Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

spokojnie można podać w danych 0 - 100  np.  10.8 s i tak nikt tego nie sprawdzi i nikomu te przyspieszenia nie są potrzebne w normalnym użytkowaniu auta  

Niestety, ale owe wyśmiewane na forum i nikomu niepotrzebne 0-100, jest jedynym parametrem podawanym przez producentów, który umożliwia porównanie dynamiki auta. Nikt nie podaje pomiarów bardziej odzwierciedlających normalne użytkowanie 60-120, 80–120, czy 100-150.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to prawie całkiem OT w temacie forestera, ale złości mnie jak czytam że znowu UE to czy tamto

Z aferą VW est tak że to USA chciało zablokować rynek przed niemieckimi dieslami w dobie kryzysu żeby chronić swój rynek  przed lepszym, mniej energochłonnym produktem. VW próbował to obejść, na jakimś etapie popełnił jednak fatalny błąd i przedobrzył, oszukując oprogramowanie, żeby spełnić zawyżone normy USA.

Został za to srogo ukarany w Stanach, i w niektórych krajach UE, można powiedzieć że ma za swoje. Ale teraz jak się to ma do rynku polskiego. Wg mnie VW ignoruje nas i podobne kraje ze względu na wielkość rynku nowych samochodów, i nasze wewnętrzne przepisy. Wielkość o kupujemy mało nowych aut, Polacy są biedniejsi niż Niemcy czy Francuzi, i nie kupują nowych VW, więc i oni nie będą się dla nas starać. Ta sama zasada co Subaru i rynek Europejski, jesteśmy mało znaczący więc po co dostosowywać dla nas swoją ofertę, prawda? A przepisy w Polsce w żaden sposób nie uzależniają podatków od emisji CO2, więc nie grożą nikomu z użytkowników kary czy dopłaty podatku z tytułu większej rzeczywistej emisji. Nawet straty wizerunkowe nie są takie żeby komuś cokolwiek ubyło na stracie wartości z tytułu utraty prestiżu marki. VW jest najpopularniejszą marką rejestrowaną w Polsce, Passat chyba na 2 miejscu wśród modeli, po Audi A4. Więc za co Kowalski który kupił "oszukanego" passata tak naprawdę miałby dostać odszkodowanie? Więc nie rozumiem co nam zawiniło UE w tym temacie, jak nasze PKB będzie podobne do starej Unii, i siła nabywcza podobna, to i podobnie będziemy przez koncerny typu VW traktowani, niezależnie kto tam akurat w Brukseli sie pasie za nasze podatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, krist napisał:

Więc za co Kowalski który kupił "oszukanego" passata tak naprawdę miałby dostać odszkodowanie?

Poniewaz kupujesz auto ktore ma pewna specyfikacje. W tejze specyfikacji sa parametry emisji. Jezeli towar jest niezgodny z umowa masz prawo zazadac przywrocenia do stanu zgodnego z umowa lub zwrotu pieniedzy po oddaniu felernego egzemplarza. W przypadku VW doprowadzenie do stanu zgodnego ze specyfikacja jest niemozliwe poniewaz cierpia na tym inne parametry.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW oszukiwał z emisjami w stosunku do przepisów UE. Amerykanie to sprawdzili jako pierwsi - nam nie wypadało, przecież fajnie jest mieć diesla co pali 4,5 l na setkę i ma 6 do setki, co nie? I stąd problemy VW - w dużym skrócie.  Ale to i tak wina Boscha :biglol:

 

Na szczęście eBoxer to nie produkt niemieckiej myśli motoryzacyjnej więc możemy pastwić nad Japończykami. Taki nasz sport narodowy: wszyscy są do d... tylko my mamy rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Osobiście życzę sobie, żebym mógł dojechać płynnie do Poznania na tempomacie ustawionym 140 km/h nie hamując co chwila przed zmieniającym przede mną pas z prędkością 95 km/h i nie uciekając w panice przed poganiającym mnie światłami autem pędzącym 200+. Byłoby pięknie. Może kiedyś?

I tu jest niestety problem. Jazda polską autostradą i ekspresówką to wojna (główną przyczyną jest patologia ciężarówkowa, ale żadna „strona” nie jest bez winy). A na wojnę trzeba być dobrze przygotowanym. Dlatego odpowiednia moc, żeby sp... do przodu i dobre hamulce, żeby sp... „do tylu” to podstawa :) 

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche wiecej rzeczy sklada sie na temat VW - Diesel vs USA. Jedna z podstawowych spraw, ktora stoi u progu Diesel-Gate, jest przestarzala technologia, na ktorej bazowal koncern VW/Audi. Podczas gdy inne marki rozwijaly technologie silnika diesla w oparciu o Common-Rail, VW upieral sie przy swoich pompowtryskiwaczach - silnik byl oszczedny, silnik byl dynamiczny, ale mial dwie wady - mizerna kulture pracy i problemy z emisja. Ta technologia nie mogla sie obronic, biorac pod uwage nowe eko-trendy na specyficznym rynku w USA. Sprzedaz spadala, stad VW potrzebowal do sukcesu „czystego” diesla. 

