spawalniczy Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Na stacji MM - Info -> EcoMonitor -> Lifetime (tam można wybrać różne ustawienia; nie wiem jak jest opisane po polsku, bo z uwagi na rozpoznawanie głosu mam ustawiony angielski). I tak przy okazji teraz ten licznik pokazuje coraz mniej - już chyba 6,7! U mnie jest na tym wyświetlaczu 9,1. Wartość różni się od tego, co pokazuje ten pomiędzy zegarami. Myślę, że on zlicza o wiele dłuższy przebieg. Od pewnego czasu jestem szczesliwym posiadaczem 2015 Outbacka 3.6r Limited, auto ma teraz przejechane 14 tys mil i powiem ze jest to idelny pojazd na dlugie trasy, trasy gorskie, oraz wyjazdy rodzinne. Eryk, napisz proszę ile pali ten 3,6. Jestem ciekaw, czy dzięki CVT jest jeszcze oszczędniejszy od poprzedniego modelu, który jak na pojemność i osiągi stosunkowo oszczędnie obchodził się z paliwem. Z jaką prędkością kręci się silnik przy równej jeździe 100 km/h? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
september_bb Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Wynik średniego spalania w Info dotyczy CAŁEGO przebiegu. U mnie po 45k 7,3. A wszystko jak wiadomo, zależy od tras i stylu jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 U mnie po 45k 7,3 napewno piszesz o 2.5 cvt ? tak sie upewniam bo w dyszlu mam wiecej tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 U mnie po 45k 7,3 napewno piszesz o 2.5 cvt ? tak sie upewniam bo w dyszlu mam wiecej tapatalked No u mnie w 2,5i po 6000km całkowite średnie spalanie to 9,2. Jazda "normalna", sporo autostrad z przelotowa prędkością 140-145km/h na tempomacie. 7,3 sadzę ze jest możliwe w trybie "mega-hiper-emeryt" w założeniu, ze 110km/h się nie przekracza i w korkach się nie stoi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
september_bb Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 U mnie po 45k 7,3 napewno piszesz o 2.5 cvt ? tak sie upewniam bo w dyszlu mam wiecej tapatalked No u mnie w 2,5i po 6000km całkowite średnie spalanie to 9,2. Jazda "normalna", sporo autostrad z przelotowa prędkością 140-145km/h na tempomacie. 7,3 sadzę ze jest możliwe w trybie "mega-hiper-emeryt" w założeniu, ze 110km/h się nie przekracza i w korkach się nie stoi. Nie bez powodu dodałem, że zależy to od stylu jazdy i tras. Nie wiem co uważasz za NIE-emerycką jazdę? Łamanie ograniczeń prędkości? "Dynamiczna" jazda czyli wyprzedzanie wszystkich i wszędzie? W pierwszym swoim poście, bodajże po 10k, zdefiniowałem swoje trasy i akceptowalną skłonność do przekraczania dopuszczalnych prędkości o kilkanaście km/h i spalanie na poziomie 7,1. Nie jestem zawalidrogą, w znanych mi miejscach gdzie nie zagrażam nikomu lubię "przycisnąć" i cieszyć się przyczepnością w zakrętach. Moje roczne przebiegi teraz to ok. 30kk, OBD 40kk a trasy mam rzeczywiście w większości "prowincjonalne". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Stary po 45k wiem na pewno, że żyjąc w Warszawie i jeżdżąc raczej przepisowo - dużo autostradami, ale i miasto spalanie na poziomie 7,3 w Outbacku 2.5 jest poza moim zasięgiem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
