Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, krist napisał:

Właśnie się dziwię. Bo mimo tego że jak tu niektórzy twierdzą w EU jest ekoterror i nic się nie da, to obecna oferta samochodów szybkich i bardzo szybkich jest bogata jak nigdy. Nigdy nie było takiego wysypu aut od miejskich maluchów, przez warm, hot i uber hatche, przez suvy, limuzyny i co tam tylko jeszcze. Więc się dziwię i narzekam, bo wszyscy mogą (albo prawie wszyscy) a Subaru odpuściło temat. I już nie mówie że musi być sti, ale choćby odpowiednik imprezy gt i forestera turbo sprzed kilku lat, coś co ma umiarkowanie dobre osiągi. Konkurencja pokazuje że można to zrobić i te auta jakoś im się mieszczą w normach

OK...  Trudno jest mi określić spektrum szybkich i bardzo szybkich samochodów dostępnych w EU ale domyślam się, że wliczasz w to ofertę flotową ....a te na polskich drogach są zdecydowanie najszybsze.
Realnie mogę co najwyżej porównać ofertę jakiejś globalnej marki np Toyoty i jest dokładnie odwrotnie niż to postrzegasz.....Toyota w USA serwuję szerszą gamę... no ale fakt nie znajdziesz za oceanem w ofercie zbyt dużo wózków do na zakupy....a  premiery Lexusów Pekin i LA ...ale "Europa" nadal myśli, że jest pępkiem świata.

1 godzinę temu, krist napisał:

A ograniczanie zużycia średniego aut to nie jest moda, tylko konieczność, i to że w USA akurat mają rozluźnienie bo prezydenta mają takiego jak mają, to nie zmienia sytuacji klimatycznej.

Ad vocem licytacji i mody....jak obserwuję przeglądy techniczne ....u nas to często fikcja doprawiona średnią wieku pojazdów dopuszczonych do ruchu...ale za oceanem przegląd to "tylko" sprawdzenie limitu emisji spalin. No ale o standardach emisji chyba już wiele napisano...chociażby w kontekście EPA vs Euro i skandalu z tak zwanym „niewielkim błędzie w tłumaczeniu” .

A kto lepiej dba o swoich obywateli i ich klimat to... no cóż...najlepiej to widać po reperkusjach prawnych i finansowych oraz działaniu rządów i managementu związanych z niniejszym przejęzyczeniem VAGa

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Xawery1939 napisał:

OK...  Trudno jest mi określić spektrum szybkich i bardzo szybkich samochodów dostępnych w EU ale domyślam się, że wliczasz w to ofertę flotową ....a te na polskich drogach są zdecydowanie najszybsze.
Realnie mogę co najwyżej porównać ofertę jakiejś globalnej marki np Toyoty i jest dokładnie odwrotnie niż to postrzegasz.....Toyota w USA serwuję szerszą gamę... no ale fakt nie znajdziesz za oceanem w ofercie zbyt dużo wózków do na zakupy....a  premiery Lexusów Pekin i LA ...ale "Europa" nadal myśli, że jest pępkiem świata.

Piszesz coś czego nie powiedziałem, a potem temu zaprzeczasz. Nie twierdze że oferta jakiegoś producenta, choćby toyoty jest szersza w EU niż w USA, bo nie jest. Twierdzę że na rynku EU jest w tej chwili wyjątkowo duża oferta aut które mają dobre lub bardzo dobre osiągi. Zdecydowana większość modeli ma wersje mocniejsze i bardzo mocne. dowolnego producenta. Ale zostawmy to, temat jest o foresterze, więc trzymajmy się tylko podobnych aut. Nie będę już pastwił się i podawał że seat ma suva który ma 5,4 do 100, a alfa 5,7. Zobaczmy producentów japońskich, skupiających się na innych rynkach niż EU. Toyota rav4, nowy model, 8,1 do 100, honda crv, (a to nigdy nie był szybki samochód) 8,8 do 100, mazda cx-5 8,9 sekundy do 100, nissan xtrail (który też był zawsze mało nastawiony na osiągi) 9,4s, nawet okropne i z cvt mitsubishi eclipse cross - 9,5 sek. to jest prawie 2,5 sekundy szybciej niż forester. Różnica jest jak między williamsem i resztą stawki f1 :)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Xawery1939 napisał:

Realnie mogę co najwyżej porównać ofertę jakiejś globalnej marki np Toyoty i jest dokładnie odwrotnie niż to postrzegasz.....Toyota w USA serwuję szerszą gamę... no ale fakt nie znajdziesz za oceanem w ofercie zbyt dużo wózków do na zakupy....a  premiery Lexusów Pekin i LA ...ale "Europa" nadal myśli, że jest pępkiem świata.

Realnie to nie ma co prowadzić takich porównań. Jak już pisałem, producenci dostosowują ofertę do rynku. Europejskie koncerny sprzedające w USA również.

A czego wyznacznikiem jest Lexus? To w Europie niszowa marka. Po co ma robić premiery na rynku, na którym się nie sprzedaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blejzu napisał:

Czy mi sie wydaje, czy ta nowa ravka hybrydowa ma tylko jedna oske spalinowo elektryczna a druga to czysty elektryk? :) Ciekawe jak to w terenie jezdzi

Wygląda na to, że całkiem nieźle. To bardzo mocny rywal dla Forka e-boxer. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, blejzu napisał:

U, ten kanal ma u mnie kreche za kupione testy i brak rzetelnosci. Ale ravka testu rolek nie przeszla.

Za to w błocie i na bezdrożach jedzie. Chyba lepiej tak niż na rolkach, które zapewne napotkasz każdego dnia? Nie ma co, terenówka to nie jest ale ten system z elektrykiem na tylnej osi daje radę. W codziennej jeździe, śnieg etc na pewno daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, blejzu napisał:

No wlasnie rolki to symulacja co sie stanie jak musisz ruszyc z lodu i jest w miare obiektywny. Nie-hybryda tez nie ruszyla z tego co widze. Ciekawe dlaczego nie wzieli jej na swoj slynny szlak na ktory nawet Obek wyjechal. 

Od x lat jeżdżę różnymi autami z napędem na 4 koła, różne rozwiązania, Subaru, Audi, BMW, Mercedes, Volvo... często zima po oblodzonych szlakach, podjazdach, parkingach. Fakt ze zawsze na dobrych oponach. I przez ten z góra milion kilometrów życie nie zasymulowalo mi „testu rolek” żeby auto nie pojechało. Dla mnie to taki Urban legend trochę. Trochę laboratoryjna zabawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednia generacja nie ruszyla gdy miala jedna cala oske na rolkach wiec przynajmniej sie rozwijaja. Przypadek z jednym kolem z trakcja jest rzadki ale jedna oska w gorze to standard. Mysle, ze w terenie trzy kola w gorze to nie taka znowu rzadka sprawa. Suberiade bys przezyl w takiej ravce? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrywacie amerykę: temat był już wałkowany nawet mieliśmy zorganizowany przez Dyrekcję mały zlot w rajdowni w Krakowie i robiliśmy próby na rolkach różnymi autami - jeśli pamiętam to był Lexus z takim rozwiązaniem jak powyższa Ravka. Właściwości jezdne Forka z eBoxerem są przynajmniej takie same, jeśli nie lepsze jak Forka XT. Z tego co wiem to jest zmodyfikowany tryb X-Mode i ma teraz dwa tryby. Nigdy nie mieliśmy problemu z jazdą w terenie Forkiem XT chyba, że wkopał się w grunt z powodu zbyt agresywnego traktowania pedału gazu: podyktowane to było jednak uzyskiwaniem maksymalnego momentu obrotowe przy pewnym doładowaniu, a to wymagało utrzymania/wyczucia pedału gazu w pewnym położeniu. Przy eBoxerze moment obrotowy dostępny jest od zera prędkości i przy niewielkim wspomaganiu silnika spalinowego. Trzeba pamiętać, że w silniku wolnossącym moment obrotowy przyrasta liniowo więc łatwiej jest opanować jego wartość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Izotom napisał:

Z tego co wiem to jest zmodyfikowany tryb X-Mode i ma teraz dwa tryby. 

