Jump to content
Nowicjusz

Nowy Subaru Forester MY2019

Recommended Posts

7 minut temu, Dyrekcja napisał:

Koniec marki jest wieszczony na tym Forum z większą lub mniejszą częstotliwością od początku jego istnienia.

 

Staramy się z wszystkich sił dodać Dyrekcji mocy, animuszu i amunicji do walki w kraju kwitnącej wiśni. I z dobrego serca to robimy a nie z zawiści :) 

Uroczyście deklaruję powrót do Subaru z silnikiem o osiągach zbliżonych do 2.4T i wielkości OBK/Forka. Myślę, że podobne deklaracje jest skłonna złożyć większa grupa użytkowników.  

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Tacy którzy nie chcą zasuwać jak to nazwałeś pełnym ogniem, tylko mieć takie w marę nieodstające od ogółu osiągi

 

My chyba naprawde o jakichs innych autach rozmawiamy. 

 

29 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Od zwykłej jakiejś zwykłej Skody, którą z uśmiechem politowania wsadza się tutaj do szafy razem z kapeluszem, a która tak na prawdę jest i szybsza i oszczędniejsza

Skoda to VAG wiec ich "oszczednosc" jest conajmniej podejrzana. Z przyczyn ideologicznych nie kupie ich samochodow. Prosze o inny przyklad.

 

13 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Gdybyś był obiektywny i rzeczywiście sekciarstwo nie przysłaniało ci oczu - to choć byś przyznał, że osiągi Subaru na tle konkurencji są nędzne

Sa nedzne. Masz racje. Nastepnym razem kupie sobie Volvo XC60 ktore ma 250 koni i spalanie na poziomie 14l. Hmm... To moze rzeczywiscie lepiej Skode...

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, blejzu napisał:

Skoda to VAG wiec ich "oszczednosc" jest conajmniej podejrzana. Z przyczyn ideologicznych nie kupie ich samochodow. Prosze o inny przyklad.

Spoko, nie ma tu spisku :) Miałem ponad 4 lata H6, wiem ile paliło średnio, mam ponad rok 2.0 tsi i pali znacznie mniej, przy lepszych osiągach :) z drugiej strony spalanie nie było kryterium wyboru żadnego z nich :)

Edited by msi

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, msi napisał:

Spoko, nie ma tu spisku :) Miałem ponad 4 lata H6, wiem ile paliło średnio, mam ponad rok 2.0 tsi i pali znacznie mniej, przy lepszych osiągach :) z drugiej strony spalanie nie było kryterium wyboru żadnego z nich :)

 

Wątpię, żebyś przekonał kolegę @blejzu, który jak sam pisze posługuje się jakąś doktryną ideologiczną w wyborze i ocenie samochodu. Cyfry i fakty do niego nie trafiają. Próbowałem. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

osiągi Subaru na tle konkurencji są nędzne

Patrząc na to, co można dostać w topowych/wyższych wersjach poszczególnych producentów co do przyspieszenia od 0, czy prędkości maksymalnej - istotnie.

Patrząc na to, co faktycznie jest sprzedawane, a tym bardziej na to co jeździ po naszych drogach - nie.

Patrząc na to, jak mogę się poruszać po drogach, szczególnie tych krętych, o złej nawierzchni czy w niekorzystnych warunkach pogodowych - zdecydowanie nie.

 

Ale, co prawda, to prawda. Nawiązując do wcześniejszego wpisu - w wolnossącym Foresterze nie ustawię na tempomacie "200"  :)

 

Pozdrowienia

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Ale, co prawda, to prawda. Nawiązując do wcześniejszego wpisu - w wolnossącym Foresterze nie ustawię na tempomacie "200"  :)

 

Możemy się przerzucać ironicznymi docinkami i sarkazmem, ale fakt pozostaje faktem - za 140-150k zł, trudno będzie znaleźć wolniejsze auto, a te szybsze palą pewnie tyle co Forek. 

Powtórzę jeszcze raz - Subaru to bardzo fajne auta. Dobrze jeżdżące, ciekawe, obszerne, wygodne. Mające wiele zalet i kilka wad - jak każde auto. Czyli co do zasady zgadzam się z Panem. 

