Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

Narazie jestem na wakacjach, ale jak wroce to podjade to serwisu i tam maja sprawdzic co to jest. Zgodzilem sie na wymiane oliwy, aby sprawdzic czy to nie od oleju. Dam znac jak serwis cos znajdzie.

jaszyn dzieki za informacje bede miec latwiej w serwisie jezeli wspomne, ze to nie tylko moje urojenie, a jest jeszcze ktos   :)

Edited by pat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narazie jestem na wakacjach, ale jak wroce to podjade to serwisu i tam maja sprawdzic co to jest. Zgodzilem sie na wymiane oliwy, aby sprawdzic czy to nie od oleju. Dam znac jak serwis cos znajdzie.

jaszyn dzieki za informacje bede miec latwiej w serwisie jezeli wspomne, ze to nie tylko moje urojenie, a jest jeszcze ktos :)

Też to mam 27000 przebieg, ciche słabo słychać. Bardziej myślałem że to coś z CVT. Jeśli TTTM (wg serwisu u Jaszyna)to jeżdżę dalej no i słucham

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Narazie jestem na wakacjach, ale jak wroce to podjade to serwisu i tam maja sprawdzic co to jest. Zgodzilem sie na wymiane oliwy, aby sprawdzic czy to nie od oleju. Dam znac jak serwis cos znajdzie.

jaszyn dzieki za informacje bede miec latwiej w serwisie jezeli wspomne, ze to nie tylko moje urojenie, a jest jeszcze ktos :)

Też to mam 27000 przebieg, ciche słabo słychać. Bardziej myślałem że to coś z CVT. Jeśli TTTM (wg serwisu u Jaszyna)to jeżdżę dalej no i słucham

 

Ja podjechalem z tym do serwisu i powiedzieli, ze slychac. Takze mam nadzieje, ze znajada to wade. Dziwne bylo, bo po zmianie oleju na przegladzie przestalo hałasować i po przebiegu 1500km znowu zaczelo halasowac. Mam nadzieje, ze to zrobia, bo mnie to denerwuje troche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam podobny problem: jak silnik schodzi z obrotów do obrotów biegu jałowego, to słychać przez moment taki dźwięk, jakby od któregoś z kół pasowych.

Pojawiło się to ok. 65.000, zgłosiłem ostatnio przy przeglądzie 75.000 i podobno to normalne, tzn mechanik powiedział, że podobno jak silnik schodzi do obrotów biegu jałowego, to się jakiś obieg czegoś włącza; niestety nie zapamiętałem czego.

Usłyszałem jeszcze od fachowca, że z wiekiem się więcej odgłosów słyszy od silnika; nie wiem tylko czy chodziło o mój wiek, czy silnika:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Bylem z tym w serwisie i mysla, ze to moze byc wina oleju, ale mi teraz tak sie zdaje, ze to moze byc przez to, ze serwis przez 3 wymiany poprostu przelal olej ponad max tak z 3-4mm. Zawsze przy wymianie mowie, zeby nie przelali, a oni z uporem maniaka przelewaja.
, miałem ten sam problem nie tylko zresztą w Subaru. dlatego zwykle sprawdzałem po wymianie poziom jeszcze w serwisie i prosiłem o upuszczenie nadwyżki. Teraz mam inny sposób po prostu do serwisu przyjeżdzam z własnym olejem i o ile do XTka wchodzi 5,5l to przynoszę tyko butlę 5l w efekcie czego akurat oleju jest tak 3/4 pomiędzy kreskami na bagnecie. Zauważyłem że 5,5 to ilość do pełna pustego silnika a zwykle około 100ml starego oleju zostaje w silniku, mechanicy leją "na pałę" według instrukcji i stąd zwykle przekraczają dopuszczalny poziom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się zastanawiam, człowiek jedzie do ASO na przegląd,płaci z 1500-2000 zł (nie znam cen dla forka, moje H6 to 1800) i jeszcze ma sprawdzać mechaników czy właściwą ilość oleju wali? Serio..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

1500-2000 zł

ja za pierwszy przeglad 2.0i zapłacilem niecałe 1000pln z wymiana oleju. Oleju mam równo z górną kropką- ale sa ASO lepsze i gorsze ")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są tacy "fachowcy" w ASO że potrafią zepsuć na serwisie a poźniej mówić że to nie oni :) a miałem taki przypadek w ASO ale nie Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się zastanawiam, człowiek jedzie do ASO na przegląd,płaci z 1500-2000 zł (nie znam cen dla forka, moje H6 to 1800) i jeszcze ma sprawdzać mechaników czy właściwą ilość oleju wali? Serio..?

