Skocz do zawartości

Gregorius

Użytkownik
  • Zawartość

    614
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Gregorius

  • Tytuł
    ..:: Profi ::..

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Stavanger, Norwegia
  • Auto
    05.2010 - 05.2013 Forester 2.0D
    05.2013 - 05.2017 OBK 2.0D CVT
    05.2017- OBK 2.5i CVT Tungsten
  1. Nowy Subaru Forester MY2013

    W Norwegii jest zalecana tylko kontrola oleju w skrzyni CVT co 2 lata. Natomiast olej w dyferencjale ze skrzynia CVT powinien byc wymieniany co 4 lata. Norweski plan serwisowy
  2. Forester EyeSight

    Warto miec, chocby tylko I wylacznie dla aktywnego tempomatu. Rewelacyjny zarowno w ruchu miejskim, w tym w korkach, jak I w trasie.
  3. Mam OBK 17 2.5 CVT I zadnych dziwnych dziwekow nie obserwuje. Na czym ten "dziwny" dzwiek polega?
  4. Forester MY12 2.0 MT benzyna silnik FB20 muli

    Tankowania tego samego dnia, jazda po autostradzie na tempomacie, to samo obciazenie, 3 rozne stacje benzynowe. 2 polskie i jedna w Niemczech i tak rok w rok - roznica 10-15%. Przypadek?
  5. Forester MY12 2.0 MT benzyna silnik FB20 muli

    To sa moje wieloletnie doswiadczenia z urlopow w Polsce. Niezaleznie, czy tankuje diesla, czy benzyne I niezaleznie, gdzie tankuje zawsze zuzycie idzie mocno w gore. Podobne wrazenie ma wielu moich znajomych jezdzacych na urlopy do Polski.
  6. Subaru Outback MY15

    Sa. S3 na odcinku od A2 do Szczecina funkcjonuje juz conajmniej 2 lata.
  7. ile wam pali ?

    Wiem, ze wszystko idzie z jednego, albo 2 kotlow, ale mnie chodzilo o o najlepsze z tych co mieli na Shellu.
  8. Subaru Outback MY15

    Zakonczylem "wielka petle" I wrocilem dzisiaj rano do Norwegii. Samochod sprawowal sie swietnie. Spalanie w stosunku do diesla akceptowalne. Jedynie co mnie doprowadzalo do szalu to nawigacja. To moje 3 Subaru z nawigacja I mam wrazenie, ze kazda nowa jest gorsza od poprzedniej. Programujac trase nie bylem w stanie znalezc w nawigacji nazwy mojego hotelu w Niemczech . Wpisalem adres, nawigacja wypårowadzila mnie w pole ok. 5 km od hotelu. Bedac w tym "polu" nawigacja jakos cudownie odnalazla nazwe hotel w swoich zasobach I mnie doprowadzila do celu. Pare razy nawigacja prowadzila mnie w kolko wynajdujac jakies niemozliwe "skroty", ktore byly dluzsze od najprostszej drogi. Byly momenty, ze glupiala kompletnie I prowadzila mnie w slepe uliczki. W Danii nie bylo na mapie dosc glownej drogi, ktora jezdze juz 4 rok. Na S3 nie znajduje zadnych MOP-ow ani stacji benzynowych. Ni z tego ni z owego przestala mi wyswietlac POI, mimo, ze byly ustawione poprawnie.
  9. ile wam pali ?

    1500 km z centralnej Polski do konca Danii, 99% po autostradach, dosc plynna jazda z tempomatem ustawionym na 140 km/h. 4 osoby na pokladzie, bapelen bagaznik I plena "trumna" na dachu: - w Polsce spalanie ok 12 l/100km (paliwo z Shella to podobno najlepsze), w miare ubywania w baku polskiego paliwa I mieszania ze zwyklym niemieckim I dunskim zuzycie spadalo do 10.5l/100km.
  10. Legacy 2004 Er 55 i kontrolka ABS

    Moj tesc wlasnie wpadl prawym przednim kolem w niewielka dziure. W tym momencie zapalila sie kontrolka ABS-u i pojawil sie napis Er 55. Po pownym uruchomieniu silnika napis bledu zniknal, natomiast kontrolka ABSu swieci sie nadal. Co to moze byc? Czy to cos powazniejszego? Czy mozna z tym przez pewien czas jezdzic? Bede wdzieczny za wszelkie uwagi.
  11. SBD 2008 150kkm shortblock do wymiany

    Jazda na tempomacie z tą samą prędkością, tak więc nie wciskam pedału. Nie porównuje z Norwegia, tylko z jazda po Niemczech i Danii, a nawet i po Polsce. Na prom się nie spieszę bo zawsze nocuje po drodze. Sent from my Lenovo TB3-710F using Tapatalk
  12. Subaru Outback MY15

    Oczywiscie powinno byc mniej jesli chodzi o SBD. Porownanie dotyczy obu samochodow z CVT, z tym ze OBG diesel byl lzejszy o 3 osoby.
  13. ile wam pali ?

    600km przez Lotwe i Szwecje predkosc marszowa kolo 100km/h i dosc plynna jazda w wiekszosci na tempomacie + przejazd przez Ryge - zuzycie 7.5 przy tankowaniu. Sam jestem zaskoczony. OBK SBD na tej trasie palil tylko okolo litra mniej. Bez trumny na dachu pewno bym sie zmiescil w 7l/100km. Zla jakosc paliwa sprzedawanego w Polsce to edlug mnie nie sprawa wiary tylko fakt. Nie jest kwestia przyapdku, ze co roku, bez wzgledu nat o gdize tankuje plai mi od razyu pop zatankowaniu w Niemczech mniej. W zeszly roku jak zatankowalem na Orlenie i wyjechalem na autostrade A2 myslem, ze mi silnik pada takie bylo zuzycie. Szybko datankowalem pol baku na Lotosie i zuzycie jeszcze wzroslo do ok. 12 l/100, a po zatankowaniu w niemczech wrocilo do normy 9-9.5 l/100km. Mozliwe, ze moim bledem bylo tankowanie tego ulepszonego diesla. W tym roku mam zamair tankowac najzwyklejsze paliwo.
  14. ile wam pali ?

    Nie, zużycie wyliczone przeze mnie. Dodam jeszcze, że połowa trasy była przez góry. Sent from my Lenovo TB3-710F using Tapatalk
  15. SBD 2008 150kkm shortblock do wymiany

    Jazda na tempomacie po autostradzie paliwo polskie i niemieckie 10-15% różnicy w spalaniu. Każdego roku to samo. Takie do doświadczenia wszystkich mi znanych osób korzystających czasów z usług Orlenu i Lotosu Sent from my iPhone using Tapatalk
×