Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

OBK w dieslu ma 5 lat gwarancji??

 

Kiedyś Raju pisał coś takiego o wszystkich SBD:

 

kupując Subaru z jednostką napędową Boxer Diesel auto objęte jest gwarancją producenta 3 lat lub 100.000 km a sam silnik i jego osprzęt  ubezpieczony jest na 5 lat lub 200.000 km licząc od daty pierwszej rejestracji

Chyba od MY2015 ale tego nie jestem pewien.

Za to jestem pewien że mój MY14 nie załapał się ;)

w subaru klima żyje własnym życiem

 

Nie potwierdzam w OBK-u.

Od zakupu mam ustawiony klimatronik na 'full auto' i nie zauważyłem żeby pracował chociaż raz nieprawidłowo.

Za to w XV i forku w zimie co jakiś czas pojawiały się wahnięcia temperatury typu ciepło/zimno ale nie było to upierdliwe.

Ja rownież nie mam problemów z klima. Jeżdzę od początku na auto. Zima jak nagrzewa przez chwile słychać szum nawiewów, ale to i tak cisza w porównaniu chociażby z VW passat. Nie ma się do czego przyczepić.

 

 

W każdym subaru, jakim jeździłem klima działała zbyt zero-jedynkowo, może w najnowszym coś poprawili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

OBK w dieslu ma 5 lat gwarancji??

 

 

Kiedyś Raju pisał coś takiego o wszystkich SBD:

 

kupując Subaru z jednostką napędową Boxer Diesel auto objęte jest gwarancją producenta 3 lat lub 100.000 km a sam silnik i jego osprzęt  ubezpieczony jest na 5 lat lub 200.000 km licząc od daty pierwszej rejestracji

 

Chyba od MY2015 ale tego nie jestem pewien.

Za to jestem pewien że mój MY14 nie załapał się ;)

w subaru klima żyje własnym życiem

 

 

Nie potwierdzam w OBK-u.

Od zakupu mam ustawiony klimatronik na 'full auto' i nie zauważyłem żeby pracował chociaż raz nieprawidłowo.

Za to w XV i forku w zimie co jakiś czas pojawiały się wahnięcia temperatury typu ciepło/zimno ale nie było to upierdliwe.

Ja rownież nie mam problemów z klima. Jeżdzę od początku na auto. Zima jak nagrzewa przez chwile słychać szum nawiewów, ale to i tak cisza w porównaniu chociażby z VW passat. Nie ma się do czego przyczepić.

 

W każdym subaru, jakim jeździłem klima działała zbyt zero-jedynkowo, może w najnowszym coś poprawili...

No jak widać jest już nas dwóch, którzy z działania klimatyzacji są zadowoleni. W Twoim 2012 tez klima działa zero/jedynkowo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak jest zimno wali przez dłuższy czas na maksa ciepłym, trzeba skręcić temp na 16 stopni i powoli podnosić (mimo że auto garażowane!). W lecie to samo tylko w drugą stronę. W sumie 10 lat z takimi klimami jeżdżę, więc można się przyzwyczaić  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie temat klimatyzacji przewinął się na Forum kilka razy. Dwa poniższe wątki dotyczą działania klimy/ogrzewania w sposób 0/1, co jest mocno odczuwalne w niższych modelach Subaru, np. XV i Levorg, a niektórzy wspominają o innych modelach.

 

Subaru XV: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/80913-działanie-klimatyzacji/

 

Subaru XV: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/92204-ogrzewanie-raczej-sposób-działania-01/

 

Ta sytuacja nurtuje mnie już od dłuższego czasu i przy okazji wstąpię do garażu sprawdzić dwie rzeczy: 1. instrukcję obsługi, 2. ustawienia komputera pt. odparowywanie/odszranianie szyb. Mam takie przeczucie, że w tym szaleństwie jest metoda :D Jeśli coś wymyślę, to się odezwę.

