Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, Nitrograd napisał:

Jest różnica, oprócz kół jest tapicerka skórzana, ekskluzywny nawiew na tylną kanapę, czujniki martwego pola, czujniki parkowania...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czujniki parkowania możesz domówić za kilakset złotych, a fabryczna skóra jest słaba. Dostajesz też w exclusive głośniki z logo H/K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
34 minuty temu, Gregorius napisał:

Czy ktos wie kiedy Subaru ma zamiar wprowadzic nowy model Outbacka?

Cos fdzies slyszalem o 2018 roku? A moze mi sie myli?

Model wszedł an rynek w 2015r więc w 2018r raczej lifting. Nowa generacja w subaru w interwałach około pięcioletnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02/01/2017 o 11:34, Dobi1972 napisał:

Subaru jest dość zachowawcze i swoje musimy poczekać na takiego OBK Hybrid. Technologia już jest, Toyota możne się  podzieli bo rozwija to od lat. Tyle że implementacja takiego napędu to zupełnie nowy projekt co też kosztuje. Ja bym się nie obawiał, na razie że dużo pali. Na masowe samochody elektryczne jeszcze poczekamy bym bardziej, że sieć energetyczna nie jest dostosowana to zwiększenia zapotrzebowania. Hybrydy są dobre w ruchu mieszanym i miejskim, na autostradzie już są porównywalne z klasycznymi samochodami (no może nieco wydajniejsze ze ze względu na silnik pracujący w cyklu Atkinsona), rynek na samochody klasyczne jeszcze będzie długo aktywny. RAV4 Hybrid użytkuję od pewnego czasu i faktycznie jest to dobra droga rozwoju, na "elektryki" jeszcze poczekamy, 

Mysle nad wymiana mojego OBK na albo nowego, albo na Rav hybryde. Kiedys jezdzilem Civicem Hybryda i bylo raczej marnie - dosc wylo przy przyspieszaniu.  W Priusie taksowce tez sie niezbyt komfortowo czulem. Jak jest w Rav? Przyspiesza jakos znosnie bez efektow dzwiekowych? Jak w niej z miejscem kierowcy i pasazera w stosunku do OBK'a? Moze jutro sie przejade na jazde probna.

ostatnio jezdzilem dizlami - w Norwegii sa tansze w sprzedazy i mniej pala. Ale teraz mam ich dosyc.  Mysle o OBK 2.5 ale nie wiem czego sie spodziewac po zuzyciu paliwa i wspolpracy z CVT.  Najlepszy bylaby hybryda, ale to w zasadzie w rozmiarze mnie interesujacym tylko Rav i Lexux. Mituwisi jakos mi nie lezy....

Subaru ma wlasnie dobra oferte na benzyne 2.5 i mysle, czy sie nie dac skusic.

Kiedys testowalem Forestera w benzynie i CVT i bylo tez nieciekawie ze wzgledu na wkrecanie na obroty. W dizlu CVT sprawuje sie lepiej. Ciekawe jak CVT dziala z 2.5 OBKa? Mocno gwizdze?

 

Edytowane przez Gregorius
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Gregorius napisał:

Mysle nad wymiana mojego OBK na albo nowego, albo na Rav hybryde. Kiedys jezdzilem Civicem Hybryda i bylo raczej marnie - dosc wylo przy przyspieszaniu.  W Priusie taksowce tez sie niezbyt komfortowo czulem. Jak jest w Rav? Przyspiesza jakos znosnie bez efektow dzwiekowych? Jak w niej z miejscem kierowcy i pasazera w stosunku do OBK'a? Moze jutro sie przejade na jazde probna.

Kiedys testowalem Forestera w benzynie i CVT i bylo tez nieciekawie ze wzgledu na wkrecanie na obroty. W dizlu CVT sprawuje sie lepiej. Ciekawe jak CVT dziala z 2.5 OBKa? Mocno gwizdze?

 

 

RAV4 to dość komfortowy samochód (zawszenie, hałas) mniejszy od OBK chodź tragedii nie ma. Prowadzi się mniej pewnie jak Subaru. Efekty dźwiękowe są jak się wciśnie mocno gaz w normalnym użytkowaniu bardzo rzadko jest to problemem, no chyba że ma ktoś taki styl jazdy - ale wtedy po co mu hybryda. Najlepiej się przejedź bo ważne są subiektywne odczucia. Mnie koncepcja hybrydy się spodobała (np. cisza w korku jak daje się jechać na EV, płynność jazdy). Napęd RAV4 nieco ułomny (silnik elektryczny na tylnej osi), w praktyce działa dobrze - ale zimy srogiej nie było. Zużycie paliwa dość mocno zmienne (zależy od pogody, rodzaju trasy itp). W warunkach podmiejskich 50/50 miasto/trasa  (do 110km/h) spalanie jest na poziomie 6.0-6.5l/km (OBK H6 - 8.6-9.5, Forester 2.5T 9.0-9.5l/100km - przy tym samym stylu jazdy). W trasie  przy 120km/h jakieś 7.0-7.5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Dobi1972 napisał:

