Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2019


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

Ten Grandland wyglada bardzo ciekawie... masy nie podali, ale z cena w okolicy 200k, AWD, 7sek do setki i opcja ładowania z zasięgiem 50km... No szacunek dla Francuzow. E-boxer wydaje się przy tym jakimś ponurym żartem...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krist napisał:

Gdyby nie to forum, to nawet bym nie wiedział jaki to wielki problem dla producentów. Bo jakoś tak się dziwnie składa że ostatnio jest wysyp aut typu SUV o dużej mocy, Mini właśnie zaczyna sprzedaż countrymana 2.0 306KM, mercedes ma auta z serii amg 35 i za chwilę również 45, czyli 300 i ponad 400koni w kompaktowych, za chwilę również w GLA,  Opel właśnie dał ceny 300 konnej hybrydy Grandland, Toyota ma hybryde RAV4 225 koni, nawet takie niszowe marki jak DS mają 225 koni z  1.6 w suvie DS7. Czyli wszyscy mogą, jakoś sobie dają radę, tylko Subaru nie. SZczerze: jako (obecnie już tylko potencjalnego) klienta kompletnie mnie nie obchodzi dlaczego oni moga a Subaru nie

Wredne Subaru, a feeee. Tak robić na złość Europejczykom i co gorsza Polakom.

Wredni kapitaliści! :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Izotom napisał:

Wredne Subaru, a feeee. Tak robić na złość Europejczykom i co gorsza Polakom.

Wredni kapitaliści! :biglol:

Skośnym nie można ufać... ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Izotom napisał:

Wredne Subaru, a feeee. Tak robić na złość Europejczykom i co gorsza Polakom.

Wredni kapitaliści! :biglol:

nie wiem jak inni Polacy czy Europejczycy, ale ja ocierając łzy poszedłem do innego salonu, więcej powiem: kupiłem co chciałem, i co gorsza wcale nie żałuję ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak inni Polacy czy Europejczycy, ale ja ocierając łzy poszedłem do innego salonu, więcej powiem: kupiłem co chciałem, i co gorsza wcale nie żałuję

Zrobiłem to samo. I znam co najmniej jednego kolegę, który też tak zrobił.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bardzozlymisio napisał:


Zrobiłem to samo. I znam co najmniej jednego kolegę, który też tak zrobił.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tym bardziej nie rozumiem o co Wam chodzi :krecka_dostal:

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, krist napisał:

Gdyby nie to forum, to nawet bym nie wiedział jaki to wielki problem dla producentów.

 

I zylbys w blogiej nieswiadomosci. Niektorym tak jest dobrze! I jeszcze lepiej im, gdy moga wieszac na innych psy, nie znajac przyczyn pewnego postepowania.

 

W wolnej chwili polecam poczytac: https://www.climatechangenews.com/2019/04/04/carmakers-face-2-12bn-fines-missing-eu-co2-targets-moodys/

Krotki cytat: 

"Without drastic action half of the world’s largest automakers will miss Europe’s 2021 standards for CO2 emissions. The penalties for failure could lead to credit downgrades, the ratings agency warned.

By 2021, manufacturers’ average car will need to emit a maximum of 95 grams of CO2 per kilometre, versus 118.5g in 2017. Manufacturers have the choice of how to achieve this, with some focusing on hybrids while others are betting heavily on fully-electric vehicles.

But companies are lagging far behind the looming standards. For most automakers, more than half of their new cars breach the 2021 standards. This includes Renault-Nissan, Volvo, Fiat Chrysler, Hyundai, BMW, Daimler AG, Ford, Volkswagen, Honda and Jaguar. "

 

16 godzin temu, krist napisał:

Czyli wszyscy mogą, jakoś sobie dają radę, tylko Subaru nie.

