Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, ewemarkam napisał:

A od którego czujnika ten błąd? Takie zachowanie powyżej jakiejś tam prędkości czasami świadczy o uszkodzonej koronce od czujnika na kole.

 

potwierdzam, miałem to samo, bardzo ciężko się zdejmuje tylny tarczobęben żeby nie uszkodzić koronki, moją mechanik uszkodził (była pęknięta) i miałem to samo tylko zapalało się w mniejszej trochę prędkości. No i niestety jak się zapala to ABS też przestaje działać :( Musisz to ogarnąć.

Nie słuchaj tylko druciarzy i nie klej tej koronki na żadne kleje ani nie śrubuj..... wyobraź sobie że jedziesz z rodziną i taki drut puszcza i blokuje 1 koło na autostradzie przy dużej prędkości !! Masakra. (a są tacy magicy co tak robią i jakoś z tym jeżdżą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź @klev temat koronki tyczy się tylko tarczobęnów, bo przyznam, że temat dla mnie nowy. Rozumiem, że bez rozbierania, nie da się stwierdzić, któy jest do wymiany. Masz może jakieś namiary na sprawdzone? Widziałem, że występują z różną ilością zębów.

Edytowane przez hellrazor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma innej opcji jak tylko rozebrać i zobaczyć, jak rozbierzesz, cyknij fotke, policz zęby i pisz w dziale "kupie" na pewno ktoś się znajdzie :)

a że są rózne rodzaje tych koronek to musisz rozebrać żeby wiedzieć czego szukasz.....

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarczobębny ławo się zdejmuje tylko trzeba mieć o tym pojęcie, wystarczy wkręcić dwie śrubki w odpowiednie miejsca i schodzą same. A jak się wali młotem żeby zeszły, to koronka idzie w drzazgi...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się. U mnie śrubki nie pomogły bo szczęki wyżłobiły rowek w bębnie i ni grzyba bez młotka się nie obyło :( Jak zdejmował drugi raz te nowe tarcze (żeby założyć całą koronkę) nie było żadnego problemu ze zdjęciem tarczobębna :)

Edytowane przez klev
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, klev napisał:

zgadza się. U mnie śrubki nie pomogły bo szczęki wyżłobiły rowek w bębnie i ni grzyba bez młotka się nie obyło :( Jak zdejmował drugi raz te nowe tarcze (żeby założyć całą koronkę) nie było żadnego problemu ze zdjęciem tarczobębna :)

 

Kończąc temat. Koronka występuje tylko w tarczobębnach? Nie występuje z przodu, na tarczach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się. U mnie śrubki nie pomogły bo szczęki wyżłobiły rowek w bębnie i ni grzyba bez młotka się nie obyło Jak zdejmował drugi raz te nowe tarcze (żeby założyć całą koronkę) nie było żadnego problemu ze zdjęciem tarczobębna
To się wtedy skręca szczęki na regulacji żeby się zeszły...
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, hellrazor napisał:

Koronka występuje tylko w tarczobębnach? Nie występuje z przodu, na tarczach?

Z przodu jest klasycznie na przegubie, jedynie w modelach przed 2000 rokiem jest rozwiązanie podobne jak z tyłu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:
1 godzinę temu, skwaro napisał:
To się wtedy skręca szczęki na regulacji żeby się zeszły...

Bębny z tyłu też mi tak zejdą? W sensie skręcić regulator i zdjąć wkręcając śruby? Nie zaglądałem tam jeszcze, nie wiem w jakim stanie są okładziny.

Tak

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, klev napisał:

nie ma innej opcji jak tylko rozebrać i zobaczyć, jak rozbierzesz, cyknij fotke, policz zęby i pisz w dziale "kupie" na pewno ktoś się znajdzie :)

a że są rózne rodzaje tych koronek to musisz rozebrać żeby wiedzieć czego szukasz.....

