Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Narazie jestem na wakacjach, ale jak wroce to podjade to serwisu i tam maja sprawdzic co to jest. Zgodzilem sie na wymiane oliwy, aby sprawdzic czy to nie od oleju. Dam znac jak serwis cos znajdzie.

jaszyn dzieki za informacje bede miec latwiej w serwisie jezeli wspomne, ze to nie tylko moje urojenie, a jest jeszcze ktos   :)

Edytowane przez pat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie jestem na wakacjach, ale jak wroce to podjade to serwisu i tam maja sprawdzic co to jest. Zgodzilem sie na wymiane oliwy, aby sprawdzic czy to nie od oleju. Dam znac jak serwis cos znajdzie.

jaszyn dzieki za informacje bede miec latwiej w serwisie jezeli wspomne, ze to nie tylko moje urojenie, a jest jeszcze ktos :)

Też to mam 27000 przebieg, ciche słabo słychać. Bardziej myślałem że to coś z CVT. Jeśli TTTM (wg serwisu u Jaszyna)to jeżdżę dalej no i słucham

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Narazie jestem na wakacjach, ale jak wroce to podjade to serwisu i tam maja sprawdzic co to jest. Zgodzilem sie na wymiane oliwy, aby sprawdzic czy to nie od oleju. Dam znac jak serwis cos znajdzie.

jaszyn dzieki za informacje bede miec latwiej w serwisie jezeli wspomne, ze to nie tylko moje urojenie, a jest jeszcze ktos :)

Też to mam 27000 przebieg, ciche słabo słychać. Bardziej myślałem że to coś z CVT. Jeśli TTTM (wg serwisu u Jaszyna)to jeżdżę dalej no i słucham

 

Ja podjechalem z tym do serwisu i powiedzieli, ze slychac. Takze mam nadzieje, ze znajada to wade. Dziwne bylo, bo po zmianie oleju na przegladzie przestalo hałasować i po przebiegu 1500km znowu zaczelo halasowac. Mam nadzieje, ze to zrobia, bo mnie to denerwuje troche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobny problem: jak silnik schodzi z obrotów do obrotów biegu jałowego, to słychać przez moment taki dźwięk, jakby od któregoś z kół pasowych.

Pojawiło się to ok. 65.000, zgłosiłem ostatnio przy przeglądzie 75.000 i podobno to normalne, tzn mechanik powiedział, że podobno jak silnik schodzi do obrotów biegu jałowego, to się jakiś obieg czegoś włącza; niestety nie zapamiętałem czego.

Usłyszałem jeszcze od fachowca, że z wiekiem się więcej odgłosów słyszy od silnika; nie wiem tylko czy chodziło o mój wiek, czy silnika:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bylem z tym w serwisie i mysla, ze to moze byc wina oleju, ale mi teraz tak sie zdaje, ze to moze byc przez to, ze serwis przez 3 wymiany poprostu przelal olej ponad max tak z 3-4mm. Zawsze przy wymianie mowie, zeby nie przelali, a oni z uporem maniaka przelewaja.
, miałem ten sam problem nie tylko zresztą w Subaru. dlatego zwykle sprawdzałem po wymianie poziom jeszcze w serwisie i prosiłem o upuszczenie nadwyżki. Teraz mam inny sposób po prostu do serwisu przyjeżdzam z własnym olejem i o ile do XTka wchodzi 5,5l to przynoszę tyko butlę 5l w efekcie czego akurat oleju jest tak 3/4 pomiędzy kreskami na bagnecie. Zauważyłem że 5,5 to ilość do pełna pustego silnika a zwykle około 100ml starego oleju zostaje w silniku, mechanicy leją "na pałę" według instrukcji i stąd zwykle przekraczają dopuszczalny poziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, człowiek jedzie do ASO na przegląd,płaci z 1500-2000 zł (nie znam cen dla forka, moje H6 to 1800) i jeszcze ma sprawdzać mechaników czy właściwą ilość oleju wali? Serio..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, człowiek jedzie do ASO na przegląd,płaci z 1500-2000 zł (nie znam cen dla forka, moje H6 to 1800) i jeszcze ma sprawdzać mechaników czy właściwą ilość oleju wali? Serio..?

