Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Dlatego lepiej, aby jednak przejęli technologię od Toyoty. Coraz więcej firm zaczyna już oferować hybrydy więc konkurencja rośnie, oby Subaru nie przespało.

Jak Subaru przejmie napęd z Toyoty, to co w nim zostanie z Subaru, poza inną obudową i znaczkiem na masce... Ja dziękuję.

Subaru ma swoja koncepcje połączenia spalinowego z elektrycznym, sprzedają to rozwiązanie w XV i chyba Imprezie

 

 

 

tapatalk

 

 

Tyle, że sukcesu nie odniosło dużego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co do starej konstrukcji pchać nowe rozwiązania i tworzyć kiepskie kompromisy? Subaru ma zdaje się nową platformę gdzie jest też miejsce na napęd hybrydowy jak i całkowicie elektryczny, teraz musimy poczekać aż ta nowa platforma wejdzie do produkcji w kolejnych modelach. Na początek idzie impreza MY17, potem kolejne modele. Nie ma co porównywać Subaru z potężnym zapleczem badawczo-rozwojowym Toyoty czy innych wielkich producentów. Dlatego na wszystkie nowinki trzeba czekać dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co porównywać Subaru z potężnym zapleczem badawczo-rozwojowym Toyoty czy innych wielkich producentów. Dlatego na wszystkie nowinki trzeba czekać dłużej.

 Subaru to nie jest mała firma i produkuje nie tylko samochody ( zobacz sobie jaka maja sprzedaż w USA) . Dział badawczo rozwojowy ma jak każdy inny producent. Jeżeli na rynku US klienci będą wymagali napędu hybrydowego to auta z takim napędem pojawia się na dniach. Należy zadać pytanie czy przed XV na rynku był oferowany jakikolwiek crossover z napędem hybrydowym? ( tego nie wiem ale jeżeli nie to znaczy ze Subaru jest pionierem w tym segmencie aut)

XV hybrid okazał się nie wypałem więc firma zrezygnowała z produkcji - chyba nikogo to nie dziwi. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszemy tu o samochodach, nie przypuszczam by dział produkujący części dla lotnictwa i wojskowości brał znaczący udział w projektowaniu samochodów. Ale jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie. Co do samej wielkości części samochodowej to z roczną produkcją w okolicach 1 mln sztuk (około połowy na USA) można załapać się w ogonie dwudziestu największych na świecie producentów aut z globalnym udziałem w okolicach 1%. Jak chcesz to porównywać z nastokrotnie większą Toyotą czy nawet trzykrotnie większym Renault? Myślę, że w Subaru doskonale o tym wiedzą i dlatego przyjęli strategię małych kroków bo nie mają mocy przerobowych (zarówno projektowo-testowych jak i produkcyjnych) by zarzucać co kilka lat rynek gamą nastu modeli z dużą paletą silników. XV Hybrid to był eksperyment. Wejdzie szerzej nowa platforma pojawi się w stosownym czasie i hybryda taka jakiej oczekują klienci. Swoją drogą kołacze mi się po głowie informacja, że Toyota zakupiła pakiet akcji FHJ ze względu na ich prace nad napędem hybrydowym, jeżeli więc pamięć mnie nie zawodzi to nie spodziewałbym się importu rozwiązań napędu hybrydowego z Toyoty do Subaru ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

jeżeli więc pamięć mnie nie zawodzi to nie spodziewałbym się importu rozwiązań napędu hybrydowego z Toyoty do Subaru
Rzecz w tym, że filozofia napędu Toyoty i Subaru jest inna.

W przypadku hybrydowych SUV-ów Toyoty ( i naturalnie Lexusa ) napęd tylnej osi jest stricte elektryczny. Oznacza to, że dostarczany moment jest zdecydowanie mniejszy, a do tego po wyczerpaniu baterii samochód ma już tylko napęd na przód.