 

Z w/w wynika, ze jednak nie "wszyscy moga". Ja podejrzewam, ze caly problem w tym, ze Subaru jako maly koncern nie moze sobie pozwolic na granie w rosyjska ruletke -  podczas gdy wieksze, rodzime koncerny z jednej strony chca przed wprowadzeniem tych limitow zarobic jak najwiecej pieniedzy, zeby w razie czego miec z czego finansowac kary az do momentu, kiedy te standardy spelnia. Poza tym byc moze licza na lobbying polityczny i zniesienie limitow, przesuniecie ich w czasie, albo zrobienie wyjatkow "dla dobra pracownikow".

 

16 godzin temu, krist napisał:

SZczerze: jako (obecnie już tylko potencjalnego) klienta kompletnie mnie nie obchodzi dlaczego oni moga a Subaru nie

 

Twoje swiete prawo! Tylko po co byc aktywnym na forum importera, ktorego caly urok polega na tym, ze mozna porozmawiac z ludzmi, ktorzy siedza w tym biznesie i pozwalaja zerknac za kulisy? Skoro Cie to nie interesuje, to jest duzo alternatyw dla spedzenia wolnego czasu :)

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Than_Junior napisał:

 

I zylbys w blogiej nieswiadomosci. Niektorym tak jest dobrze! I jeszcze lepiej im, gdy moga wieszac na innych psy, nie znajac przyczyn pewnego postepowania.

 

W wolnej chwili polecam poczytac: https://www.climatechangenews.com/2019/04/04/carmakers-face-2-12bn-fines-missing-eu-co2-targets-moodys/

Krotki cytat: 

"Without drastic action half of the world’s largest automakers will miss Europe’s 2021 standards for CO2 emissions. The penalties for failure could lead to credit downgrades, the ratings agency warned.

By 2021, manufacturers’ average car will need to emit a maximum of 95 grams of CO2 per kilometre, versus 118.5g in 2017. Manufacturers have the choice of how to achieve this, with some focusing on hybrids while others are betting heavily on fully-electric vehicles.

But companies are lagging far behind the looming standards. For most automakers, more than half of their new cars breach the 2021 standards. This includes Renault-Nissan, Volvo, Fiat Chrysler, Hyundai, BMW, Daimler AG, Ford, Volkswagen, Honda and Jaguar. "

 

 

Z w/w wynika, ze jednak nie "wszyscy moga". Ja podejrzewam, ze caly problem w tym, ze Subaru jako maly koncern nie moze sobie pozwolic na granie w rosyjska ruletke -  podczas gdy wieksze, rodzime koncerny z jednej strony chca przed wprowadzeniem tych limitow zarobic jak najwiecej pieniedzy, zeby w razie czego miec z czego finansowac kary az do momentu, kiedy te standardy spelnia. Poza tym byc moze licza na lobbying polityczny i zniesienie limitow, przesuniecie ich w czasie, albo zrobienie wyjatkow "dla dobra pracownikow".

 

 

Twoje swiete prawo! Tylko po co byc aktywnym na forum importera, ktorego caly urok polega na tym, ze mozna porozmawiac z ludzmi, ktorzy siedza w tym biznesie i pozwalaja zerknac za kulisy? Skoro Cie to nie interesuje, to jest duzo alternatyw dla spedzenia wolnego czasu :)

Pełna zgoda, ciekawy punkt widzenia. Z tym ze te kary raczej będą wliczone w ceny aut, nie w „stratę” koncernów. Jak słynny podatek bankowy. 

A marka Subaru w PL ma szczególna pozycje, także dzięki TF. Za to szacunek wielki. Za walkę o auta dla PL również. Kibicuję mocno bo choć dziś ze względu na silniki nie ma nic dla mnie, to taki OBK 2,4...

Powodzenia życzę i rosnącej grupy Klientow!

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tsunetomo napisał:

Z tym ze te kary raczej będą wliczone w ceny aut, nie w „stratę” koncernów.

