Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

5 minutes ago, GREGG said:

 

Urzędowy kurs celny ogłaszany na dany miesiąc 

 

 

1 minute ago, MaMis said:

Gdzie można znaleść historyczne dane? Ustalany jest na początku miesiąca?

Jeśli się nie mylę,  średni kurs NBP w przedostatnią środę miesiąca jest kursem celnym na następny miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaMis napisał:

Swoją drogą niezłe ździerstwo urzędnicze.

To zależy na kiedy wypadnie. Na początku marca było 4.15 a średni kurs Euro ponad 4.2 jak dobrze pamiętam.

 

4 godziny temu, MaMis napisał:

Jak długo wg was można zamawiać XV z silnikiem 2.0? 

Raczej się spiesz bo do września te auta muszą zniknąć.

 

4 godziny temu, FanSub napisał:

Akurat fiatowskie diesle są bardzo dobre. 

Diesel w aucie osobowym z definicji to zło.... no może te sześcio i więcej cylindrowe ujdą ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Barton2B napisał:

Zostało to już potwierdzone?

Skoro ludzie tak tu na forum piszą, że mają od sprzedawców w salonach taką informację.... Zresztą od pierwszego września 2018 wszystkie nowo rejestrowane auta będą musiały mieć zaliczony test WLTP. Więc te dwie informacje są zbieżne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Michał Krupa napisał:

???

Test WLTP to nowy cykl pomiarowy tych samych norm emisji co do tej pory. Ponieważ jest on połączony też z testami drogowymi RDE czy jakoś tak, a te są nie do końca powtarzalne i wyniki zależą od prowadzącego kierowcy to może się zdarzyć, że dla bardziej agresywnego testującego emisja np. tlenków azotu w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem (bo to na nie jest to ograniczenie nałożone) może nie zmieścić się w zakładanym przedziale bez doposażenia pojazdu w dodatkowe urządzenia ograniczające emisje substancji szkodliwych (czyli filtr cząsteczek stałych - GPF). Przy kierowcy mniej agresywnym problem może nie występować.... ale nie wiesz kto będzie jeździł :D

Zakładam więc, że skoro są informacje o wycofaniu silnika 2.0 a ten ma bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma filtra GPF i w teorii spełnia normy Euro 6c... to jednak Japończycy musieli spotkać się z jakimś problemem w nowym cyklu pomiarowym, że jednak silnik w obowiązujących normach może się w jakimś konkretnym przypadku nie zmieścić. Znając ich zapobiegliwość, dmuchanie na zimne i brak ułańskiej fantazji w podejściu do pomiarów jak u europejskich producentów mogło doprowadzić do takiej smutnej decyzji. Pewnie będzie trzeba chwilę poczekać i silnik powróci z filtrem GPF. Czemu tyle czasu im to zajmie? Bo pewnie muszą zrobić całą homologację od nowa bo do końca liczyli, że normy też dopasują do nowego cyklu pomiarowego. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, aflinta napisał:

Test WLTP to nowy cykl pomiarowy tych samych norm emisji co do tej pory. Ponieważ jest on połączony też z testami drogowymi RDE czy jakoś tak, a te są nie do końca powtarzalne i wyniki zależą od prowadzącego kierowcy to może się zdarzyć, że dla bardziej agresywnego testującego emisja np. tlenków azotu w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem (bo to na nie jest to ograniczenie nałożone) może nie zmieścić się w zakładanym przedziale bez doposażenia pojazdu w dodatkowe urządzenia ograniczające emisje substancji szkodliwych (czyli filtr cząsteczek stałych - GPF). Przy kierowcy mniej agresywnym problem może nie występować.... ale nie wiesz kto będzie jeździł :D

Zakładam więc, że skoro są informacje o wycofaniu silnika 2.0 a ten ma bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma filtra GPF i w teorii spełnia normy Euro 6c... to jednak Japończycy musieli spotkać się z jakimś problemem w nowym cyklu pomiarowym, że jednak silnik w obowiązujących normach może się w jakimś konkretnym przypadku nie zmieścić. Znając ich zapobiegliwość, dmuchanie na zimne i brak ułańskiej fantazji w podejściu do pomiarów jak u europejskich producentów mogło doprowadzić do takiej smutnej decyzji. Pewnie będzie trzeba chwilę poczekać i silnik powróci z filtrem GPF. Czemu tyle czasu im to zajmie? Bo pewnie muszą zrobić całą homologację od nowa bo do końca liczyli, że normy też dopasują do nowego cyklu pomiarowego. 

