Skocz do zawartości

mirasek

Nowy
  • Zawartość

    53
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O mirasek

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Biała Podlaska
  • Auto
    Forester, Legacy i inne

Ostatnie wizyty

116 wyświetleń profilu
  1. 1) Fabryczna nakrętka łapie 12-12,5 mm wysokości gwintu [edit - w przypadku subarowej felgi], gdzieś znalazłem że teoretyczne minimum to 10 mm, więc max co można włożyć bez zmiany szpilek to 2,5 mm dystans wg tej teorii. Ja mam 3,5 mm ale z tyłu, na fabrycznych szpilkach. Kołnierz centrujący jeszcze wystaje ale jak felga ma podtoczony lekki stożek na wejściu w otwór, to nie wiem czy złapie ten kołnierz 2) Przy tak niewielkiej zmianie odsadzenia nie ma konieczności, co innego gdybyś wrzucał np. po 15 mm na stronę.
  2. NAUKA JAZDY:)

    Fajnie widać na wykresie że ten silnik nie ma jakichś "strzałów" mocy/momentu w swoim zakresie obrotowym, ot ciągnie równo = nudno od 1800 do 7000... Diesel ma inaczej, turbo benzyna ma jeszcze inaczej. Subiektywnie najbardziej odczuwalny jest gwałtowny przyrost mocy/momentu w funkcji obrotów, to daje wrażenie dynamiki, podobnie jak dziurawy tłumik Diesel przyspiesza mocno ale dość krótko, jedynka cios, dwójka cios, trójka cios i nagle 90 km/h Starsze 2.0 sohc miały max 125KM przy ok. 5500 rpm i uważane były za raczej niezbyt szybkie, tutaj jest bardzo podobnie tylko zakres powyżej tych 5500 jest wyciągnięty na te 165KM przez głowice dohc z avcs, ale to nadal 2.0 i trzeba go kręcić w czerwone żeby jechał tak jak można sie spodziewać po danych na papierze.
  3. Impreza MY97 - owiana tajemnicą.

    Oznaczenie skrzyni i silnika które podałeś pasuje do GT MY97, blok nie ma żadnych kratek bo jest otwarty, regulacja zaworów na płytkach. IC na wprost, cewka na środku, turbo td04, przełożenie główne w skrzyni 3.9
  4. Subaru forester 2.0 125km 1998 dziwny odgłos

    Konkretnie wszystko od sprzęgła do przegubów Gdy suma luzów w układzie napędowym z biegiem eksploatacji robi się nadmierna, powstaje martwy moment między przejściami "napędza/hamuje", jest wtedy słyszalne i odczuwalne puknięcie. Suma luzów - to może być wszędzie po trochę lub w jakimś konkretnym miejscu bardziej, trzeba zdiagnozować na aucie, przez internet sie nie da Na początek warto sprawdzić poduszki tylnego dyfra i układu napędowego. Jeśli występuje mocne szarpnięcie przy odjęciu gazu, warto przyjrzeć się czujnikowi biegu neutralnego (o ile to manual).
  5. Legacy III BH lifting zawieszenia

    Odniosłem się do tego pytania: Już na samych kolumnach wóz pójdzie przynajmniej 5 cm w górę, dlatego nie dawałbym żadnych dodatkowych podkładek pod nie, bo sumie wyjdzie bardzo duży "lift" i koła mocno pochylą się w pozytyw. Z przodu może zabraknąć zakresu regulacji, a z tyłu nie ma jej wcale (pochylenia). Sam wiesz że nadmierny lift to zło. Rozepnij staby jak będziesz wrzucał te wyższe kolumny, będzie łatwiej wszystko spiąć do kupy
  6. Legacy III BH lifting zawieszenia

    Kompletne kolumny z Obk same w sobie uniosą auto około 5 cm względem zwykłego Legacy. Różnica w podwoziu Obk vs Legacy nie ogranicza się tylko do innych kolumn, jest trochę zabawy żeby przerobić to tak jak powinno być.
  7. Czy to może dlatego silnik boxer szybciej się zużywa?

    Pytałeś o owalizację. Na każdej tulei wykonuje się 8 pomiarów na różnych wysokościach i kierunkach zgodnie z wytycznymi producenta, limit jest j.w.
  8. Czy to może dlatego silnik boxer szybciej się zużywa?

    0,05 mm w większości, może są jakieś wyjątki
  9. Szarpanie a czujnik biegu jałowego

    Czujnik wstecznego i jałowego są takie same po za inną wtyczką, przynajmniej w starszych GT. Zwykle wyciera się plastikowa krańcówka, dopchniesz wybierak to jeszcze załapuje, a bez pomocy ecu widzi luz albo losowo 0/1 od drgań. Chyba szkoda kombinować z zamienianiem, te styczniki nie są drogie, a z kolei światła wsteczne pewnie przestaną działać.
  10. Strzelanie z tłumika podczas hamowania silnikiem

    AFR im wyższy tym mieszanka uboższa. U mnie przy hamowaniu silnikiem też radośnie plumka sobie w przelotowy wydech ale tylko na LPG, tłumacze to sobie niezupełnie szczelnymi wtryskami LPG, bo swój przebieg mają i ich czas jest policzony Na benzynie strzeli tylko raz przy zejściu obrotów podczas przepięciu biegu i to nie zawsze. Na seryjnym wydechu nie ma (nie słychać) tego "problemu"
  11. Forester dla listonosza

    SF wolnossący to przecież typowo robocze auto, świetne do jeżdżenia po szutrówkach. Gdybym był listonoszem to takim bym jeździł, koszta śmieszne (chyba że odniesieniem jest golf II). Największy wróg to korozja, szukaj rokującego i używaj, to nie statek kosmiczny
  12. Niedokręcona śruba pokrywy rozrządu w Foresterze SG

    Trytytka x2 Brak jednej nie wpływa na eksploatację, uzupełnij ją przy okazji.
  13. Czy to może dlatego silnik boxer szybciej się zużywa?

    A tak całkiem serio, boxer przez krótkie korbowody w stosunku do wykorbienia wału (tzw. rod/stroke ratio) oraz dość niski płaszcz tłoka względem jego średnicy, posiada tendencje jakie posiada Sam układ cylindrów nie ma w tym istotnego znaczenia.
  14. Czy to może dlatego silnik boxer szybciej się zużywa?

    Z kolei w rzędówkach, grawitacja powoduje przyspieszone zużycie górnych półpanewek korbowodowych, a częste, zbyt gwałtowne hamowania przyczyniają się do powstania piston slapa w tego typu silnikach zamontowanych poprzecznie. Z fizyką nie ma żartów.
  15. Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Nie włożysz felgi 15" na przedni hamulec 294 mm, na 277 mm już tak. Sprawdź jakie hamulce masz z przodu bo nie sprecyzowałeś co to za forester SG.
×