Jump to content

Gregorius

Użytkownik
  • Content Count

    783
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Dobry

About Gregorius

  • Rank
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Stavanger, Norwegia
  • Auto
    05.2010 - 05.2013 Forester 2.0D
    05.2013 - 05.2017 OBK 2.0D CVT
    05.2017- OBK 2.5i CVT Tungsten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mam LEDy i Xnenony, ale to stuka bardziej gdzies z tylu.
  2. Zrobilem kilkanascie ciasnych kolek w lewo i prawo. Nie zaobserwowalem niczego nadzwyczajnego. Nic nie szarpalo. Jazda byla plynna przy przyspieszaniu. Czasami przy zmianie kierunku kolka rozlegla sie moj "stuk" i nic wiecej. Wyglada, ze mam cos gdzies luznego. Sprawdzilem kieszenie bagaznik i nic nie ma........
  3. Tez o tym myslalem., ale czemu po rozgrzaniu samochodu to znika. I czemu tylko na ostrym zakrecie? Mozna z tym jezdzic, czy lepiej dac do dobrego sprawdzenia jak najszybciej.?
  4. Od paru miesiecy slysze tajemnicze stuki dochodzace mnie od spodu samochodu w okolicach bagaznika. Dzieje sie to tylko i wylacznie w ciagu pierwszych paru minut jazdy przy wiezdzie na skrzyzowanie 90 stopni i przyspieszaniu. Slychac jakby pojedyncze klikniecie. Jak by cos ise przetoczylo w samochodzie. Po rozgrzaniu samochodu stuki ustaja. Sprawdzilem bagaznik, nie ma tam nic luznego co mogloby halasowac. Pod siedzeniami tez nic nie ma. Mialem zrobiony serwis i przeglad po 3 latach. Wedlug norweskiego ASO wszystko jest w porzadku. Mnie jednak ten stuk nie daje spokoju.
  5. Aktualizacja pojawila sie we wrzesniu. Nie uwzglednia drog w Norwegii zbudowanych 2 lata temu......
  6. Moze pokaze drogi, ktore oddano do uzytku 5 late temu.......
  7. Podobno najlepsze efekty daje woda swiecona.... Woda z kranu lana na tloki. Fajny kamien tam musi powstawac. Ciekawe kiedy sie silnik zatrze. Gdyby byla destylowana to jeszcze, ale kranowa.
  8. Rozmawialem niedawno z kolega, fachowcem z branzy naftowej, pracujacym w jednej z 2 najwiekszych polskich rafinerii, ktory na prawde sie zna na tej branzy. Zaczelismy rozmawiac o jakosci paliw produkowanych w jego firmie. Wyrazilem swoje watpliwosci. Gosc jest typowym korpoludkiem i zawsze identyfikowal sie z miejscem pracy i bronil firmy. Tym razem w ogole nie zareagowal i tylko machnal reka dajac do zrozumienia, ze moje watpliwosci maja solidne podstawy.
  9. Z paliwami w Polsce jest tak samo jak z wieloma innymi produktami - wyprodukowac tanio, oszczedzajac na skaldnikach, a sprzedac drogo. Musze sprobowac Shella Racing. Probowalem w Polsce VPower i bylo bez roznicy. W Norwegii na codzien jezdze na zwyklym 95 z Shella i na trasie do Szwecji, jazda zgodnie z praepisami na tempomacie, pali mi 6,5 l/100 km. W Polsce nie ma szans na osiagniecie podobnego wyniku.
  10. Moje doswiadczenia z tankowania w Polsce sa takie, ze bezwzgledu na to co bym nie lal (95 i 98) i na jakiej stacji bym nie lal to polskie paliwo odstaje znaczaco jakosciowo od paliwa, na ktorym jezdze w Norwegii na codzien (najzwyklejsza 95). Takie same doswiadczenia ma z olejem napedowym. Po kazdym tankowaniu w Polsce zuzycie paliwa idzie 10-15% w gore. Ostatnio po zatankowaniu na Lotosie, czy tez Orlenie na autostradzie przy predkosci 140 km/h (jazda na tempomacie) mialem zuzycie paliwa 12 l/100 km, po zatankowaniu w Niemczech wrocilo do 9.5 l/100km.
  11. Gwoli scislosci to raczej 5 razy niz 10, a poza tym to jednak wole mieszkac w kraju, ktory chroni konsumentow. Wole miec respektowane przez sprzedawcow prawa konsumenta i miec porzadne ubezpieczenia, bez zadnych kruczkow niz wojowac z bandytyzmemi w polskim handlu, ktorych z reszt pare razy doswiadczylem w ostatnich latach. A to piwo to jakos przeboleje.....;)Nie samym piwem czlowiek zyje. A propos paliwa to E95 dzisiaj kosztuje ok 6,3 zl (14,5 korony), a litr diesla ok 50 gr taniej. Duzo drozej byl w sierpniu w Danii. W Niemczech tez niewiele taniej.
  12. Nie wiedzialem, to czysty rozboj. No to sie ciesze, ze nie musze w RP nic kupowac ani ubezpieczac.
  13. Co prawda Norwegia nie nalezy do UE, ale nalezy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego i wiekszosc prawa Unijnego ma w niej zastosowanie.
×
×
  • Create New...