Ponieważ Subaru reprezentuje filozofię stałego napędu wszystkich kół ( niezależnie od stosowanego rozwiązania technicznego ) system Toyoty nie może być zaadaptowany do Subaru.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś orientuje się jakie parametry musi mieć koło dojazdowe do OBK? Mam możliwość wzięcia nowego koła z mazdy 6. Montaż taki sam na 5 śrub. Niestety w instrukcji nie ma podanego rozstawu śrub ale zakładam, że jeżeli obydwa samochody to Japończyki to będzie to samo... w instrukcji OBK znalazłem za to zapis, że należy używać tylko i wyłącznie dedykowanego koła ze względu na ryzyko uszkodzenia napędu...nie wiem czy to taki du...chron czy rzeczywiście ma to znaczenie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jeżeli więc pamięć mnie nie zawodzi to nie spodziewałbym się importu rozwiązań napędu hybrydowego z Toyoty do Subaru
Rzecz w tym, że filozofia napędu Toyoty i Subaru jest inna.

W przypadku hybrydowych SUV-ów Toyoty ( i naturalnie Lexusa ) napęd tylnej osi jest stricte elektryczny. Oznacza to, że dostarczany moment jest zdecydowanie mniejszy, a do tego po wyczerpaniu baterii samochód ma już tylko napęd na przód.

Ponieważ Subaru reprezentuje filozofię stałego napędu wszystkich kół ( niezależnie od stosowanego rozwiązania technicznego ) system Toyoty nie może być zaadaptowany do Subaru.

 

Pozdrowienia 

 

 

A jak to się ma do tego http://www.greencarreports.com/news/1100684_subaru-viziv-future-concept-previews-next-generation-hybrid-system

 

 

Subaru says the latest Viziv demonstrates its next-generation hybrid system, which uses a downsized turbocharged flat-four engine to power the front wheels. The company wouldn't comment on the engine's displacement.

The rear wheels, however, are powered by an electric motor rather than mechanically driven from the engine, making this a "through-the-road hybrid" similar to the all-wheel drive used on hybrid versions of the Toyota RAV4 and Highlander and the Lexus NX and RX crossovers.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś orientuje się jakie parametry musi mieć koło dojazdowe do OBK? Mam możliwość wzięcia nowego koła z mazdy 6. Montaż taki sam na 5 śrub. Niestety w instrukcji nie ma podanego rozstawu śrub ale zakładam, że jeżeli obydwa samochody to Japończyki to będzie to samo... w instrukcji OBK znalazłem za to zapis, że należy używać tylko i wyłącznie dedykowanego koła ze względu na ryzyko uszkodzenia napędu...nie wiem czy to taki du...chron czy rzeczywiście ma to znaczenie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Musisz się upewnić, że zapas/dojazdówka ma taką samą średnicę jak jak drugie koło na osi. Czyli de facto średnica wszystkich kół musi być identyczna. Jeśli jedno koło będzie innej średnicy, mechanizm różnicowy na tej osi będzie bezustannie pracował - do czego nie został stworzony i w efekcie się zagotuje/rozleci/padnie. Przy okazji może zablokować wał napędowy, co z kolei może spowodować wybuch pozostałych elementów układu napędowego, np. skrzyni, itp. Jest to scenariusz czarny oczywiście, jednak prawdopodobny. Taniej i rozsądniej mieć 5 koło identyczne z pozostałymi. I najlepiej rotować, żeby się równo zużywały.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

A jak to się ma do tego

Nijak. Koncept to tylko koncept. Informacja z FHI jest jednoznaczna. Kto wie, byc może chcieli sprawdzić reakcje na koncept ?

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Montaż taki sam na 5 śrub. Niestety w instrukcji nie ma podanego rozstawu śrub ale zakładam, że jeżeli obydwa samochody to Japończyki to będzie to samo...

