Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

Witam Forumowiczów!

Mam nowego XV 2.0 od wtorku. Na razie oczywiście delikatnie i na dotarciu, ale już czuć, że to baaardzo dobrze przemyślany samochód.

Potwierdzam wszystkie obserwacje Spawalniczego powyżej. Wcześniej jeździłem Foresterem XT, Levorgiem i XV. Wybrałem XV i nie żałuję. 

Aczkolwiek gdyby Levorg był u nas dostępny z silnikiem 2.0 DTI, brałbym Levorga. 

 

Też słyszałem, że od jesieni XV tylko z silnikiem 1.6. Moim zdaniem będzie to opcja tylko do przedszkola i z powrotem. Więc jeśli ktoś myśli o XV, to trzeba się spieszyć.

Od momentu złożenia zamówienia do odbioru minęły w moim przypadku cztery miesiące.

 

Edited by Pablito
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Blixten napisał:

Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca :yahoo:

 

Moje gratulacje, ja swojego odbieram najpóźniej w połowie czerwca :) i już nie mogę się doczekać :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, meci napisał:

Czy była jazda próbna w Gdańsku ? Jakie są XV w salonie do testu ?

Zdanowicz w Gdańsku ma tylko jeden egzemplarz XV i jest to najwyższa wersja wyposażenia z silnikiem 2.0.  

Jakie były moje wrażenia z jazdy ? W tym samochodzie przypomniałem sobie jak to jest 'cieszyć się jak dziecko' :D 

   

54 minuty temu, moominko napisał:

Moje gratulacje, ja swojego odbieram najpóźniej w połowie czerwca :) i już nie mogę się doczekać :) 

Wygląda na to, że nasze egzemplarze przypłyną tym samym statkiem ?  Ja też nie mogę się doczekać - oglądam w kółko filmiki na YouTube, znalazłem bagażnik bazowy o najniższym profilu na rynku i mam wybrany box dachowy, z którym wjadę do hali garażowej ... :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Blixten napisał:

lazłem bagażnik bazowy o najniższym profilu na rynku i mam wybrany box dachowy, z którym wjadę do hali garażowej ... :P 

Pochwal się, chętnie skonfrontuję ze swoimi przemyśleniami ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, aflinta napisał:

Pochwal się, chętnie skonfrontuję ze swoimi przemyśleniami ;)

Obaj się pochwalcie :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Blixten napisał:

Wygląda na to, że nasze egzemplarze przypłyną tym samym statkiem ?  Ja też nie mogę się doczekać - oglądam w kółko filmiki na YouTube, znalazłem bagażnik bazowy o najniższym profilu na rynku i mam wybrany box dachowy, z którym wjadę do hali garażowej ... :P 

 

Widzę, że nie tylko ja tak mam :) filmiki też wyoglądane :) ale boxu nie planuję, nie czuję potrzeby

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, aflinta napisał:

Pochwal się, chętnie skonfrontuję ze swoimi przemyśleniami ;)

Jeśli to komuś pomoże, to bardzo chętnie podzielę się, ale dla porządku zapytam: pisać o tym w kontynuacji wątku czy założyć nowy ?

 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załóż nowy, może ktoś inny też będzie potrzebował takiej informacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, meci napisał:

Czy była jazda próbna w Gdańsku ? Jakie są XV w salonie do testu ? mam zamiar umówić się na jazdę próbną w najbliższym czasie . Gratulacje .

 

2.0 exclusive +

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dostałem info, że mój XV przybył do salonu :yahoo:jadę obejrzeć i papiery pozałatwiać (zamówiony był w połowie stycznia).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam za soba jazde probna nowym XV 2.0. Moge pokusic sie o porownanie z poprzednim XV MY13 2.0D i moim obecnym Levorgiem. 

