Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

9 minutes ago, MaMis said:

 

Za to dobry kąt zejścia i rampowy więc jak już przód przejdzie to masz pewność ze nie zostaniesz w dziurze :) 

To fakt:)

 

Kurcze, chetnie bym sam przetestował XV po przeczytaniu dotychczasowych opinii, ale boje sie, ze mi sie spodoba i zafiksuje sie na zakup, a mam teraz 2-letnie auto, które szkoda sprzedawać. No i żona mnie pewnie wygoni z domu, ze mi sie w głowie przewraca. Ech, jak żyć?

Edited by peteres

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, peteres napisał:

ale nie jestem pewien, czy tamtejsze Crosstreki też sa produkowane w Japonii, czy raczej w USA

 

Sprawdziłem z ciekawości, w USA jest produkowane Legacy, Obk i od niedawna Impreza, Crosstrek chyba dalej tylko w JPN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gregg z ciekawości ile musisz czekać na auto od zamówienia? Bardzo ograniczona ilośc opcji jaka możesz dokupić powinna skracać czas produkcji pomijają czas transportu z Japan

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, peteres napisał:

No i żona mnie pewnie wygoni z domu, ze mi sie w głowie przewraca. Ech, jak żyć?

musisz żonę przekonać że takie auto jest wam niezbędne :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem, jeździłem i mam kocioł w głowie. 

1. Po czarnym super. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, dobrze wybiera dziury, w całe nie za twardy.

2. W terenie ( jeździliśmy po lesie) duże zaskoczenie -myśle ze tutaj nie ma konkurencji w segmencie chyba ze Renegade w wersji trailhawk.

3. Silnik/skrzynia??? No cóż od dołu bardzo żwawy ( lekki samochód) skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi. Przyspieszenie w zakresie 50-100 km/h hmmm nie ma tzn nic sie nie dzieje:( trzeba poczekać aż silnik wkręci sie na 5000 obrotów lub sztucznie podkręcić obroty redukując biegi łopatkami. Tu niestaty duże braki silnika wolnossącego w dolnym zakresie obrotów. W erze silników benzynowych z doładowaniem ewidentnie niedomaga. Przy dynamicznej jeździe będzie obkupione spalaniem 2 cyfrowym bo nie wieże w 8 litrów przy częstych obrotach powyżej 5 tys. Owszem nie jest to auto sportowe, subaru ma inne sportowe w ofercie ale brakuje dynamiki która jest potrzebna min do bezpiecznego wyprzedzania to duży minus. Wciskam gaz do dechy i nie ma reakcji silnika bo nie ma tzw kick down. Trzeba sie  nauczyć jeździć tym autem i min pamiętać o redukcji biegu gdy chcemy wyprzedzić. 

4. Design bardzo mi sie podoba. Jakość wykonania średnia. Nie trzeba włożyć dużo siły aby wygiąć np ręczke od zamykania drzwi czy elementy dekoracyjne w tunelu srodnlowyn. Wielkość bagażnika wystarczająca 

 

podsumowujac zawias/ prześwit/napędy wnętrze/ ogólny wygląd na 5+ 

 

Cvt- dziwny wynalazek. Trzeba sie nauczyć jej specyfiki. W mieście super. Bardzo płynnie zmienia biegi. Przy dynamicznej jedzie zero frajdy z jazdy. Głośny/wyjący tramwaj. Wynika to tez ze specyfiki silnika który ożywa znacznie po 4 tys obrotów. Skrzynia natomiast nie zmienia wirtualnego biegu. Mozna to zniwelować używając łopatek przy kierownicy ale trzeba kręcić wysoko silnik aby jechał szybciej. 

 

Silnik- na pewno będzie bardzo trwały, nie jest wysilony ale tez szczegionie dynamiczny. Ogonie przy 135 km/h nie jest głośno w samochodzie. Z 2.0 turbo ten samochód byłby bezkonkurencyjny.

