Tommi1 Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) Witajcie, Co do oliwy.... był Mobil 1 który przy 170-180 km/h potrafił dojść do 112 stopni @ 22-23 stopniach na zewnątrz jest Millers który przy 170-180 km/h potrafi dojść do 103 stopni @ 33-35 stopniach na zewnątrz ..... Jak to mówiła pewna reklama....." po co przepłacać skoro nie widać różnicy". tu niestety różnicę widać i chyba warto przepłacać... . P.S. Tylko jedna sprawa jest "dziwna" w rozumowaniu pewnych osób..... skoro 150-160 koła stać było wydać na auto to czemu teraz szukają "oszczędności" na oleju??!! a co za różnica jest czy dodacie te 400-500 pln do rocznej eksploatacji pojazdu??!! A wg. Mnie naprawa silnika jest droższa niż ta jedna wymiana oleju i filtra ekstra. Pozdrawiam Edytowane 9 Lipca 2015 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opi Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Witajcie, Co do oliwy.... był Mobil 1 który przy 170-180 km/h potrafił dojść do 112 stopni @ 22-23 stopniach na zewnątrz jest Millers który przy 170-180 km/h potrafi dojść do 103 stopni @ 33-35 stopniach na zewnątrz ..... Jak to mówiła pewna reklama....." po co przepłacać skoro nie widać różnicy". tu niestety różnicę widać i chyba warto przepłacać... . P.S. Tylko jedna sprawa jest "dziwna" w rozumowaniu pewnych osób..... skoro 150-160 koła stać było wydać na auto to czemu teraz szukają "oszczędności" na oleju??!! a co za różnica jest czy dodacie te 400-500 pln do rocznej eksploatacji pojazdu??!! A wg. Mnie naprawa silnika jest droższa niż ta jedna wymiana oleju i filtra ekstra. Pozdrawiam Tak z ciekawości możesz podać DOKŁADNIE który Millers? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) a co za różnica jest czy dodacie te 400-500 pln do rocznej eksploatacji pojazdu??!! A wg. Mnie naprawa silnika jest droższa niż ta jedna wymiana oleju i filtra ekstra. I tak raz na rok olej trzeba wymienic. W ASO ceny quazara, millersa czy motula nie roznia sie miedzy soba. Skoro producent nie nakazuje zmiany oleju po 5 k km to ja bym sie jednak tego trzymał. Czytałem na forum przypadki ze po zmianie fabrycznego oleju po 5 k km auto zaczeło barac olej, natomiast nie znalezlem informacji zeby silnik sie rozleciał albo zatarl bo ktos nie wymienił oleju po 5k km... Zreszta kazdy robi jak uwaza Edytowane 9 Lipca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Lipca 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Nie mniej jak komuś zależy na redukcji kosztów może przyjechać ze swoim olejem No, nie wiem. Dealer, podobnie jak restauracja, zarabia na materiale i usłudze. Ja tam do restauracji nigdy nie chodzę z własnymi wiktuałami, nawet własnego piwa ( choć w sklepie dużo tańsze !) nie przynoszę Pozdrowienia 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Zgoda. Ale niech w tej restauracji będą chociaż dwie - trzy marki piwa do wyboru. A nie tylko jedna i to na C. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 a co za różnica jest czy dodacie te 400-500 pln do rocznej eksploatacji pojazdu??!! A wg. Mnie naprawa silnika jest droższa niż ta jedna wymiana oleju i filtra ekstra. I tak raz na rok olej trzeba wymienic. W ASO ceny quazara, millersa czy motula nie roznia sie miedzy soba. Skoro producent nie nakazuje zmiany oleju po 5 k km to ja bym sie jednak tego trzymał. Czytałem na forum przypadki ze po zmianie fabrycznego oleju po 5 k km auto zaczeło barac olej, natomiast nie znalezlem informacji zeby silnik sie rozleciał albo zatarl bo ktos nie wymienił oleju po 5k km... Zreszta kazdy robi jak uwaza No tak jak mówisz... (... Zreszta kazdy robi jak uwaza...). Nikt nikogo nie zmusi do częstszego wymieniania oleju .