 

Wyciszenie:

Subaru nareszcie sie postaralo o wyciszenie wnetrza. Mowie to jako wlasciciel drugiego kompleksowo wyciszonego Subaru. To chyba tez pierwsze na co zwracam uwage podczas podrozy nowym samochodem na autostradzie. W porownaniu do mojego juz wyciszonego Levorga jest bardzo dobrze, a to juz naprawde komplement z mojej strony. Jest lepiej niz w nowym Levorgu, ktorego dostalem na auto zastepcze. Lepsze szyby boczne, dobre wyciszenie drzwi, podlogi i nadkoli (z punktu widzenia kierowcy). Po przesiadce na mojego Levorga na letnich oponach - musialem sie na nowo odnalezc, bo to inna muzyka :D

 

Co moim zdaniem bylo by do poprawy? Grodz czolowa/komora silnika. W Levorgu MY16 prawie nie slychac silnika (jedynie podczas przyspieszania jest mala szlifierka). W Levorgu MY18 silnik jest bardziej slyszalny, bardziej basowy odglos (jak szlifierka z wieksza tarcza). W XV 2.0 MY18 odglos silnika jest przyjemny, ale poniewaz dosyc czesto wskazowka obrotomierza musi goscic w gornym zakresie silnik jest duzo bardziej slyszalny niz w Levorgu. Wrazenie moze byc takze przez lepsze odizolowanie podlogi - a wiec dzwiek silnika na pierwszym planie. 

 

Uklad kierowniczy:

Bardzo fajny, po bezposredniej przesiadce z i do Levorga moge tylko powiedziec: czapka z glowy za precyzje prowadzenia na nowej platformie. Nowa kierownica lepiej lezy w dloni, ale wspomaganie elektryczne jest jak dla mnie zbyt mocne. XV prowadzi sie pieknie po zakretach, ale w Levorgu MY16 uklad kierowniczy pracuje z wyrazniejszym oporem i daje kierowcy wieksze wyczucie, co dzieje sie pod kolami. Juz kiedys wspominalem - na zakretach masz wrazenie, ze Levorg wisi ci na rece - bardzo fajne uczucie. 

 

Zawieszenie:

Przy nowym XV MY18 to moj Levorg ma tyle sprezystosci w zawieszeniu, ile zwiniety w rulon dywan rzucony na podloge, czyli lezy plasko i sie nie buja :D

Jesli juz trzymac sie "meblowego" odniesienia, to moge porownac mojego starego XV SBD MY13 do wylezanej kanapy i a nowego XV do sprezystego materaca. Tu jest ogromny postep: bardzo stabilnie, sprezyscie, ale mimo to komfortowo i precyzyjnie, co w polaczeniu z zupelnie nowym wnetrzem daje odczucie, ze nowy XV to naprawde dojrzale i dopracowane auto. 

 

Silnik: 

Czego moze sie spodziewac wlasciciel Levorga po wolnossacej dwulitrowce o mocy 156KM w zestawieniu z CVT? Panowie, poczulem sie zmieszany i mam powazny dylemat. Po pierwsze jednostka ma lepszy dzwiek niz 1.6DIT i wchodzi na obroty z wyrazniejsza lekkoscia. Przyspieszenie nie wgniata w fotel, ale tylko dlatego, ze jest bardzo liniowe i nie czuc tego na plecach, jak w Levorgu, natomiast spojrzenie na zegary i obserwacja, jak samochod nabiera predkosci, moze zaskoczyc. Cudow nie ma, ale wstydu wam ten silnik nie zrobi pod warunkiem, ze zrozumiecie, ze nie kazde Subaru to WRX STI. 

 

W Levorgu jest turbo, co daje mu dzieki wiekszemu momentowi te przewage, ze podczas srednio dynamicznej silnik nie potrzebuje sie tak czesto wkrecac na wyzsze obroty. Levorg jest gdzies pomiedzy turbodieslami a wolnossakami - czyli nie jedzie jak turbodiesel, ale zlopie jak turbobenzyna. 

 

Silnik 2.0DI w XV bardzo pasuje do charakteru tego samochodu: w miescie CVT moze nie daje mu startu rakiety, ale podczas gdy inni nerwowo szukaja lewarka zmiany biegow, XV zostawia ich po kilkudziesieciu metrach w tyle. W miescie jest komfortowo, cichutko, bezstresowo i w miare dynamicznie, a wiec sprawnie. Na autostradzie nie mialem zadnego problemu z nabraniem i utrzymaniem predkosci, silnik daje rade i do codziennego poruszania sie w zmiennych warunkach jest zupelnie wystarczajacy, jesli nie zapomnimy, do czego XV jest stworzony. W porownaniu do Levorga przyzwyczajenia wymaga odmienny charakter pracy jednostki - czyli przy dynamicznej jezdzie CVT wkreca silnik na wysokie obroty i wykorzystuje caly zakres obrotomierza. 

