Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

Mój rekord na trasie Jastarnia - Szczecin, w niedzielę rano przy naprawdę niewielkim ruchu i jeździe absolutnie zgodnie z przepisami czyli 90 max uzyskałem 6,3 liczone przy pompie. Jak wypiję 3 melisy i zażyje walerianowe krople i jadę autostradą 120 jestem w stanie uzyskać około 7 z hakiem. 140 to już jest 8 z hakiem do 9. Zauważyłem, że ogromny wpływ ma pogoda - deszcz i oczywiście wiatr znacznie wpływa na zużycie. Wydaje mi sie, że OBK D czynniki pogodowe nie wpływały aż tak bardzo na zużycie, możliwe że to przez wyższy moment.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak, jak na masę, napęd 4x4 auto potrafi byc oszczędne. Nie wiem na ile to zasługa CVT, która zresztą osobiście bardzo lubię. Pogoda istotnie potrafi "dodać" spokojnie litr ekstra.

Ja wariat nie jestem, ale nawet po melisie bym nie dał rady tak eco (za wyjątkiem tych 200km w pasku). wniosek jak zawsze: jak jeździsz tak masz. Na marginesie na pytanie: Ile Ci pali turbomiata odpowiadam, tyle ile sie wleje ;) Choć potrafi 15, to i 7 sie da (tak twierdza na forum mazdy, ja w życiu nie próbowałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast co zostało tutaj również podniesione, to styl jazdy. Od zwykle raz na kwartał pokonuję trasę Warszawa-Antwerpia i przy tej okazji przemieszczam się po drogach Niemiec, Belgii i Holandii przez zwykle około 2 tygodnie. Zauważyłem, że jeżdżąc tam moje auto pali co najmniej litr - półtora mniej. Dlaczego? Bi jeździ się płynniej, w mieście ZDECYDOWANIE wolniej, a na autostradzie 130.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kart orlenu dla subaru passatow kombi i avek kombi

 

 

 

sub_out_015_25b 047655 04622,54 09,70

sub_out_015_25b 054213 05323,71 09,82

vol_pas_013_20d 107414 07035,62 06,55

vol_pas_012_20d 147307 10134,72 06,88

vol_pas_013_14b 090040 07545,35  08,39

toy_ave_013_20d 184080 11725,89 06,37

toy_ave_013_20b 104992 09008,31 08,58

 

przenioslem dane z modulu do xml inaczej nie moglem

kolejnosc: marka model rocznik pojemnosc typ paliwa przebieg suma tankowan spalanie

w realu spalanie wieksze bo zawsze dochodzi kilka dotankowan na 'prywatne wycieczki'

mam nadzieje ze nie wypiernicza mnie z roboty ;)

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z jaką prędkością kręci się silnik przy równej jeździe 100 km/h?

 

 

W 2015 Outback 3.6r, dzieki tak zwanemu 6 biegowi w CVT przy 100 km/h silnik kreci sie na poziomie 1500 rpm.

uuuu, to musi byc strasznie niezdrowe dla panewek... ;):lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z jaką prędkością kręci się silnik przy równej jeździe 100 km/h?

W 2015 Outback 3.6r, dzieki tak zwanemu 6 biegowi w CVT przy 100 km/h silnik kreci sie na poziomie 1500 rpm.
Pryranie czy 100 z licznika czy gps? Przy 5EAT w Tribeca 3.6 jest równe 2000obr dla 100 z gps (na liczniku to grubość wskazowki przed 110)

 

wysłane z tel.

Edytowane przez ppmarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z jaką prędkością kręci się silnik przy równej jeździe 100 km/h? 

 

W 2015 Outback 3.6r, dzieki tak zwanemu 6 biegowi w CVT przy 100 km/h silnik kreci sie na poziomie 1500 rpm. 

 

Dzięki za info - oraz za poprzednie o spalaniu. W 2,5 CVT przy licznikowych 100 km/h jest 1700 rpm. Tak na marginesie, to jest więcej niż szósty bieg. Tyle razy skrzynia zmienia wirtualne biegi przy dynamicznym przyspieszaniu od zera. Zwróć uwagę, że jak masz już zapięty najwyższy szósty bieg i osiągasz prędkość przelotową np 140 km/h - wtedy odpuszczasz gaz a obroty w tym momencie spadają, czyli skrzynia zapina jeszcze wyższe przełożenie niż ten wirtualny szósty bieg.

 

 

uuuu, to musi byc strasznie niezdrowe dla panewek...

Bez przesady - takie obroty są przy równej jeździe ze stałą prędkością. Wystarczy musnąć pedał gazu i skrzynia zmienia przełożenie proporcjonalnie do głębokości wciśnięcia. Samochód "wyczuwa" także wzniesienia. Jedziesz 100 km/h z włączonym tempomatem i masz rzeczone 1700 rpm, jeśli dojedziesz do wzniesienia, nawet takiego którego prawie nie widać, to skrzynia automatycznie zmieni przełożenie utrzymując zadaną prędkość, żeby pod górę nie jechać z za niskimi obrotami. dobrane przełożenie zależy od tego jak duże jest wzniesienie.

 

 

Przy 5EAT w Tribeca 3.6 jest równe 2000obr dla 100 z gps (na liczniku to grubość wskazowki przed 110)

CVT ma dłuższe najwyższe przełożenie. W 2,5l przy licznikowych 140 km/h jest 2400 rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie CVT w polaczeniu z silnikiem 3.6, nie zacheca do szybkiej jazdy, bo jednak ja czuje ze te przelozenia sa sztuczne - jakby zachowanie skrzyni jest inne od tradycyjnego automatu. Mimo ze automat 4 EAT w moim starym Outbacku jest powolny, to mozna sie do niego przyzwyczaic i wybierac biegi drazkiem, co daje nieco radosci z jazdy.  W CVT, musze 2 biegi zredukowac lopatkami by poczuc hamowanie silnikiem...  Prosze tylko nie brac tych spostrzezen jako krytyki auta... Nowy Outback nie jest pojazdem sportowym - prowadzi sie lepiej od poprzednikow, ale jest bardziej wyciszony, przestronny, lepiej wykonane wnetrze - Ostation jechalem z moim dyrektorem ktory ma 2012 Lexus RX 350, i nie powiem ze roznica pomiedzy 2015 Outback a 2012 RX350 byla diametralna jesli chodzi o jakosc wnetrza... Takze wedlug mnie Outback 3.6r to najlepsze auto rodzinne w gamie Subaru, bije Tribece zasiegiem i spalaniem, oraz przestronnoscia wnetrza w tylnim rzedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje czemu w OBK nie ma osłony silnika od góry? To jest w sumie standard. Byłem dzisiaj przy okazji u znajomego mechanika i chciał obejrzeć silnik. Był zdziwiony, że nie ma tego plastiku. Ja się go pytam, czy to nie jest przypadkiem taki bajer, a on na to, że mam silnik już ubrudzony i zaśmiecony jak w 5 letnim samochodzie. Pokazał mi silnik pod osłoną 10 letniego discovery i rzeczywiście wyglądał czyściutko...

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Nitrograd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...