Najpierw zapłacą koncerny. Na pewno producenci samochodów przerzucą te koszty na klientów ale bez pewności, że one się zwrócą: klienci to nie debile, kasę też potrafią liczyć B)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Izotom napisał:

Najpierw zapłacą koncerny. Na pewno producenci samochodów przerzucą te koszty na klientów ale bez pewności, że one się zwrócą: klienci to nie debile, kasę też potrafią liczyć B)

No... ale czymś jeździć musza ;) tak samo jak mieć konto. Choć jak pokazuje Nasz Naczelinik, można bez konta. A auto „służbowe” ;)

Przekonamy się po nowym roku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tsunetomo napisał:

No... ale czymś jeździć musza

Dlatego kupią auto z silnikiem 1.0 litra.

11 minut temu, Tsunetomo napisał:

tak samo jak mieć konto

To jest biznes, nie kasa rządowa z której można doić. Np.: rzuć mi 100 tys zł myślę, że kiedyś się rozliczymy. Dobry interes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Tsunetomo napisał:

Z tym ze te kary raczej będą wliczone w ceny aut, nie w „stratę” koncernów

 

Zapewne w jakiejs mierze tak. Ale dla akcjonariuszy slowa "kary" i "miliardy" bardzo zle sie kojarza. A jak kursy spadna to moze sie zaczac spirala smierci... udzialowcy tez na pewno nie zareaguja dobrze na argument "spoko, po prostu przerzucimy koszty na klientow" ;)

 

@mody: czy gdzies nie bylo juz tematu ogolnego o emisjach, karach, flotach etc? Bo czuje, ze ten temat sie przewija znowu w co drugim watku...

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Than_Junior napisał:

 

Zapewne w jakiejs mierze tak. Ale dla akcjonariuszy slowa "kary" i "miliardy" bardzo zle sie kojarza. A jak kursy spadna to moze sie zaczac spirala smierci... udzialowcy tez na pewno nie zareaguja dobrze na argument "spoko, po prostu przerzucimy koszty na klientow" ;)

 

@mody: czy gdzies nie bylo juz tematu ogolnego o emisjach, karach, flotach etc? Bo czuje, ze ten temat sie przewija znowu w co drugim watku...

Emisje i kary to standardowa wymówka przy każdej premierze nowego modelu subaru, z silnikami o potencjale fabii 1.2 HTP. I ja bym się tak nie martwił o kurs akcji innych koncernów, one właśnie wypuszczają całe stada elektryków i hybryd, które obniżą im zużycie flotowe skutecznie. Tymczasem subaru ma e-boxera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, krist napisał:

one właśnie wypuszczają całe stada elektryków i hybryd, które obniżą im zużycie flotowe skutecznie

A to będzie zależało już od tego czy wystarczająco dużo klientów kupi te auta - ale jak ograniczy się wybór to może i tak będzie. Z tym, że z tego co tu przewijało się na forum, to hybrydy często nie mieszczą się nowych normach emisji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Than_Junior napisał:

Twoje swiete prawo! Tylko po co byc aktywnym na forum importera, ktorego caly urok polega na tym, ze mozna porozmawiac z ludzmi, ktorzy siedza w tym biznesie i pozwalaja zerknac za kulisy? Skoro Cie to nie interesuje, to jest duzo alternatyw dla spedzenia wolnego czasu

 

To jest fakt, że forum Subaru jest świetne. Pomimo widocznych elementów zaklinania rzeczywistości, jest mi zawsze przyjemnie z Wami rozmawiać, nawet  jeśli mamy odmienne zdania. Natomiast najlepsze nawet forum nie skompensuje mizerii silnikowej jaka jest obecnie w Subaru. I trudno spodziewać się poprawy w najbliższym czasie. 

 

Na marginesie powiem, że czytając forum marki, którą jeżdżę obecnie, jest mi trochę wstyd, że jeżdżę autem tej marki i że ludzie mogą mnie w taki sposób postrzegać....

