Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, GREGG napisał:

ale czemu kupując nowe auto w salonie nie mogę po prostu zamówić gotowego zestawu

Bo to Subaru. Nikt Cie nie zmuszał do zakupu. Podpowiem ze w Skodzie czy Mazdzie nie byłoby problemu z dodatkowymi akcesoriami ;)

10 godzin temu, GREGG napisał:

Wstyd dla SIP

żaden wstyd taka mają politykę jak wyżej nie pasuje to...:biglol:

10 godzin temu, GREGG napisał:

Można samemu kombinować

mając Subaru wręcz trzeba.

2 godziny temu, moominko napisał:

A poważnie to od 5 lat jeżdzę bez koła zapasowaego/dojazdówki - wykupione ubezpieczenie - naprawda na miejscu lub (częściej) holowanie do najbliższego warsztatu/wulkanizatora i to sprawdza się świetnie (przetestowane kilka razy)

sprawdza się tylko i wyłącznie jak autem nie zapuszczasz się z dala od cywilizacji. W innym przypadku jest stres czekanie godzinami na assistance itp. Temat przerobiłem dawno temu nieopodal Zieleńca ...

Dojazdówka to "must have" jeżeli np masz nowe opony których nie chcesz zepsuć glutem z puchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Karas napisał:

jeżeli np masz nowe opony których nie chcesz zepsuć glutem z puchy.

... a może nie taki diabeł straszny jak go wtryskują ? :D

Dojazdówka zabiera sporo z i tak już dość małej pojemności bagażnika. 

Pytam bo nie pamiętam kiedy, odpukać,  złapałem ostatnio "gumę". powiedzcie jakie są minusy korzystania z zestawu naprawczego dla felgi i opony - czy da się to wyczyścić i po wulkanizacji opona nadaje się do dalszego użytku czy jest do wyrzucenia ? Czy warto się certolić z dojazdówką ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dają koła zapasowego, a nawet możliwości dołożenia, a później się dziwią, ze następuje feminizacja mężczyzn B) 

 

Noż, przecież każdy mężczyzna, a szczególnie posiadacz Subaru, od czasu do czasu lubi wymienić koło, mieć te swoje 5 minut i być Supermenem w oczach ukochanej ;) ! A assistance zostawmy kobietom.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Blixten napisał:

... a może nie taki diabeł straszny jak go wtryskują ? :D

Dojazdówka zabiera sporo z i tak już dość małej pojemności bagażnika. 

Pytam bo nie pamiętam kiedy, odpukać,  złapałem ostatnio "gumę". powiedzcie jakie są minusy korzystania z zestawu naprawczego dla felgi i opony - czy da się to wyczyścić i po wulkanizacji opona nadaje się do dalszego użytku czy jest do wyrzucenia ? Czy warto się certolić z dojazdówką ?  

podłoga bagażnika podnosi się o 3 cm z kołem dojazdowym o wymiarze 145/80 17, z 165 pewnie z 2 cm wyżej. Bagażnik XV i tak jest mikro więc 3cm w tą czy w tamta nie ma imo znaczenia. Jeżeli potrzebujesz przestrzeni ładunkowej i tak kupujesz box.

Z glutem to jest tak: teoretycznie można go usunąć z opony od wewnątrz ale w praktyce żaden oponiarz Ci tego nie zrobi bo zajmuje to bardzo dużo czasu i jest pracochłonne. W dodatku mamy wentylek połączony z czujnikiem i  po użyciu gluta jest do wywalenia ( będzie zaklejony również trzeba go czyścic) Więc zakładają oponę z glutem w srodkuj jeździsz z kołem obklejonym  ciężarkami jeżeli w ogole da rade ja wyważyć

Po użyciu gluta w najgorszym wypadku  czeka Cie wymiana opony na nowa + wymiana czujnika tmps czyli jakies 700pln w plecy. Wymiana koła na poboczu to z 20 min twojej pracy i 50pln u wulkanizatora.... Czy warto certolic się musisz sobie na to pytanie odpowiedzieć sam B)

takie tam z oponeoo...

https://www.oponeo.pl/artykul/zestaw-naprawczy-do-opon-czy-warto-go-miec

 

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

Dojazdówka zabiera sporo z i tak już dość małej pojemności bagażnika. 

Pytam bo nie pamiętam kiedy, odpukać,  złapałem ostatnio "gumę". powiedzcie jakie są minusy korzystania z zestawu naprawczego dla felgi i opony - czy da się to wyczyścić i po wulkanizacji opona nadaje się do dalszego użytku czy jest do wyrzucenia ? Czy warto się certolić z dojazdówką ?  