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Skoro nie jezdziles na innym oleju to nie masz porównania a jak nie masz porównania to ja bym nie polecał Ja to samo co ty moge powiedziec o Quazarze ale go nie polecam bo porównania z innym olejem nie mam. Ja wybrałem wyrób polski - jak to sie mówi cudze chwalicie a swojego nie znacie... Ja jak miałem SBD to 30000km zrobiłem na Lotosie. Padnięty EGR, duże ubytki oleju. Zmieniłem na Millersa i do 85000km zdecydowana poprawa praktycznie przestał brać olej, EGR nie padł i jakoś tak chyba lepiej chodził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 (edytowane) czyli mówisz ze warto- następnym razem każę zalać do siebie w szczególności ze cena xf longlife jest taka sama jak quzar'a Edytowane 9 Lipca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Zawsze warto ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evoo Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Dzięki Pany za wszystkie posty. Dobiję do 3000 i zaleję Millersa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Nie mniej jak komuś zależy na redukcji kosztów może przyjechać ze swoim olejem No, nie wiem. Dealer, podobnie jak restauracja, zarabia na materiale i usłudze. Ja tam do restauracji nigdy nie chodzę z własnymi wiktuałami, nawet własnego piwa ( choć w sklepie dużo tańsze !) nie przynoszę Pozdrowienia ale w dalszym ciągu to lepiej żeby ASO wymieniło ten olej, sprzedało filtr i skasowało za usługę niż Pan "Mecio" w garażu. Szczerze mówiąc ceny w ASO są tak konkurencyjne, że wątpię żeby ktoś szukał tych parę złotych oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Witajcie, Co do oliwy.... był Mobil 1 który przy 170-180 km/h potrafił dojść do 112 stopni @ 22-23 stopniach na zewnątrz jest Millers który przy 170-180 km/h potrafi dojść do 103 stopni @ 33-35 stopniach na zewnątrz ..... Jak to mówiła pewna reklama....." po co przepłacać skoro nie widać różnicy". tu niestety różnicę widać i chyba warto przepłacać... . P.S. Tylko jedna sprawa jest "dziwna" w rozumowaniu pewnych osób..... skoro 150-160 koła stać było wydać na auto to czemu teraz szukają "oszczędności" na oleju??!! a co za różnica jest czy dodacie te 400-500 pln do rocznej eksploatacji pojazdu??!! A wg. Mnie naprawa silnika jest droższa niż ta jedna wymiana oleju i filtra ekstra. Pozdrawiam Z doświadczenia wiem, że temperatura nie spada przy użyciu "lepszego" oleju - jeśli nawet to jest to 3-4 stopnie. Chodzi o lepkość dynamiczną: im ona większa, przy wyższych temperaturach, tym lepiej. No i trwałość oleju - a właściwie dodatków jaki w nim są. Należy jednak pamiętać, że im większa lepkość dynamiczna, tym gorzej dla pompy oleju i przepływu przez układ smarowania: straty mogą powodować obniżenie prędkości przepływu i wywołać odwrotny skutek. Dlatego dobierając olej kierowałbym się jednak doświadczeniem lub zdaniem ASO/innego serwisu. Ja używam Motula i raczej nie proponowałbym nic ponad 300V Chrono 10W40 i to dla tych co ostro traktują auto albo sporo jeżdżą w terenie przy małych prędkościach ale z wysokimi obrotami silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Nie mniej jak komuś zależy na redukcji kosztów może przyjechać ze swoim olejemNo, nie wiem. Dealer, podobnie jak restauracja, zarabia na materiale i usłudze. Ja tam do restauracji nigdy nie chodzę z własnymi wiktuałami, nawet własnego piwa ( choć w sklepie dużo tańsze !) nie przynoszę Pozdrowienia Zgoda, przy czym tu o jakość się rozchodzi. Castrol czy Mobil 1 jest gorszym jakościowo olejem niż Liqui Moly czy Millers. Ja do dość wysilonej jednostki 2.0 DIT wolę lać coś lepszego. Być może to złudne, ale