 

Nie  wrzucajac wszystkich mechanikow do jednego worka, ale takim mechanikiem w ASO to i ja moge byc. Wymienic cos na nowa czesc, albo powiedziec wlascicielowi TTTM to potrafię bez zadnej szkoly w tym kierunku. Niestety tak jak pisales placac pieniadze rzedu 2000zl czlowiek oczekuje czegos wiecej niz po zaplaceniu 30zl za wymiane oleju gdzies w garazu.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety tak jak pisales placac pieniadze rzedu 2000zl czlowiek oczekuje czegos wiecej niz po zaplaceniu 30zl za wymiane oleju gdzies w garazu.

na pewno kazdy oczekuje porządnie wykonanych czynnosci serwisowych - jak pokazuje zycie nie w kazdym aso tak jest. Niestety ASO zarabiaja głownie  na serwisowaniu naszych aut -nowych aut marki Subaru nie sprzedaje sie duzo - w porównaniu do np Audi, BMW itp ( nawet nie ma co porównywac sprzedazy do Skody czy Hundaia ) w dodatku Subaraki sie poprostu nie psuja- wiec ceny przegladów są jakie są. Zawsze po tych 3 latach ( gwarancja)  możesz zacząć serwisować auto w tańszym nieautoryzowanym serwisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niestety tak jak pisales placac pieniadze rzedu 2000zl czlowiek oczekuje czegos wiecej niz po zaplaceniu 30zl za wymiane oleju gdzies w garazu.

na pewno kazdy oczekuje porządnie wykonanych czynnosci serwisowych - jak pokazuje zycie nie w kazdym aso tak jest. Niestety ASO zarabiaja głownie  na serwisowaniu naszych aut -nowych aut marki Subaru nie sprzedaje sie duzo - w porównaniu do np Audi, BMW itp ( nawet nie ma co porównywac sprzedazy do Skody czy Hundaia ) w dodatku Subaraki sie poprostu nie psuja- wiec ceny przegladów są jakie są. Zawsze po tych 3 latach ( gwarancja)  możesz zacząć serwisować auto w tańszym nieautoryzowanym serwisie...

 

 

Taaaa, Subaraki się nie psują.....

 

a co do przeglądów, nie musisz ich wykonywać w ASO, nawet na gwarancji, tylko potem w przypadku naprawy gwarancyjnej będziesz miał trochę roboty żeby udowodnić że przeglądy były robione zgodnie technologią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co,ja nie wiem za co Wy mnie banujecie co i rusz.Czy ja gdzieś mijam się z prawdą? 10 lat temu Subaru ,to było SUBARU.To było coś.Bo kto miał 300koni ? Supersamochody.A dziś? Podobne osiągi co najszybsze dostępne Subaru ma Passat w dieslu.A napędy poszły przez te lata tak do przodu,że różnice się zacierają.

Albo Levorg ,kompaktowe kombi za 120tys z wnętrzem sprzed 20lat.

Bez przerwy ganiliście mnie za niemożliwe rabaty.Gdybym mógł, wkleił bym Wam rabaty z BMW na 20% ,albo a4 allroad za 168tys z 240 przecenione.Jak wklejałem ofertę,bo nie wierzyli co niektórzy, na volvo xc60 w pełnej wersji za 173tys ,też ban.A wkleiłem ,właśnie dlatego,bo nie wierzyli.

Ceny.Też przesadzam? Najnowszy Mercedes GLC (następca GLK) z dieslem i benzyną turbo z 9 stopniowym automatem,startuje ze 173tys,doposażony do 200tys i po rabacie-daje poniżej 180tys,a Wy stwierdzicie ,że Outback nowy jest tani ,a ja trolluje i ban.Nie przesadzacie czasem?To normalna rozmowa i wymiana argumentów.