 

Nie  wrzucajac wszystkich mechanikow do jednego worka, ale takim mechanikiem w ASO to i ja moge byc. Wymienic cos na nowa czesc, albo powiedziec wlascicielowi TTTM to potrafię bez zadnej szkoly w tym kierunku. Niestety tak jak pisales placac pieniadze rzedu 2000zl czlowiek oczekuje czegos wiecej niz po zaplaceniu 30zl za wymiane oleju gdzies w garazu.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Niestety tak jak pisales placac pieniadze rzedu 2000zl czlowiek oczekuje czegos wiecej niz po zaplaceniu 30zl za wymiane oleju gdzies w garazu.

na pewno kazdy oczekuje porządnie wykonanych czynnosci serwisowych - jak pokazuje zycie nie w kazdym aso tak jest. Niestety ASO zarabiaja głownie  na serwisowaniu naszych aut -nowych aut marki Subaru nie sprzedaje sie duzo - w porównaniu do np Audi, BMW itp ( nawet nie ma co porównywac sprzedazy do Skody czy Hundaia ) w dodatku Subaraki sie poprostu nie psuja- wiec ceny przegladów są jakie są. Zawsze po tych 3 latach ( gwarancja)  możesz zacząć serwisować auto w tańszym nieautoryzowanym serwisie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi nie chodzi o kwote jaka trzeba zaplacic tylko o to, ze jezeli ktos cos wycenil na taka kwote to zrozumiale jest, ze bedzie to zrobione dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Niestety tak jak pisales placac pieniadze rzedu 2000zl czlowiek oczekuje czegos wiecej niz po zaplaceniu 30zl za wymiane oleju gdzies w garazu.

na pewno kazdy oczekuje porządnie wykonanych czynnosci serwisowych - jak pokazuje zycie nie w kazdym aso tak jest. Niestety ASO zarabiaja głownie  na serwisowaniu naszych aut -nowych aut marki Subaru nie sprzedaje sie duzo - w porównaniu do np Audi, BMW itp ( nawet nie ma co porównywac sprzedazy do Skody czy Hundaia ) w dodatku Subaraki sie poprostu nie psuja- wiec ceny przegladów są jakie są. Zawsze po tych 3 latach ( gwarancja)  możesz zacząć serwisować auto w tańszym nieautoryzowanym serwisie...

 

 

Taaaa, Subaraki się nie psują.....

 

a co do przeglądów, nie musisz ich wykonywać w ASO, nawet na gwarancji, tylko potem w przypadku naprawy gwarancyjnej będziesz miał trochę roboty żeby udowodnić że przeglądy były robione zgodnie technologią

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie co,ja nie wiem za co Wy mnie banujecie co i rusz.Czy ja gdzieś mijam się z prawdą? 10 lat temu Subaru ,to było SUBARU.To było coś.Bo kto miał 300koni ? Supersamochody.A dziś? Podobne osiągi co najszybsze dostępne Subaru ma Passat w dieslu.A napędy poszły przez te lata tak do przodu,że różnice się zacierają.

Albo Levorg ,kompaktowe kombi za 120tys z wnętrzem sprzed 20lat.

Bez przerwy ganiliście mnie za niemożliwe rabaty.Gdybym mógł, wkleił bym Wam rabaty z BMW na 20% ,albo a4 allroad za 168tys z 240 przecenione.Jak wklejałem ofertę,bo nie wierzyli co niektórzy, na volvo xc60 w pełnej wersji za 173tys ,też ban.A wkleiłem ,właśnie dlatego,bo nie wierzyli.

Ceny.Też przesadzam? Najnowszy Mercedes GLC (następca GLK) z dieslem i benzyną turbo z 9 stopniowym automatem,startuje ze 173tys,doposażony do 200tys i po rabacie-daje poniżej 180tys,a Wy stwierdzicie ,że Outback nowy jest tani ,a ja trolluje i ban.Nie przesadzacie czasem?To normalna rozmowa i wymiana argumentów.

Edited by madox

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Najnowszy Mercedes GLC (następca GLK) z dieslem i benzyną turbo z 9 stopniowym automatem,startuje ze 173tys,doposażony do 200tys i po rabacie-daje poniżej 180tys
 

 

2 silniki w jednym w takiej cenie? Madox brakowało Twoich bajek :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tylko nieśmiało zapytam - Madox, a gdzie ty widziałeś już Levorga żeby twierdzić że ma wnętrze z przed 20 lat ??

