Jump to content

Gregorius

Użytkownik
  • Content Count

    777
  • Joined

  • Last visited

About Gregorius

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Stavanger, Norwegia
  • Auto
    05.2010 - 05.2013 Forester 2.0D
    05.2013 - 05.2017 OBK 2.0D CVT
    05.2017- OBK 2.5i CVT Tungsten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Moze pokaze drogi, ktore oddano do uzytku 5 late temu.......
  2. Gregorius

    Wtrysk wody

    Podobno najlepsze efekty daje woda swiecona.... Woda z kranu lana na tloki. Fajny kamien tam musi powstawac. Ciekawe kiedy sie silnik zatrze. Gdyby byla destylowana to jeszcze, ale kranowa.
  3. Rozmawialem niedawno z kolega, fachowcem z branzy naftowej, pracujacym w jednej z 2 najwiekszych polskich rafinerii, ktory na prawde sie zna na tej branzy. Zaczelismy rozmawiac o jakosci paliw produkowanych w jego firmie. Wyrazilem swoje watpliwosci. Gosc jest typowym korpoludkiem i zawsze identyfikowal sie z miejscem pracy i bronil firmy. Tym razem w ogole nie zareagowal i tylko machnal reka dajac do zrozumienia, ze moje watpliwosci maja solidne podstawy.
  4. Z paliwami w Polsce jest tak samo jak z wieloma innymi produktami - wyprodukowac tanio, oszczedzajac na skaldnikach, a sprzedac drogo. Musze sprobowac Shella Racing. Probowalem w Polsce VPower i bylo bez roznicy. W Norwegii na codzien jezdze na zwyklym 95 z Shella i na trasie do Szwecji, jazda zgodnie z praepisami na tempomacie, pali mi 6,5 l/100 km. W Polsce nie ma szans na osiagniecie podobnego wyniku.
  5. Moje doswiadczenia z tankowania w Polsce sa takie, ze bezwzgledu na to co bym nie lal (95 i 98) i na jakiej stacji bym nie lal to polskie paliwo odstaje znaczaco jakosciowo od paliwa, na ktorym jezdze w Norwegii na codzien (najzwyklejsza 95). Takie same doswiadczenia ma z olejem napedowym. Po kazdym tankowaniu w Polsce zuzycie paliwa idzie 10-15% w gore. Ostatnio po zatankowaniu na Lotosie, czy tez Orlenie na autostradzie przy predkosci 140 km/h (jazda na tempomacie) mialem zuzycie paliwa 12 l/100 km, po zatankowaniu w Niemczech wrocilo do 9.5 l/100km.
  6. Zalezy jaka knajpa. Sa i po 20-30 zeta
  7. Gwoli scislosci to raczej 5 razy niz 10, a poza tym to jednak wole mieszkac w kraju, ktory chroni konsumentow. Wole miec respektowane przez sprzedawcow prawa konsumenta i miec porzadne ubezpieczenia, bez zadnych kruczkow niz wojowac z bandytyzmemi w polskim handlu, ktorych z reszt pare razy doswiadczylem w ostatnich latach. A to piwo to jakos przeboleje.....;)Nie samym piwem czlowiek zyje. A propos paliwa to E95 dzisiaj kosztuje ok 6,3 zl (14,5 korony), a litr diesla ok 50 gr taniej. Duzo drozej byl w sierpniu w Danii. W Niemczech tez niewiele taniej.
  8. Nie wiedzialem, to czysty rozboj. No to sie ciesze, ze nie musze w RP nic kupowac ani ubezpieczac.
  9. Co prawda Norwegia nie nalezy do UE, ale nalezy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego i wiekszosc prawa Unijnego ma w niej zastosowanie.
  10. Rekojmia jest regulowana przez europejskie przepisy, a nie polskie.
  11. Ja mam to wyraznie napisane w umowie ubezpieczeniowej, a koszt ubezpieczenia nizszy niz w Polsce...
  12. W Norwegii ma wyraznie w umowie ubezpieczeniowej, ze wszelkie awarie silnika i skrzyni beigow sa objete ubezpieczeniem. Tez bym chyba poszedl do sadu i walczyl o rekojmie skoro nie minelo 5 lat. Organizacja konsumencka moze dac wskazowki jak postepowac w takiej sytuacji.
  13. Gwarancja to jedno, ale zgodnie z prawem europejskim producent powinien dac rekojmie na kluczowe podzespoly wyrobu, a takim jest niewatpliwie silnik - na pewno jest to minimum 5 lat. Nie wiem jak w Polsce, ale w Norwegii takie kluczowe podzespoly we wszelakich produktach np. pralki, lodowki, samochody sa objete rekojmia - zwykle dluzsza od gwarancji. Czy Auto Casco w Polsce nie obejmuje awarii silnika i skrzyni biegow?
  14. W Norwegii jezdzilem dwoma Subaru 2.0 D (Forester i OBK) glownie na krotkich dystansach do 3-4 km i nie mialem zadnego problemu z filtrem. Raz mialem problem po przejechaniu dlugiej trasy i zatankowani na Orlenie...
  15. W Norwegii DPF jest objety gwarancja producenta. W Polsce problemem jest generalnie niska jakosc paliwa, bez wzgledu na jego zrodlo.
×
×
  • Create New...