 

Po zarzuceniu starej technologii PD i przejsciu na CR otworzyly sie nowe mozliwosci - takze na poziomie oprogramowania silnika. Aby odmienic swoj wizerunek VW wypromowal nowy „czysty i oszczedny silnik diesla" - co bylo bardzo dobrym zabiegiem marketingowym. Owczesne testy przeprowadzone na stanowiskach pomiarowych potwierdzaly „ekonomicznosc i ekologicznosc” nowych silnikow, wiec sukces byl naturalna konsekwencja nowej strategii VW. Tyle, ze dzis wiemy, co za tym stalo i jak udawalo sie przez wiele lat oszukiwac. 

 

Wielu producentow zachodzilo w glowe, dlaczego ich silniki o podobnych parametrach nie moga osiagnac takich niskich parametrow emisji. Dzieki Diesel-Gate wiadomo o co chodzi i tego nadszarpnietego wizerunku VW jako oszusta oraz utraconego zaufania klientow do marki nie da sie odbudowac. Ale tylko teoretycznie, bo dzieki politycznej protekcji w EU nadal rzadzi VW i ma sie dobrze. Potwierdzaja to tez statystyki sprzedazy. 

 

Natomiast producentom i uzytkownikom innych marek pozostaje ponosic skutki zaostrzonych norm, stad producenci siegaja po takie pseudo-hybrydy, a my mamy co raz mniejszy i trudniejszy do zaakceptowania wybor. 

 

Podoba mi sie Forester, podoba mi sie Outback, ale skoro obecna oferta silnikowa do mnie nie przemawia, pozostaje mi jezdzic obecnym samochodem i czekac w nadziei, ze w Subaru pojawi sie cos, co spelni moje oczekiwania. 

 

Uzytkujac samochod w specyficznych dla miejsca zamieszkania warunkach - Austria - jestem rozdarty, bo system ubezpieczenia i podatkow w dalszym ciagu opiera sie na nierealnych podawanych przez producentow emisjach CO2 oraz ilosci KM. To tlumaczy takze wielka popularnosc silnikow Diesla w Austrii. 

 

Po ilosci nowych VW/Audi/Skoda/Seat na drogach Diesel-Gate wydaje sie nie miec zadnego negatywnego wplywu dla ich producenta. A dla klientow Subaru, owszem - w pomniejszonej ofercie i podwyzszonych cenach. 

 

 

Edytowane przez Christoph
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krist napisał:

A przepisy w Polsce w żaden sposób nie uzależniają podatków od emisji CO2, więc nie grożą nikomu z użytkowników kary czy dopłaty podatku z tytułu większej rzeczywistej emisji

Wszelkie ograniczenia emisji CO2 są tożsame dla wszystkich członków UE...zatem również Polscy podatnicy płacą w paliwach, cenach pojazdów, ubezpieczeniach....a jak wyżej napisałem... Brukseli nie interesuje nakładanie kar z tytułu średniej wieku pojazdów i nie spełniających norm emisji nawet tych z przed dekady tak długo jak Polska jest chłonnym szrotem i wysypiskiem śmieci dla bogatszych członków UE. 

 

1 godzinę temu, krist napisał:

więc nie rozumiem co nam zawiniło UE w tym temacie, jak nasze PKB będzie podobne do starej Unii, i siła nabywcza podobna, to i podobnie będziemy przez koncerny typu VW traktowani, niezależnie kto tam akurat w Brukseli sie pasie za nasze podatki

To co napisałeś świetnie pokazuje patologię funkcjonującą w UE. W realiach wolnorynkowych to klient kaprysi, a producent ma zabiegać poprzez swoją ofertę o klienta.....a z tego co piszesz Kowalski ma zarabiać średnią krajową ale w EURo bo inaczej nie będzie poważnie traktowany. 