 

Teraz przede mną rachunek sumienia. Czy przymknąć oko na specyfikę silnika/skrzyni i jakości wykonania ( która i tak jest podobno o niebo lepiej niż w poprzednich wersjach. Sam testowy miał 500 km przebiegu wiec za wcześnie aby cos skrzypiało) w zamian za napędy i prześwit + design. Czy np wybrac cos z grupy vw gdzie napędy nie sa tak wyrafinowane, prześwit jest mniejszy. W zamian jest 2.0 tsi (190 km) w połączeniu z dsg które niestety lekko zostawi xv w tyle:( 

 

xv z kolei bez trudu zostawi auta z grupy vw w terenie i nie da im najmniejszych szans. 

 

Edited by MaMis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety mniejszych silników od 1,6DIT Subaru nie ma, a DIT spali jednak więcej niż wolnossący 2.0. Przy ograniczeniach emisji flotowej i mocno zawężonej gamie silników nie mają praktycznie żadnego pola manewru. Wszyscy wiemy, że 2.0DIT w większości modeli Subaru byłby bezkonkurencyjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MaMis napisał:

Byłem, jeździłem i mam kocioł w głowie. 

1. Po czarnym super. Układ kierowniczy bardzo precyzyjny, dobrze wybiera dziury, w całe nie za twardy.

2. W terenie ( jeździliśmy po lesie) duże zaskoczenie -myśle ze tutaj nie ma konkurencji w segmencie chyba ze Renegade w wersji trailhawk.

3. Silnik/skrzynia??? No cóż od dołu bardzo żwawy ( lekki samochód) skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi. Przyspieszenie w zakresie 50-100 km/h hmmm nie ma tzn nic sie nie dzieje:( trzeba poczekać aż silnik wkręci sie na 5000 obrotów lub sztucznie podkręcić obroty redukując biegi łopatkami. Tu niestaty duże braki silnika wolnossącego w dolnym zakresie obrotów. W erze silników benzynowych z doładowaniem ewidentnie niedomaga. Przy dynamicznej jeździe będzie obkupione spalaniem 2 cyfrowym bo nie wieże w 8 litrów przy częstych obrotach powyżej 5 tys. Owszem nie jest to auto sportowe, subaru ma inne sportowe w ofercie ale brakuje dynamiki która jest potrzebna min do bezpiecznego wyprzedzania to duży minus. Wciskam gaz do dechy i nie ma reakcji silnika bo nie ma tzw kick down. Trzeba sie  nauczyć jeździć tym autem i min pamiętać o redukcji biegu gdy chcemy wyprzedzić. 

4. Design bardzo mi sie podoba. Jakość wykonania średnia. Nie trzeba włożyć dużo siły aby wygiąć np ręczke od zamykania drzwi czy elementy dekoracyjne w tunelu srodnlowyn. Wielkość bagażnika wystarczająca 

 

podsumowujac zawias/ prześwit/napędy wnętrze/ ogólny wygląd na 5+ 

 

Cvt- dziwny wynalazek. Trzeba sie nauczyć jej specyfiki. W mieście super. Bardzo płynnie zmienia biegi. Przy dynamicznej jedzie zero frajdy z jazdy. Głośny/wyjący tramwaj. Wynika to tez ze specyfiki silnika który ożywa znacznie po 4 tys obrotów. Skrzynia natomiast nie zmienia wirtualnego biegu. Mozna to zniwelować używając łopatek przy kierownicy ale trzeba kręcić wysoko silnik aby jechał szybciej. 

 

Silnik- na pewno będzie bardzo trwały, nie jest wysilony ale tez szczegionie dynamiczny. Ogonie przy 135 km/h nie jest głośno w samochodzie. Z 2.0 turbo ten samochód byłby bezkonkurencyjny.

 

Teraz przede mną rachunek sumienia. Czy przymknąć oko na specyfikę silnika/skrzyni i jakości wykonania ( która i tak jest podobno o niebo lepiej niż w poprzednich wersjach. Sam testowy miał 500 km przebiegu wiec za wcześnie aby cos skrzypiało) w zamian za napędy i prześwit + design. Czy np wybrac cos z grupy vw gdzie napędy nie sa tak wyrafinowane, prześwit jest mniejszy. W zamian jest 2.0 tsi (190 km) w połączeniu z dsg które niestety lekko zostawi xv w tyle:( 

 

xv z kolei bez trudu zostawi auta z grupy vw w terenie i nie da im najmniejszych szans. 