Jednak oferta silnikowa woła o pomstę do nieba. Co zresztą Pan sam między wierszami przyznaje. A w związku z tym, że jestem już wystarczająco duży, żeby nie musieć jeździć 200, to jednak jakieś rozsądne 7-8 do setki bym chciał. Przyzna Pan, że nie mam jakiś rozdętych ambicji na tym polu. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Wątpię, żebyś przekonał kolegę @blejzu, który jak sam pisze posługuje się jakąś doktryną ideologiczną w wyborze i ocenie samochodu. Cyfry i fakty do niego nie trafiają. Próbowałem. 

Ty patrzysz na moc samochodu - mnie ona nie interesuje. Ja patrze na np. testy zderzeniowe bo duzo oszolomow jezdzi po swiecie. Albo systemy wspomagania ktore Subaraki maja na najwyzszym poziomie. Patrze tez na, pozwol ze zacytuje, "Dobrze jeżdżące, ciekawe, obszerne, wygodne".  A to czy ma 7s do setki czy 11? Sa wazniejsze sprawy w zyciu. Ale rozumiem, ze komus moze brakowac mocy bo ma ciezka noge. Tylko.. po co wtedy Subaru? Ale..  Jezeli sa to dobre auta ze slabymi silnikami to, biorac pod uwage moje wymagania, musisz chyba przyznac, ze dobre auto kupilem?

 

Fakty sa tez takie, ze koncern VAG oszukiwal a przylapany udawal, ze nic sie nie stalo. Pomijam juz to, jak potraktowal mieszkancow EU. Jezeli to nie jest wystarczajacy powod zeby nie kupowac auta grupy VAG to juz nie wiem co innego moze nim byc.

 

20 minut temu, msi napisał:

Spoko, nie ma tu spisku

Afera VW?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Możemy się przerzucać ironicznymi docinkami i sarkazmem

To nie były ani docinki, ani tym bardziej sarkazm - źle mnie Pan zrozumiał. To były fakty ( ze względu na zawód mam dane statystyczne ).

 

8 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Jednak oferta silnikowa woła o pomstę do nieba.

Nie, nie woła o "pomstę do nieba". Natomiast jak najbardziej przyznaję, że chciałbym mieć  w ofercie także mocniejsze wersje :)

Dla tych wszystkich, którzy ( niezależnie od przyczyn ) chcieliby takie właśnie wersje.

Przyczyna jest prosta - za bardzo szanuję tych wszystkich, którzy nam zaufali, aby bez żalu godzić się z ich odchodzeniem do innych marek. I za bardzo lubię tych, którzy np. przyjeżdżają na Zlot, aby bez żalu godzić się z ich nieobecnością.

Cóż, rozstania są częścią naszego życia.

Ale zawsze można też liczyć na powroty :)

 

Pozdrowienia

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, blejzu napisał:

Afera VW?

Tak, była, czy o tym dyskutujemy teraz? Subaru ma w ofercie silniki diesla? Zresztą ta afera to polityka i to przez duże p. Fakty są natomiast takie, że Legacy H6 w ruchu mieszanym paliło mi ok 3 litry więcej niż obecne auto. 

 

Wiem, że jest to forum importera, wiem że dużo tu fanów marki. Ale nie bądźmy jak fanatycy, że Subaru jest lepsze od wszystkiego, bo to Subaru :)

 

IMO problemem, czy też wyzwaniem marki, jest to, że wiele osób uważa Subaru za prawie premium a już na pewno coś lepszego VW czy inna masówka. Oczywiście Subaru ma innowacyjne rozwiązania, ale nie popadajmy w skrajność. W Stanach to marka masowa i dość tania. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, blejzu napisał:

Jezeli sa to dobre auta ze slabymi silnikami to, biorac pod uwage moje wymagania, musisz chyba przyznac, ze dobre auto kupilem?

