reprezentuje i zna większość.....serio gdybyś wykazał nieco większą ciekawość i empatię zrozumiałbyś, że istotny dla Ciebie i Twojej większości parametr

36 minut temu, krist napisał:

przyśpieszenie (bo ten parametr najłatwiej porównać)

może być drugoplanowy np. dla rodziców odwożących swoje pociechy do przedszkola na jakimś zadupiu w USA.

Ad. 3  Masz przecież wybór...jeśli dla Ciebie 3 sekundy na drodze publicznej robią różnicę i ma być to przyczyną zawału ...to po co ten szloch, płacz i lament....kupuj CX5 czy RAV4

Ad. 4  Dzisiaj producenci idą, a nawet muszą pójść na kompromis/ to nie instytucje non-profit/....z Twojego punktu widzenia nowy Forek z e-boxerem jest za wolny OK....mnie szybka, czy umiarkowanie szybka hybryda na potrzeby funkcjonowania mojego domu nie jest potrzebna i nowy Forek zdaje się na tyle cacy, że musze go mieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krist napisał:

Wiem ze obecnie subaru pozycjonuje się pod kapeluszników i mamy odwożące bombelki do przedszkola

Koledze sie chyba marki pomylily. Kapelusznicy to nisza Skody i Subaru juz tam nie podziala. Pozatym kapelusznicy jezdza autami o silnikach dwustukonnych wiec Subaru odpada. I nie tylko mamy a rodzice. Nie zyjemy w matriarchacie i ojcom tez troche od zycia sie nalezy.

 

30 minut temu, Xawery1939 napisał:

3 sekundy (..) to jest naprawdę dużo

 Przeciez to sie az prosi o komentarz w stylu "that's what she said..." :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Ad. 2  Trudno polemizować z osobą, która reprezentuje i zna większość.....serio gdybyś wykazał nieco większą ciekawość i empatię zrozumiałbyś, że istotny dla Ciebie i Twojej większości parametr

2 godziny temu, krist napisał:

przyśpieszenie (bo ten parametr najłatwiej porównać)

może być drugoplanowy np. dla rodziców odwożących swoje pociechy do przedszkola na jakimś zadupiu w USA.

 

Zgadza się. W USA elastyczność/przyśpieszenie nie jest potrzebne w aucie typu Forestera (wszędzie 2-pasmówki). Jednak „dla rodziców odwożących swoje pociechy do przedszkola na jakimś zadupiu” w Polsce taki parametr może być ważny podczas wyprzedzania traktora albo zdechłej ciężarówki jadącej 40km/h. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Xawery1939 napisał:

1. Forester e-boxer jest za słaby bo ma znacząco gorsze przyspiesznie.

Słaby, nie za słaby. To już każdy indywidualnie oceni, mam jednak wrażenie że wiele osób podzieli tą ocenę

 

3 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Ad. 2  Trudno polemizować z osobą, która reprezentuje i zna większość.....serio gdybyś wykazał nieco większą ciekawość i empatię zrozumiałbyś, że istotny dla Ciebie i Twojej większości parametr

Napisałem "chyba większość" właśnie dla tego że niezbadane są oceny ludzkie. Można jednak założyć że większość ludzi kieruje się rozsądkiem i swoją oceną, i fakt że dla kogoś na 2 końcu świata , w innych realiach jakiś produkt wydaje się wystarczająco atrakcyjny , nie zmieni ich własnego oglądu rzeczywistości. Dla europejczyka mieszkającego w terenie górzystym, lub korzystającego z dróg krajowych, fakt że John Doe na highwayu nie potrzebuje przyśpieszenia nie będzie miał takiego znaczenia jak konieczność planowania wyprzedzenia tira z rozbiegu

3 godziny temu, Xawery1939 napisał:

dla rodziców odwożących swoje pociechy do przedszkola na jakimś zadupiu w USA

No tak, a dla mieszkańca południowych Chin być może ten pojazd jest zbyt narowisty, tylko jakie to ma znaczenie w Polsce?