 

Wszystko zależy od...tego na czym Ci zależy. Nikt nie bedzie w stanie doradzić tutaj coś jednoznacznego, zawsze pozostanie niedosyt niezależnie czy wybierzesz VW czy Subaru. 

P.S. czasem przychodzi mi do głowy myśl, że Subaru boi się zrobić samochód idealny (lub bardzo bliski tego).

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, MaMis napisał:

Gregg z ciekawości ile musisz czekać na auto od zamówienia? Bardzo ograniczona ilośc opcji jaka możesz dokupić powinna skracać czas produkcji pomijają czas transportu z Japan

 

Termin 2 miesiące na taki kolor i wersję, jaką chciałem. Więc raczej niedługo. Dla porównania, na niektóre modele VAG terminy są półroczne...

 

2 godziny temu, MaMis napisał:

Czy np wybrac cos z grupy vw gdzie napędy nie sa tak wyrafinowane, prześwit jest mniejszy. W zamian jest 2.0 tsi (190 km) w połączeniu z dsg które niestety lekko zostawi xv w tyle:( 

 

Jeździłem 2.0 tsi z dsg i praca skrzyni mnie nie zachwyciła, za długo myślała. W 1,4 tsi się to lepiej sprawowało, ale tu już z kolei wielkiej różnicy w osiągach do subarowego wolnossaka 2.0 nie ma. No i jakieś bezsensowne rozwiązanie z tym ciągłym odłączeniem 2 cylindrów. Ale też pewnie dużo zależy od tego, o jakiej marce z VAG mówimy, bo tam wszystko ma swoją specyfikę. No i ogólna uwaga - 2.0 tsi z dsg w suv-ie to będzie w każdej ich marce budżet raczej większy niż XV

9 minut temu, adamW202 napisał:

P.S. czasem przychodzi mi do głowy myśl, że Subaru boi się zrobić samochód idealny (lub bardzo bliski tego).

 

Pewnie taki 1.8 dit około 200-konny w XV załatwiłby sprawę :)

Edited by GREGG

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, MaMis napisał:

Wciskam gaz do dechy i nie ma reakcji silnika bo nie ma tzw kick down.

 

Tego nie rozumiem,  jak to nie ma? Jedziesz równo, wciskasz gwałtownie gaz i skrzynia błyskawicznie wrzuca niższy (a właściwie najniższy możliwy) bieg - to jest właśnie kick down i tak to działa w subaru Lineartronic.

 

2 godziny temu, MaMis napisał:

Trzeba sie  nauczyć jeździć tym autem

 

Tak właśnie sugerowałem kilka postów wyżej. Jeżdżę na co dzień Outbackiem z CVT i znam tę skrzynię na wylot. Pojechałem na jazdę nowym XV i po jeździe sprzedawca powiedział mi, że jestem jednym z nielicznych testerów, którym ta skrzynia nie powodowała wycia silnika, zmieniała biegi jak trzeba a samochód przy tym dynamicznie przyspieszał. Tak jak pisałem - pedał w podłodze jest złym pomysłem - wystarczy wciskać na 60 % a skrzynia zrobi swoją robotę najlepiej jak potrafi mieszając biegami. Jak trzymasz na max - to jest dla niej jasny sygnał - oczekujesz, maksymalnej mocy a taką może Ci dać, tylko trzymając na stałe max obroty.

 

27 minut temu, adamW202 napisał:

W mieście super. Bardzo płynnie zmienia biegi. Przy dynamicznej jedzie zero frajdy z jazdy. Głośny/wyjący tramwaj. Wynika to tez ze specyfiki silnika który ożywa znacznie po 4 tys obrotów. Skrzynia natomiast nie zmienia wirtualnego biegu. Mozna to zniwelować używając łopatek przy kierownicy ale trzeba kręcić wysoko silnik aby jechał szybciej. 

