Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

To mój jest zepsuty. Tak serio, to na trasie chyba poniżej 12 nie zszedłem, a po zagazowaniu ciężko zejść poniżej 14.

Przejedz sie takim samym tempem 2.5. Spali moze 1l mniej

Przesiadelem sie z forka 2.5 n/a na tribece 3.6. Spalanie na trasie (bez oszczedzania) ok +1l w miesie +3l

Na trasie jazda eco spalnie identyczne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tyle, ze nowego OBK nie ma z H6 3.0. W sumie jest z 3.6, ale nie w Polsce. Pewnie, ze lepiej byłoby z H6, ale jak nie ma....? Według mnie OBK nie nastraja do szybkiej jazdy, a silnik 2,5 pasuje do takiego użytkowania. Pewnie 3,6 jeździłbym podobnie. Nie jest to auto dla kogoś kto lubi cisnąć i szybko jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Tsunetomo napisał:

No tyle, ze nowego OBK nie ma z H6 3.0. W sumie jest z 3.6, ale nie w Polsce. Pewnie, ze lepiej byłoby z H6, ale jak nie ma....? Według mnie OBK nie nastraja do szybkiej jazdy, a silnik 2,5 pasuje do takiego użytkowania. Pewnie 3,6 jeździłbym podobnie. Nie jest to auto dla kogoś kto lubi cisnąć i szybko jeździć.

3.6 to głównie elastyczność. 2.5 i 3.6 rozpędza się do podobnych prędkości autostradowych, ale w innym czasie ;-), do ucieczki do przodu jak znalazł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, TP_S napisał:

3.6 to głównie elastyczność. 2.5 i 3.6 rozpędza się do podobnych prędkości autostradowych, ale w innym czasie ;-), do ucieczki do przodu jak znalazł. 

Jasne, to wszyscy wiedzą. Nawet ja ;)

Zaraz podyskutujemy o bezpieczeństwie, "ucieczkach przed zagrożeniem" itp. Chcesz nowego OBK z gwarancja, bierzesz co jest. Uważasz ze za słaby, można kupić V90 CC, "troszkę drożej". Albo RS6. To dopiero ucieka do przodu :) Pisałem juz ze 2,5 to nie auto dla lubiących szybko jeździć.

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru brakuje najwyraźniej nowej generacji H6, z wtryskiem bezpośrednim, biturbo. Wówczas i dźwięk i kultura pracy i osiągi. W sam raz do Outbacka, Legacy czy nowej Tribeki. Obecny 3.6 to super old school jednak osiągami już nie dogania konkurencji. Co do silników w nowym OBK jest zdecydowanie słabo, bo praktycznie jeden silnik benzynowy. Fajnie jak ktoś wie co bierze i w konsekwencji nie jest rozczarowany osiągami, jednak faktem jest że fajne autko jest oferowane jedynie z bazowym silnikiem na zasadzie - 'love it or hate it'. Szkoda, Volvo chociaż wstawia jeden silnik w różnych wariantach mocy.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest DIT w Chinach, 3,6 w USA. Europa to dla Subaru margines, może jak wraz z nową platformą pojawią się nowe możliwości napędów to Subaru łaskawszym okiem spojrzy na stary kontynent (o ile wydoli z mocą produkcyjną). A ten 2,5 daje radę, demon szybkości to nie jest, ale dzięki skrzyni radzi sobie całkiem sprawnie (w moim odczuciu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Dzisiaj Outbackiem Kraków - Łódź autostradą i gierkówką, tempo +20, zużycie paliwa 8,3.

Droga powrotna od Częstochowy bocznymi drogami, nieomal trasami 10 Zlotu, 7,5.