 

2 godziny temu, Zyzol napisał:

Niestety, ale owe wyśmiewane na forum i nikomu niepotrzebne 0-100, jest jedynym parametrem podawanym przez producentów, który umożliwia porównanie dynamiki auta

Z tego co pamiętam Subaru w Ameryce Pn nie podaje w specyfikacjach przyspieszenia i szybciej dostaniesz od nich info ...np dlaczego Subaru dąży do tego, aby świat stał się lepszym miejscem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-5-4x4-automat-sport-panorama-po-lekkim-gradzie-ID6CwqNn.html#70f214fe20

 

Już jest dostępny w Polsce nowy forek z silnikiem 2.5, w wersji po gradobiciu .....ale w niezłej cenie! Ciekawe czy ktoś z forum się skusi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, raveout napisał:

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-5-4x4-automat-sport-panorama-po-lekkim-gradzie-ID6CwqNn.html#70f214fe20

 

Już jest dostępny w Polsce nowy forek z silnikiem 2.5, w wersji po gradobiciu .....ale w niezłej cenie! Ciekawe czy ktoś z forum się skusi :)

Cena super. Ale co to za zapis?

Prezentowane oferty pojawią się na aukcjach w ciągu najbliższych dni, stąd ich ceny są tak NISKIE.
„ ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Te lampy z tyłu są fatalne. Zewnętrzne czerwone LED w trybie postojówek świecą dość jasno, naciśnięcie hamulca nie jest tak widoczne (postojówka i hamowania zintegrowane).

Z kolei czerwone na klapie jarzą się jakby tam ktoś świeczki wstawił. Poprzednia generacja miała o wiele lepsze. Może przy liftingu pójda po rozum do głowy.

Tak przynajmniej jest na rynku US.

Sam rozważam nowego Forestera lub Outbacka i szczerze mówiąc tylne lampy w Foresterze niemal dyskwalifikują ten samochód. Poza tym Outback jest XT, więc... :thumbup:

Edytowane przez Kowalesik
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Kowalesik napisał:

Te lampy z tyłu są fatalne. Zewnętrzne czerwone LED w trybie postojówek świecą dość jasno, naciśnięcie hamulca nie jest tak widoczne (postojówka i hamowania zintegrowane).

Z kolei czerwone na klapie jarzą się jakby tam ktoś świeczki wstawił. Poprzednia generacja miała o wiele lepsze. Może przy liftingu pójda po rozum do głowy.

Tak przynajmniej jest na rynku US.

Sam rozważam nowego Forestera lub Outbacka i szczerze mówiąc tylne lampy w Foresterze niemal dyskwalifikują ten samochód. Poza tym Outback jest XT, więc... :thumbup:

 

tu nie ma o czym myslec, imho - o ile wczesniej Forek byl faktycznie bardziej "terenowy" od OBK, to w przypadku nowych gen. te roznice praktycznie nie wystepuja, a jako ze OBK ma SILNIK i w sumie jest autem z wyzszego segmentu, to...  ;):P

Edytowane przez eddie_gt4
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Kowalesik napisał:

Te lampy z tyłu są fatalne. Zewnętrzne czerwone LED w trybie postojówek świecą dość jasno, naciśnięcie hamulca nie jest tak widoczne (postojówka i hamowania zintegrowane).

Z kolei czerwone na klapie jarzą się jakby tam ktoś świeczki wstawił. Poprzednia generacja miała o wiele lepsze. Może przy liftingu pójda po rozum do głowy.

Tak przynajmniej jest na rynku US.

Sam rozważam nowego Forestera lub Outbacka i szczerze mówiąc tylne lampy w Foresterze niemal dyskwalifikują ten samochód. Poza tym Outback jest XT, więc... :thumbup:

Serio mozna nie kupic samochodu bo jego lampy zle wygladaja?:)

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lisek napisał:

Serio mozna nie kupic samochodu bo jego lampy zle wygladaja?:)

Można !  Znam wiele osób, którym auto musi się podobać. Jeżeli się nie podoba to nie kupują. Ot cała filozofia. Mnie też tylne lampy nie leżą zupełnie. Niewątpliwie psują wygląd auta od tyłu dla wielu. Poprzednie generacje miały ładniej zaprojektowane. Na szczęście nie muszę o tym myśleć bo nowego Forka i tak nie kupię bo mam swojego starego XT :)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minutes ago, Lisek said:

Serio mozna nie kupic samochodu bo jego lampy zle wygladaja?:)

Nie wyraziłem się jasno: nie chodziło mi o wygląd a o funkcjonalność tych lamp. Tylna postojówka ma taką jasność, że włączenie się świateł stopu niewiele zmienia. Innymi słowy za mały kontrast między postojówką a postojówką + stop. Już żarówka dwuwłóknowa dawała większy.

Nie chciałbym, aby ktoś mi zaparkował w bagażniku, bo Subaru, moim zdaniem, skopało lampy. Oczywiście zawsze jeszcze pozostaje środkowe światło stop, które jednoznacznie sygnalizuje, że się hamuje :)

 

Edytowane przez Kowalesik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...