september_bb Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Czy ja to neguję? Wystarczy czytać ze zrozumieniem a wtedy łatwiej dostrzec rozpiętość spalania wszystkich samochodów, bez względu na markę, zależną od czynników które wymieniłem w pierwszym poście. Przyjmując Twoją reakcję na mój wpis, mógłbym zareagować podobnie: "Stary, po 45k wiem, że żyjąc na prowincji, jeżdżąc przepisowo, mało autostradami, trochę w mieście, spalanie na poziomie 9,70l/100km w Outbacku 2,5 jest nie tylko poza moim zasięgiem ale i nieakceptowalne" Tyle, że nic z tego nie wynika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Myślałeś, żeby zażyć coś na uspokojenie? Mój wpis wyraża moja tęsknotę za takim wynikiem a nie atak na Twój wpis. Jest weekend, wyluzuj. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) A to 7,3 to spalanie z komputera, czy z tankowania? Pytam, bo mój Levorg też mało pokazywał na komputerze, szczególnie te wyniki od uruchomienia pojazdu. Po kilku tysiącach kilometrów trzeba było skorygować komputer pokładowy, bo bajki opowiadał i faktyczne zużycie było dużo większe. Edytowane 10 Grudnia 2016 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Tryb "mega-hiper-emeryt" tez czasem stosuję. Nie widzę powodów aby odebrać to obraźliwie, raczej humorystycznie mając średnie spalanie na poziomie 9,2 nie jeżdzę jak pirat (o ile wiem w PL na autostradzie 140km/h jest dozwolone, a to licznikowe 150) i wariat jak sugerujesz (zreszta 2,5i sie nie da nawet chcąc). Na podstawie własnych doświadczeń przyznałem Ci racje ze 7,3 to możliwe i podziwiam. I życzę więcej luzu i pozytywnego nastawienia do innych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Nie wiem dlAczego ale u mnie po zmianie opon na zimowe spalanie średnie wzrosło z 9.5 na 10.5, ( jazda po Wrocku jest paliwożerna).Czy to nie wynika z większego oporu toczenia opony zimowej? Wysłane za pomocą Tapatalk Edytowane 10 Grudnia 2016 przez Nitrograd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Zimny silnik to chyba tez większe spalanie? Trzymasz auto w garażu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Tak, i na dodatek w garażu mam na plusie BTW w umowie leasingu jest mowa o konieczności garażowania... Wysłane za pomocą Tapatalk Edytowane 10 Grudnia 2016 przez Nitrograd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 No to istotnie spora różnica. Ja po zmianie na zimowe Nokian WR3 SUV XL nie widzę specjalnej różnicy w spalaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Też mam te opony, ale odnoszę wrażenie, że na nich pali więcej. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Możliwe, ja aż tak dokładnie nie analizuję. BTW, jak oceniasz te opony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Tez mam te Nokiany Wysłane za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Miałem Nokiany WR z 10 lat temu i były dobre. Potem tak się złożyło, że miałem 2 kpl WG G2 i były słabe. Tzn o ile na śniegu trakcja była dobra, to na mokrym asfalcie było fatalnie. Zwłaszcza trzymanie boczne. Zwykle z ronda wyjeżdżałem bokiem. Obecne WR G3 są zbliżone do WR ale z biegiem czasu i zużycia ich zachowanie na mokrym asfalcie się pogarsza. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 N Od pewnego czasu jestem szczesliwym posiadaczem 2015 Outbacka 3.6r Limited, auto ma teraz przejechane 14 tys mil i powiem ze jest to idelny pojazd na dlugie trasy, trasy gorskie, oraz wyjazdy rodzinne. Eryk, napisz proszę ile pali ten 3,6. Jestem ciekaw, czy dzięki CVT jest jeszcze oszczędniejszy od poprzedniego modelu, który jak na pojemność i osiągi stosunkowo oszczędnie obchodził się z paliwem. Z jaką prędkością kręci się silnik przy równej jeździe 100 km/h? Moge smialo napisac ze u mnie spalanie w 2015 Outbacku 3.6R jest takie samo jak w 2007 Outback 2.5i - czyli 10-12 l/100 - przy jezdzie okolo 140 km/h lub na bocznych drogach gorskich. Obroty przy 100 km/h sa raczej niskie - ale nie pamietam jakie... musze sprawdzic i dopisac. Przyspieszajac naszym starym Outbackiem krece silnik do 6k obrotow, a