Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

Podczas podróży po Stanach, łapaliśmy sygnał wifi w domu lub mc donaldzie i jechaliśmy całą drogę aż do Kanady na takim patencie :) Jak już złapie trasę to gada i gada aż nie dojedzie się na miejsce albo nie straci zasięgu (zdarzyło się tak może 3 razy, wówczas postój w byle jakiej knajpie, łapiemy wifi i dalej w drogę).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takim sposobem poruszalismy podczas Subariad w Rumunii, Ukrainie czy w drodze do Armenii. Wlasciwie na kazdej stacji paliw jest wifi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I po co kombinować :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli mapa offline to tylko Osmand sprawdzona: Rumunia, Gruzja, Armenia, Węgry, Bułgaria, Serbia, Turcja, Francja, Niemcy, Czechy, Słowacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, które zapewne wraca: ostatni tłumik i dźwięk boxera. Poza tłumikiem nvidi - i dość miernych efektów dźwiękowych - niczego w wątku o FXT '13-15 nie dostrzegłem. Mylę się, czy są jednak jakieś rozwiązania? Co z gwarancją przy ewentualnej wymianie tegoż?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat nie jest prosty. Były posty o zmianie tłumika, ale niestety dźwięku boksera z tego nie ma i przy tej konstrukcji samego silnika ponoć nie będzie :-(

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 486 stronie cos tam bylo o wydechu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wróćmy na chwilkę do kwestii olejowej. :) Przejechałem 1500 km i czas zastanowić się nad pierwszą wymianą. Zasadnicza kwestia - zmieniać czy dać sobie spokój? Jak już zmieniać to teraz, czy przy 2000/3000/4000/5000 km? Co zalaliście do siebie? Lotos, Millers, Motul, Valvoline? W poprzednim Foku z SBD dałem sobie spokój z wymianą "po dotarciu", w Suzuki zmieniłem po 1000, bo takie były zalecenia producenta. Teraz, przy XTku, oficjalnej informacji brak.

 

 

ps.

 

"Udało mi się" zawiesić Starlinka na amen. Ani iPod, ani iPhone po BT, ani FM, ani AM - nic, kompletnie. Dopiero wyłączenie zapłonu pomogło... także miałem przymusowe 15km bez żadnych dźwięków, tylko wsłuchiwanie się w trzeszczące plastiki. :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Teraz, przy XTku, oficjalnej informacji brak.

 

Oficjalnie nie ma takiej potrzeby ale w Japonii zalali na dotarcie pewnie jakąś "gęstą oliwę" więc lepiej ją zmienić. I tak robi wielu szanownych forumowiczów. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Ty przy jakim przebiegu wymieniłeś u siebie? i co zalałeś? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy3k przebiegu. Zadzwoń do ASO na Krakowskiej. Mają kilka marek do wyboru w wymaganej specyfikacji 5W30 i rozsądnej cenie. Ja zalałem u nich Millersa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo wymiany po dotarciu, to niedawno widzialem na youtubie film z USA gdzie gosc odebral swiezego FXT i mowil ze u nich zalecaja dotarcie przez pierwsze 4tys mil (nieco ponad 6k km) i wtedy wymiane oleju. To mnie zastanowiło nieco, bo u nas w instrukcji piszą o dotarciu przez 1800km i ani słowa o wymianie oleju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi w ASO mówili że po 2 tysiącach nie ma sensu wymieniać i tylko hajs się wydaje. W Suzuki po tysiącu każą ale tam miałem to za darmo :)

Edited by Kukson

Share this post


Link to post
Share on other sites
To mnie zastanowiło nieco, bo u nas w instrukcji piszą o dotarciu przez 1800km i ani słowa o wymianie oleju...

bo według manuala 1 zmiana oleju powinna nastąpić po 15k km. Tylko dla silników H6 pierwsza zmianę powinno wykonać się po 5k km. Będąc w ASO we Wrocławiu i chcąc zrobić 1 wymianę oleju po 5 k km swoim 2.0i powiedziano mi ze jest to bez sensu i żebym przyjechał jak będę miał około 15k km. Wydaje mi się ze FHI wie co robi pisząc manualna. Oczywiście możesz pojechać do ASO i zmienić ten olej - będziesz miał swiety spokój i lżejszy portfel o te parę stówek ( cena oleju w ASO około 100zł/litr + filierek + robocizna, wchodzi około 5 litrów ) Panowie Subaru to nie prom kosmiczny , który ma jakaś specjalna instrukcje obsługi czy trzeba dbać i chuchać i jeździć do aso co 4k km bo inaczej się rozleci...

Edited by Karas
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi w moim 2.0i padł akumulator.