IMG_7372.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.04.2017 o 23:33, mechanik napisał:

W Subaru brakuje najwyraźniej nowej generacji H6, z wtryskiem bezpośrednim, biturbo. Wówczas i dźwięk i kultura pracy i osiągi. W sam raz do Outbacka, Legacy czy nowej Tribeki. Obecny 3.6 to super old school jednak osiągami już nie dogania konkurencji. Co do silników w nowym OBK jest zdecydowanie słabo, bo praktycznie jeden silnik benzynowy. Fajnie jak ktoś wie co bierze i w konsekwencji nie jest rozczarowany osiągami, jednak faktem jest że fajne autko jest oferowane jedynie z bazowym silnikiem na zasadzie - 'love it or hate it'. Szkoda, Volvo chociaż wstawia jeden silnik w różnych wariantach mocy.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka
 

W mojej ocenie Volvo i jego gama silników nie jest dobrym przykładem

Jeździłem "starymi" z rzędowymi 5 cylindrowymi D albo benzynami 2,5

Nie jest chyba dobrze mieć jeden silnik D w chyba 4 wersjach mocy i podobnie benzyna. Szczytem jest już chyba obecny T6

Fojnie by było gdyby w ofercie Subaru pojawił się inny silnik niż 2.0 i tyle. 

Ale może się czepiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MKK napisał:

Fajnie by było gdyby w ofercie Subaru pojawił się inny silnik niż 2.0 i tyle.

Jestem tego samego zdania. Subaru ma obecnie jeden nowoczesny silnik benzynowy z doładowaniem, najwyraźniej udany, jednak nie uważam za słuszną stategię wrzucanie go pod maskę każdego auta jak to uczyniło Volvo.

Outbac/Legacy potrzebują nowoczesnego silnika sześciocylindrowego H6DIT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Nie ma czujników w tylnych klamkach.

Co do debaty o silnikach... nie ma i juz. Jakoś marka radzi sobie całkiem dobrze z tą oferta. ktoś gdzies pisał, ze to jeden z bardziej zyskownych koncernów motoryzacyjnych. Aflinta ma racje, 2,5CVT radzi sobie z autem całkiem sprawnie. Chyba także nikt z użytkowników nie narzeka? Ale jak słusznie zauważył mechanik - fajnie, ze ktoś wie co bierze. Co do Volvo, 2.4 D4 AWD geartronic z pakietem polestar w trasie pali więcej niż OBK. Ale dźwięk tego 5-cylindrowca pozwala wybaczyć spalanie jak na diesla nieprzyzwoite :) obecne 2.0 ponoć są bardziej ekonomiczne, ale brzmią.... jak diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór. Od niedawna rozważam zakup OBK 2.5. Zauroczyła mnie przestrzeń, silnik, jego reakcja na gaz przy ruszaniu z miejsca i rozsądne spalanie, które w mieście wyświetlało się jako 7,7 - za miasto nie wyjeżdżałem. Auto choc spore -  prowadzi się lekko acz dostojnie - pewnie stąd niskie spalanie :) Ale martwi mnie jedna rzecz - 18'' felgi. Na równym asfalcie dają radę ale na kostce jest wyraźnie twardo. Podobnie na wypukłych łatach asfaltu. Auto jest na tyle dobrze poskładane, że nic wtedy nie puka w kabinie ale... jak długo? Testowe egzemplarze mają zazwyczaj niskie przebiegi - jeździ ktoś dłużej na 18stkach?

Ponadto - na dłuższych odcinkach kostki coś w zawieszeniu czy podwoziu wpadało w stukot. Cichy ale był, jakby luźny, metalowy element bił o inny...

Inna sprawa - drzwi sprawiają wrażenie papierowych. Jeździłem dotąd niemieckimi samochodami i wrażenie było solidniejsze.... podobnie sposób w jaki opuszczają się boczne szyby... z głośnym zgrzytem, opadając skokowo...

 

I jeszcze pytanie o jasną skórę - że się brudzi od dżinsów to się domyślam ale czyści się łatwo byle smarem do skór czy trza szorowac fabrycznym preparatem za 500pln?