stać mnie i na oleju oszczędzać nie będę. Gdybyśmy mieli w ASO wybór - biorę i płacę za lepszy z usmiechem na twarzy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 raczej nie proponowałbym nic ponad 300V Chrono 10W40 ale to jest niezgodne z zaleceniami producenta ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 raczej nie proponowałbym nic ponad 300V Chrono 10W40 ale to jest niezgodne z zaleceniami producenta ..... M. in. dlatego ale jak ktoś nie ma już gwarancji to mógłby taki wlać. Ale nawet nie wiem co tam jest wpisane w instrukcję, przyznaje się bez bicia Jadę do ASO i odbieram z ASO . Tak mam dobrze, że nawet pod maskę nie zaglądam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Witajcie, Co do oliwy.... był Mobil 1 który przy 170-180 km/h potrafił dojść do 112 stopni @ 22-23 stopniach na zewnątrz jest Millers który przy 170-180 km/h potrafi dojść do 103 stopni @ 33-35 stopniach na zewnątrz ..... Jak to mówiła pewna reklama....." po co przepłacać skoro nie widać różnicy". tu niestety różnicę widać i chyba warto przepłacać... . P.S. Tylko jedna sprawa jest "dziwna" w rozumowaniu pewnych osób..... skoro 150-160 koła stać było wydać na auto to czemu teraz szukają "oszczędności" na oleju??!! a co za różnica jest czy dodacie te 400-500 pln do rocznej eksploatacji pojazdu??!! A wg. Mnie naprawa silnika jest droższa niż ta jedna wymiana oleju i filtra ekstra. Pozdrawiam Z doświadczenia wiem, że temperatura nie spada przy użyciu "lepszego" oleju - jeśli nawet to jest to 3-4 stopnie. Chodzi o lepkość dynamiczną: im ona większa, przy wyższych temperaturach, tym lepiej. No i trwałość oleju - a właściwie dodatków jaki w nim są. Należy jednak pamiętać, że im większa lepkość dynamiczna, tym gorzej dla pompy oleju i przepływu przez układ smarowania: straty mogą powodować obniżenie prędkości przepływu i wywołać odwrotny skutek. Dlatego dobierając olej kierowałbym się jednak doświadczeniem lub zdaniem ASO/innego serwisu. Ja używam Motula i raczej nie proponowałbym nic ponad 300V Chrono 10W40 i to dla tych co ostro traktują auto albo sporo jeżdżą w terenie przy małych prędkościach ale z wysokimi obrotami silnika. No to kolego widocznie jakieś cuda się dzieją w moim silniku, leje nie zalecany olej albo po prostu kłamię ... to są jedyne logiczne wnioski jakie wypływają z twojego posta... a no i jeszcze jeden, że jesteś "oblatany" w wikipedii . Skoro jakość nie jest ważna to po co wymieniać co roku?? Miarą zalecaną zawsze przez producenta jest klasa lepkości SAE a nie marka oliwy. A jak wiadomo klasa lepkości ni jak się ma też do dodatków uszlachetniających dodawanych przez poszczególnych producentów. ( czytać jako: " więcej dodatków,lepsze jakościowo - większe koszty) Wiec jeśli nie różnica jakości to wytłumacz mi skąd się bierze różnica temperatury pracy?? Przy takich samych ( zbliżonych) parametrach obciążenia silnika?? Chce zalewać Millersa i będę to robił, mi pasuje ten "układ" z M..... P.S. Mój serwis ma inne zdanie niż to Dyrekcji na temat "Przychodzenia do knajpy z własnym piwkiem".... warunek musi być natomiast spełniony, pojemniki zamknięte i SEA takie jak zaleca producent. Nie mniej jak komuś zależy na redukcji kosztów może przyjechać ze swoim olejemNo, nie wiem. Dealer, podobnie jak restauracja, zarabia na materiale i usłudze.Ja tam do restauracji nigdy nie chodzę z własnymi wiktuałami, nawet własnego piwa ( choć w sklepie dużo tańsze !) nie przynoszę Pozdrowienia Zgoda, przy czym tu o jakość się rozchodzi. Castrol czy Mobil 1 jest gorszym jakościowo olejem niż Liqui Moly czy Millers. Ja do dość wysilonej jednostki 2.0 DIT wolę lać coś lepszego. Być może to złudne, ale stać mnie i na oleju oszczędzać nie będę. Gdybyśmy mieli w ASO wybór - biorę i płacę za lepszy z usmiechem na twarzy. Pozdrawiam. No właśnie.... Gdybyśmy mieli..... niestety nie mamy i dlatego przyjeżdżamy ze "swoim" . A ASO i tak nie zbiednieje..... w końcu tylko na wymianie oleju i filtrów nie da się prowadzić opłacalnej działalności . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 @@Tommi1, kolego, a zalewaj co chcesz nawet pałę . Temperatura oleju/wody wynika z ciepła produkowanego w silniku. Jeśli nie masz chłodnicy oleju silnikowego, to temperatury nie będą tak znacząco się zmieniać z powodu wymiany tylko oleju na inny. A powodów zmiany temperatury może być dużo więcej: zmiana parametrów powietrza (niższa temperatura, nowy filtr itd), inne paliwo - nawet to z tego samego dystrybutora, czystość katów, kąt zapłony, korekcja rozrządu itd. Niestety w moim Forku i BRZecie takie cuda się nie dzieją: praktycznie taka sama temperatura. Stosuję Motula, bo tak jak Ty, Chce zalewać Millersa i będę to robił, mi pasuje ten "układ" z M..... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 @Izotom. Czy z tym "zalewaniem pały" to jakaś propozycja?? ;-) Bo skoro weckend to może.... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Witajcie, Co do oliwy.... był Mobil 1 który przy 170-180 km/h potrafił dojść do 112 stopni @ 22-23 stopniach na zewnątrz jest Millers który przy 170-180 km/h potrafi dojść do 103 stopni @ 33-35 stopniach na zewnątrz ..... Jak to mówiła pewna reklama....." po co przepłacać skoro nie widać różnicy". tu niestety różnicę widać i chyba warto przepłacać... . P.S. Tylko jedna sprawa jest "dziwna" w rozumowaniu pewnych osób..... skoro 150-160 koła stać było wydać na auto to czemu teraz szukają "oszczędności" na oleju??!! a co za różnica jest czy dodacie te 400-500 pln do rocznej eksploatacji pojazdu??!! A wg. Mnie naprawa silnika jest droższa niż ta jedna wymiana oleju i filtra ekstra. Pozdrawiam Z doświadczenia wiem, że temperatura nie spada przy użyciu "lepszego" oleju - jeśli nawet to jest to 3-4 stopnie. Chodzi o lepkość dynamiczną: im ona większa, przy wyższych temperaturach, tym lepiej. No i trwałość oleju - a właściwie dodatków jaki w nim są. Należy jednak pamiętać, że im większa lepkość dynamiczna, tym gorzej dla pompy oleju i przepływu przez układ smarowania: straty mogą powodować obniżenie prędkości przepływu i wywołać odwrotny skutek. Dlatego dobierając olej kierowałbym się jednak doświadczeniem lub zdaniem ASO/innego serwisu. Ja używam Motula i raczej nie proponowałbym nic ponad 300V Chrono 10W40 i to dla tych co ostro traktują auto albo sporo jeżdżą w terenie przy małych prędkościach ale z wysokimi obrotami silnika. Zmieniłem olej na Millersa 5W30, silnik szybciej się rozgrzewa i do nieco niższej temperatury niż na Midlandzie, Mobilu i innych. Zużycie mniejsze. Różne robiłem kombinacje z olejami przez 30 lat i doszedłem do tego co jest oczywiste od początku: nie kombinować z SAE tylko lać to co każą. Np po wlaniu 5W40 wzrosło mi spalanie i zużycie oleju, co wydaje sie dziwne, ale jest do wytłumaczenia i tutaj o tym pisano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Poza klasyfikacją lepkościową są jeszcze klasyfikacje jakościowe - subaru ma konkretne wymagania i lepiej się tego trzymać. Nie wystarczy by olej był "dobry" musi być jeszcze właściwy, by dobrze współpracował z uszczelnieniami, chronił materiały przed korozją i dożył do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 "dobry" musi być jeszcze właściwy, by dobrze współpracował z uszczelnieniami, chronił materiały przed korozją i dożył do wymiany. a który dobry olej tego nie robi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czwarty Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Witam , co do oliwy to wiem że będę w przyszłości używać TRX SYNTH 75w90 ....... Np właśnie w innym elemencie , niż wyżej opisywane przykłady Zacnych Kolegów , tylko w tylnym dyferencjale . I tu taka dygresyjka, czy któryś z tu obecnych ma zamontowany element ochronny tegoż elementu? Chodzi mi dostępną w sklepie osłonę http://www.sklep.subaru.