 

RAV4 to dość komfortowy samochód (zawszenie, hałas) mniejszy od OBK chodź tragedii nie ma. Prowadzi się mniej pewnie jak Subaru. Efekty dźwiękowe są jak się wciśnie mocno gaz w normalnym użytkowaniu bardzo rzadko jest to problemem, no chyba że ma ktoś taki styl jazdy - ale wtedy po co mu hybryda. Najlepiej się przejedź bo ważne są subiektywne odczucia. Mnie koncepcja hybrydy się spodobała (np. cisza w korku jak daje się jechać na EV, płynność jazdy). Napęd RAV4 nieco ułomny (silnik elektryczny na tylnej osi), w praktyce działa dobrze - ale zimy srogiej nie było. Zużycie paliwa dość mocno zmienne (zależy od pogody, rodzaju trasy itp). W warunkach podmiejskich 50/50 miasto/trasa  (do 110km/h) spalanie jest na poziomie 6.0-6.5l/km (OBK H6 - 8.6-9.5, Forester 2.5T 9.0-9.5l/100km - przy tym samym stylu jazdy). W trasie  przy 120km/h jakieś 7.0-7.5. 

Mnie w oBK w dizlu w miesice wychodzi 8-9 l/100km, ale jezdze na dosc krotkich odcinkach. W trasie do 100 km/h 6 l/100km z bagaznikiem dachowym, a na autostrdzie do 150 km/h 9 -10 l/100 km - tez z bagaznikiem. Mnie sie tez podoba sama kocepcja. Znajmy ma Aurisa Hybryde i klnie w zywy kamien, ze jest cholernie zamulony. Dizlem mi sie bardzo dobrze jezdzi, brakuje mi w miescie szybkiego nagrzewania - szczegolnie zima.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAV4 jest mocniejszy, jakoś zamulenia nie odczuwam  - ale to zależy czego się oczekuje (Auris hybrydowy był chwalony za osiągi w mieście - może chodzi o odczucie a nie realne przyspieszenie). Na krótkich trasach w zimie hybryda też swoje może spalić - cała zabawa gdy się rozgrzeje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dobi1972 napisał:

RAV4 jest mocniejszy, jakoś zamulenia nie odczuwam  - ale to zależy czego się oczekuje (Auris hybrydowy był chwalony za osiągi w mieście - może chodzi o odczucie a nie realne przyspieszenie). Na krótkich trasach w zimie hybryda też swoje może spalić - cała zabawa gdy się rozgrzeje. 

Musze sie przejechac. OBK mi odpowiada za to, ze w swojej klasie bije konkurencje na glowe iloscia miejsca z przodu i z tylu, no i duzym bagaznikiem. Przy 4 osobowej rodzinie to wazne i jezdzie w dlugie trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gregorius napisał:

Musze sie przejechac. OBK mi odpowiada za to, ze w swojej klasie bije konkurencje na glowe iloscia miejsca z przodu i z tylu, no i duzym bagaznikiem. Przy 4 osobowej rodzinie to wazne i jezdzie w dlugie trasy.

Potwierdzam, RAV 4 hybrid lepiej przyspiesza niż OBK. My mieliśmy podobny dylemat, padło na OBK. Bardziej pasuje do naszych potrzeb (auto rodzinne w trasy). Dzis po pół roku i 12tys km mogę powiedzieć, ze auto spełnia swoją rolę (pewność prowadzenia, miejsce w środku, rewelacyjny EyeSight, przyzwoite spalanie 9,1 średnio). Jedno czego z mojej perspektywy brak autu to moc. Nie w kategorii "tragedia i nie da się jechać", po prostu trzeba wiedzieć, ze to nie auto, ktore "wyprzedzi wszytko i wszędzie" i będzie połykało autostrady z prędkością znacznie ponad dozwolony limit.

z mojej perspektywy kupiłbym auto ponownie. Sprawdź, przejedz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Gregorius napisał:

Musze sie przejechac. OBK mi odpowiada za to, ze w swojej klasie bije konkurencje na glowe iloscia miejsca z przodu i z tylu, no i duzym bagaznikiem. Przy 4 osobowej rodzinie to wazne i jezdzie w dlugie trasy.