Do Sg pasuje z SF, ja kupowałem całą piastę tylną bo samą koronkę na tył ciężko w używce oraz w zamienniku, a oryginał kosztuje subarowe nic, czyli ok 430zł :biglol:. U mnie było mikropęknięcie i abs załączał się po przekroczeniu 60km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yaroz napisał:

Do Sg pasuje z SF, ja kupowałem całą piastę tylną bo samą koronkę na tył ciężko w używce oraz w zamienniku, a oryginał kosztuje subarowe nic, czyli ok 430zł :biglol:. U mnie było mikropęknięcie i abs załączał się po przekroczeniu 60km/h.

Na alledrogo koronki w śmiesznych cenach, kilkanaście zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, hellrazor napisał:

Na alledrogo koronki w śmiesznych cenach, kilkanaście zł...

Na tył do SG 125Km na bębnowych? Jak mi było trzeba to tylko używki razem z całą piastą, nawet z wahaczami w cenie 160-200zł albo oryginał za 430zł, zamienniki były ale tylko na przeguby.

Przejrzałem tak na szybko i za kilkanaście zł to są te na przeguby, tych tylnych koronek na sam bęben dalej niema. Zostają używka lub oryginał, tak jak pisałem wcześniej.

IMG_20181103_112603.jpg

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ewemarkam napisał:

A to nie było tak że. OBK miał być na dłuższe trasy a Forek w okolicy żeby się kręcić?

Czy aż tak Małżonce się Forek spodobał? 

Ja niestety nie mam porównania do zwykłych sprężyn, za mało nim wtedy jeździłem. Ale mam Ironmany z tyłu. Jak pokonuje śpiącego policjanta, to przód jakoś tak miekko przejdzie, a tył dużo sztywniej. Swoją drogą jest miększy itd. Przekonam się jak go w tym roku na wakacje zapakuje. Jest ta róznica u mnie że razem z Ironmanami weszły nowe amorki KYB. Ale generalnie nie narzekam na prowadzenie, lepiej w każdym razie niż corollą kombi z 2005 roku. Może dlatego że corolla miała "belkę" z tyłu a nie wahacze jak Forek. 

Tak miało być, ale na razie tylko Forek jest w wersji hak-line, poza tym u mnie w najbliższej okolicy nie ma fajnych ścieżek rowerowych dla dzieci (tj. płaskich i bez ruchu aut), trzeba się kawałek ruszyć żeby dzieci bezpiecznie pojeździły.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, yaroz napisał:

Sprężyny Lesjofors HD, twarde Kyaba do SG miały oznaczenie bodajże RA.... Grubość zwoju tych sprężyn ok 14mm.

 

Wymieniałem w tamtym tygodniu poduszki amortyzatorów przednich wraz z amortyzatorami. Też wydawało mi się, że amortyzatory były sprawne, a jeden z nich po wciśnięciu tłoka powracał po ok minucie ;)

Byłem parę dni temu na przeglądzie, na maszynie sprawność amorów była ok, żadnych wycieków diagnosta też nie zauważył, a chłop akurat zawieszenia i hamulców strasznie się czepia

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, janekbe napisał:

Byłem parę dni temu na przeglądzie, na maszynie sprawność amorów była ok,

te wyniki amorów z SKP można między bajki włożyć, z tego badania tylko różnica na strony jest względnie miarodajna.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wyniki amorów z SKP można między bajki włożyć, z tego badania tylko różnica na strony jest względnie miarodajna.

Zgadzam się ostatnio pojechałem z wylanym amortyzatorem i wyszło 80% sprawności Dobrze ze już były nowe na półce Także te maszynki wcale nie pokazują prawdziwej sprawności Amortyzatorów bo połowa aut by nie jeździła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Rafaelo napisał:


Zgadzam się ostatnio pojechałem z wylanym amortyzatorem i wyszło 80% sprawnościemoji33.png Dobrze ze już były nowe na półceemoji6.png Także te maszynki wcale nie pokazują prawdziwej sprawności Amortyzatorów bo połowa aut by nie jeździła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No to znaczy, że amory też "się zateguje"

Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkryłem po 2 latach jeżdżenia. Forester SJ, w schowku pod panelem klimatyzacji jest żółta dioda (zaznaczyłem na pomarańczowo), zapala się po włączeniu świateł mijania. Ktoś wie do czego służy, bo z pewnością nie do oświetlenia schowka?

 

lampka.jpg.9f91e1b3769b8a8310327b577499231d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...