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na foto ,co to jest przeszczep z forestera z elementami starej imprezy czy jak

Pisałem lukasz111222 o tym,że diesel 170KM i benzyna 211KM mają w GLC zbliżoną cenę zaczynającą się od 170tys z haczykiem.Warto też spojrzeć na parametry tych silników

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba montują w infi q50, niestety. Jest po prostu taki szit, jak nie wiem co. Zupełnie się nie ma czym podniecać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na foto ,co to jest przeszczep z forestera z elementami starej imprezy czy jak

Pisałem lukasz111222 o tym,że diesel 170KM i benzyna 211KM mają w GLC zbliżoną cenę zaczynającą się od 170tys z haczykiem.Warto też spojrzeć na parametry tych silników

Aaaaaaaaaaaa na foto ... To wiele tłumaczy ...

I na tym foto obejrzałeś jakość tworzyw, pasowanie, sprawdziłeś całe wnętrze .

 

Pamiętaj że jest już ponad 200 zatrutych "lewym" ziołem. Bierz to pod uwagę kiedy zaczniesz kolejne eksperymenty ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oba montują w infi q50, niestety. Jest po prostu taki szit, jak nie wiem co. Zupełnie się nie ma czym podniecać.

 

A co z tymi silnikami nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszych słowach przepraszam bo może nie bardzo wypada tak o innych ;) Ale Infiniti lubię prawie tak, jak Subaru i z satysfakcją używam ;).

Może mam zbyt krytykanckie podejście, ale te silniki odbiegają od standardu, do którego Ininiti przyzwyczaiło. Co więcej, wielu użytkowników uważa, że tego rodzaju budżetowe wkładki nienajlepiej wpływaja na wizerunek marki. Żal d.... ściska, że producent, który umie zrobić GTRa ucieka się do takich rozwiązań.

A co do moich wrażeń, to tak: w porównaniu ze w 100% japońskim 3.5 V6 wspomaganym elektrykiem (Q50) oraz w 100% japońskim silnikiem 3.7, niczym dodatkowo niewspomaganym, który mam w moim G37, nie jadą w ogóle. Ponadto, silnik wysokoprężny jest bardzo głośny i generuje, moim zdaniem, dyskwalifikująco silne wibracje na kierownicę i nadwozie. Z kolei ten dwulitrowy, 211 konny benzynowy silnik, jakoś dziwnie współpracuje z automatyczną przekładnią Infi. Brakuje płynności, jakieś to rwane, jakby te dwa elementy do siebie nie pasowały. Po prostu źle się tym jeździ. Może z manualną przekładnią jest lepiej, ale nie jechałem, więc nie wiem. A o tym, że potrzebuje puszczenia dźwięku przez głośniki bo inaczej brzmi, jak umierający odkurzacz, litościwie nie wspomnę....

Być może w Mercedesach sprawują się świetnie. Jako przeszczepy do Infiniti, chyba średnio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik jak silnik... Wazne zeby był bezawaryjny. I co z tego ze maja po 170 czy 211 koni. GL to 2,5 tonowy kloc i zapewne osiagi z takimi motorami nie beda nic urywały. Moc silnika wcale nie decyduje o jakosci samochodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do mocy, to akurat, co kto lubi. Nie kwestionuję właściwości silnika, jaką jest bezawaryjność. Poza tym nie twierdzę, że model q50 jest samochodem niskiej jakości przez to, że ma zamontowane te silniki. Może po prostu lepiej mieć mieć mercedesa z silnikiem mercedesa i infiniti z silnikiem infiniti, a nie infiniti z silnikiem mercedesa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znów madox sprowadził was na manowce. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wiecie co,ja nie wiem za co Wy mnie banujecie co i rusz.Czy ja gdzieś mijam się z prawdą?

 

Cały czas KŁAMIESZ. Zawyżasz spalanie Forka XT o kilka litrów, wciąż podajesz nieprawdziwe dane o upustach u dilerów, itd. Ośmieszasz się porównując subarowy silnik 2.0DIT do VAGowskiego klekota.

 

Uważam, że żaden silnik turbo nie będzie tak trwały jak wolnossący, ale w porównaniu z 2.0TSI, dwulitrowy DIT Subaru wydaje się być bezawaryjny. O takich "duperelach" jak kultura pracy, moment, itd nawet nie wspominam. Sam sobie porównaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten_Typ_tak_ma  - nie karm trola. Szkoda klawiatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...