Przebicia gdzie powietrze mi zeszło od razu były takie, że zestaw ich nie naprawi - rozprucia bocznej ściany (trzy przez okres 15 lat). Mając układ monitorowania spadku ciśnienia jednego nieodwracalnego uszkodzenia może by mi się udało uniknąć. Pozostałe awarie (jakieś trzy w przeciągu ostatnich pięciu lat) to wbite haki budowlane lub śruby/wkręty - ale opony AT (w Legacy) dosyć dobrze radziły sobie z dodatkowym pasażerem i dodatkowe atrakcje odkrywałem przypadkiem - powietrze prawie nie uciekało z koła.

Muszę zobaczyć na żywo jak wygląda podniesiona podłoga w bagażniku (mniejsza przestrzeń mi nie przeszkadza), bardziej chodzi o jakość tego podniesienia. Ogólnie celuję koło zapasowe - zestaw naprawczy mnie nie interesuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aflinta napisał:

Muszę zobaczyć na żywo jak wygląda podniesiona podłoga w bagażniku (mniejsza przestrzeń mi nie przeszkadza), bardziej chodzi o jakość tego podniesienia

co oznacza sformułowanie "jakość tego podniesienia" ?  Widzę z filmu z poprzedniej strony ze rozwiązanie bagażnika jest takie same jak w poprzedniku. Płyta bagażnika którą podnosisz leży na czarnych styropianowych wytłoczkach. W przypadku koła dojazdowego wytłoczki są wyższe o 3 cm - tak aby koło dojazdowe się w nie chowało i płyta bagażnika nie opierała się o dojazdówkę. Wszystko jest tak samo stabilne jak w wersji bez kola dojazdowego

16 minut temu, aflinta napisał:

Ogólnie celuję koło zapasowe - zestaw naprawczy mnie nie interesuje. 

wcale bym sie nie zdziwił jakby wytłoczki pasowały z poprzedniej generacji bo rozmiar koła dojazdowego jest taki sam jak w poprzedniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Karas napisał:

co oznacza sformułowanie "jakość tego podniesienia" ?

Chodzi mi nie tylko o podniesienie samej klapy w podłodze ale też boczków podłogi tak by całość była płaska (nie blokowała przesuwania bagaży z lewej na prawo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzedniej generacji w zależności od samej klapy ( w obecnej pewnie tez bo rozwiązanie jest tozsame). Jezeli kupisz dojazdówke wraz z wytłoczkami a zostawisz klape z wersji z zestawem naprawczym całość nie będzie płaska a boczki będą niżej o te 3 cm. Natomiast jeżeli kupisz klapę od wersji z kołem dojazdowym cała podłoga bagażnika będzie płaska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Karas napisał:

żaden wstyd taka mają politykę jak wyżej nie pasuje to...:biglol:

 

To nie żadna polityka, tylko zwykłe lenistwo... 

 

7 godzin temu, Karas napisał:

Bo to Subaru. Nikt Cie nie zmuszał do zakupu. Podpowiem ze w Skodzie czy Mazdzie nie byłoby problemu z dodatkowymi akcesoriami ;)

 

Wiem to bez podpowiedzi, ale cóż, Skoda to dla mnie za wysokie progi...  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Karas napisał:

W poprzedniej generacji w zależności od samej klapy ( w obecnej pewnie tez bo rozwiązanie jest tozsame). Jezeli kupisz dojazdówke wraz z wytłoczkami a zostawisz klape z wersji z zestawem naprawczym całość nie będzie płaska a boczki będą niżej o te 3 cm. Natomiast jeżeli kupisz klapę od wersji z kołem dojazdowym cała podłoga bagażnika będzie płaska

Czyli nie jest łatwo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Karas napisał:

albo t145/80 d17  -rynek USA albo 185/65 r17 na inne rynki czyli takie samo koło jak w poprzednim modelu

 

Sprawdziłem, przy 185/65 wychodzi 33mm mniej średnicy wobec standardowego koła, przy 145/80 wychodzi 41mm mniej. To 145/80 można dostać bez problemu. Różnica w średnicy spora, no ale skoro producent to przewidział... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, GREGG napisał:

Różnica w średnicy spora, no ale skoro producent to przewidział...

pamiętam jakaś dyskusje gdzieś na forum ze koła muszą być takiej samej średnicy bo inaczej uszkodzi się napęd. Ba niektórzy nawet pisali o wyminie opon jednej osi jak jedna jest pare mm bardziej starta ;)