Dlatego min grupa VAG wycofuje 1.4 tsi i wprowadza 1.5 tsi z GPF

39 minut temu, aflinta napisał:

Skoro ludzie tak tu na forum piszą, że mają od sprzedawców w salonach taką informację.... Zresztą od pierwszego września 2018 wszystkie nowo rejestrowane auta będą musiały mieć zaliczony test WLTP. Więc te dwie informacje są zbieżne. 

Z tego wnioskuję że nawet jeśli zamówię w połowie maja to powinienem jeszcze załapać sie na 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze obserwacje z autostrady. W czasie jazdy ze stałą prędkością 140 km/h i z włączonym tempomatem obroty oscylują mniej więcej w zakresie 2700-3000 zależnie od ukształtowania terenu. Odpowiada to piątemu i szóstemu wirtualnemu biegowi. Mam wrażenie, że tempomat trzyma trochę wyższe obroty niż kierowca.

Przy tej prędkości automat nie wrzuca najwyższego przełożenia. 

Po zapięciu w trybie ręcznym siódmego biegu obroty jak na załączonym obrazku:

 

9F53A878-1EE9-47D4-843D-5710D8948D38.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według komputera z 200 km autostrady wyszło 8,4 l/100. Prawie cały czas licznikowe 140 km/h. Zobaczymy, ile wyjdzie przy dystrybutorze.

 

Mogę porównać komfort z wolnossący Forkiem MY17.

W XV są niższe szumy aerodynamiczne - wynika to z niższego nadwozia oraz bardziej pochylonej szyby czołowej i mniejszych lusterek. W związku z tym w mojej ocenie jest ciszej. Do tego zawieszenie, to inna liga. Jest bardzo sprężyste ale przy tym komfortowe. Nie buja tak jak w Foresterze na większych nierównościach i nie przechyla na zakrętach. Dopełnieniem jest bardzo bezpośredni układ kierowniczy. Siedzenia i pozycja za kierownicą są inne - nie siedzi się jak na stołku, fotel kierowcy można całkiem nisko opuścić. Niższa masa też daje się odczuć. W sumie daje to poczucie dużego komfortu i kontroli nad samochodem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór szanowne grono. Chciałem podpyta o wasze doświadczenia z współpracy Applecar Play ze Starlink. Miałem w weekend okazję testować inne auto którego system teoretycznie obsługiwał Apple car Play ale tylko w teorii. W praktyce przycinał się, działał powolnie zawieszając się na komendy przełączenia pomiędzy mapą a np odczytywaniem sms itp. Jakie są wasze doświadczenia ze starlink? Mam zamiar jako nawigacji używać wyłącznie tej z telefonu + słuchanie muzyki więc jest to dla mnie bardzo ważny element. Ku mojemu zdziwieniu w odróżnieniu np do skody w testowym aucie ( innej marki) nie można było wpisać adresu w nav google podczas jazdy samochodem ( względy bezpieczeństwa). Pozostaje wiec abo zatrzymać się celem wpisania adresu albo wydać komendę Siri która w ogóle nie potrafi zrozumieć polskich nazw ulic/miejscowości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2018 o 09:46, MaMis napisał:

Dlatego min grupa VAG wycofuje 1.4 tsi i wprowadza 1.5 tsi z GPF

Z tego wnioskuję że nawet jeśli zamówię w połowie maja to powinienem jeszcze załapać sie na 2.0

Rozmawiałem wczoraj ze sprzedawcą i powiedział, że do czerwca powinno udać się załapać na 2.0 ale może być mniejszy wybór, więc czym wcześniej tym lepiej. 

 

Dowiedziałem się też,  że Subaru nie planuje wprowadzenia GPF do obecnego silnika. Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem, albo też postawią na hybrydę. Ponoć sami jeszcze nie wiedzą (co jest dla mnie dziwne). 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Barton2B napisał:

Rozmawiałem wczoraj ze sprzedawcą i powiedział, że do czerwca powinno udać się załapać na 2.0 ale może być mniejszy wybór, więc czym wcześniej tym lepiej. 

 

Dowiedziałem się też,  że Subaru nie planuje wprowadzenia GPF do obecnego silnika. Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem, albo też postawią na hybrydę. Ponoć sami jeszcze nie wiedzą (co jest dla mnie dziwne). 

 

 

Czerwiec rozumiany jako termin odbioru samochodu czy termin składania zamówienia? 

Edytowane przez MaMis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Blixten napisał:

Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca

Czy była jazda próbna w Gdańsku ? Jakie są XV w salonie do testu ? mam zamiar umówić się na jazdę próbną w najbliższym czasie . Gratulacje . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...