Gdzieś czytałem, że ten nowy tryb to dotychczasowy X-Mode z wyłączonym VDC, ale zawsze to modyfikacja :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, blejzu napisał:

Poprzednia generacja nie ruszyla gdy miala jedna cala oske na rolkach wiec przynajmniej sie rozwijaja. Przypadek z jednym kolem z trakcja jest rzadki ale jedna oska w gorze to standard. Mysle, ze w terenie trzy kola w gorze to nie taka znowu rzadka sprawa. Suberiade bys przezyl w takiej ravce? 

Nie wiem. Ale masz racje. Napęd Subaru rządzi. :)

Zadowolny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, blejzu napisał:

(...) Suberiade bys przezyl w takiej ravce? 

 

bajka bez konca: RAV4, byc moze, nie przejedzie tam, gdzie przejedzie Forek... Forek, z kolei, prawdopodobnie polegnie tam, gdzie da rade Land Cruiser

 

planaujac trase uwzgledniasz mozliwosci auta oraz nie suniesz nosa tam, gdzie ewidentnie nie dasz rady - i po sprawie

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi chodzi o to, że każda firma produkujaca auta ma jakieś priorytety a co za tym idzie musi iść na różne kompromisy. Trzeba je znać i rozumieć. Rav4 vs Subaru to gorszy napęd vs gorszy silnik/spalanie.  Proponuję trochę chillu a nie od razu atak ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, eddie_gt4 napisał:

bajka bez konca: RAV4, byc moze, nie przejedzie tam, gdzie przejedzie Forek... Forek, z kolei, prawdopodobnie polegnie tam, gdzie da rade Land Cruiser

 

Ravka i Forek to jedna klasa, więc można porównywać możliwości terenowe. 

 

LC to pełnoprawne 4x4, można porównać z Discovery, G-klasse czy Patrolem. 

 

Subaraki maja naprawdę ciężki żywot na tym forum. Na asfalcie muszą konkurować z przepotężnymi Mkami, AMG czy quadrifoglio a w terenie z ciężkimi terenówkami. 

  • Dzięki! 1
  • Haha 3
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chojny napisał:

Subaraki maja naprawdę ciężki żywot na tym forum. Na asfalcie muszą konkurować z przepotężnymi Mkami, AMG czy quadrifoglio a w terenie z ciężkimi terenówkami. 

I jeszcze z elektrykami na spalanie :D

  • Haha 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, blejzu napisał:

Bardziej mi chodzi o to, że każda firma produkujaca auta ma jakieś priorytety a co za tym idzie musi iść na różne kompromisy. Trzeba je znać i rozumieć. Rav4 vs Subaru to gorszy napęd vs gorszy silnik/spalanie.  Proponuję trochę chillu a nie od razu atak ;)

 

to nie byl atak, wiec luz :)

kazde auto przedstawia soba jakis kompromis, wiec to tylko kwestia dopasowania mozliwosci auta do potrzeb uzytkownika, imho

 

Forek jest dzielniejszy w terenie, ale przegra w innych kategoriach z RAVka... ale mozna na to spojrzec inaczej: RAVka byc moze przegra w terenie, ale z pewnoscia nadrobi w innych dyscyplinach... kazdy kupi takie auto, ktore mu bardziej podpasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2019 o 17:39, krist napisał:

