GREGG Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Na stronie NBP znajdziesz wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 5 minutes ago, GREGG said: Urzędowy kurs celny ogłaszany na dany miesiąc 1 minute ago, MaMis said: Gdzie można znaleść historyczne dane? Ustalany jest na początku miesiąca? Jeśli się nie mylę, średni kurs NBP w przedostatnią środę miesiąca jest kursem celnym na następny miesiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 12 minut temu, peteres napisał: Jeśli się nie mylę, średni kurs NBP w przedostatnią środę miesiąca jest kursem celnym na następny miesiąc. to by się zgadzało bo 21 marca to była przedostatnia środa miesiąca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 3 godziny temu, MaMis napisał: Swoją drogą niezłe ździerstwo urzędnicze. To zależy na kiedy wypadnie. Na początku marca było 4.15 a średni kurs Euro ponad 4.2 jak dobrze pamiętam. 4 godziny temu, MaMis napisał: Jak długo wg was można zamawiać XV z silnikiem 2.0? Raczej się spiesz bo do września te auta muszą zniknąć. 4 godziny temu, FanSub napisał: Akurat fiatowskie diesle są bardzo dobre. Diesel w aucie osobowym z definicji to zło.... no może te sześcio i więcej cylindrowe ujdą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton2B Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 9 godzin temu, aflinta napisał: Raczej się spiesz bo do września te auta muszą zniknąć. Zostało to już potwierdzone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 15 minut temu, Barton2B napisał: Zostało to już potwierdzone? Skoro ludzie tak tu na forum piszą, że mają od sprzedawców w salonach taką informację.... Zresztą od pierwszego września 2018 wszystkie nowo rejestrowane auta będą musiały mieć zaliczony test WLTP. Więc te dwie informacje są zbieżne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 4 minuty temu, aflinta napisał: [...] zaliczony test WLTP. [...] ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 8 minut temu, Michał Krupa napisał: ??? Test WLTP to nowy cykl pomiarowy tych samych norm emisji co do tej pory. Ponieważ jest on połączony też z testami drogowymi RDE czy jakoś tak, a te są nie do końca powtarzalne i wyniki zależą od prowadzącego kierowcy to może się zdarzyć, że dla bardziej agresywnego testującego emisja np. tlenków azotu w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem (bo to na nie jest to ograniczenie nałożone) może nie zmieścić się w zakładanym przedziale bez doposażenia pojazdu w dodatkowe urządzenia ograniczające emisje substancji szkodliwych (czyli filtr cząsteczek stałych - GPF). Przy kierowcy mniej agresywnym problem może nie występować.... ale nie wiesz kto będzie jeździł Zakładam więc, że skoro są informacje o wycofaniu silnika 2.0 a ten ma bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma filtra GPF i w teorii spełnia normy Euro 6c... to jednak Japończycy musieli spotkać się z jakimś problemem w nowym cyklu pomiarowym, że jednak silnik w obowiązujących normach może się w jakimś konkretnym przypadku nie zmieścić. Znając ich zapobiegliwość, dmuchanie na zimne i brak ułańskiej fantazji w podejściu do pomiarów jak u europejskich producentów mogło doprowadzić do takiej smutnej decyzji. Pewnie będzie trzeba chwilę poczekać i silnik powróci z filtrem GPF. Czemu tyle czasu im to zajmie? Bo pewnie muszą zrobić całą homologację od nowa bo do końca liczyli, że normy też dopasują do nowego cyklu pomiarowego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 27 minut temu, aflinta napisał: Test WLTP to nowy cykl pomiarowy tych samych norm emisji co do tej pory. Ponieważ jest on połączony też z testami drogowymi RDE czy jakoś tak, a te są nie do końca powtarzalne i wyniki zależą od prowadzącego kierowcy to może się zdarzyć, że dla bardziej agresywnego testującego emisja np. tlenków azotu w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem (bo to na nie jest to ograniczenie nałożone) może nie zmieścić się w zakładanym przedziale bez doposażenia pojazdu w dodatkowe urządzenia ograniczające emisje substancji szkodliwych (czyli filtr cząsteczek stałych - GPF). Przy kierowcy mniej agresywnym problem może nie występować.... ale nie wiesz kto będzie jeździł Zakładam więc, że skoro są informacje o wycofaniu silnika 2.0 a ten ma bezpośredni wtrysk paliwa i nie ma filtra GPF i w teorii spełnia normy Euro 6c... to jednak Japończycy musieli spotkać się z jakimś problemem w nowym cyklu pomiarowym, że jednak silnik w obowiązujących normach może się w jakimś konkretnym przypadku nie zmieścić. Znając ich zapobiegliwość, dmuchanie na zimne i brak ułańskiej fantazji w podejściu do pomiarów jak u europejskich producentów mogło doprowadzić do takiej smutnej decyzji. Pewnie będzie trzeba chwilę poczekać i silnik powróci z filtrem GPF. Czemu tyle czasu im to zajmie? Bo pewnie muszą zrobić całą homologację od nowa bo do końca liczyli, że normy też dopasują do nowego cyklu pomiarowego. Dlatego min grupa VAG wycofuje 1.4 tsi i wprowadza 1.5 tsi z GPF 39 minut temu, aflinta napisał: Skoro ludzie tak tu na forum piszą, że mają od sprzedawców w salonach taką informację.... Zresztą od pierwszego września 2018 wszystkie nowo rejestrowane auta będą musiały mieć zaliczony test WLTP. Więc te dwie informacje są zbieżne. Z tego wnioskuję że nawet jeśli zamówię w połowie maja to powinienem jeszcze załapać sie na 2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Powinno się udać, ale pytaj w salonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moominko Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2018 Ja zamówiłem kilka dni temu, odbiór połowa czerwca. Skoro 1.6 mają być na wrzesień, to wydaje mi się, że to