 

Nie do końca, nawet Subaru różnią się między sobą - ZTCW występują 5x100 i 5x114,3, więc to że oba są Japończykami jeszcze niczego nie gwarantuje. Upewnij się, że rozstaw śrub jest prawidłowy. Outbacki mają 5x100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ktoś mógłby potwierdzic, zweryfikowac srednice zawracania (ew.promien skretu} modeli subaru z oficjalnej strony: Outback-11.8m ,forester-10.6 m,   xv -10.6m, levorg -10.8m?

 

W dyskusjach na tymze forum padaja różne inne dane np. takie, ze Outback ma srednice zawracania ok. 11m  (czyli o dziwo mniej)a np. xv 11.3m co wydaje mi sie nad wyraz dziwne, choc pocieszajace.Rozważam zakup własnie Outbacka i ewentualnie Forestera (ten z dużą rezerwą} i promien skretu w wypadku uzytkowania glownie po miescie jest bardzo istotny.Dane katalogowe przytoczxylem, czy i jak maja sie do rzeczywistosci i moich "miejskich" potrzeb?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to ktoś mógłby potwierdzic, zweryfikowac srednice zawracania (ew.promien skretu} modeli subaru z oficjalnej strony: Outback-11.8m ,forester-10.6 m,   xv -10.6m, levorg -10.8m?

 

W dyskusjach na tymze forum padaja różne inne dane np. takie, ze Outback ma srednice zawracania ok. 11m  (czyli o dziwo mniej)a np. xv 11.3m co wydaje mi sie nad wyraz dziwne, choc pocieszajace.Rozważam zakup własnie Outbacka i ewentualnie Forestera (ten z dużą rezerwą} i promien skretu w wypadku uzytkowania glownie po miescie jest bardzo istotny.Dane katalogowe przytoczxylem, czy i jak maja sie do rzeczywistosci i moich "miejskich" potrzeb?Pozdrawiam.

 

 

Z ciekawości zmierzę w weekend jak wrócę do Warszawy. Użytkując Outbacka w Warszawie nie zauważyłem, żeby promień był jakiś ekstremalnie wielki. Tam gdzie się da, tam się wyrabiam. Tam gdzie się nie da - tam się wyrabiam na 2 razy. Nie zauważyłem jakiejkolwiek uciążliwości. Wprawdzie to żadne porównanie, ale mój kolega jeżdżący BMW 420 z Xdrivem stwierdził, że mój Outback ma mały promiem w porównaniu do jego auta. Jednym i drugim udaje nam się przemieszczać w dowolnym mieście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zmierzyłem - wyszło mi 10,5 m - średnica okręgu jaki na śniegu wyznaczyła zewnętrzna krawędź zewnętrznego koła. Pomiar miernikiem laserowym. Zawracałem w lewo. Oczywiście na zwrócenie między ścianami potrzeba trochę więcej miejsca. Tyle cyferki. Podpisuję się pod tym, co napisał powyżej. @bardzozlymisio. Umów się na jazdę próbną, niech żona jedzie do centrum handlowego. Jak sobie poradzi - kupujesz, jak porysuje grzecznie przeprosisz i kupisz coś mniejszego ;)

 

EDIT

 

Forester przy takiej samej procedurze pomiarowej wyrobił się na 10,15 m

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

 

Jak mam być szczery to jest to taka nonszalancja wobec klienta...

Subaru zawsze chadzało  swoimi ścieżkami. O ile dobrze pamiętam to w USA chyba już jest. Na ale Europa to raptem 10% tego co w USA, więc może poczekać. Poczekamy pewnie do września/października i będzie wiadomo coś więcej.

 

 

 

nawet w skodzie to jest w standardzie.

Nie wiem w której, ale służbowa Octavia mająca jakieś pół roku nie ma nawet nawigacji... więc chyba nie taki standard, przynajmniej nie pół roku temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
3 godziny temu, Nitrograd napisał:

Ja żałuję, że nie wziąłem exclusiva, jednak te koła 18 robią dużą różnicę

ale w czym ta roznica? w prowadzeniu? w wygladzie? w spalaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...