Jump to content

mirasek

Użytkownik
  • Content Count

    456
  • Joined

Community Reputation

103 Wspaniały

About mirasek

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Biała Podlaska
  • Auto
    Forestery i inne starocia

Recent Profile Visitors

731 profile views
  1. '97 i '99 lusterka grzeją wraz z tylną szybą, z przednią nie chcą
  2. Który to rocznik modelowy? Zasadniczo trzyma się fabrycznej tolerancji, szczególnie na zaworach wydechowych. Jakie wartości zmierzono?
  3. Odpal wóz bez obudowy filtra, zatkaj szczelnie ręką przepustnicę, jeśli silnik zgaśnie to jest ok.
  4. Oryginalnie miały metalowe jednowarstwowe, można założyć wielowarstwowe. Szmacianymi nazywam grube grafitowe uszczelki stosowane do 98 roku.
  5. W starym typie głowic z pokrywami na 3 śrubki komplet uszczelek pewnie wyjdzie te 100zł, w nowszym j.w. nie ma szans. Tak samo UPG "szmaciane" i metalowe to całkiem inne koszta, dlatego nie ma co porównywać starego EJ20 do tego mniej starego z tematu.
  6. Pstryka przekaźnik, to normalne. Jeśli słyszysz pracę pompki to raczej działa, a problem może być w trójniku za grilem. Niedawno radośnie zmieniłem ori pompkę reanimowaną X razy na nówkę chińską do hondy by w końcu zażegnać problem i w aucie działało wszystko, nawet to czego prawie nie używam. Niestety, okazało się że nowa pompka oczywiście podaje jak zła ale przewody są niedrożne najprawdopodobniej zaworek na trójniku się zaciął i nawet kilka barów ciśnienia go nie przekonało do współpracy.
  7. Jeśli tak to nie było tematu. Niektóre uszczelki mają na brzegach łączenia warstw, które normalnie wystają po za obręb bloku i głowicy, jednak w przypadku niestandardowego zastosowania, a takim jest MLS do EJ251, może zdarzyć się że te nity/wypustki będą kolidować z jakąś płaszczyzną i na to chciałem uczulić.
  8. Wrzucenie głowic faza 2 na stary szortblok 2.2 nie wchodzi w grę? Problemem zapewne będzie różnica w otworach płaszcza wodnego między nowszymi głowicami a uszczelkami z 2.2, chyba że są jakieś pasujące do tych głowic, dające przyzwoity CR, w normalnych pieniądzach
  9. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2000/Service Manual/ Tutaj znajdziesz odpowiedzi. Co do uszczelki 3 warstwowej to zwróć uwagę gdzie wypadają zaprasowania spinające warstwy.
  10. Podepnij kompa aby mieć podgląd na czujniki w sytuacji gdy kręci i nie odpala, inaczej można zgadywać w nieskończoność. Ciśnienie paliwa podbija pompa przed każdym rozruchem, powinna być słyszalna, możesz klika razy włączyć zapłon przed próbą uruchomienia. Zwróć uwagę czy kontrolka check engine zapala się każdorazowo z innymi po włączeniu zapłonu, czy może nie pojawia się gdy występuje problem.
  11. Wybacz, tak całkiem poważnie to powinieneś takie rzeczy rozmówić z tym kto to robił, inaczej to domysły. Może wymienił płyn tylko w zbiorniczku bo bał się zapowietrzyć układ, a może jednak odkręcał węże od magla, jest niezdara, narozlewał i tylko 0,3 odzyskał, po za tym j.w. kolega wspomniał w samym maglu coś zawsze zostanie. Rewelacji bym się nie spodziewał za 150 zł, również w użytych materiałach. Z wyciem pozostaje sprawdzić szczelność węża i króćca ssącego pompy, czy na 100% nie zasysa powietrza.
  12. Myślę że powinien Ci jeszcze dopłacić. Czemu wymiana miałaby być teoretyczna, jakie masz podstawy by tak twierdzić? Jak nalał za dużo to jedź do niego i niech odciągnie nadmiar, choć to w sumie Ty kazałeś mu tyle wlać jak dobrze rozumiem? A zepsutej pompy wspomagania nowym płynem nie naprawisz, przykro mi.
  13. Subiektywnie zauważalna lecz niewielka zmiana komfortu/prowadzenia, z tym że 17 mam letnie a 16 zimowe, więc miękki bieżnik też trochę przekłada się na różnicę.
  14. Witam, dzielona miska z podstawą w EJ była chyba tylko w Legacy, słupek może pochodzić z Imprezy lub Forestera które mają inną, jednolitą miskę. Zasadnicza różnica jest też w mocowaniu smoka, w jednym do podstawy a w drugim do bloku. Na powyższym zdjęciu podstawa trochę to przysłania ale wygląda na to, że ten słupek miał smok przykręcony do bloku, więc i jednolitą blaszaną miskę. Jeśli to możliwe zrób zdjęcie j.w. tylko już bez przyłożonej podstawy.
  15. mirasek

    Jaki rozrząd? 2.0

    Bzdura Kto pisał o 20 latach? Aisin do modelu o którym tu rozmawiamy od pewnego czasu jest robiony w Korei, jest to całkiem inna pompa niż sety z Japonii, wystarczy wziąć obie do ręki. Wiele się słyszy o zawodności tych pomp z koreańskiej produkcji, więc zasugerowałem kupić coś innego (np. GMB), chyba że chce się być królikiem doświadczalnym to droga wolna. W zestawach INA do subaru tylko pasek ma ich logo, rolki są zazwyczaj japońskie, podobnie Conti i kilku innych pakowaczy bazuje na rolkach nsk/ntn/koyo.
×
×
  • Create New...