Jump to content

mirasek

Użytkownik
  • Content Count

    402
  • Joined

About mirasek

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Biała Podlaska
  • Auto
    Forestery i inne starocia

Recent Profile Visitors

648 profile views
  1. Dla klienta większe znaczenie ma cena lub/i czas, a nie sposób zrobienia dostępu. Opuszczając silnik i tak musi praktycznie wszystko odpiąć, tak jak do wyjęcia górą, jak dla mnie bez sensu ale kto co lubi. Co do "wytrzymałości", to spore znaczenie ma tu poprawność montażu i wystrojenia instalacji lpg, oraz sprawność samego silnika (szczelność dolotu, itp.) ale można zauważyć tendencję że EJ204 potrzebują dość częstych regulacji luzów przy zasilaniu gazem.
  2. Głowicami, to elementarne Wersja sohc 125KM ma regulację śrubkami na dźwigienkach zaworowych, z kolei w wersji dohc 158KM luzy reguluje się zmianą wysokości szklanek zaworowych, które żeby wyjąć należy zdemontować wałki rozrządu, sam rozrząd, koła, itp. co wygodniej jest robić na wyjętym silniku, ale jest też wykonalne w komorze tylko nikomu się nie chce
  3. Po co pytasz jak wiesz lepiej? Twoje auto więc maluj je czym chcesz, pewnie masz większe doświadczenie.
  4. Przód? Jest to element jednolity, bez wyjmowanego wkładu jak np. w lanosie o ile dobrze rozumiem pytanie.
  5. Przeczytaj o zastosowaniu cortanina, on jest do zardzewiałych powierzchni. Na nową dziurkę w nowym progu podkład epoksydowy będzie lepszym wyjściem. Potem można zalać próg od wewnątrz jakimś fluidolem, itp.
  6. Z pewnością jeśli jeszcze wiertła kupi w markecie, wtedy nawet allegrowe reperaturki progów mogą być ciężkie do przejścia
  7. Szukaj pod hasłem -> przystawka kątowa do wiertarki
  8. To ciekawe bo po wciśnięciu sprzęgła na postoju, w skrzyni wszystko się zatrzymuje, także był to ewenement gdzie nieruchome części hałasują
  9. Łożysko oporowe czy tam wyciskowe sprzęgła obciąża się przy wciskaniu pedału, cofając sprężynę docisku. Małe łożysko w zamachu zaczyna pracować przy różnicy prędkości obrotowej silnik/skrzynia, czyli w momencie rozłączenia sprzęgła. Dwumas fabrycznie występował już w Legacy III.
  10. Nie ma znaczenia, bardziej bym się zastanawiał czemu głowice nie są zebrane po równo. Uszczelka 633 to słaba opcja, zakładałbym MLS.
  11. Jak chcesz się dowiedzieć na której korbie stuka (a stuka wyraźnie) możesz odpinać kolejno wtryski i wkręcać pod te 3000, jak odepniesz ten klepiący to hałas wyciszy się. Miałem kiedyś legacy 2.5 z taką usterką, czwarta korba zaczynała stukać ale panewki były wyjechane do złota na wszystkich bez wyjątku.
  12. Od dołu odkręcisz stopkę 3 i 4 korbowodu, może i 2 ale z 1 nie masz szans ze względu na magistralę wodną i olejową w bloku. Korby w subaru są wąskie i miedzy "przeciwwagami" wału jest mało miejsca, kilkanaście mm, nie pamiętam dokładnie. Nie chcę Cie absolutnie zniechęcać ale zrobienie tego "wg książki" nie uda się nawet na dostępnych dołem korbach, "na partyzanta" owszem jest cień szansy, możesz próbować.
  13. Nie da się, zdejmij miskę i zobacz sobie że nie da się odkręcić stopek wszystkich korbowodów, nie mówiąc już o poprawnym skręceniu ich kluczem dynamometrycznym. Filmiku o zakładaniu jednej panewki na zaorany wał nie wiem jak skomentować, jeszcze nie doszedłem do takiego poziomu napraw Niemniej, sukcesów życzę
  14. Na filmach słyszałeś silniki z obróconą panewką, gdzie stukanie trudno zignorować Pewnie masz automat? Nie dobierzesz się bez rozpołowienia bloku, na zużycie oleju nie ma to wpływu (ale zużycie oleju mogło mieć na to wpływ -> za niski stan), jak znacznie wciąga olej to tym bardziej silnik domaga się remontu.
×
×
  • Create New...