w nowym tak nie musze - bo rozpedzam sie w nim spokojnie, bez niepotrzebnych emocji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Nie bez powodu dodałem, że zależy to od stylu jazdy i tras co bys tu nie opowiadal o stylu jazdy takie spalanie jest n i e r e a l n e w normalnym ruchu w fabryce mamy dwa obk-i 2.5 (ja zezdze prywatnie dieslem) jezdzimy od dwoch lat do sulechowa najczesciej sluzbowym 2.5 - zero autostrad za to zylion ograniczen jazda bez napinki osiagniecie 9/100 uwazamy za sukces, teraz chlodniej i mamy 9.5 spalanie na podst tankowan taka sama trasa pokonana passatem kombi 2.0 diesel dsg i mamy 6 oleju nap litosci bajkopisarstwo musi miec granice tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 No pewnie wyprzedzasz wszystkich po drodze i jeździsz jak napalony małolat lub bodzio z beemki Podobnie jak ja, bo mi tez pali w przedziale 9-10. Normalnie pali 7.3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Nie bez powodu dodałem, że zależy to od stylu jazdy i tras co bys tu nie opowiadal o stylu jazdy takie spalanie jest n i e r e a l n e w normalnym ruchu w fabryce mamy dwa obk-i 2.5 (ja zezdze prywatnie dieslem) jezdzimy od dwoch lat do sulechowa najczesciej sluzbowym 2.5 - zero autostrad za to zylion ograniczen jazda bez napinki osiagniecie 9/100 uwazamy za sukces, teraz chlodniej i mamy 9.5 spalanie na podst tankowan taka sama trasa pokonana passatem kombi 2.0 diesel dsg i mamy 6 oleju nap litosci bajkopisarstwo musi miec granice tapatalked Po prostu nie potrafisz jeździć. Są kursy doszkalające, polecam. Obk bez problemu schodzi poniżej 8 l na trasie (nie autostradzie), i to bez przeginania z ecodrivingiem. Mnie przy dość dynamicznej jeździe spala 7,8-8. Przy spokojniejszej 7,5. Wiem ze gdybym odpuścił kilka wyprzedzań 7,3 jest realne. Rzeczony passat dsg 4x4 tdi 190 na tej samej trasie (500km) do Warszawy bez autostrady znowu, ze średnią prędkością 91kmh spalił 5,1, liczone na dystrybutorze. Więc da się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Podziwiam takie wyniki spalania... Chyba faktycznie zapiszę sie na jakiś kurs. Rownież cierpliwości OBK CVT, reflektujesz? Pokażą nam jak jeździć dosyć dynamicznie i spalić 7,8l. Wszystko jest kwestia definicji słowa "dosyć dynamicznie" zapewne. Wynik uważam za możliwy do osiągnięcia, ale faktycznie trzeba wtedy oszczędnie operować przepustnica i stosować zasady eco. Kiedyś dla testu przejechałem 200km paskiem 2.0 dsg diesel w trybie silne eco i spalił 4,3. 95km/h poza zabudowanym, praktycznie zero wyprzedzania. Da sie, ale to męczące nieco Edytowane 11 Grudnia 2016 przez Tsunetomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 No pewnie wyprzedzasz wszystkich po drodze jak napalony malolatzwlaszcza na krajowce wro - ziel gora Po prostu nie potrafisz jeździć... zgadza sie nie potrafie takze konfabulowac tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Mój rekord na trasie Jastarnia - Szczecin, w niedzielę rano przy naprawdę niewielkim ruchu i jeździe absolutnie zgodnie z przepisami czyli 90 max uzyskałem 6,3 liczone przy pompie. Jak wypiję 3 melisy i zażyje walerianowe krople i jadę autostradą 120 jestem w stanie uzyskać około 7 z hakiem. 140 to już jest 8 z hakiem do 9. Zauważyłem, że ogromny wpływ ma pogoda - deszcz i oczywiście wiatr znacznie wpływa na zużycie. Wydaje mi sie, że OBK D czynniki pogodowe nie wpływały aż tak bardzo na zużycie, możliwe że to przez wyższy moment. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 11 Grudnia 2016 przez bardzozlymisio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się