1615196467_Zrzutekranu2019-07-9o12_34_19.png.2b28cb64d907f8c740f1e137d4ea9769.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca rozumiem dlaczego mowisz o zaklinaniu rzeczywistosci. Nikt nie twierdzi ze obecna oferta modelowa Subaru to auta sportowe a jezeli tak robi to popelnia "naduzycie semantyczne". Sa to auta ktore jezdza, maja okreslona grupe docelowa i da sie nimi pokonac dowolna odleglosc w skonczonym czasie bez wiekszej napinki. Jezeli ktos  chce jezdzic szybko to nie kupuje Subaru. Siedzenie na forum i narzekanie ze marka nie ma mocnych silnikow jest .. bez sensu?

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
1 godzinę temu, bardzozlymisio napisał:

jest mi trochę wstyd, że jeżdżę autem tej marki i że ludzie mogą mnie w taki sposób postrzegać...

Dość smutny brak świadomości ( niezależnie od marki ).

Zgodnie z zasadniczymi założeniami ( w Niemczech obowiązujące prawo ) bezpieczna odległość od innego samochodu ma być większa od połowy wskazań szybkościomierza.

Czyli przy 140 km/godz > 70 m

Oraz powrót na prawy pas ( przy założeniu, że ciężarówka jedzie 80 km/godz ) > 40m.

Czyli w sumie > 110 m

Ponadto zmiana pasa też nie dobywa się "instant", wyprzedzenie przez tego "mądrego inaczej" chcącego jechać 200 km/godz też trochę czasu ( a więc i dystansu) zajmie.

Dalej takiej wypowiedzi komentować nie będę ...

Ale może warto mu uświadomić, w jak wielkim błędzie się znajduje ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dyrekcja napisał:

Dość smutny brak świadomości ( niezależnie od marki ).

Zgodnie z zasadniczymi założeniami ( w Niemczech obowiązujące prawo ) bezpieczna odległość od innego samochodu ma być większa od połowy wskazań szybkościomierza.

Czyli przy 140 km/godz > 70 m

Oraz powrót na prawy pas ( przy założeniu, że ciężarówka jedzie 80 km/godz ) > 40m.

Czyli w sumie > 110 m

Ponadto zmiana pasa też nie dobywa się "instant", wyprzedzenie przez tego "mądrego inaczej" chcącego jechać 200 km/godz też trochę czasu ( a więc i dystansu) zajmie.

Dalej takiej wypowiedzi komentować nie będę ...

Ale może warto mu uświadomić, w jak wielkim błędzie się znajduje ...

 

Pozdrowienia


Trzeba brać pod uwagę fakt, że każdy kierowca ma własne 'granice bezpieczeństwa' i inne umiejętności. 

Trzeba być niezłym egocentrystą i oszołomem by wymagać od innych by uczestniczyli w jego wariactwie drogowym. Generalnie należy tylko ubolewać, że żyjemy w takim kraju, gdzie taka debiliada drogowa jest tolerowana a ludzie to uprawiający uważają to za normę. Przekraczanie o 60km/h prędkości dopuszczalnej nie jest normalne, to w zasadzie powinno być traktowane jak przestępstwo drogowe. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, blejzu napisał:

Nie do konca rozumiem dlaczego mowisz o zaklinaniu rzeczywistosci. Nikt nie twierdzi ze obecna oferta modelowa Subaru to auta sportowe a jezeli tak robi to popelnia "naduzycie semantyczne". Sa to auta ktore jezdza, maja okreslona grupe docelowa i da sie nimi pokonac dowolna odleglosc w skonczonym czasie bez wiekszej napinki. Jezeli ktos  chce jezdzic szybko to nie kupuje Subaru. Siedzenie na forum i narzekanie ze marka nie ma mocnych silnikow jest .. bez sensu?

 

Wiesz, przez zaklinanie rzeczywistości - miałem raczej na myśli ogólne uwielbienie marki, czasem wręcz takie trochę sekciarskie. Z oddaniem pielęgnujące pierwszeństwo Subaru przed innymi markami - bez znaczenia czy słusznie, czy nie. To w zasadzie zarówno zaleta jak i wada tego forum. 