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak, jak jest zimno wali przez dłuższy czas na maksa ciepłym, trzeba skręcić temp na 16 stopni i powoli podnosić (mimo że auto garażowane!).

 

Kończyłem dzisiaj pracę o 7 rano przy -5 stopniach (auto stało całą noc przed fabryką). Szyby nie były zaszronione więc nie uruchamiałem odmrażania przodu.

Po odpaleniu przez pierwszą minutę wentylator wskakuje na trzecią kreskę potem cichnie i jak zaczynam jechać wieje lekko ciepłym.

Nic nie zmieniam, nie wieje gorącym ani zimnym, po kilku minutach w aucie jest ciepło. Nie ma objawów zero/jedynkowych jak piszecie.

Klimatronik od nowego na 'full auto', nawet po serwisie nie widzę żeby coś gmerali w nastawach albo wracają do moich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

OBK w dieslu ma 5 lat gwarancji??

Kiedyś Raju pisał coś takiego o wszystkich SBD:

kupując Subaru z jednostką napędową Boxer Diesel auto objęte jest gwarancją producenta 3 lat lub 100.000 km a sam silnik i jego osprzęt ubezpieczony jest na 5 lat lub 200.000 km licząc od daty pierwszej rejestracji

Chyba od MY2015 ale tego nie jestem pewien.

Za to jestem pewien że mój MY14 nie załapał się ;)

w subaru klima żyje własnym życiem

Nie potwierdzam w OBK-u.

Od zakupu mam ustawiony klimatronik na 'full auto' i nie zauważyłem żeby pracował chociaż raz nieprawidłowo.

Za to w XV i forku w zimie co jakiś czas pojawiały się wahnięcia temperatury typu ciepło/zimno ale nie było to upierdliwe.

Ja rownież nie mam problemów z klima. Jeżdzę od początku na auto. Zima jak nagrzewa przez chwile słychać szum nawiewów, ale to i tak cisza w porównaniu chociażby z VW passat. Nie ma się do czego przyczepić.

W każdym subaru, jakim jeździłem klima działała zbyt zero-jedynkowo, może w najnowszym coś poprawili...

W Tribeca działa perfekcyjnie.

 

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie temat klimatyzacji przewinął się na Forum kilka razy. Dwa poniższe wątki dotyczą działania klimy/ogrzewania w sposób 0/1, co jest mocno odczuwalne w niższych modelach Subaru, np. XV i Levorg, a niektórzy wspominają o innych modelach.

 

Subaru XV: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/80913-działanie-klimatyzacji/

 

Subaru XV: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/92204-ogrzewanie-raczej-sposób-działania-01/

 

Ta sytuacja nurtuje mnie już od dłuższego czasu i przy okazji wstąpię do garażu sprawdzić dwie rzeczy: 1. instrukcję obsługi, 2. ustawienia komputera pt. odparowywanie/odszranianie szyb. Mam takie przeczucie, że w tym szaleństwie jest metoda :D Jeśli coś wymyślę, to się odezwę.

 

Przestudiowałem instrukcję i dalej mam wątpliwości. Odpowiedź przeniosłem tu: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/92204-ogrzewanie-raczej-sposób-działania-01/?p=2544273

 

Pozdrowienia, Szczęśliwego Roku 2017. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do ogólnych rozważań to uważam, że jeżeli OBK ma nadal być konkurencyjny na tle uciekającej konkurencji to szybko powinna pojawić się wersja hybrydowa. Za kilka lat zaczną być wprowadzane strefy low/ zero emission do których wjadą tylko auta elektryczne i hybrydowe. Miałem okazję przejechać się ostatnio RAV 4 hybrid i powiem, że to jest idealne rozwiązanie na codzień. Ravka ma silnik beznzynowy 2.5l, w korkach do 60km/h jeździ na akumulatorach. Średnie spalanie po miesiącu jeżdżenia po wawie to 7l, co uważam za świetny wynik jak na suva. Nie wiem co stoi na przeszkodzie żeby Subaru zaimplementowało do obecnego silnika benzynowego 2.5 napęd hybrydowy, w końcu współpracują z Toyotą... Mam jeszcze taką obawę, czy w ogóle za 3 lata znajdę kupca na tak paliwożerny samochód.