 

Ja używam łopatek sporadycznie i tylko do hamowania silnikiem, bo do przyspieszania mija się z celem - skrzynia robi to lepiej.

Zrób jeszcze jeden test - znajdź wolną drogę, wciśnij gaz powiedzmy na 60 % (jest na wyświetlaczu ikona pokazująca stopień wciśnięcia) i trzymaj go cały czas w tej samej pozycji. Pozwól się auto rozpędzić np do 120 km. Jeśli w takich warunkach samochód nie zacznie zmieniać wirtualnych biegów, to znaczy, że jest zepsuty ;).

 

2 godziny temu, MaMis napisał:

Sam testowy miał 500 km przebiegu

 

Jeździłem dwoma testówkami dzień po dniu - pierwsza miała przejechane 300 km, druga 1500 km. Różnica w spontaniczności na wciskanie gazu była naprawdę duża na korzyść samochodu z większym przebiegiem.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, GREGG napisał:

 

Termin 2 miesiące na taki kolor i wersję, jaką chciałem. Więc raczej niedługo. Dla porównania, na niektóre modele VAG terminy są półroczne...

 

 

Jeździłem 2.0 tsi z dsg i praca skrzyni mnie nie zachwyciła, za długo myślała. W 1,4 tsi się to lepiej sprawowało, ale tu już z kolei wielkiej różnicy w osiągach do subarowego wolnossaka 2.0 nie ma. No i jakieś bezsensowne rozwiązanie z tym ciągłym odłączeniem 2 cylindrów. Ale też pewnie dużo zależy od tego, o jakiej marce z VAG mówimy, bo tam wszystko ma swoją specyfikę. No i ogólna uwaga - 2.0 tsi z dsg w suv-ie to będzie w każdej ich marce budżet raczej większy niż XV

 

Pewnie taki 1.8 dit około 200-konny w XV załatwiłby sprawę :)

Cenowo xv zdecydowanie wypada lepiej. 1.4 tsi daje radę ale na amochidybz tymi silnikami czeka sie 7 miesięcy bo wszyscy je wybierają myśląc ze zaoszczędza dużo ma spalaniu - w praktyce około litra mniej. 

Moj dylemat polega na tym ze albo mocniejszy silnik z dag kosztem napędów albo super napęd kosztem mocy i z cvt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MaMis napisał:

Moj dylemat polega na tym ze albo mocniejszy silnik z dag kosztem napędów albo super napęd kosztem mocy i z cvt.

Z tym, że ja bym akurat nie notował CVT po stronie wad. To bardzo dobra skrzynia, trzeba tylko wiedzieć jak się z nią komunikować za pomocą pedału gazu. No i CVT bardzo fajnie radzi sobie  w terenie dzięki dowolności wyboru przełożenia. I tak jak pisał @spawalniczy łopatki najbardziej przydają się do hamowania silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MaMis napisał:

tymi silnikami czeka sie 7 miesięcy bo wszyscy je wybierają myśląc ze zaoszczędza dużo ma spalaniu - w praktyce około litra mniej. 

Wybierają bo  dynamika tych silników jest lepsza niż Subarowskiego 2.O, pewnie troszkę mniej  pali oraz ze sprzedażą takiego auta za kilka lat nie będzie najmniejszego problemu bo wszyscy kochają Vagi :D  Jak  coś jest dobre to ludziska kupują

Subaru to raczej niszowy samochód... 

tak czy siak jedna i druga marka to porządne auta

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, GREGG napisał:

 

 

Pewnie taki 1.8 dit około 200-konny w XV załatwiłby sprawę :)

Myślę, że wystarczyło by dać wybór n/a i coś z turbiną, był by szach i mat.