 

Skrzynia CVT Lineartronic:

O ile w Levorgu Lineartronic odejmuje charakteru i potrafi zamulac po wcisnieciu gazu, o tyle w 2.0 DI CVT dodaje silnikowi lekkosci i pozwala lepiej wykorzystac jego charakterystyke. Plus dla XV - spalanie z duzym udzialem miasta i autostrady 8,4 l/100km wedlug komputera. Takich wynikow juz bardzo dawno nie widzialem w Levorgu, no chyba ze zrobilbym trase AT-PL na tempomacie. 

 

Oczywiscie CVT w XV zmienia "wirtualne biegi" i jako wlasciciel Levorga nie mialem zadnego problemu z porozumiewaniem sie ze skrzynia za pomoca pedalu gazu. Jest tak, jak sobie tego zyczylem i skrzynia bardzo dobrze odczytywala moje zamiary wyrazone prawa noga. 

 

Wnetrze:

Co tu pisac? Jest ladniejsze, nowoczesniejsze, lepiej wykonane i jakies takie bardziej szlachetne i blyszczace. Wszystko to oczywiscie sprawa gustu, ale jest bardzo dobrze i widac postep na pierwszy rzut oka. Dla mnie natomiast najwazniejsze bylo staranne wyciszenie, o czym juz wspomnialem i to wlasnie tym mnie nowy XV najbardziej ucieszyl. Muzyki nie sluchalem, rozkoszowalem sie jazda. Jakies zyczenia? Fotele mogly by byc te z Levorga, bo do tej pory te sa nie do pobicia, nawet jesli te w moim samochodzie nie maja podparcia odcinka ledzwiowego.

 

Podsumowanie:

Nowy XV mnie bardzo zaskoczyl. Do poprzedniego modelu potrzebowalem 3 jazd probnych, a mimo to nie do konca przekonalo mnie kiepskie wnetrze i wyciszenie, nawet jesli przesiadalem sie z Fiata Sedici/Suzuki SX4. Dzis po przesiadce z Levorga i tylko jednej jezdzie probnej wiem, ze gdyby nie bylo Levorga w ofercie, kupilbym nowe XV, bo to bardzo dobre auto, w ktorym sie czlowiek nie potrzebuje spieszyc i bardzo chetnie podrozuje. Jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tego samochodu i pod ogromnym wrazeniem, jak zmienil sie ten model. 

 

Po przesiadce do Levorga staje sie jasne, ze Levorg jest zupelnie innym samochodem oraz ma mimo wszystko bardziej pikantniejszy charakter i to mi sie w tym aucie podoba: zawsze chetnie powracam na fotel kierowcy, niezaleznie od tego, jakim samochodem mialem okazje jechac. 

 

PS: napije sie piwa, bo wedlug licznika Forum to byl wlasnie moj 1000 post :D

Edited by Christoph
  • Like 2
  • Thanks 4
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to teraz masz już "1000+" :biglol:

co do Twoich wrażeń z jazdy XV, w pełni się zgadzam...bo to nie jest złe autko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.04.2018 o 11:19, spawalniczy napisał:

am wrażenie, że tempomat trzyma trochę wyższe obroty niż kierowca.

 

Mam już pewność, przy 140 km/h tempomat trzyma średnio 200-300 obr/min więcej niż przy jeździe równej jeździe bez tempomatu.

 

W dniu 14.04.2018 o 18:49, aflinta napisał:

Ciekawe jak wypada spalanie między tym co jest na tempomacie a wbitym ręcznie najwyższym biegiem.

 

Mniej więcej pół litra wg. komputra. Z tym, że to najwższe przełożenie jest tak duże, że można na nim jechać przy 140 km/h tylko w idealnych warunkach - bez wiatru w oczy i nie pod wzniesienie. 

