Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas podróży po Stanach, łapaliśmy sygnał wifi w domu lub mc donaldzie i jechaliśmy całą drogę aż do Kanady na takim patencie :) Jak już złapie trasę to gada i gada aż nie dojedzie się na miejsce albo nie straci zasięgu (zdarzyło się tak może 3 razy, wówczas postój w byle jakiej knajpie, łapiemy wifi i dalej w drogę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, które zapewne wraca: ostatni tłumik i dźwięk boxera. Poza tłumikiem nvidi - i dość miernych efektów dźwiękowych - niczego w wątku o FXT '13-15 nie dostrzegłem. Mylę się, czy są jednak jakieś rozwiązania? Co z gwarancją przy ewentualnej wymianie tegoż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nie jest prosty. Były posty o zmianie tłumika, ale niestety dźwięku boksera z tego nie ma i przy tej konstrukcji samego silnika ponoć nie będzie :-(

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróćmy na chwilkę do kwestii olejowej. :) Przejechałem 1500 km i czas zastanowić się nad pierwszą wymianą. Zasadnicza kwestia - zmieniać czy dać sobie spokój? Jak już zmieniać to teraz, czy przy 2000/3000/4000/5000 km? Co zalaliście do siebie? Lotos, Millers, Motul, Valvoline? W poprzednim Foku z SBD dałem sobie spokój z wymianą "po dotarciu", w Suzuki zmieniłem po 1000, bo takie były zalecenia producenta. Teraz, przy XTku, oficjalnej informacji brak.

 

 

ps.

 

"Udało mi się" zawiesić Starlinka na amen. Ani iPod, ani iPhone po BT, ani FM, ani AM - nic, kompletnie. Dopiero wyłączenie zapłonu pomogło... także miałem przymusowe 15km bez żadnych dźwięków, tylko wsłuchiwanie się w trzeszczące plastiki. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz, przy XTku, oficjalnej informacji brak.

 

Oficjalnie nie ma takiej potrzeby ale w Japonii zalali na dotarcie pewnie jakąś "gęstą oliwę" więc lepiej ją zmienić. I tak robi wielu szanownych forumowiczów. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropo wymiany po dotarciu, to niedawno widzialem na youtubie film z USA gdzie gosc odebral swiezego FXT i mowil ze u nich zalecaja dotarcie przez pierwsze 4tys mil (nieco ponad 6k km) i wtedy wymiane oleju. To mnie zastanowiło nieco, bo u nas w instrukcji piszą o dotarciu przez 1800km i ani słowa o wymianie oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi w ASO mówili że po 2 tysiącach nie ma sensu wymieniać i tylko hajs się wydaje. W Suzuki po tysiącu każą ale tam miałem to za darmo :)

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie zastanowiło nieco, bo u nas w instrukcji piszą o dotarciu przez 1800km i ani słowa o wymianie oleju...

bo według manuala 1 zmiana oleju powinna nastąpić po 15k km. Tylko dla silników H6 pierwsza zmianę powinno wykonać się po 5k km. Będąc w ASO we Wrocławiu i chcąc zrobić 1 wymianę oleju po 5 k km swoim 2.0i powiedziano mi ze jest to bez sensu i żebym przyjechał jak będę miał około 15k km. Wydaje mi się ze FHI wie co robi pisząc manualna. Oczywiście możesz pojechać do ASO i zmienić ten olej - będziesz miał swiety spokój i lżejszy portfel o te parę stówek ( cena oleju w ASO około 100zł/litr + filierek + robocizna, wchodzi około 5 litrów ) Panowie Subaru to nie prom kosmiczny , który ma jakaś specjalna instrukcje obsługi czy trzeba dbać i chuchać i jeździć do aso co 4k km bo inaczej się rozleci...