Edited by adamW202

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i popełniłem ten bład i przetestowałem XV (podziękowania dla @raju ). Jako, że jestem spokojnym kierowca, nie odczuwałem braku mocy zarówno w mieście, jak i na ekspresówce przy 120km/h, mimo, że mój obecny samochód ma lepsze osiagi. Poza tym wyciszenie jak dla mnie ok, zawieszenie sprężyste, ale całkiem komfortowe (dużo zależy też od opony, na testówce były zimowe Pirelli, które należa do tych twardszych). Wnętrze fajnie wykonane, drzwi szeroko się otwieraja, więc dostęp, zwłaszcza na tylna kanapę wygodny. Bagażnik dla mnie wystarczajacy. No i auto w kolorze, który bym rozważał, dostępne już na przełomie kwietnia/maja. Reasumujac, mam dużo do myślenia, czy zrealizować kaprys i zamówić....

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, peteres napisał:

No i popełniłem ten bład i przetestowałem XV (podziękowania dla @raju ). Jako, że jestem spokojnym kierowca, nie odczuwałem braku mocy zarówno w mieście, jak i na ekspresówce przy 120km/h, mimo, że mój obecny samochód ma lepsze osiagi. Poza tym wyciszenie jak dla mnie ok, zawieszenie sprężyste, ale całkiem komfortowe (dużo zależy też od opony, na testówce były zimowe Pirelli, które należa do tych twardszych). Wnętrze fajnie wykonane, drzwi szeroko się otwieraja, więc dostęp, zwłaszcza na tylna kanapę wygodny. Bagażnik dla mnie wystarczajacy. No i auto w kolorze, który bym rozważał, dostępne już na przełomie kwietnia/maja. Reasumujac, mam dużo do myślenia, czy zrealizować kaprys i zamówić....

Realizuj. Jak to mówią, życie jest za krótkie by jeździć nudnymi samochodami :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Tsunetomo said:

Realizuj. Jak to mówią, życie jest za krótkie by jeździć nudnymi samochodami :) 

Zaraz, zaraz, przecież nigdzie nie pisałem, że teraz jeżdże skoda;)

  • Haha 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, peteres napisał:

No i auto w kolorze, który bym rozważał, dostępne już na przełomie kwietnia/maja. Reasumujac, mam dużo do myślenia, czy zrealizować kaprys i zamówić....

Ciekawe, czyżby przydział aut na Europę (Polskę ?) będzie większy niż w latach poprzednich ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, peteres napisał:

mimo, że mój obecny samochód ma lepsze osiagi

 

z ciekawości, do czego porównywałeś xv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 2 z silnikiem 115 KM, manual. Oczywiście mniejszy i dużo lżejszy od xv. Fajny samochodzik i żal byłoby sie z nim rozstawać...

Edited by peteres

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie super, ale mam marny punkt odniesienia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potraficie ocenić jakość wykonania wnętrza ( spasowanie elementów) oraz wyciszenie wersji 2018 do poprzedniej? 

Wg testów jest znacznie lepiej ale co to oznacza? Jest dobrze podobnie jak u konkurencji czy lepiej ale nadal słabo? 

Nie mam odniesienia i nie potrafię ocenić po 1 jeździe próbnej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, MaMis napisał:

Potraficie ocenić jakość wykonania wnętrza ( spasowanie elementów) oraz wyciszenie wersji 2018 do poprzedniej? 

Wg testów jest znacznie lepiej ale co to oznacza? Jest dobrze podobnie jak u konkurencji czy lepiej ale nadal słabo? 

Nie mam odniesienia i nie potrafię ocenić po 1 jeździe próbnej. 

 

Nie lepiej zastanowić się, czy po prostu tobie pasuje, zamiast zajmować się konkurencją... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Nie lepiej zastanowić się, czy po prostu tobie pasuje, zamiast zajmować się konkurencją... 

Wyciszenie jak zawsze najważniejsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciszenie jest ok, nie odstaje od konkurencji w tym zakresie cenowym. Nie jest to x1 czy E-pace, ale jak na auto za 111k pln jest bardzo ok. Audio jedynie jest słabe, sportage czy kona mają lepsze (z JBL i Krell odpowiednio).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...