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru jest dość zachowawcze i swoje musimy poczekać na takiego OBK Hybrid. Technologia już jest, Toyota możne się  podzieli bo rozwija to od lat. Tyle że implementacja takiego napędu to zupełnie nowy projekt co też kosztuje. Ja bym się nie obawiał, na razie że dużo pali. Na masowe samochody elektryczne jeszcze poczekamy bym bardziej, że sieć energetyczna nie jest dostosowana to zwiększenia zapotrzebowania. Hybrydy są dobre w ruchu mieszanym i miejskim, na autostradzie już są porównywalne z klasycznymi samochodami (no może nieco wydajniejsze ze ze względu na silnik pracujący w cyklu Atkinsona), rynek na samochody klasyczne jeszcze będzie długo aktywny. RAV4 Hybrid użytkuję od pewnego czasu i faktycznie jest to dobra droga rozwoju, na "elektryki" jeszcze poczekamy, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Subaru jest dość zachowawcze i swoje musimy poczekać na takiego OBK Hybrid. Technologia już jest, Toyota możne się podzieli bo rozwija to od lat

przecież na rynku US jest XV hybrydowy więc Subaru technologie już ma od dawna.

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14713344,Subaru_XV_Crosstrek_Hybrid.html

Jeżeli OBK dostanie silnik elektryczny to na 1000% najpierw pojawi się w US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Subaru jest dość zachowawcze i swoje musimy poczekać na takiego OBK Hybrid. Technologia już jest, Toyota możne się podzieli bo rozwija to od lat

przecież na rynku US jest XV hybrydowy więc Subaru technologie już ma od dawna.

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14713344,Subaru_XV_Crosstrek_Hybrid.html

Jeżeli OBK dostanie silnik elektryczny to na 1000% najpierw pojawi się w US.

XV Hybrid zostanie wycofany ze sprzedaży, słabe miał wyniki. Także w 2017 już go nie będzie w USA. On miał wszystko wymyślone przez Subaru, pomimo związku z Toyotą. Czytałem, że nie było znaczących oszczędności na paliwie, co tłumaczyć może niezadawalające wyniki sprzedaży.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego lepiej, aby jednak przejęli technologię od Toyoty. Coraz więcej firm zaczyna już oferować hybrydy więc konkurencja rośnie, oby Subaru nie przespało.  

 

Jak Subaru przejmie napęd z Toyoty, to co w nim zostanie z Subaru, poza inną obudową i znaczkiem na masce... Ja dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlatego lepiej, aby jednak przejęli technologię od Toyoty. Coraz więcej firm zaczyna już oferować hybrydy więc konkurencja rośnie, oby Subaru nie przespało.  

 

Jak Subaru przejmie napęd z Toyoty, to co w nim zostanie z Subaru, poza inną obudową i znaczkiem na masce... Ja dziękuję. 

 

 

Boxer może zostać, skrzynię eCVT można inaczej ułożyć, może inny napęd 4x4 zamiast silnika na tylnej osi jak to ma RAV4 czy Lexus NX jest sporo rzeczy co można zostawić w "subarowym" stylu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlatego lepiej, aby jednak przejęli technologię od Toyoty. Coraz więcej firm zaczyna już oferować hybrydy więc konkurencja rośnie, oby Subaru nie przespało.

Jak Subaru przejmie napęd z Toyoty, to co w nim zostanie z Subaru, poza inną obudową i znaczkiem na masce... Ja dziękuję.

Subaru ma swoja koncepcje połączenia spalinowego z elektrycznym, sprzedają to rozwiązanie w XV i chyba Imprezie

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...