Przy niższych prędkościach automat się nie krępuje i wrzuca 7 - wał często kręci się 1100 obr/min.

 

W czasie jazdy autostradowej w okolicach 140 km/h przy temperaturze zewnętrznej w  20 stopni komputer pokazał mi że olej ma 107 stopni.

Chyba dużo? Nie kojarzę takich temperatur z forestera.

Olej fabryczny, czyli 0W20.

 

20 godzin temu, Christoph napisał:

Zawieszenie:

Przy nowym XV MY18 to moj Levorg ma tyle sprezystosci w zawieszeniu, ile zwiniety w rulon dywan rzucony na podloge, czyli lezy plasko i sie nie buja :D

 

Po weekendzie spędzonym za kierownicą XV w poniedziałek rano wsiadłem do OBK i pierwsze wrażenie - dlaczego to zawieszenie tak hałasuje i czuć małe nierówności na drodze? Aż zweryfikowałem ciśnienie w kołach - było trochę za dużo, ale korekta nie wpłynęła na odczucia.

Zawias w XV jest zajebisty.

Edited by spawalniczy
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, spawalniczy napisał:

W czasie jazdy autostradowej w okolicach 140 km/h przy temperaturze zewnętrznej w  20 stopni komputer pokazał mi że olej ma 107 stopni.

Chyba dużo? Nie kojarzę takich temperatur z forestera.

Olej fabryczny, czyli 0W20

Albo fabrycznie zalany jest jakimś babolem albo jeszcze musi się dotrzeć. W poprzedniku przy 140km/h nawet podczas upałów w Chorwacji temperatura waha sie w okolicach 102-104 st a u nas w Polsce zazwyczaj 100. A manual trzyma wyzsze obroty przy 140km/h niz cvt

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg 2000 km. Pojeżdżę jeszcze z 1000 km i zmienię na 5W30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekając na serwis swojego OBK, dzięki uprzejmości @raju mailem okazje pojedzic XV w wersji Exclusive+.

Ogolnie wrażenia jak najbardziej na plus. Zawieszenie rewelacja, co wiele razy było tu podkreślane. Miejsca w środku bardzo dużo. Bagażnik mały. Infosystem Ok, audio daje radę, odczucia jak z OBK Harman Kardon. Silnik... do 120km/h jest Ok, powyżej trudno doszukać się dynamiki. Spasowanie elementów - nic nie trzeszczało, stukało, choć pod naciskiem spore odkształcenia (może tak mam być). Wyciszenie w porządku. 

Porównując do mojego OBK MY16 i jazdy próbnej OBK MY18 - gdybym szukał auta do użytkowania samemu, Ew 2+1, 90% miasto i okolice, poważnie zastanowiłbym się nad XV. 50 tys taniej, a jeździ wg mnie "fajniej", miejsca w środku dość, w

miescie "poręczniejszy", mniej tez pali, dynamika porównywalna. Przy przewadze użytkowania w trasach i rodzinnie, zdecydowanie OBK. 

Mam nadzieje, ze będziemy widywać trochę XV, bo to bardzo udane auto, a na dodatek fajnie wyglada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.04.2018 o 11:26, Tsunetomo napisał:

gdybym szukał auta do użytkowania samemu, Ew 2+1, 90% miasto i okolice, poważnie zastanowiłbym się nad XV

Kilka lat temu, stojąc przed dylematem wyboru kolejnego samochodu, myślałem dokładnie tymi samymi kategoriami jak Kolega Tsunetomo :)

Po jeździe próbnej wysiadłem z XV oczarowany, ale moją euforię szybko ostudziła myśl - jak ja się zapakuję do XV z żoną i dzieciakami np. na narty ?? - i głównie większy o ok.120 litrów bagażnik przesądził o wyborze Mazdy CX-5. 

Niedawno doszedłem do wniosku, że poza paroma rodzinnymi urlopami (gdzie i tak trudno nam się obejść bez box'a dachowego), przez resztę dni w roku wożę powietrze na trasie dom-praca-dom. 

