Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Edmund napisał:

Witam. Co może być przyczyną słabego zasięgu pilota centralnego zamka?
Mam tak od kiedy kupiłem forka i chciałbym to w końcu naprawić. Zasięg od 1 do 5 metrów. Baterie zmieniałem 2 razy.

lokalizacja, serio.  Znam kilka miejscówek, w swoim otoczeniu, gdzie nie zamknę auta z pilota nawet stojąc przy drzwiach kierowcy. Czasami kilka miejsc parkingowych obok robi różnicę zasięgu. Inna sprawa to same baterie, niestety da się kupić nowe a dość słabe i wymiana niewiele daje. Na starcie dobra bateria powinna mieć 3,2-3,3V w okolicach 3V już wyraźnie słabiej działa.

Podjedź gdzieś w otwarty teren i sprawdź czy zasięg nadal jest taki słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ozarek napisał:

lokalizacja, serio.  Znam kilka miejscówek, w swoim otoczeniu, gdzie nie zamknę auta z pilota nawet stojąc przy drzwiach kierowcy. Czasami kilka miejsc parkingowych obok robi różnicę zasięgu. Inna sprawa to same baterie, niestety da się kupić nowe a dość słabe i wymiana niewiele daje. Na starcie dobra bateria powinna mieć 3,2-3,3V w okolicach 3V już wyraźnie słabiej działa.

Podjedź gdzieś w otwarty teren i sprawdź czy zasięg nadal jest taki słaby.

To się zgodzę, pod makro w Krk, muszę przy samej szybie mieć pilot, ale nawet w polach czasem loteryjne działa:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Edmund napisał:

Witam. Co może być przyczyną słabego zasięgu pilota centralnego zamka?
Mam tak od kiedy kupiłem forka i chciałbym to w końcu naprawić. Zasięg od 1 do 5 metrów. Baterie zmieniałem 2 razy.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Z trochę dalsza pomaga przyłożenie pilota do głowy. Nie pytaj dlaczego, ale działa :D

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja często parkuję koło jednostki wojskowej, raz zdarzyło się że mi i koleżance (KIA) przez półtorej godziny pilot nie działał... Innej koleżance (VW) działał...

Jak przyłożenie pilota do głowy nie działa to warto rękę jeszcze wyżej podnieść :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rutra80 napisał:

Jak przyłożenie pilota do głowy nie działa to warto rękę jeszcze wyżej podnieść :D

pod brodę i paszcze otworzyć kierunkowo - serio ;)

5 godzin temu, aplam13 napisał:

ale nawet w polach czasem loteryjne działa

dobrze byłoby w takim razie sprawdzić microstyki i połączenia lutowane w nich, a najlepiej dobrać właściwe i wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomaga stuknięcie o klamkę. Styki już wymieniałem. Płytka przelutowana. Bateria nowa, zmierzyłem nawet spadek napięcia podczas naciskania przycisków (niewielka różnica więc ok). Pomogło mi na jakiś czas podłożenie pod baterię kawałka folii aluminiowej. Pisze o fabrycznym pilocie który ma tyle co sam samochód. Chciałem założyć sterowaniem centralnym ale wszystkie piloty są takie "cukierkowe" z "chromami" takie po prostu brzydkie. Nie ma nic klasycznego, albo po prostu źle szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Edmund napisał:

Masz rację zasięg zależy od miejsca.
Szczególnie pod marketami słaby więc pewnie zakłócenia jakieś wpływają na to.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Zamontuj sobie uniwersalny. Do tego dorzucić mruganie światłami przy zamykaniu i otwieraniu auta i po kłopocie. Cena porównywalna do dorobienia klucza do auta (albo i taniej bo ostatnio dorabiałem za 120zł a nowa centrala z dwoma kluczami z pilotem <100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Vercy napisał:

Zamontuj sobie uniwersalny. Do tego dorzucić mruganie światłami przy zamykaniu i otwieraniu auta i po kłopocie. Cena porównywalna do dorobienia klucza do auta (albo i taniej bo ostatnio dorabiałem za 120zł a nowa centrala z dwoma kluczami z pilotem <100

A jakie masz piloty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj sobie uniwersalny. Do tego dorzucić mruganie światłami przy zamykaniu i otwieraniu auta i po kłopocie. Cena porównywalna do dorobienia klucza do auta (albo i taniej bo ostatnio dorabiałem za 120zł a nowa centrala z dwoma kluczami z pilotem
Taki jest plan tylko gdzie szukać sterownika w aucie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Edmund napisał:

Taki jest plan tylko gdzie szukać sterownika w aucie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s10/type_8/body_equipment_interior/key_kit_and_key_lock/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aplam13@Edmund@ozarek@ewemarkam@Vercy@Kiwi 4ester

 

Zerknijcie sobie tutaj: klik

 

Ten cienki czarny przewód podpięty trytytką do wiązki to najprawdopodobniej antena. Jest umiejscowiona pod schowkiem i prawdopodobnie jest za krótka. Wg opisu z linku pomaga dolutowanie przewodu i wyciągnięcie go na dach (pod osłoną słupków i podsufitką). Drugim czynnikiem rzeczywiście jest bateria. W moim konieczne są wymiany co pół roku, inaczej szlag mnie trafia.

 

Patentu nie próbowałem, bo znalazłem to dosłownie kilka dni temu ¯\_(ツ)_/¯2ebba9b0bc06e6c9ef63e5930a8859ec.jpg&key=1882c40bd7d5011cfd8c997360d6990d04d73fd1bf6d93a9bbb4c5759b280a66

 

 

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Norweski_Pacjent napisał:

@aplam13@Edmund@ozarek@ewemarkam@Vercy@Kiwi 4ester

 

Zetknięcie sobie tutaj: klik

 

Ten cienki czarny przewód podpięty trytytką do wiązki to najprawdopodobniej antena. Jest umiejscowiona pod schowkiem i prawdopodobnie jest za krótka. Wg opisu z linku pomaga dolutowanie przewodu i wyciągnięcie go na dach (pod osłoną słupków i podsufitką). Drugim czynnikiem rzeczywiście jest bateria. W moim konieczne są wymiany co pół roku, inaczej szlag mnie trafia.

 

Patentu nie próbowałem, bo znalazłem to dosłownie kilka dni temu ¯\_(ツ)_/¯2ebba9b0bc06e6c9ef63e5930a8859ec.jpg&key=1882c40bd7d5011cfd8c997360d6990d04d73fd1bf6d93a9bbb4c5759b280a66

 

 

Co prawda SF jest niewymieniony, ale jeden z komentujących podaje możliwy fix, tj dolutować się do antenki bezpośrednio na płytce sterownika dla wersji bez kabelka przy wiązce.

 

Definitywnie upvote dla kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Norweski_Pacjent napisał:

 

Ten cienki czarny przewód podpięty trytytką do wiązki to najprawdopodobniej antena. Jest umiejscowiona pod schowkiem i prawdopodobnie jest za krótka. Wg opisu z linku pomaga dolutowanie przewodu i wyciągnięcie go na dach (pod osłoną słupków i podsufitką). Drugim czynnikiem rzeczywiście jest bateria. W moim konieczne są wymiany co pół roku, inaczej szlag mnie trafia.

 

Patentu nie próbowałem, bo znalazłem to dosłownie kilka dni temu ¯\_(ツ)_/¯2ebba9b0bc06e6c9ef63e5930a8859ec.jpg&key=1882c40bd7d5011cfd8c997360d6990d04d73fd1bf6d93a9bbb4c5759b280a66

 

 

Zdecydowanie trzeba to sprawdzić. Dzięki @Norweski_Pacjent :thumbup:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie trzeba to sprawdzić. Dzięki @Norweski_Pacjent 

Sprawdziłem. U mnie nie było żadnego kabelka tyłka mała antena więc doltowałem 1m przewodu, puściłem słupki em i jest dużo lepiej.  

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

268a058e6106b7585963b734f671e8e1.jpg&key=c3b86203e5e9a060f4851fd666ae101d82bc42388b2d41f80b0473fc6b7bedc8

 

Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. U mnie nie było żadnego kabelka tyłka mała antena więc doltowałem 1m przewodu, puściłem słupki em i jest dużo lepiej.  Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 
 
268a058e6106b7585963b734f671e8e1.jpg&key=c3b86203e5e9a060f4851fd666ae101d82bc42388b2d41f80b0473fc6b7bedc8
 
Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
W tygodniu będę czyścił klimę i zmieniał filtr kabinowy to zerknę jak to się ma w SG.

Fajnie, że działa!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester z 2014 r. : z przebiegiem 100 tys. km za 70 tys. pln czy z przebiegiem 170 tys. za 60 tys. pln? Czy warto dołożyć te 10 tys. (oba auta serwisowane u dilera). Proszę o zdroworozsądkowe opinie :) Muszę na gwałt kupić "nowe" auto i nie chcę podjąc decyzji zbyt pochopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...