Jump to content
Eskulap2000

Nowy XV II-generacji

Recommended Posts

Na stronie NBP znajdziesz wszystko 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, GREGG said:

 

Urzędowy kurs celny ogłaszany na dany miesiąc 

 

 

1 minute ago, MaMis said:

Gdzie można znaleść historyczne dane? Ustalany jest na początku miesiąca?

Jeśli się nie mylę,  średni kurs NBP w przedostatnią środę miesiąca jest kursem celnym na następny miesiąc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, peteres napisał:

 

 

Jeśli się nie mylę,  średni kurs NBP w przedostatnią środę miesiąca jest kursem celnym na następny miesiąc.

to by się zgadzało bo 21 marca to była przedostatnia środa miesiąca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, MaMis napisał:

Swoją drogą niezłe ździerstwo urzędnicze.

To zależy na kiedy wypadnie. Na początku marca było 4.15 a średni kurs Euro ponad 4.2 jak dobrze pamiętam.

 

4 godziny temu, MaMis napisał:

Jak długo wg was można zamawiać XV z silnikiem 2.0? 

Raczej się spiesz bo do września te auta muszą zniknąć.

 

4 godziny temu, FanSub napisał:

Akurat fiatowskie diesle są bardzo dobre. 

Diesel w aucie osobowym z definicji to zło.... no może te sześcio i więcej cylindrowe ujdą ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, aflinta napisał:

 

Raczej się spiesz bo do września te auta muszą zniknąć.

 

 

Zostało to już potwierdzone?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Barton2B napisał:

Zostało to już potwierdzone?

Skoro ludzie tak tu na forum piszą, że mają od sprzedawców w salonach taką informację.... Zresztą od pierwszego września 2018 wszystkie nowo rejestrowane auta będą musiały mieć zaliczony test WLTP. Więc te dwie informacje są zbieżne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Michał Krupa napisał:

???

Test WLTP to nowy cykl pomiarowy tych samych norm emisji co do tej pory. Ponieważ jest on połączony też z testami drogowymi RDE czy jakoś tak, a te są nie do końca powtarzalne i wyniki zależą od prowadzącego kierowcy to może się zdarzyć, że dla bardziej agresywnego testującego emisja np. tlenków azotu w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem (bo to na nie jest to ograniczenie nałożone) może nie zmieścić się w zakładanym przedziale bez doposażenia pojazdu w dodatkowe urządzenia ograniczające emisje substancji szkodliwych (czyli filtr cząsteczek stałych - GPF). Przy kierowcy mniej agresywnym problem może nie występować.... ale nie wiesz kto będzie jeździł :D

Zakładam więc, że skoro są informacje o wycofaniu silnika 2.0 a ten ma bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma filtra GPF i w teorii spełnia normy Euro 6c... to jednak Japończycy musieli spotkać się z jakimś problemem w nowym cyklu pomiarowym, że jednak silnik w obowiązujących normach może się w jakimś konkretnym przypadku nie zmieścić. Znając ich zapobiegliwość, dmuchanie na zimne i brak ułańskiej fantazji w podejściu do pomiarów jak u europejskich producentów mogło doprowadzić do takiej smutnej decyzji. Pewnie będzie trzeba chwilę poczekać i silnik powróci z filtrem GPF. Czemu tyle czasu im to zajmie? Bo pewnie muszą zrobić całą homologację od nowa bo do końca liczyli, że normy też dopasują do nowego cyklu pomiarowego. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, aflinta napisał:

Test WLTP to nowy cykl pomiarowy tych samych norm emisji co do tej pory. Ponieważ jest on połączony też z testami drogowymi RDE czy jakoś tak, a te są nie do końca powtarzalne i wyniki zależą od prowadzącego kierowcy to może się zdarzyć, że dla bardziej agresywnego testującego emisja np. tlenków azotu w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem (bo to na nie jest to ograniczenie nałożone) może nie zmieścić się w zakładanym przedziale bez doposażenia pojazdu w dodatkowe urządzenia ograniczające emisje substancji szkodliwych (czyli filtr cząsteczek stałych - GPF). Przy kierowcy mniej agresywnym problem może nie występować.... ale nie wiesz kto będzie jeździł :D

Zakładam więc, że skoro są informacje o wycofaniu silnika 2.0 a ten ma bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma filtra GPF i w teorii spełnia normy Euro 6c... to jednak Japończycy musieli spotkać się z jakimś problemem w nowym cyklu pomiarowym, że jednak silnik w obowiązujących normach może się w jakimś konkretnym przypadku nie zmieścić. Znając ich zapobiegliwość, dmuchanie na zimne i brak ułańskiej fantazji w podejściu do pomiarów jak u europejskich producentów mogło doprowadzić do takiej smutnej decyzji. Pewnie będzie trzeba chwilę poczekać i silnik powróci z filtrem GPF. Czemu tyle czasu im to zajmie? Bo pewnie muszą zrobić całą homologację od nowa bo do końca liczyli, że normy też dopasują do nowego cyklu pomiarowego. 

Dlatego min grupa VAG wycofuje 1.4 tsi i wprowadza 1.5 tsi z GPF

39 minut temu, aflinta napisał:

Skoro ludzie tak tu na forum piszą, że mają od sprzedawców w salonach taką informację.... Zresztą od pierwszego września 2018 wszystkie nowo rejestrowane auta będą musiały mieć zaliczony test WLTP. Więc te dwie informacje są zbieżne. 