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam zmieniam olej co 7,5 tysia i sie kreci, a ze pare stowek na gorke... nie robi przy calej reszcie. B)

 

Dzisiaj jechal za mna Forek z tymi dziennymi w skrzelach co to je mozna zamontowac w ASO, wydajnosc beznadziejna, prawie ich w deszczu widac nie bylo. Musieli jakies slabe te LEDy zamontowac, te standardowe swieczki sa juz lepiej widoczne. Pewnie lepiej ustawione wzgledem osi pojazdu. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia mój stoi w serwisie po stłuczce. W zastępstwie bmw5 2015r. Komfort spoko, ale nigdy w życiu bym czegoś takiego nie kupił. Może jestem skrzywiony, nienormalny, ale ukierunkowany na plejady. We wrześniu jak dobrze pójdzie, zamawiam STI.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia mój stoi w serwisie po stłuczce. W zastępstwie bmw5 2015r. Komfort spoko, ale nigdy w życiu bym czegoś takiego nie kupił. Może jestem skrzywiony, nienormalny, ale ukierunkowany na plejady. We wrześniu jak dobrze pójdzie, zamawiam STI.

Widziałem chyba twojego w Zdanowiczu, ładny wydech

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wróćmy na chwilkę do kwestii olejowej. :) Przejechałem 1500 km i czas zastanowić się nad pierwszą wymianą. Zasadnicza kwestia - zmieniać czy dać sobie spokój?

Ja leję Millersa i mogę go spokojnie polecić, nie wiem czy jakbym lał coś innego to byłoby inaczej ale: mam już prawie 30k km i ani razu nie trzeba było dolewać, kolega jeżdzący Meganką RS również przerzucił się na Millersa i twierdzi że przestał brać olej, inny kolega upalający na torze w Poznaniu 911tkę twierdzi że tylko Millers jest rozlewany oryginalnie w Anglii i w tym sportowym środowisku wielu użytkowników go używa. Wydaję mi się że warto po dotarciu wymienić olej, ostatnio kupiłem motocykl i tam było wyraźnie zaznaczone że po 1000km trzeba wymienić olej, tak że chyba każdy silnik na tym zyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim XT-ku wymieniałem co 10 tys. Może trochę kosztuje, ale na pewno nie zaszkodzi.

 

Zresztą w Imprezie żony (2,5 NA US spec) wymiany oleju zalecane są w instrukcji co 6 tys. mil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie jezdziles na innym oleju to nie masz porównania a jak nie masz porównania to ja bym nie polecał :)

Ja to samo co ty moge powiedziec o Quazarze ale go nie polecam bo porównania z innym olejem nie mam. Ja wybrałem wyrób polski - jak to sie mówi cudze chwalicie a swojego nie znacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od tygodnia mój stoi w serwisie po stłuczce. W zastępstwie bmw5 2015r. Komfort spoko, ale nigdy w życiu bym czegoś takiego nie kupił. Może jestem skrzywiony, nienormalny, ale ukierunkowany na plejady. We wrześniu jak dobrze pójdzie, zamawiam STI.

Widziałem chyba twojego w Zdanowiczu, ładny wydech
dzięki :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, które zapewne wraca: ostatni tłumik i dźwięk boxera. Poza tłumikiem nvidi - i dość miernych efektów dźwiękowych - niczego w wątku o FXT '13-15 nie dostrzegłem. Mylę się, czy są jednak jakieś rozwiązania? Co z gwarancją przy ewentualnej wymianie tegoż?

Poszukaj lepiej/dokladniej ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Będąc w ASO we Wrocławiu i chcąc zrobić 1 wymianę oleju po 5 k km swoim 2.0i powiedziano mi ze jest to bez sensu i żebym przyjechał jak będę miał około 15k km

 

i słusznie bo 2.0N/A to ne 2.0DIT. Inny olej na dotarcie i inne warunki pracy.

 

 

 

cena oleju w ASO około 100zł/litr + filierek + robocizna, wchodzi około 5 litró

 

do 2.0DIT wchodzi dokładnie 5.5 litra, kupujesz 6l i masz na dolewkę. Z kartą Klubu Subaru wychodzi wychodzi śmieszna różnica od zamawianego samodzielnie z sieci. Nie mniej jak komuś zależy na redukcji kosztów może przyjechać ze swoim olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...