 

W litrach bagażnik jest podobny, w RAV4 Hybrid średnio ustawny z uwagi na mały próg od baterii trochę to przeszkadza. Na plus niski próg załadunku. OBK bagażnik ma bardziej ustawny, ale chyba trochę niższy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Potwierdzam, RAV 4 hybrid lepiej przyspiesza niż OBK. My mieliśmy podobny dylemat, padło na OBK. Bardziej pasuje do naszych potrzeb (auto rodzinne w trasy). Dzis po pół roku i 12tys km mogę powiedzieć, ze auto spełnia swoją rolę (pewność prowadzenia, miejsce w środku, rewelacyjny EyeSight, przyzwoite spalanie 9,1 średnio). Jedno czego z mojej perspektywy brak autu to moc. Nie w kategorii "tragedia i nie da się jechać", po prostu trzeba wiedzieć, ze to nie auto, ktore "wyprzedzi wszytko i wszędzie" i będzie połykało autostrady z prędkością znacznie ponad dozwolony limit.

z mojej perspektywy kupiłbym auto ponownie. Sprawdź, przejedz się.

Nie jestem rajdowcem. Samochodu na codzien uzywam do dojazdu do pracy i pare razy na wycieczki, plus raz w roku jazda prze pol Europy.

Na diezla nie narzekam, oprocz prob z Foresterem benzynowym, nie jezdzilem Subaru benzyna. Ta proba z Foresterem z CVT mnie dosc mocno zniechecila. Nie byly to mile wrazenia dzwiekowe.

Jesli pali sredni 9.1 to niezle, mnie w miescie, ale to ktrokie odcinki - 4km, pali prawie tyle samo.

Maja teraz niezla oferte na beznyne i dlatego sie pytam co i jak. Z jednej strony wolabym hybryde - ze wzgledu na dojazdy do pracy, ale w trase to wole OBK-a. Dobrze i pewnie w nim sie czuje na trasie.  Mnie to sie wogole marzy podwyzszony mini-Van z opcja na 7 miejsc i napedem hybrydowym na 4 kola, ale nikt takiego nie robi ); - przynajmniej nic takiego nie znalazlem.

W Norwegii teraz wszyscy kupuja samochody elektryczne. Rozumiem, kupic cos takiego do jazdy miejsckiej, ale Tesla to kompletna pomylka. Samochod sportowy o zasiegu 200 km przy szybkiej jezdzie. To dla osob, ktorych nie stac na porsche - w Norwegii Tesla kosztuje  polowe mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Gregorius napisał:

brakuje mi w miescie szybkiego nagrzewania - szczegolnie zima.

 

Mam podobne odczucia. Żałuję że nie dołożyłem webasto zaraz po zakupie auta teraz trudno się zdecydować ^_^

 

13 godzin temu, Tsunetomo napisał:

przyzwoite spalanie 9,1 średnio

 

Rewelka. W foresterze 2.0 n/a cvt mieliśmy średnie o litr wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem sie OBK 2.5 benzyna. W porownaniu do dizla troche ciszej, ale dynamika jazdy gorsza - nie na tyle jednak, zeby nie dalo sie jej zaakceptowac. Ogolnie wrazenia duzo przyjemniejsze niz jazda Foresterem benzyna z CVT.

Obejzalem z bliska Rav. Ladnie wykonczony, ale brakuje mi miejsca. Na miejscu kierowcy przy opuszczonym siedzeniu dotykam glowa podsufitki, a mam tylko 180 cm wzrostu. Siedzenie z tylu malo wygodne - to w zasadze lawka z oparciem. Nie bralem nawet na jazde probna - wymiary nie na moja rodzine. Ale wrazenie ogolnie przyjemne.

Edytowane przez Gregorius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, OBK CVT napisał:

 

Mam podobne odczucia. Żałuję że nie dołożyłem webasto zaraz po zakupie auta teraz trudno się zdecydować ^_^

 

 

Rewelka. W foresterze 2.0 n/a cvt mieliśmy średnie o litr wyższe.

To 9,1litra to z komputera. Dwa razy policzyłem "z lejka", wychodzi ze lekko zaniża (o 0,2-0,3). Nawet jeśli w realu to 9,5, jest ok. Ktoś na forum pisał, ze ma średnia lekko ponad 7. Kiedyś zaliczyłem trasę bardzo spokojnie i wyszło tyle. Jak na napęd, masę to jeśli silnika sie stale "nie kręci", jest bardzo ok. 

Rav hybryd w mieście super, lecz w trasie bedzie palić 11-12. I miejsca mniej. No i to nie Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...