Z tego wnioskuję że nawet jeśli zamówię w połowie maja to powinienem jeszcze załapać sie na 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinno się udać, ale pytaj w salonie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zamówiłem kilka dni temu, odbiór połowa czerwca. Skoro 1.6 mają być na wrzesień, to wydaje mi się, że to ostatnie kilka tygodni gdy 1. można zamawiać 2. jest jeszcze co zamawiać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiejsze obserwacje z autostrady. W czasie jazdy ze stałą prędkością 140 km/h i z włączonym tempomatem obroty oscylują mniej więcej w zakresie 2700-3000 zależnie od ukształtowania terenu. Odpowiada to piątemu i szóstemu wirtualnemu biegowi. Mam wrażenie, że tempomat trzyma trochę wyższe obroty niż kierowca.

Przy tej prędkości automat nie wrzuca najwyższego przełożenia. 

Po zapięciu w trybie ręcznym siódmego biegu obroty jak na załączonym obrazku:

 

9F53A878-1EE9-47D4-843D-5710D8948D38.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, spawalniczy napisał:

Dzisiejsze obserwacje z autostrady

jakie srednie spalanie przy 140km/h? Możesz napisac coś o komforcie podróżowania w porównaniu do forka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według komputera z 200 km autostrady wyszło 8,4 l/100. Prawie cały czas licznikowe 140 km/h. Zobaczymy, ile wyjdzie przy dystrybutorze.

 

Mogę porównać komfort z wolnossący Forkiem MY17.

W XV są niższe szumy aerodynamiczne - wynika to z niższego nadwozia oraz bardziej pochylonej szyby czołowej i mniejszych lusterek. W związku z tym w mojej ocenie jest ciszej. Do tego zawieszenie, to inna liga. Jest bardzo sprężyste ale przy tym komfortowe. Nie buja tak jak w Foresterze na większych nierównościach i nie przechyla na zakrętach. Dopełnieniem jest bardzo bezpośredni układ kierowniczy. Siedzenia i pozycja za kierownicą są inne - nie siedzi się jak na stołku, fotel kierowcy można całkiem nisko opuścić. Niższa masa też daje się odczuć. W sumie daje to poczucie dużego komfortu i kontroli nad samochodem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe jak wypada spalanie między tym co jest na tempomacie a wbitym ręcznie najwyższym biegiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry wieczór szanowne grono. Chciałem podpyta o wasze doświadczenia z współpracy Applecar Play ze Starlink. Miałem w weekend okazję testować inne auto którego system teoretycznie obsługiwał Apple car Play ale tylko w teorii. W praktyce przycinał się, działał powolnie zawieszając się na komendy przełączenia pomiędzy mapą a np odczytywaniem sms itp. Jakie są wasze doświadczenia ze starlink? Mam zamiar jako nawigacji używać wyłącznie tej z telefonu + słuchanie muzyki więc jest to dla mnie bardzo ważny element. Ku mojemu zdziwieniu w odróżnieniu np do skody w testowym aucie ( innej marki) nie można było wpisać adresu w nav google podczas jazdy samochodem ( względy bezpieczeństwa). Pozostaje wiec abo zatrzymać się celem wpisania adresu albo wydać komendę Siri która w ogóle nie potrafi zrozumieć polskich nazw ulic/miejscowości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.04.2018 o 09:46, MaMis napisał:

Dlatego min grupa VAG wycofuje 1.4 tsi i wprowadza 1.5 tsi z GPF

Z tego wnioskuję że nawet jeśli zamówię w połowie maja to powinienem jeszcze załapać sie na 2.0

Rozmawiałem wczoraj ze sprzedawcą i powiedział, że do czerwca powinno udać się załapać na 2.0 ale może być mniejszy wybór, więc czym wcześniej tym lepiej. 

 

Dowiedziałem się też,  że Subaru nie planuje wprowadzenia GPF do obecnego silnika. Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem, albo też postawią na hybrydę. Ponoć sami jeszcze nie wiedzą (co jest dla mnie dziwne). 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, Barton2B said:

 

Dowiedziałem się też,  że Subaru nie planuje wprowadzenia GPF do obecnego silnika. Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem

 

 

To ciekawe. @Dyrekcja w innym watku sugerowała coś innego....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Barton2B napisał:

Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem

 

Przecież wtrysk wielopunktowy, to standard od wielu lat a w nowym XV jest dodatkowo bezpośredni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Przecież wtrysk wielopunktowy, to standard od wielu lat a w nowym XV jest dodatkowo bezpośredni.

Tak, chodzi o silnik z poprzedniej generacji, bez wtrysku bezpośredniego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Barton2B napisał:

Rozmawiałem wczoraj ze sprzedawcą i powiedział, że do czerwca powinno udać się załapać na 2.0 ale może być mniejszy wybór, więc czym wcześniej tym lepiej. 

 

Dowiedziałem się też,  że Subaru nie planuje wprowadzenia GPF do obecnego silnika. Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem, albo też postawią na hybrydę. Ponoć sami jeszcze nie wiedzą (co jest dla mnie dziwne). 

 

 

Czerwiec rozumiany jako termin odbioru samochodu czy termin składania zamówienia? 

Edited by MaMis

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.04.2018 o 23:23, aflinta napisał:

Raczej się spiesz bo do września te auta muszą zniknąć.

Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca :yahoo:

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Blixten napisał:

Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca :yahoo:

 

Super, czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Blixten napisał:

Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca

Czy była jazda próbna w Gdańsku ? Jakie są XV w salonie do testu ? mam zamiar umówić się na jazdę próbną w najbliższym czasie . Gratulacje . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...