 

Ale widzę, że dla ciebie to oznacza zupełnie coś innego. Przy okazji wyszło gdzie cię najbardziej boli :mrgreen:

 

 

31 minut temu, Dyrekcja napisał:

Ale może warto mu uświadomić, w jak wielkim błędzie się znajduje ...

 

Miewam od czasu do czasu  na takie przedsięwzięcie ochotę, tylko nie chyba nie mogę publicznie powiedzieć w jaki sposób, bo zdaje się jest to ścigane z urzędu.

Równocześnie inne sposoby odradzam, ze względu na higienę psychiczną. 

 

Wypowiedź tego kogoś, jest potwierdzeniem tezy, że części kierowców uważa, że pierwszeństwo ma ten szybszy. Czyli ja jadąc 140, mam się natychmiast wbić między 2 ciężarówki jadące w odstępie 100m i zahamować naturalnie ze 140 do 90, żeby tenże jegomość mógł swobodnie przejechać. Pewnie! Zawsze tak robię..... :) 

 

Nie dalej jak w niedzielę, jadę autostradą z Dunkierki do Antwerpii. Sporo aut, Belgowie wracają znad morza. Jadę 130 - czyli dozwolone 120+10. trochę prawym, trochę lewym. W lusterku widzę Renault Espace, które jedzie za mną. Nie wyprzedza, nie błyska, nie spycha. Jedzie. Nie widziałem, jego tablicy, bo było ciemno, a od razu wiedziałem, że to rodak. Dlaczego? Bo jechał z odstępem  około 15-20m. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bardzozlymisio napisał:

Ale widzę, że dla ciebie to oznacza zupełnie coś innego. Przy okazji wyszło gdzie cię najbardziej boli :mrgreen:

Od 4 czy 5 stron co drugi post to ktos narzekajacy, ze Subaru nie ma mocnych silnikow, ze kupil auto 150-konne a ono praktycznie stoi w miejscu i/lub wieszczacy koniec marki. A ja uparcie pisze, ze sa inne auta/marki ktore maja mocniejsze silniki i jezeli ktos chce zasuwac pelnym ogniem to nie Subaru. Nie przypominam sobie nikogo kto by mowil ze jego nowy Subar to demon predkosci. Ale moze to sekciarstwo przyslania mi oczy. Nic to, ide wypolerowac swinke na klapie bagaznika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
2 minuty temu, blejzu napisał:

......co drugi post to ktos narzekajacy, .... lub wieszczacy koniec marki

Koniec marki jest wieszczony na tym Forum z większą lub mniejszą częstotliwością od początku jego istnienia.

Przyzwyczaiłem się :hi:

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, blejzu napisał:

Od 4 czy 5 stron co drugi post to ktos narzekajacy, ze Subaru nie ma mocnych silnikow,

 

A przyszło ci do głowy, że może wśród tych narzekających są nie tylko urodzeni malkontenci, ale też zwykli ludzie?

Tacy którzy nie chcą zasuwać jak to nazwałeś pełnym ogniem, tylko mieć takie w marę nieodstające od ogółu osiągi. Od zwykłej jakiejś zwykłej Skody, którą z uśmiechem politowania wsadza się tutaj do szafy razem z kapeluszem, a która tak na prawdę jest i szybsza i oszczędniejsza. Gdybyś był obiektywny i rzeczywiście sekciarstwo nie przysłaniało ci oczu - to choć byś przyznał, że osiągi Subaru na tle konkurencji są nędzne. A dla mnie jest to o tyle smutne, bo przejeździłem Subarakami około 300k km i bardzo je polubiłem. Zwyczajnie mi przykro, że musiałem się rozstać z marką, bo uważam, że osiągi OBK to jest absolutne minimum - i to jak się zamknie jedno oko i bardzo chce. A kolejnego OBK 2.5 już nie chciałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...