Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

mirasek

Nowy
  • Zawartość

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O mirasek

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna

Ostatnie wizyty

71 wyświetleń profilu
  1. Szarpanie a czujnik biegu jałowego

    Czujnik wstecznego i jałowego są takie same po za inną wtyczką, przynajmniej w starszych GT. Zwykle wyciera się plastikowa krańcówka, dopchniesz wybierak to jeszcze załapuje, a bez pomocy ecu widzi luz albo losowo 0/1 od drgań. Chyba szkoda kombinować z zamienianiem, te styczniki nie są drogie, a z kolei światła wsteczne pewnie przestaną działać.
  2. Strzelanie z tłumika podczas hamowania silnikiem

    AFR im wyższy tym mieszanka uboższa. U mnie przy hamowaniu silnikiem też radośnie plumka sobie w przelotowy wydech ale tylko na LPG, tłumacze to sobie niezupełnie szczelnymi wtryskami LPG, bo swój przebieg mają i ich czas jest policzony Na benzynie strzeli tylko raz przy zejściu obrotów podczas przepięciu biegu i to nie zawsze. Na seryjnym wydechu nie ma (nie słychać) tego "problemu"
  3. Forester dla listonosza

    SF wolnossący to przecież typowo robocze auto, świetne do jeżdżenia po szutrówkach. Gdybym był listonoszem to takim bym jeździł, koszta śmieszne (chyba że odniesieniem jest golf II). Największy wróg to korozja, szukaj rokującego i używaj, to nie statek kosmiczny
  4. Niedokręcona śruba pokrywy rozrządu w Foresterze SG

    Trytytka x2 Brak jednej nie wpływa na eksploatację, uzupełnij ją przy okazji.
  5. Czy to może dlatego silnik boxer szybciej się zużywa?

    A tak całkiem serio, boxer przez krótkie korbowody w stosunku do wykorbienia wału (tzw. rod/stroke ratio) oraz dość niski płaszcz tłoka względem jego średnicy, posiada tendencje jakie posiada Sam układ cylindrów nie ma w tym istotnego znaczenia.
  6. Czy to może dlatego silnik boxer szybciej się zużywa?

    Z kolei w rzędówkach, grawitacja powoduje przyspieszone zużycie górnych półpanewek korbowodowych, a częste, zbyt gwałtowne hamowania przyczyniają się do powstania piston slapa w tego typu silnikach zamontowanych poprzecznie. Z fizyką nie ma żartów.
  7. Forester - SZYBKIE PYTANIE

    Nie włożysz felgi 15" na przedni hamulec 294 mm, na 277 mm już tak. Sprawdź jakie hamulce masz z przodu bo nie sprecyzowałeś co to za forester SG.
  8. Stukanie przy jednostajnych obrotach.

    Wraz z rozgrzewaniem oleju nasila się?
  9. h6 z lpg czy jest sens kupować takie auto?

    Wspominałem już że 3.0 nie jest tanie w serwisowaniu Z drugiej strony i tak trzeba połowę gratów spod maski wyrzucić, motor opuścić/podnieść i nadal jest sporo zabawy, koszt robocizny wyjdzie podobny, chyba że mechanik lubi sado maso to może policzy taniej. Jak komuś koszty spędzają sen z powiek, niech lepiej kupi sohc z regulacją na śrubki i po problemie
  10. h6 z lpg czy jest sens kupować takie auto?

    Oczywiście, jak znajdziesz mechanika który zechce wykonać regulację (a nie tylko sprawdzenie) w ten sposób, to rzeczywiście nie jest to konieczne. Dotyczy to OBK II gdzie są jeszcze płytki na szklankach, nowsze to inna bajka. Nie rozumiem tego wzbraniania się przed wyciąganiem silnika do czynności serwisowych.
  11. Rozrząd Legacy 2.5

    W tych silnikach były dwa rodzaje napinacza paska rozrządu, starszy z oddzielną rolką i tłokiem, oraz nowszy jednolity. Trzeba na to zwrócić uwagę przy doborze części. Skrzynia automat? Przy braku klucza udarowego lub spec klucza do blokowania koła pasowego celem jego odkręcenia, można zblokować wał o tarczę konwertera przez okienko z góry bloku. W manualu powinien wystarczyć piąty bieg i hamulec. Przy dokręcaniu rolek warto mieć klucz dynamometryczny albo przynajmniej troche wyczucia, gwinty w bloku są dość delikatne i z pewnością kilka wymian rozrządu już przeżyły. To chyba tyle pułapek, reszta jak na filmiku, powodzenia
  12. legacy 3 typowe bolączki? na co zwrócić uwagę przy zakupie

    Może przejedź się obydwoma, różnica jest wyraźna, a czy jest warta potencjalnie większych kosztów to już indywidualna sprawa. Jeżeli "na papierze" nie robi furory, to dlaczego nie jeździsz najprostszą dwulitrówką? Znacznie mniejsze dysproporcje ma 2.0 do 2.5 niż 2.5 do 3.0
  13. Ciśnienie sprężania Forek SF 2.0 125KM.

    Zgadza się, ale już chyba wszystko zostało wyjaśnione
  14. Ciśnienie sprężania Forek SF 2.0 125KM.

    Najważniejsze że kompresja jest równa, bez znaczących różnic, a wartość mieści się w normie. Silnik przy pomiarze był rozgrzany a przepustnica w pełni otwarta? W ramach ciekawostki, też mam 1.5 vtec-e z '96, sprawdzałem go przy 300 tys.km licznikowych to pokazał 14,0-14,3 po za jednym cylindrem gdzie przygiąłem dwa zawory wydechowe ale to długa historia
  15. h6 z lpg czy jest sens kupować takie auto?

    H6 z tych roczników miały tylko AT Zakładając na stracie pełny serwis zmęczonego EZ30, wyjdzie on kilka razy drożej niż w EJ25, chyba że 2.5 właśnie wypluło uszczelkę pod głowicą Przy dobrych wiatrach można zmienić olej i cieszyć się eksploatacją, ale trzeba pamiętać że te silniki mogą wygenerować stosunkowo duże koszta względem kwoty zakupu auta z tych lat.
×