Pod tym pretekstem wróciłem do pomysłu XV, a  żeby urlopowa matematyka się zgadzała, to mniejszy bagażnik zrekompensuję większym o 120 litrów boxem :D

 

 

 

 

Edited by Blixten
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Blixten napisał:

Niedawno doszedłem do wniosku, że poza paroma rodzinnymi urlopami (gdzie i tak trudno nam się obejść bez box'a dachowego), przez resztę dni w roku wożę powietrze na trasie dom-praca-dom. 

Mam prawie tak samo , z tym że na narty nie jeżdżę. Wolę na urlop spakować mniej , a resztę potrzebnych rzeczy kupić na miejscu ;). Podoba mi się ten nowy XV , ale na razie zostanę przy "starym" bo szkoda mi go sprzedawać (no chyba, że zajdą jakieś "nadspodziewane" okoliczności ).  

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.04.2018 o 22:58, aflinta napisał:

Pochwal się, chętnie skonfrontuję ze swoimi przemyśleniami ;)

 

W dniu 20.04.2018 o 07:25, Blixten napisał:

Jeśli to komuś pomoże, to bardzo chętnie podzielę się, ale dla porządku zapytam: pisać o tym w kontynuacji wątku czy założyć nowy ?

 

 

Napiszcie proszę coś o tych boxach bo będę zaraz musiał zmierzyć się z tematem.

Edited by Michał Krupa

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Michał Krupa napisał:

Napiszcie proszę coś o tych boxach bo będę zaraz musiał zmierzyć się z tematem.

Będzie w wątku ogólnym zaraz mój wpis :) Raczej więcej pytań niż odpowiedzi. Ale czuję, że ze względów finansowych ten rok to chyba na wypożyczalni się skończy. 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z posiadaczy XV 2018 mógłby dać znać, czy multimedia w XV odczytują pliki w formacie flac?

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Michał Krupa napisał:

Napiszcie proszę coś o tych boxach bo będę zaraz musiał zmierzyć się z tematem.

W tej chwili skrótowo, wyszperałem w necie taki zestaw z myślą, aby zmieścić się w świetle bramy do hali garażowej h=2,0 m:

 

Belki na relingi WHISPBAR RAIL S54W (lub S54WB w kolorze czarnym) dodające tylko 25mm wysokości

Oemowy box dachowy SEAFYA8000, o pojemności 430 litrów, długości 2018mm, szerokości 905mm i wysokości 377mm 

Subaru XV - wysokość wg danych 1615mm

----------------------------------------------------------------------

Sumując wszystko; 1615 + 377 + 25 => otrzymujemy 2017mm, ale trzeba pamiętać, że wysokość box'a to wysokość całkowita bez odjęcia rowków na belki, więc zakładam, że taki "zestaw" powinien mieć poniżej 2000mm i powinno udać się wjechać do hali garażowej. 

Całe powyższe kombinowanie "tylko" po to, aby mieć ten komfort załadować/wyładować box na spokojnie przed/po podróży pod dachem.

O ile będziecie mieli inne preferencje co do box'a, to w przypadku belek poprzecznych na relingi raczej trudno na rynku o niższy profil. 

 

 

 

whisp.jpg

xv whisp.jpg

Edited by Blixten
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łudziłem się, że jak XV jest ponad 10 cm niższy od Forestera to będę z boxem mógł śmigać po parkingach podziemnych ale widać, że nie będzie łatwo coś wykombinować.

2 m to tak naprawdę też problem. "Belki" ostrzegawcze przed wjazdem do garażu zamontowane nad pochylnią to 2 metrowe zestawy spokojnie "łapią" :(

190 cm to byłby dla mnie bezpieczny wymiar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, PawelP76 napisał:

Czy ktoś z posiadaczy XV 2018 mógłby dać znać, czy multimedia w XV odczytują pliki w formacie flac?

Raczej nie, wprawdzie wersja na USA ale nie przypuszczam by w samych multimediach była jakaś różnica:

https://www.buddssubaru.com/assets/xvcrosstrek/2018-Subaru-Crosstrek-Multimedia-System-Manual.pdf - od strony 155.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...