 

Edytowane przez SInobrody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj przebieg ma mały, zatem o trwałości trudno mowić. Nie zauważyłem problemów zawieszenia o którym piszesz. Co do skór to po zakupie zaimpregnowałem i po prawie roku nie muszę czyścić. Dla odmiany w Volvo bez impregnacji juz dwa razy, czyszczenie bez problemu. Auto ok, ale 7,7 to w mieście gdzie jedziesz. W Warszawie korki, około 10-12l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam MY15, po roku jazdy po wroclawskiej kostce coś zaczęło stukać pod w środku deski rozdzielczej i głośnik w drzwiach wpada w jakieś wibracje. Byłem z tym w serwisie i niby coś tam podkleili ale ja tam nie czuje różnicy. Spalanie mam aktualnie w mieście 9.7l/100. Papierowe drzwi i trzaskanie jak dostawczej Nysce potwierdzam bo mnie to też irytuje. Kolega zakupił ostatnio w cenie 190 tys Nowe Diacovery Sport z rocznika 2016- cena niewiele większa a przepaść ogromna jeśli chodzi o wyposażenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SInobrody napisał:

Dobry wieczór. Od niedawna rozważam zakup OBK 2.5. Zauroczyła mnie przestrzeń, silnik, jego reakcja na gaz przy ruszaniu z miejsca i rozsądne spalanie, które w mieście wyświetlało się jako 7,7 - za miasto nie wyjeżdżałem. Auto choc spore -  prowadzi się lekko acz dostojnie - pewnie stąd niskie spalanie :) Ale martwi mnie jedna rzecz - 18'' felgi. Na równym asfalcie dają radę ale na kostce jest wyraźnie twardo. Podobnie na wypukłych łatach asfaltu. Auto jest na tyle dobrze poskładane, że nic wtedy nie puka w kabinie ale... jak długo? Testowe egzemplarze mają zazwyczaj niskie przebiegi - jeździ ktoś dłużej na 18stkach?

Ponadto - na dłuższych odcinkach kostki coś w zawieszeniu czy podwoziu wpadało w stukot. Cichy ale był, jakby luźny, metalowy element bił o inny...

Inna sprawa - drzwi sprawiają wrażenie papierowych. Jeździłem dotąd niemieckimi samochodami i wrażenie było solidniejsze.... podobnie sposób w jaki opuszczają się boczne szyby... z głośnym zgrzytem, opadając skokowo...

 

I jeszcze pytanie o jasną skórę - że się brudzi od dżinsów to się domyślam ale czyści się łatwo byle smarem do skór czy trza szorowac fabrycznym preparatem za 500pln?

 

Wedlug mnie 20D z CVT jest lepsza kombinacja niz 2.5 z CVT, z reczna skrzynia nie jezdzilem I pewno tam nie ma wiekszej roznicy.   18" fegi wedlug mne iradza sobie przyzwoicie na wszelkich neirownosciach. Po 4 latach jazdy w roznych warunkach nic nie stuka, ani nie brzeczy, zawieszenie w porzadku.  Jesli chodzi o szyby to nie mam zadnego problem, drzwi tez nie robia wrazenie papierowych. Raz mi cos uporzywie brzeczalo w srodku, po poszukiwaniach okazalo sie, ze byly to zapomniane w schowku u goru okulary, dla zmylki dzwiek wydobywal sie z dolu.....

Jesli chodzi o solidnosc to jakos Subaru wydaje mi sie duzo solidniejsze od niemiecki chw tej samej klasie cenowej. Od rozstania z ostatnim w moim posiadaniu niemcem mam na nie kompletna awersje I uwazam ,ze to co niemieckie nie moze byc dobrej jakosci;)

 

1 godzinę temu, Nitrograd napisał:

. Kolega zakupił ostatnio w cenie 190 tys Nowe Diacovery Sport z rocznika 2016- cena niewiele większa a przepaść ogromna jeśli chodzi o wyposażenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

O przepasci jakosciowej dzielacej angielskie traktory od Subaru to juz lepiej nie wspominac.

Kiedys dostalem jako samochod na okres serwisu Evouqa. Czulem sie jak w samochodzie pancernym, klaustrofobicznie. Silnik wydawal dzwiek, ktory po paru minutach meczyl wszystkich w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Moj przebieg ma mały, zatem o trwałości trudno mowić. Nie zauważyłem problemów zawieszenia o którym piszesz. Co do skór to po zakupie zaimpregnowałem i po prawie roku nie muszę czyścić. Dla odmiany w Volvo bez impregnacji juz dwa razy, czyszczenie bez problemu. Auto ok, ale 7,7 to w mieście gdzie jedziesz. W Warszawie korki, około 10-12l.

Dzięki wszystkim. Kto robi taką impregnację? :)

...