 

I tutaj leży pies pogrzebany. Nikt ci nie odmawia, że kupiłeś dobre auto. Jeśli auto cię cieszy i jest dla ciebie odpowiednie, to ja też się cieszę razem z tobą. Jednak zrozum, że ja i kilku innych też chciałoby się cieszyć tymi autami a słaba oferta silnikowa na to nie pozwala. Bo gdyby był OBK 2.5 i 3.6 - to ty byś kupił 2.5 i a ja 3.6 bo czasem wlokę przyczepę z kładem, albo lubię szybciej osiągnąć 100 na autostradzie. I wtedy moglibyśmy się obaj cieszyć i toczyć boje jak mój ojciec z dziadkiem, kiedy to jeden miał Małego Fiata 600 a drugi 650. Jednak Subaru nam tej możliwości już nie daje. O tym jest rozmowa. 

 

Twój OBK jest spoko, możesz odłożyć nóż. Wiem bo miałem 2 Oubacki. 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, msi napisał:

Tak, była, czy o tym dyskutujemy teraz? Subaru ma w ofercie silniki diesla? Zresztą ta afera to polityka i to przez duże p

Afera VW dot. tez silnikow benzynowych (niewielu ale zawsze). Ale mi bardziej chodzilo o to, ze jakiekolwiek informacje z grupy VAG dot. emisji spalin z ich samochodow sa podejrzane. Niskie spalanie to jedno ale podtruwanie wszystkich to zupelnie inna sprawa. Mowienie wiec o oszczednosci silnikow produkowanych przez VAG jest conajmniej ryzykowne. Moze jestem ideologicznie nastawiony do sprawy ale nie lubie jak koncerny robia mnie w jajo.

 

5 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Jednak zrozum, że ja i kilku innych też chciałoby się cieszyć tymi autami a słaba oferta silnikowa na to nie pozwala

Rozumiem to i powtarzalem to wiele razy. I za kazdy razem (a przynajmniej sie staralem) zaznaczalem ze slaba oferta silnikowa nie jest dla wszystkich tak istotna jak dla was. Staram sie zrozumiec dlaczego Subaru ogranicza oferte silnikowa i, mam wrazenie, sa to rozsadne powody. A ciagle powtarzana mantra "7s do setki" juz troche pachnie sekciarstwem :)

 

11 minut temu, bardzozlymisio napisał:

Twój OBK jest spoko, możesz odłożyć nóż. Wiem bo miałem 2 Oubacki

Wiem, tez mialem/mam dwa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje nam wierzyć, że po wprowadzeniu hybrydy Subaru zrobi też jakąś niespodziankę dla Europy i np. za rok wprowadzi OBK XT aby było na co zmienić Forka XT :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tam czytam to sam już nie wiem co sądzić i chyba nie wyrobię finalnego zdania do momentu kiedy zasiądę za kierownicą MY20 biorąc pod uwagę moje nędzne 1.6 i 125KM to mogę poczuć sporą różnicę - mam nadzieję że w Krakowie dotrzymają słowa i zadzwonią biorąc pod uwagę że dane kontaktowe wylądowały na żółtej karteczce.

 

Ciekaw jestem ile kosztowałby Forek z 2.5 tym który jest za naszą wschodnią granicą uwzględniając wszystkie kary etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, yogmen napisał:

MY20 biorąc pod uwagę moje nędzne 1.6 i 125KM to mogę poczuć sporą różnicę

Oby tak było ale weź jeszcze pod uwagę masę Twojego obecnego pojazdu, a także masę nowego Forka i jego napęd, który stety (lub niestety) swoje waży. Niemniej, mam sentyment do Subaru i próbowałem zaklinać rzeczywistość przymierzając się kilkukrotnie do OBK (Forka nie potrzebuję, tj Suva). Mam nadzieję, że Tobie auto przypasuje bo są to wdzięczne samochody (tylko w naszych realiach nieco drogawe) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dzisiaj padłem jak zobaczyłem ze Peugeot 208 1.2T z automatem i średnim wyposażeniem kosztuje 80.000 zł. Za corollę TS w hybrydzie trzeba dać 100.000. Może zostaniemy firma gdzie wszyscy pracownicy będą jeździć Subaru, bo taniej :D Nawet by to pasowało do naszej japonskiej „ideologi” :D Czy @Dyrekcja planuje jakieś upusty flotowe? :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

 Czy @Dyrekcja planuje jakieś upusty flotowe? :D 

 

Idealnie jakby mieścił się w limicie 165k

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Zgodnie z zasadniczymi założeniami ( w Niemczech obowiązujące prawo ) bezpieczna odległość od innego samochodu ma być większa od połowy wskazań szybkościomierza.