Piszesz coś czego nie powiedziałem, a potem temu zaprzeczasz. Nie twierdze że oferta jakiegoś producenta, choćby toyoty jest szersza w EU niż w USA, bo nie jest. Twierdzę że na rynku EU jest w tej chwili wyjątkowo duża oferta aut które mają dobre lub bardzo dobre osiągi. Zdecydowana większość modeli ma wersje mocniejsze i bardzo mocne. dowolnego producenta. Ale zostawmy to, temat jest o foresterze, więc trzymajmy się tylko podobnych aut. Nie będę już pastwił się i podawał że seat ma suva który ma 5,4 do 100, a alfa 5,7. Zobaczmy producentów japońskich, skupiających się na innych rynkach niż EU. Toyota rav4, nowy model, 8,1 do 100, honda crv, (a to nigdy nie był szybki samochód) 8,8 do 100, mazda cx-5 8,9 sekundy do 100, nissan xtrail (który też był zawsze mało nastawiony na osiągi) 9,4s, nawet okropne i z cvt mitsubishi eclipse cross - 9,5 sek. to jest prawie 2,5 sekundy szybciej niż forester. Różnica jest jak między williamsem i resztą stawki f1 :)

Lol....F1 powiadasz...rozumiem Twoje potrzeby...wybacz ale to infantylne.... to nie lata 90' i w obecnych zakorkowanych czasach w suwach liczą się bezpieczeństwo, eco friendly i dzielność na drogach gruntowych a nawet w terenie, czy przynależność do grupy ....i zapewne dlatego przedsprzedaż nowego modelu z  e-Boxer Hybrid kwitnie, a RAV4  w USA sprzedaj się świetnie....... pragmatycznego John'a Doe nie specjalnie interesuje w tego typu pojazdach sprint na 1/4 mili. Jak pisałem powyżej.....jak chcesz  wrażeń w gamie Subaru nadal znajdziesz WRX STI a  Subaru Motorsports USA w miniony weekend odniosło kolejny sukces w Rallycorssie.....

BTW jeszcze świata ciężarówek to pastw się np na RAMie z 6.4L HEMI ........a żeby się wyszaleć ......to wybieram tor kartingowy lub Cars and Coffe na LagunaSeca a nie drogi publiczne w SUVie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, skwaro napisał:

I jeszcze z elektrykami na spalanie :D

Ale jak już Subaru wysłucha wszystkich naszych rad to powstanie auto idealne :D

 

Teraz, eddie_gt4 napisał:

RAVka byc moze przegra w terenie

Znajomy zakupił... zaskoczył mnie mały prześwit w RAV4. Ale może to tylko złudzenie optyczne, bo auto dosyć spore jednak jest. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, aflinta napisał:

Ale jak już Subaru wysłucha wszystkich naszych rad to powstanie auto idealne :D

 

Znajomy zakupił... zaskoczył mnie mały prześwit w RAV4. Ale może to tylko złudzenie optyczne, bo auto dosyć spore jednak jest. 

 

tez na to zwrocilem uwage: ale w koncu to auto jest nie do lasu, a do miasta :)

 

 

P.S. w obecnej RAVce fabryczne felgi sa tragiczne i zdecydowanie psuja widok tego niebrzydkiego w sumie (jak na moj gust) auta - na odpowiednio dobranych felgach to auto prezentuje sie duzo duzo lepiej

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Forek jest dzielniejszy w terenie, ale przegra w innych kategoriach z RAVka... ale mozna na to spojrzec inaczej: RAVka byc moze przegra w terenie, ale z pewnoscia nadrobi w innych dyscyplinach... kazdy kupi takie auto, ktore mu bardziej podpasuje

Owsze, zgadzam sie. Ale z wypowiedzi kilku osob na forum wychodzi na to, ze tylko silnik sie liczy. Co, w przypadku aut klasy Forka, jest mocno IMHO kontrowersyjne.

 

7 minut temu, eddie_gt4 napisał:

to nie byl atak, wiec luz :)

Nie o Ciebie mi chodzilo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

to moze zacznijmy od tego, ze porownamy mozliwosci "hybrydowe" ;):biglol:

 

Nie ograniczajmy się. Dawać tego Forka, niech walczy z Tesla S Performace z Ludicrous Mode. 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...