3 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Ad. 3  Masz przecież wybór...jeśli dla Ciebie 3 sekundy na drodze publicznej robią różnicę i ma być to przyczyną zawału ...to po co ten szloch, płacz i lament....kupuj CX5 czy RAV4

 

Kto tu szlocha i płacze? Ja stwierdzam fakt, że subaru całkowicie odpuściło temat dynamiki silników, ich kolejne auta są pod tym względem coraz gorsze, nawet w porównaniu do niezbyt dynamicznie nastawionych marek sąsiadów. A szkoda bo to kiedyś całkiem fajne auta były

3 godziny temu, Xawery1939 napisał:

mnie szybka, czy umiarkowanie szybka hybryda na potrzeby funkcjonowania mojego domu nie jest potrzebna i nowy Forek zdaje się na tyle cacy, że musze go mieć

No i super, zapewne wielu takich klientów subaru zdobędzie Tylko po co dorabiać do tego teorie że dynamika nie ma znaczenia, przyspieszenia nie są potrzebne, a moc to w ogóle przeszkadza ( był taki temat jakiś czas temu)

Ja bym chciał żeby był wybór, żeby były na przykład 2 wersje silnikowe forka, jedna dla  tych dla których 12 sek do setki jest cacy, i dla tych którzy by woleli mieć około 8

Ale przyjmuje że to się nie mieści w modelu biznesowym subaru, ich strata i w pewnym sensie moja też

 

  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Paweł J. napisał:

Witam. Ja dowożę dwójkę i przyspieszenie w tym momencie nie jest mi aż tak potrzebne. Chwale sobie za to wkładanie i wyjmowanie dzieci z fotelików oraz to że nie kopią mi w siedzeni:D

 

Jak mawiają w Indianie: I rest my case :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, krist napisał:

Tylko po co dorabiać do tego teorie że dynamika nie ma znaczenia, przyspieszenia nie są potrzebne, a moc to w ogóle przeszkadza

Poniewaz jest duza grupa osob ktora twierdzi, ze dynamika im nie jest potrzebna, przyspieszenia sa wystarcaajace a moc nie jest  warunkiem koniecznym do zakupu. I to nie jest teoria. Teoria to wyimaginowane wyprzedzanie traktora pod gorke na kazdym zakrecie.

 

18 minut temu, krist napisał:

Ale przyjmuje że to się nie mieści w modelu biznesowym subaru, ich strata i w pewnym sensie moja też

Strata w sensie filozoficznym czy czysto finansowym? To pierwsze tak. To drugie niekonicznie. Koszt produkcji nowego silnika, zaprojektowania, testow, etc moze byc niewspolmiernienwysoki do ew. zyskow. Inne firmy maja na tyle duza sprzedaz ze im sie zwoci. Subaru niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru przez lata wychowało sobie rzeszę klientów „dynamicznych”. Wolta i całkowite przejście na klientów „cierpliwych” spotyka się z frustracją i żalem pierwszej grupy. Uważam, że to zrozumiałe :) Ci którzy nie są w stanie zaakceptować takiego rozwoju wypadków, będą musieli się z marką pożegnać. Tylko tyle, albo aż tyle.

 

EDIT: osobiście też miałem nadzieję zamienić w niedalekiej przyszłości XV na mocniejszego Forestera, ale najwyraźniej nadzieja pozostanie nadzieją

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zyzol napisał:

Subaru przez lata wychowało sobie rzeszę klientów „dynamicznych”. Wolta i całkowite przejście na klientów „cierpliwych” spotyka się z frustracją i żalem pierwszej grupy. Uważam, że to zrozumiałe :) Ci którzy nie są w stanie zaakceptować takiego rozwoju wypadków, będą musieli się z marką pożegnać. Tylko tyle, albo aż tyle.

I to jest chyba najlepsza puenta. Jeśli ówcześni Klienci Imprezy GT nie zyskali przez 20 lat cierpliwości to muszą poszukać dziś innej marki. 

I na dobranoc mądrość dnia. Czy można to odnieść do aut...?

Znalezione obrazy dla zapytania slow but steady

Bezpiecznych podróży!

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest chyba najlepsza puenta. Jeśli ówcześni Klienci Imprezy GT nie zyskali przez 20 lat cierpliwości to muszą poszukać dziś innej marki. 
I na dobranoc mądrość dnia. Czy można to odnieść do aut...?
slow-but-steady-wins-the.jpg&key=e238a53e61fa7a5507d1f900ec6972d475a73d67fd6529782203c402c93d280b
Bezpiecznych podróży!
I to jest smutne bo xt fajnie się prowadzi napęd ok osiągi bardzo dobre model udany. Albo musi zostać na długo albo trzeba szukać kasy inną markę wybór trudny


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Zyzol napisał:

 Ci którzy nie są w stanie zaakceptować takiego rozwoju wypadków, będą musieli się z marką pożegnać. Tylko tyle, albo aż tyle.