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko nieśmiało zapytam - Madox, a gdzie ty widziałeś już Levorga żeby twierdzić że ma wnętrze z przed 20 lat ??

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na foto ,co to jest przeszczep z forestera z elementami starej imprezy czy jak

Pisałem lukasz111222 o tym,że diesel 170KM i benzyna 211KM mają w GLC zbliżoną cenę zaczynającą się od 170tys z haczykiem.Warto też spojrzeć na parametry tych silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na foto ,co to jest przeszczep z forestera z elementami starej imprezy czy jak

Pisałem lukasz111222 o tym,że diesel 170KM i benzyna 211KM mają w GLC zbliżoną cenę zaczynającą się od 170tys z haczykiem.Warto też spojrzeć na parametry tych silników

Aaaaaaaaaaaa na foto ... To wiele tłumaczy ...

I na tym foto obejrzałeś jakość tworzyw, pasowanie, sprawdziłeś całe wnętrze .

 

Pamiętaj że jest już ponad 200 zatrutych "lewym" ziołem. Bierz to pod uwagę kiedy zaczniesz kolejne eksperymenty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych słowach przepraszam bo może nie bardzo wypada tak o innych ;) Ale Infiniti lubię prawie tak, jak Subaru i z satysfakcją używam ;).

Może mam zbyt krytykanckie podejście, ale te silniki odbiegają od standardu, do którego Ininiti przyzwyczaiło. Co więcej, wielu użytkowników uważa, że tego rodzaju budżetowe wkładki nienajlepiej wpływaja na wizerunek marki. Żal d.... ściska, że producent, który umie zrobić GTRa ucieka się do takich rozwiązań.

A co do moich wrażeń, to tak: w porównaniu ze w 100% japońskim 3.5 V6 wspomaganym elektrykiem (Q50) oraz w 100% japońskim silnikiem 3.7, niczym dodatkowo niewspomaganym, który mam w moim G37, nie jadą w ogóle. Ponadto, silnik wysokoprężny jest bardzo głośny i generuje, moim zdaniem, dyskwalifikująco silne wibracje na kierownicę i nadwozie. Z kolei ten dwulitrowy, 211 konny benzynowy silnik, jakoś dziwnie współpracuje z automatyczną przekładnią Infi. Brakuje płynności, jakieś to rwane, jakby te dwa elementy do siebie nie pasowały. Po prostu źle się tym jeździ. Może z manualną przekładnią jest lepiej, ale nie jechałem, więc nie wiem. A o tym, że potrzebuje puszczenia dźwięku przez głośniki bo inaczej brzmi, jak umierający odkurzacz, litościwie nie wspomnę....

Być może w Mercedesach sprawują się świetnie. Jako przeszczepy do Infiniti, chyba średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocy, to akurat, co kto lubi. Nie kwestionuję właściwości silnika, jaką jest bezawaryjność. Poza tym nie twierdzę, że model q50 jest samochodem niskiej jakości przez to, że ma zamontowane te silniki. Może po prostu lepiej mieć mieć mercedesa z silnikiem mercedesa i infiniti z silnikiem infiniti, a nie infiniti z silnikiem mercedesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wiecie co,ja nie wiem za co Wy mnie banujecie co i rusz.Czy ja gdzieś mijam się z prawdą?

 

Cały czas KŁAMIESZ. Zawyżasz spalanie Forka XT o kilka litrów, wciąż podajesz nieprawdziwe dane o upustach u dilerów, itd. Ośmieszasz się porównując subarowy silnik 2.0DIT do VAGowskiego klekota.

 

Uważam, że żaden silnik turbo nie będzie tak trwały jak wolnossący, ale w porównaniu z 2.0TSI, dwulitrowy DIT Subaru wydaje się być bezawaryjny. O takich "duperelach" jak kultura pracy, moment, itd nawet nie wspominam. Sam sobie porównaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...