Nie wydaje mi się żeby Subaru w instrukcji podawało informacje mające na celu szkodzenie auta :) Należy jednak pamiętać że dojazdówka ma swoją określona funkcję i nie powinno się na niej pokonywać setek kilometrów :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Karas napisał:

pamiętam jakaś dyskusje gdzieś na forum ze koła muszą być takiej samej średnicy bo inaczej uszkodzi się napęd. Ba niektórzy nawet pisali o wyminie opon jednej osi jak jedna jest pare mm bardziej starta ;)

Nie wydaje mi się żeby Subaru w instrukcji podawało informacje mające na celu szkodzenie auta :) Należy jednak pamiętać że dojazdówka ma swoją określona funkcję i nie powinno się na niej pokonywać setek kilometrów :)

 

Oczywiście, zwykłe koła muszą być jednakowe, natomiast dojazdówki są zwykle trochę mniejsze. Ale dojazdówka z założenia ma być tylko na kilka / kilkanaście kilometrów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzęki @aflinta i @Karas za merytoryczne odpowiedzi, nie miałem okazji wcześniej zapytać, ale już wyobrażam sobie różnicę. 

To co ustaliliście - jaka jest ta najwęższa dojazdówka, żeby bagażnika  nie stracić za wiele ? :D  

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

pamiętam jakaś dyskusje gdzieś na forum ze koła muszą być takiej samej średnicy bo inaczej uszkodzi się napęd.

Wg mnie to jest uzasadnione aby raz na 3-4 miesiące lub co 5 kkm zamieciami opony osiami szczególnie w autach które na codzień maja podział przekazywania napędu 90:10.

w Jeep-Ie zamieniałem koła z przodu na tył co 5 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi będą montować hak w nowym xv, ale nie wiem, czy coś będą podcinać.

Pytanie: w najbliższy wtorek odbieram swojego XV 2.0 w podstawowej wersji, na co zwrócić uwagę?, co sprawdzić?  Przyznam, że to mój pierwszy nowy samochód subaru.

Edytowane przez kolan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kolan napisał:

...

Pytanie: w najbliższy wtorek odbieram swojego XV 2.0 w podstawowej wersji, na co zwrócić uwagę?, co sprawdzić?  Przyznam, że to mój pierwszy nowy samochód subaru.

...czy pasażerka będzie zadowolona :D a tak poza tym obadaj lakier, ryski i takie tam, resztę sprawdzisz w pierwszych 100km  :P

 

IMG_1155.JPG

Edytowane przez Snuff
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Blixten napisał:

Podzielcie się proszę swoim doświadczeniem - jak wygląda kwestia trójkąta ostrzegawczego, gaśnicy, apteczki - ogarnia to dealer Subaru, czy trzeba kupić "we własnym zakresie" ? 

Wszystko jest w komplecie, łącznie z kamizelką odblaskową i liną do holowania :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2018 o 20:55, Barton2B napisał:

Montował już ktoś hak holowniczy, trzeba ciąć zderzak?

 

Tu masz gościa, który sam zakładał (w ogóle ciekawy kanał o XV): 

 

 

To Stany, więc wymagania (a co za tym idzie i haki) mogą być zupełnie inne - no w każdym razie on nic nie ciął :)

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2018 o 20:55, Barton2B napisał:

Montował już ktoś hak holowniczy, trzeba ciąć zderzak?

Po sposobie montażu widzę że jest identyczny jak w modelu poprzednim  więc pewnie model haka jest ten sam - zapewne bez delikatnego cięcia zderzaka się nie obędzie jak w modelu poprzednim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jfidelk napisał:

 

Tu masz gościa, który sam zakładał (w ogóle ciekawy kanał o XV):

 

To Stany, więc wymagania (a co za tym idzie i haki) mogą być zupełnie inne - no w każdym razie on nic nie ciął :)

To już kiedyś widziałem, wygląda straszne ten kwadrat ;)

3 godziny temu, Karas napisał:

Po sposobie montażu widzę że jest identyczny jak w modelu poprzednim  więc pewnie model haka jest ten sam - zapewne bez delikatnego cięcia zderzaka się nie obędzie jak w modelu poprzednim...

Jeżeli tak to nie wygląda źle, przynajmniej na zdjęciach znalezionych w sieci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Snuff napisał:

...czy pasażerka będzie zadowolona :D a tak poza tym obadaj lakier, ryski i takie tam, resztę sprawdzisz w pierwszych 100km  :P

 

IMG_1155.JPG

Sprawdzaliscid czujnikiem lakieru itp przed odbiorem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...