...a przykłady niezwykle wylewnych i przeciągłych (na całe dekady) pożegnań mamy już w większości wątków na Forum. :D

  • Haha 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, krist napisał:

No i super, zapewne wielu takich klientów subaru zdobędzie Tylko po co dorabiać do tego teorie że dynamika nie ma znaczenia, przyspieszenia nie są potrzebne, a moc to w ogóle przeszkadza ( był taki temat jakiś czas temu)

Ja bym chciał żeby był wybór, żeby były na przykład 2 wersje silnikowe forka, jedna dla  tych dla których 12 sek do setki jest cacy, i dla tych którzy by woleli mieć około 8

Ale przyjmuje że to się nie mieści w modelu biznesowym subaru, ich strata i w pewnym sensie moja też

Staraj się zrozumieć, że tacy przeciętni klienci jak np ja nie muszą dorabiać teorii tylko traktują takie auta jak zwykły przedmiot codziennego użytku. Dla mnie przyspieszenie 8 czy 12 s przy dowożeniu dziecka na zajęcia czy transportowaniu rowerów w górach nie robi różnicy....owszem sympatycznie się stoi w korkach nowym wrxem z CVT ....ale nowy Forester też to będzie potrafił.

Innymi słowy jeden potrzebuje pralkę, która pomieści 10kg i ma wysokie obroty wirowania, drugi przy zakupie pralki będzie się kierował niskim zużyciem wody i prądu, a jeszcze inny niezawodnością urządzenia i ceną. Na Twoje nieszczęście .....przy dzisiejszej ilości segmentów, specializacji , mnogości modeli, wersji pojazdów w ofercie producentów będzie ciężko znaleźć "złoty środek" w li tylko jednym pojeździe.....i wybór będzie zawsze kompromisem

Szanuję Twoje zdanie i Twoją chęć posiadania nowego Forestera o osiągach Ascenta i fuel economy hybrydy, to jednak ...jak wyżej pisałem...weź pod rozwagę skąd wzięła się taka a nie inna oferta Subaru......i też doceń to co jest z Subaru na rynku EU.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, blejzu napisał:

Koszt produkcji nowego silnika, zaprojektowania, testow, etc moze byc niewspolmiernienwysoki do ew. zyskow. Inne firmy maja na tyle duza sprzedaz ze im sie zwoci. Subaru niekoniecznie.

Nie trzeba nic nowego produkować , to kwestia zmiany oprogramowania i spokojnie można podać w danych 0 - 100  np.  10.8 s i tak nikt tego nie sprawdzi i nikomu te przyspieszenia nie są potrzebne w normalnym użytkowaniu auta  :) Wystarczy wyjechać na ulicę/szosę czy autostradę by przekonać się jak się w Polsce jeździ :)… tzn. jakie szybkości i przyspieszenia ( bez trąbienia , żeby już ruszył ) są potrzebne użytkownikowi . Warto może pomyśleć dlaczego tego nie zrobiono i czy to skutek "błędnej" decyzji jednego szalonego Japończyka , może nawet sabotażysty :drool: czy jednak ta kluczowa decyzja ( 12 s do 100 ) zapadła po badaniach potrzeb klientów w US , Japonii czy Kanadzie , stawiając wyrafinowane potrzeby polskiego kierowcy na dalszym miejscu ? 

ps. nowym Foresterem jeździłem i nie uważam , żeby był to "wół" a wręcz odwrotnie to w miarę żwawe auto , dobrze wyciszone i wyposażone . Co prawda podejrzewam , że jak w większości aut , jego przyspieszenia od 150 km/godz w górę mogą być dla mnie zbyt małe to jednak nie ogłaszam wszem i wobec , że to koniec świata , dramat polskich użytkowników... i takie tam   :mrgreen:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Jeśli ówcześni Klienci Imprezy GT nie zyskali przez 20 lat cierpliwości to muszą poszukać dziś innej marki. 

 

Tu bym się zastanowił , bo czas leci szybko a z wiekiem potrzeby się zmieniają :) i mówię to jako fan Imp. GT 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Andrzej Koper napisał:

czy jednak ta kluczowa decyzja ( 12 s do 100 ) zapadła po badaniach potrzeb klientów w US , Japonii czy Kanadzie , stawiając wyrafinowane potrzeby polskiego kierowcy na dalszym miejscu ? 