Nitrograd - nie bardzo wiem co chciałeś powiedziec :) - że lepiej kupic Discovery? A ma taki sprawny, benzynowy silnik? :) Bo jeśli chodzi o wyposażenie to w Subaru chyba jest kompletne. Nie mogę tylko przebolec tego wrażenia bylejakości, poskładania na ślinę drzwi i mechanizmu opuszczania szyby.

Ojciec ma wciąż benzynowego Kaszkaja z 2007. Wrażenia dotykowo-słuchowe z wnętrza są podobne jak w OBK 2016  czyli mocno średnie. Jak na 10 lat postępu innych marek to nawet słabe, jednak wszystko to solidnie nadal trzyma się kupy, nie odpada, nie trzeszczy i działa.

Biorę też pod uwagę Passata Alltracka - przy podobnym skonfigurowaniu wychodzi drożej ale VW na rzadsze modele daje jakieś rabaty - Subaru, jak wynikło z rozmowy - raczej nie. O wrażeniu pancerności VW nie muszę pisac, odpada też "drutowanie" alarmów w salonie, czujników parkowania, wyciszanie drzwi. Jednak w VW nie mam tego wrażenia, że wsiadam i robię głęboki wdech przestrzenią... Przy moich 186cm jest trochę klaustrofobicznie... Takie mam dylematy :)

A skoro o czujnikach mowa - czy pakiet Advaced jest czymś w rodzaju tylnich czujników parkowania? Jest fabryczny czy dokładają go w serwisie? Wielką mam niechęc do rozbierania i składania tapicerki w serwisach - zawsze potem coś odstaje albo brzęczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze teraz nowym Passaten. Jedyne co mi w tym aucie przeszkadza to dzwiek diesla. Nie potrafie sie przyzwyczaic do tego. Jednak samo Auto jest lepiej wyciszone i wykonczone. OBK wtedy jezeli potrzeba tych 20 cm. Brakuje silnika H6 wtedy bylaby inna rozmowa  ;). Spalanie jest drugorzedne bo H6 pali podejrzewam podobnie co Levorg :P. Przy moich 13 tkm w roku mi to szczerze powiedziawszy lotto

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Czy on nie ma zaledwie 17cm prześwitu?

Prześwit ma dla mnie mniejsze znaczenie niż porządne wytłumienie i wrażenie sollidności. NIe jestem offroadowcem, lubię wyżej zawieszone auta ze względu na wygodę wsiadania i wysiadania, rzadziej zaparkowania tam, gdzie inni ni mogą...

Gdyby ktoś chciał się podzielić warunkami, jakie dostał przy zakupie - np. rabat, osprzęt, etc - zapraszam też w "prywatnych" wiadomościach :) Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim. Kto robi taką impregnację?
...
Nitrograd - nie bardzo wiem co chciałeś powiedziec - że lepiej kupic Discovery? A ma taki sprawny, benzynowy silnik? Bo jeśli chodzi o wyposażenie to w Subaru chyba jest kompletne. Nie mogę tylko przebolec tego wrażenia bylejakości, poskładania na ślinę drzwi i mechanizmu opuszczania szyby.
Ojciec ma wciąż benzynowego Kaszkaja z 2007. Wrażenia dotykowo-słuchowe z wnętrza są podobne jak w OBK 2016  czyli mocno średnie. Jak na 10 lat postępu innych marek to nawet słabe, jednak wszystko to solidnie nadal trzyma się kupy, nie odpada, nie trzeszczy i

Dokładnie tak, ja po 1.5 roku jeżdżenia mam trochę zarzutów do OBKa- tapicerka tylnej kanapy wymieniana w ramach gwarancji, nawigacja także, drzwi trzaskają jak w polonezie, siłownik klapy bagażnika jakby z każdym dniej otwiera się wolniej..., brak czujników chwytu w tylnych klamkach, brak nawiewów z tyłu ( ja kupiłem comforta ale to nawet skoda albo Kia ma w standardzie), brak Carplaya, brak roletek przeciwsłonecznych w tylnych drzwiach , brak wyświetlania ciśnienia w oponach, lakier rysujący się od patrzenia;) i takie tam inne duperele, które w innych markach są standardem. Poza tym super się jeździ i tyle



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...