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_5e88afc0aeea691a43cc501b78ecffd2.jpg I ew. osłonę pod silnikiem (Alu ,stal to chyba bez znaczenia jest - znaczy masa inna ) Czy warto ? Kto dziękował za ten nabytek , gdy coś gruchnęło łupnęło po spodem, a For(mega,hiper)ester popędził dalej po ornym polu :-) I czy jest coś poza sklepem dostępnego ? Dzięki za jakieś info. Pozdr. Z wietrznego Dźwiżyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pat Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Czy ktos ma taka przypadlosc w XT, gdy obroty przechodza przez 1000obr to silnik wydaje taki dziwny dzwiek chrobotania? Mam przejechane 30000 km i dwa razy zalalem Millersa 5W30, ale nie wiem czy to przez olej. Bylem z tym w serwisie i mysla, ze to moze byc wina oleju, ale mi teraz tak sie zdaje, ze to moze byc przez to, ze serwis przez 3 wymiany poprostu przelal olej ponad max tak z 3-4mm. Zawsze przy wymianie mowie, zeby nie przelali, a oni z uporem maniaka przelewaja. Naprawde tak ciezko wymienic jest olej w samochodzie. Troche jestem tym rozgoryczony, bo sam wymieniam olej w innym samochodzie i nie udalo mi sie jeszcze przelac, a nie jestem po "samochodowce". Po powrocie bede jeszcze raz jechac z tym do serwisu aby sprawdzili co jest nie tak, ale pierwszy wyrok to pompa oleju prawdopodobnie. Czy tez tak macie (do tych co leja Millersa) czy wszystko dziala cicho? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 11 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 Ja jeżdzę na Millersie od zalania na 5000km i nic takiego nie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 11 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) Czy ktos ma taka przypadlosc w XT, gdy obroty przechodza przez 1000obr to silnik wydaje taki dziwny dzwiek chrobotania? Mam przejechane 30000 km i dwa razy zalalem Millersa 5W30, ale nie wiem czy to przez olej. Bylem z tym w serwisie i mysla, ze to moze byc wina oleju, ale mi teraz tak sie zdaje, ze to moze byc przez to, ze serwis przez 3 wymiany poprostu przelal olej ponad max tak z 3-4mm. Zawsze przy wymianie mowie, zeby nie przelali, a oni z uporem maniaka przelewaja. Naprawde tak ciezko wymienic jest olej w samochodzie. Troche jestem tym rozgoryczony, bo sam wymieniam olej w innym samochodzie i nie udalo mi sie jeszcze przelac, a nie jestem po "samochodowce". Po powrocie bede jeszcze raz jechac z tym do serwisu aby sprawdzili co jest nie tak, ale pierwszy wyrok to pompa oleju prawdopodobnie. Czy tez tak macie (do tych co leja Millersa) czy wszystko dziala cicho? mam też taki odgłos przy 1000 RPM ale bardzo subtelny i wydaje się że nie dobiega z silnika, tylko z jakiegość paska itd. jest to bardzo ciche i jest od dawna, w serwisie uznali że TTTM. to o czym ja piszę jest na prawde bardzo subtelne, i utzrymuje sie w bardzo wąskim zakresie obrotów, taki delikatny rezonans czegoś? ostatnio mniej zauważam, wydaje się że bylo głośniej. CO do przelewania oleju to standard w ASO i też za każdym razem upraszama efekt zawsze taki sam. podobno nie szkodzi wielu speców się już wypowiadało na forum. Edytowane 11 Lipca 2015 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się