Przeciętnemu klientowi 12 czy 9 sek nic nie mówi. Natomiast konkretne elementy wyposażenia już tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno Forester z eBoxerem może się podobać i na pewno zyska nowych nabywców bez problemu. Jakoś nie widzę problemów z tym przyspieszeniem: wczoraj jeździłem Forkiem III generacji 2.0 automat wolnossący, który ma jeszcze więcej do setki i jakoś problemów z dynamiką nie było. Może faktycznie troszkę za bardzo patrzymy w tabele, a zbyt mało wierzymy w to co czujemy i widzimy?B)

Oglądając nowego Forka od razu rzuciło się w oczy duży krok w przód zrobiony, nawet w stosunku do poprzedniego Forestera jeśli chodzi o wnętrze i przyłożenie się do zewnętrznego wyglądu. Fajnie, że są duże wnęki na koła: będzie można założyć dobre ATeki o jeszcze będzie miejsce na błoto:rolleyes:

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, subleo napisał:

 

A jaka to ideologia za tym się kryje, że tak zapytam?

Nie dam zarobić komuś kto robi mnie w trąbe i oszukuje żeby oszczędzić parę euro. A traktowanie per noga mieszkańców EU (w porównaniu z US) tylko mnie w tym utwierdził.  Podejście "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobil" przy aferze VW było skandaliczne.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, blejzu napisał:

A traktowanie per noga mieszkańców EU (w porównaniu z US) tylko mnie w tym utwierdz

Aj tam zaraz per noga....urzędnik w EU wie co jest dla Ciebie najlepsze i basta. 

Znakomita większość szanujących się Państw promuje swój przemysł....ale tutaj w Europie jest to znamienne, że robi się to przez ograniczenia wolnego rynku, zasłaniając się dbałością o środowisko i klimat w globalnym rozrachunku. Z zaciekawieniem spoglądam na naprędce wprowadzane do produkcji pojazdy elektryczne renomowanych, europejskich producentów i w szczególności ciekawy jestem trwałości takich rozwiązań oraz tych oczekiwanych efektów redukcji emisji CO2. ...ponoć już mówi się, że z uwagi na niemożliwe do uniknięcia emisje CO2 limity będą kompensowane przez projekty producentów mające na celu ochronę środowiska....a kwestie "utylizacji" obecnej floty poruszającej się po europie zachodniej i średniej wieku pojazdów na wschód od Odry z pozycji urzędnika z Brukseli są marginalizowane

Edytowane przez Xawery1939
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej Koper napisał:

 

Tu bym się zastanowił , bo czas leci szybko a z wiekiem potrzeby się zmieniają :) i mówię to jako fan Imp. GT 

Tu się z Panem zgadzam. Potrzeby z wiekiem się zmieniają. Zazwyczaj. Miałem na myśli fakt, że dziś w palecie Subaru w PL nie znajdziemy auta, które wywołuje przysłowiowe "ciary na plecach" - jak wspominana Impreza GT czy Legacy H6. Tego trzeba szukać w innych markach. Zazwyczaj mocno drożej. A i "ciary" inne. Takie czasy. Jak widać repozycjonowanie marki chyba wychodzi na dobre - na szczęście mamy przewagę kierowców, dla których liczy się bezpieczeństwo ponad osiągi i mityczne "ile do setki". Chyba idziemy w kierunku Europy. Osobiście życzę sobie, żebym mógł dojechać płynnie do Poznania na tempomacie ustawionym 140 km/h nie hamując co chwila przed zmieniającym przede mną pas z prędkością 95 km/h i nie uciekając w panice przed poganiającym mnie światłami autem pędzącym 200+. Byłoby pięknie. Może kiedyś?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to jak VW zareagował na aferę i jak się próbuje wykpic od odpowiedzialności za przekłamane wyniki oraz sprzedaz de facto uszkodzonych/niezgodnych że specyfikacja aut. To że UE chroni swój rynek to akurat zrozumiałe. A to że jesteśmy marginalizowani.. No cóż... wystarczy spojrzeć kogo tam wysylamy i wiele się wyjaśni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Tsunetomo napisał:

Osobiście życzę sobie, żebym mógł dojechać płynnie do Poznania na tempomacie ustawionym 140 km/h nie hamując co chwila przed zmieniającym przede mną pas z prędkością 95 km/h i nie uciekając w panice przed poganiającym mnie światłami autem pędzącym 200+. Byłoby pięknie. Może kiedyś?

 

Było by pięknie, ale to chyba ze dwa pokolenia muszą minąć - i to pod warunkiem, że Państwo zainteresuje i skupi się na prawdziwym szkoleniem kierowców a wydawaniu certyfikatów za poprawne przejechanie tyłem łuku.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...