Rozładował się bez przyczyny. 4 dni stał w garażu, bez kłopotu z zasięgiem dla ISR (garaż przy domu). Nie odpalił... Nie kręci już...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja tam zmieniam olej co 7,5 tysia i sie kreci, a ze pare stowek na gorke... nie robi przy calej reszcie. B)

 

Dzisiaj jechal za mna Forek z tymi dziennymi w skrzelach co to je mozna zamontowac w ASO, wydajnosc beznadziejna, prawie ich w deszczu widac nie bylo. Musieli jakies slabe te LEDy zamontowac, te standardowe swieczki sa juz lepiej widoczne. Pewnie lepiej ustawione wzgledem osi pojazdu. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

prawie ich w deszczu widac nie bylo

 

Ich w deszczu ma nie byc widac, bo w deszczu nie wolno jezdzic na DRL'ach. O czym niestety wielu kierowcow nie wie/zapomina... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tygodnia mój stoi w serwisie po stłuczce. W zastępstwie bmw5 2015r. Komfort spoko, ale nigdy w życiu bym czegoś takiego nie kupił. Może jestem skrzywiony, nienormalny, ale ukierunkowany na plejady. We wrześniu jak dobrze pójdzie, zamawiam STI.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tygodnia mój stoi w serwisie po stłuczce. W zastępstwie bmw5 2015r. Komfort spoko, ale nigdy w życiu bym czegoś takiego nie kupił. Może jestem skrzywiony, nienormalny, ale ukierunkowany na plejady. We wrześniu jak dobrze pójdzie, zamawiam STI.

Widziałem chyba twojego w Zdanowiczu, ładny wydech

Edited by Herostrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Wróćmy na chwilkę do kwestii olejowej. :) Przejechałem 1500 km i czas zastanowić się nad pierwszą wymianą. Zasadnicza kwestia - zmieniać czy dać sobie spokój?

Ja leję Millersa i mogę go spokojnie polecić, nie wiem czy jakbym lał coś innego to byłoby inaczej ale: mam już prawie 30k km i ani razu nie trzeba było dolewać, kolega jeżdzący Meganką RS również przerzucił się na Millersa i twierdzi że przestał brać olej, inny kolega upalający na torze w Poznaniu 911tkę twierdzi że tylko Millers jest rozlewany oryginalnie w Anglii i w tym sportowym środowisku wielu użytkowników go używa. Wydaję mi się że warto po dotarciu wymienić olej, ostatnio kupiłem motocykl i tam było wyraźnie zaznaczone że po 1000km trzeba wymienić olej, tak że chyba każdy silnik na tym zyska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w swoim XT-ku wymieniałem co 10 tys. Może trochę kosztuje, ale na pewno nie zaszkodzi.

 

Zresztą w Imprezie żony (2,5 NA US spec) wymiany oleju zalecane są w instrukcji co 6 tys. mil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro nie jezdziles na innym oleju to nie masz porównania a jak nie masz porównania to ja bym nie polecał :)

Ja to samo co ty moge powiedziec o Quazarze ale go nie polecam bo porównania z innym olejem nie mam. Ja wybrałem wyrób polski - jak to sie mówi cudze chwalicie a swojego nie znacie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Od tygodnia mój stoi w serwisie po stłuczce. W zastępstwie bmw5 2015r. Komfort spoko, ale nigdy w życiu bym czegoś takiego nie kupił. Może jestem skrzywiony, nienormalny, ale ukierunkowany na plejady. We wrześniu jak dobrze pójdzie, zamawiam STI.

Widziałem chyba twojego w Zdanowiczu, ładny wydech
dzięki :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie, które zapewne wraca: ostatni tłumik i dźwięk boxera. Poza tłumikiem nvidi - i dość miernych efektów dźwiękowych - niczego w wątku o FXT '13-15 nie dostrzegłem. Mylę się, czy są jednak jakieś rozwiązania? Co z gwarancją przy ewentualnej wymianie tegoż?

Poszukaj lepiej/dokladniej ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Będąc w ASO we Wrocławiu i chcąc zrobić 1 wymianę oleju po 5 k km swoim 2.0i powiedziano mi ze jest to bez sensu i żebym przyjechał jak będę miał około 15k km

 

i słusznie bo 2.0N/A to ne 2.0DIT. Inny olej na dotarcie i inne warunki pracy.

 

 

 

cena oleju w ASO około 100zł/litr + filierek + robocizna, wchodzi około 5 litró

 

do 2.0DIT wchodzi dokładnie 5.5 litra, kupujesz 6l i masz na dolewkę. Z kartą Klubu Subaru wychodzi wychodzi śmieszna różnica od zamawianego samodzielnie z sieci. Nie mniej jak komuś zależy na redukcji kosztów może przyjechać ze swoim olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...