Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Do swojego subaru chcę zamontować poniższą chłodnicę. Niestety nie jest ona w pełni kompatybilna ponieważ mam skrzynię manualną. Co mogę zrobić z zaznaczonymi, niepotrzebnymi króćcami które są przeznaczone do skrzyni automatycznej? Mogę je np połączyć szczelnie wężykiem? Albo zatkać?

 

Pozdrawiam!

chłodnica.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mad_Gda napisał:

Cześć! Do swojego subaru chcę zamontować poniższą chłodnicę. Niestety nie jest ona w pełni kompatybilna ponieważ mam skrzynię manualną. Co mogę zrobić z zaznaczonymi, niepotrzebnymi króćcami które są przeznaczone do skrzyni automatycznej? Mogę je np połączyć szczelnie wężykiem? Albo zatkać?

 

Pozdrawiam!

chłodnica.png

Sprawdzałeś, czy na pewno ich nie masz :)? U mnie w dwóch foresterach turbo z manualem były chłodnice właśnie z tymi króćcami.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półosie przód z SG pasują do sf?

Jak to jest ogólnie w sf z tymi półosiami. Wałek który jest w dyfrze jest normalnie demontowalny? Wszędzie gdzie się dopytuje to mówią że cała półoś jest bez walka który wchodzi w dyfer. Czyli nie ma opcji dostania półośki z tym wałkiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Kiwi 4ester napisał:

Czy możliwe jest, że w zależności od ustawienia na panelu a/c i przy temperaturach na zewnątrz 25+ stojąc w korku może przestać dmuchać zimnym?

 

tak. każdy układ ma swoją wydolność, jeśli auto jest mega nagrzane słońcem, stoi w miejscu, na jałowym biegu, to może dmuchać zdecydowanie cieplejszym niż powinno. Przytrzymaj 20 sekund na 4000 obrotów na luzie to zobaczysz ze od razu dmuchnie chłodniejszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, klev napisał:

 

tak. każdy układ ma swoją wydolność, jeśli auto jest mega nagrzane słońcem, stoi w miejscu, na jałowym biegu, to może dmuchać zdecydowanie cieplejszym niż powinno. Przytrzymaj 20 sekund na 4000 obrotów na luzie to zobaczysz ze od razu dmuchnie chłodniejszym.

No właśnie miałem taką sytuację. Czyli co? TTTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kiwi 4ester napisał:

Czy możliwe jest, że w zależności od ustawienia na panelu a/c i przy temperaturach na zewnątrz 25+ stojąc w korku może przestać dmuchać zimnym?

przy 25* jeszcze nie powinno być takich objawów, chyba że jak @ewemarkam wspomniał auto jest bardzo nagrzane - wtedy samo schłodzenie kanałów i deski zajmuje trochę.

9 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Można to poprawić :P?

jasne, trzeba ruszyć :D

problemem jest brak wystarczającego chłodzenia czynnika. Możesz sprawdzić jak tam stan chłodnicy klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hellrazor napisał:

Poszukuję szablonu do chlapaczy przód/tył do samodzielnego wycięcia do Forka SG. Proszę mail uki0@op.pl

Z góry Bóg zapłać .

Poszło :) a jakie chlapacze kupujesz? Z polecenia @markos007 kupiłem Jacky Auto Sport :thumbup: a tak wygląda po docięciu.

 

20200701_163456.thumb.jpg.9b24ef51a76b0bb53c28eb300d13cece.jpg

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zamkniętym wychłodzi Ci szybciej. Ale zanim zalaczysz klimę w samochodzie który jest nagrzany, warto go przewietrzyć. Ja otwieram np bagażnik i wachluje drzwiami przednimi, śmiesznie to wygląda ale jest skuteczne niż tylko otwarcie całego samochodu i czekanie. Potem ruszam z otwartym szyberdachem i szybami. I po jakimś czasie zamykam i dopiero chlodze. Nie wdychasz oparów z nagrzanych plastików.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Ja otwieram np bagażnik i wachluje drzwiami przednimi, śmiesznie to wygląda ale jest skuteczne niż tylko otwarcie całego samochodu i czekanie. .

Normalne, też tak robię, jak auto stoi pod lampą :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2020 o 19:57, Mad_Gda napisał:

Cześć! Do swojego subaru chcę zamontować poniższą chłodnicę. Niestety nie jest ona w pełni kompatybilna ponieważ mam skrzynię manualną. Co mogę zrobić z zaznaczonymi, niepotrzebnymi króćcami które są przeznaczone do skrzyni automatycznej? Mogę je np połączyć szczelnie wężykiem? Albo zatkać?

 

Pozdrawiam!

chłodnica.png

Miałem ten sam dylemat. Zadzwoniłem do swojego mechanika i powiedział, że nie trzeba zatykać gdyż jest to zamknięty obieg po prostu olej ze skrzyni wchodzi po drodze jest schładzany wychodzi i po temacie, nie ma prawa nic z tych króćców lecieć  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...