ostatnie kilka tygodni gdy 1. można zamawiać 2. jest jeszcze co zamawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Dzisiejsze obserwacje z autostrady. W czasie jazdy ze stałą prędkością 140 km/h i z włączonym tempomatem obroty oscylują mniej więcej w zakresie 2700-3000 zależnie od ukształtowania terenu. Odpowiada to piątemu i szóstemu wirtualnemu biegowi. Mam wrażenie, że tempomat trzyma trochę wyższe obroty niż kierowca. Przy tej prędkości automat nie wrzuca najwyższego przełożenia. Po zapięciu w trybie ręcznym siódmego biegu obroty jak na załączonym obrazku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, spawalniczy napisał: Dzisiejsze obserwacje z autostrady jakie srednie spalanie przy 140km/h? Możesz napisac coś o komforcie podróżowania w porównaniu do forka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Według komputera z 200 km autostrady wyszło 8,4 l/100. Prawie cały czas licznikowe 140 km/h. Zobaczymy, ile wyjdzie przy dystrybutorze. Mogę porównać komfort z wolnossący Forkiem MY17. W XV są niższe szumy aerodynamiczne - wynika to z niższego nadwozia oraz bardziej pochylonej szyby czołowej i mniejszych lusterek. W związku z tym w mojej ocenie jest ciszej. Do tego zawieszenie, to inna liga. Jest bardzo sprężyste ale przy tym komfortowe. Nie buja tak jak w Foresterze na większych nierównościach i nie przechyla na zakrętach. Dopełnieniem jest bardzo bezpośredni układ kierowniczy. Siedzenia i pozycja za kierownicą są inne - nie siedzi się jak na stołku, fotel kierowcy można całkiem nisko opuścić. Niższa masa też daje się odczuć. W sumie daje to poczucie dużego komfortu i kontroli nad samochodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Ciekawe jak wypada spalanie między tym co jest na tempomacie a wbitym ręcznie najwyższym biegiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Dobry wieczór szanowne grono. Chciałem podpyta o wasze doświadczenia z współpracy Applecar Play ze Starlink. Miałem w weekend okazję testować inne auto którego system teoretycznie obsługiwał Apple car Play ale tylko w teorii. W praktyce przycinał się, działał powolnie zawieszając się na komendy przełączenia pomiędzy mapą a np odczytywaniem sms itp. Jakie są wasze doświadczenia ze starlink? Mam zamiar jako nawigacji używać wyłącznie tej z telefonu + słuchanie muzyki więc jest to dla mnie bardzo ważny element. Ku mojemu zdziwieniu w odróżnieniu np do skody w testowym aucie ( innej marki) nie można było wpisać adresu w nav google podczas jazdy samochodem ( względy bezpieczeństwa). Pozostaje wiec abo zatrzymać się celem wpisania adresu albo wydać komendę Siri która w ogóle nie potrafi zrozumieć polskich nazw ulic/miejscowości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton2B Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 W dniu 12.04.2018 o 09:46, MaMis napisał: Dlatego min grupa VAG wycofuje 1.4 tsi i wprowadza 1.5 tsi z GPF Z tego wnioskuję że nawet jeśli zamówię w połowie maja to powinienem jeszcze załapać sie na 2.0 Rozmawiałem wczoraj ze sprzedawcą i powiedział, że do czerwca powinno udać się załapać na 2.0 ale może być mniejszy wybór, więc czym wcześniej tym lepiej. Dowiedziałem się też, że Subaru nie planuje wprowadzenia GPF do obecnego silnika. Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem, albo też postawią na hybrydę. Ponoć sami jeszcze nie wiedzą (co jest dla mnie dziwne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peteres Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 53 minutes ago, Barton2B said: Dowiedziałem się też, że Subaru nie planuje wprowadzenia GPF do obecnego silnika. Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem To ciekawe. @Dyrekcja w innym watku sugerowała coś innego.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Godzinę temu, Barton2B napisał: Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem Przecież wtrysk wielopunktowy, to standard od wielu lat a w nowym XV jest dodatkowo bezpośredni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton2B Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 13 minut temu, spawalniczy napisał: Przecież wtrysk wielopunktowy, to standard od wielu lat a w nowym XV jest dodatkowo bezpośredni. Tak, chodzi o silnik z poprzedniej generacji, bez wtrysku bezpośredniego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaMis Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 (edytowane) 8 godzin temu, Barton2B napisał: Rozmawiałem wczoraj ze sprzedawcą i powiedział, że do czerwca powinno udać się załapać na 2.0 ale może być mniejszy wybór, więc czym wcześniej tym lepiej. Dowiedziałem się też, że Subaru nie planuje wprowadzenia GPF do obecnego silnika. Jeżeli już to zrobią to w silniku z wielopunktowym wtryskiem, albo też postawią na hybrydę. Ponoć sami jeszcze nie wiedzą (co jest dla mnie dziwne). Czerwiec rozumiany jako termin odbioru samochodu czy termin składania zamówienia? Edytowane 18 Kwietnia 2018 przez MaMis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 W dniu 11.04.2018 o 23:23, aflinta napisał: Raczej się spiesz bo do września te auta muszą zniknąć. Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 4 godziny temu, Blixten napisał: Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca Super, czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 5 godzin temu, Blixten napisał: Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników XV. Jak wyżej - poszedłem za radą i zamówiłem XV z silnikiem 2,0. Odbiór pod koniec czerwca Czy była jazda próbna w Gdańsku ? Jakie są XV w salonie do testu ? mam zamiar umówić się na jazdę próbną w najbliższym czasie . Gratulacje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się