Czyli przy 140 km/godz > 70 m

Czy wiadomo jakie odległości utrzymuje ES przy prędkościach powyżej 100 km/h? Instrukcja podaje jedynie wartości maksymalnie przy 100km/h i jest to od 30m (jedna kreska) do 60m (cztery kreski)

Edited by Zyzol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moich krotkich obserwacji wynika, ze jedna kreska oznacza oddalenie sie od auta poprzedzajacego na 2 sekundy. Nie odwazylem sie wlaczyc dwoch kresek bo wszyscy mnie od razu z prawej wyprzedzaja :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Cóż, rozstania są częścią naszego życia.

Ale zawsze można też liczyć na powroty :)

Żałowałem, że nie ma mnie na tegorocznych Plejadach. Mam nadzieję, że za jakiś czas Subaru da mi dobry powód, bym mógł do Marki wrócić.

Pozdrawiam :)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bardzozlymisio napisał:

Jednak oferta silnikowa woła o pomstę do nieba.

 

też uważam , że diesel powinien być w ofercie....;)

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, aflinta napisał:

A to będzie zależało już od tego czy wystarczająco dużo klientów kupi te auta - ale jak ograniczy się wybór to może i tak będzie.

A dlaczego mają nie kupić? Porsche Taycan wyprzedało się zanim weszło do produkcji i postanowili ją zwiększyć. Poza tym w liczeniu limitów flotowych liczą się chyba auta wyprodukowane, a nie sprzedane, więc w najgorszym wypadku będą stały w salonach i dobrze wyglądały, skutecznie obniżając emisję ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, blejzu napisał:

rozumiem, ze komus moze brakowac mocy bo ma ciezka noge. Tylko.. po co wtedy Subaru?

 

... gdyby to napisał ktoś na jakimś forum Subaru w latach 90-tych to by było  :biglol:

Edited by Urbi
  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, msi napisał:

IMO problemem, czy też wyzwaniem marki, jest to, że wiele osób uważa Subaru za prawie premium a już na pewno coś lepszego VW czy inna masówka. Oczywiście Subaru ma innowacyjne rozwiązania, ale nie popadajmy w skrajność. W Stanach to marka masowa i dość tania.  

Ponieważ w UE ...posiadanie Subaru staję się luksusem....to zasługa polityków trzęsących UE a promujących rodzime koncerny motoryzacyjne. To uproszczenie pisać, że Subaru jest ...dość tanie. W Ameryce Pn masz większy wybór i wolny rynek generuje popyt i podaż, a w EU urzędnicy określają jakieś eko limity....i relatywnie to te chore przepisy nie dość, że nie przyczyniają się do poprawy stanu środowiska - średnia wieku pojazdów poruszających się w Polsce, to lansuje nam się produkty, które o dekadę są wstecz względem tych dostępnych w USA, Kanadzie czy Australii.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, msi napisał:

 Ale nie bądźmy jak fanatycy, że Subaru jest lepsze od wszystkiego, bo to Subaru :)

 

IMO problemem, czy też wyzwaniem marki, jest to, że wiele osób uważa Subaru za prawie premium a już na pewno coś lepszego VW czy inna masówka. Oczywiście Subaru ma innowacyjne rozwiązania, ale nie popadajmy w skrajność. W Stanach to marka masowa i dość tania. 

 

Chyba jesteś rodzynkiem przesiadając się z Subaru do Skody. Zwróć proszę uwagę na jakie marki przesiadają się dawni użytkownicy Subaru, na Jeep, Volvo, Mercedes, Land Rover, Infiniti, Lexus itp. Można takich nazwać sektą, a można tak jak mnie nazwać snobem, bo lubię mieć zacne logo na masce, a Subaru takie ma. Volkswagen ? już sama nazwa marki jest mocno podejrzana :biglol: 

 

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

też uważam , że diesel powinien być w ofercie....;)

 

bede zlosliwy: bo ASO dobrze zarabia na remoncie tych silnikow? :ph34r:

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...