Dj Brabus Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Jak było gdzieś, to przepraszam. Ale jak nie było, to 6:30 leci sobie Forester poboczem. (Nie) brawo Ty... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 21 godzin temu, ipsx82 napisał: długość obszaru na którym powstał wypadek nie przekroczy 100 metrów i wystarczy na 10 metrów przed wypadkiem odkręcić barierki i na 10 metrów za wypadkiem odkręcić i puścić auta z korytarzem wydzielonym pachołkami na odcinku 100 metrów góra 150 m. dwie ekipy rozkręcające trzecia rozstawiając pachołki a czwarta sygnalizująca 300 metrów wcześniej na przeciwnym pasie że już zwężenie drogi będzie i wystarczy na to 30-45 minut + dojazd Zapomniałeś jeszcze o ekipie co wyleje asfalt na pas zieleni rozdzielający jezdnie autostrady. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 A nie wystarczą podkłady takie jak stosuje straż pożarna ? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 56 minut temu, aflinta napisał: Zapomniałeś jeszcze o ekipie co wyleje asfalt na pas zieleni rozdzielający jezdnie autostrady. oj mała błahostka, zresztą suv'y przejadą cały ten wątek o rozpinaniu barierek i puszczeniu ruchu na 2 kierunek świadczy tylko o tym jak mało ludzie mają pojęcia ile pracy/czasu/kasy/ludzi potrzeba do zmiany organizacji ruchu barierki mogły by być rozpięte na potrzeby służb ratunkowych, ale na pewno nie na udrożnienie ruchu (chyba że wiązało by się to z zagrożeniem życia stojących w korku) zresztą w większości przypadków udroznienie nawet cięższych wypadków potrwa z 3-4 godziny maks, na taki okres nikt zdroworozsądkowy nie podejmie tematu taką akcję można robić w takich przypadkach jak np była rozlana czekolada z tir'a udrożnienie można było by zrobić jedynie poprzez boczne techniczne dojazdy do autostrady, ale to też trzeba porozkręcać i pokierować ruchem bo ludzie się pogubią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 Najlepiej byłoby budować od razu trzecią, zapasową jezdnię. Na środku oczywiście ... i z co najmniej dwoma pasami, żeby w razie czego było po jednym w każdą stronę ... dzwon na jednej jezdni zazwyczaj powoduje dzwon na drugiej... bo jak wiadomo, Polacy to Apacze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 Jak jechałem na urlop 3 dniowy to po drodze na wysokości Kutna w stronę Łodzi był wypadek o ten : http://www.radiowawa.pl/wiadomosc/85576/tragiczny-wypadek-na-autostradzie-a1 i korek około 15 km bo niestety śmiertelny i nikogo nie przepuszczali. Gdy ich mijałem to było około 18:30 nie znalazłem informacji o której się stało ale 15 km to w godzinę co najmniej się nazbiera. I pytanie o której puścili ruch ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fulcrum Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 poczytaj dokładnie wątek. było już pisane, że barierki które można zdemontować są co kilka km, nie co 100m. reszta jest na stałe wbita w ziemię. jak chcesz je demontować? te płyty śmigłowcem dowieziesz w korku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 Mysle, ze odpowiednie procedury sa i sa uruchamiane jak planowany zator jest dluzszy niz kilka godzin (tak blizej 6?). Na 4h sie to po prostu nie oplaca - zamkniecie pasow po drugiej stronie, zatarasowanie korytarza zycia, wzywanie dodatkowych ekip, ryzykowanie dzwonem apaczow przy zwezeniu, etc. Po prostu sie nie kalkuluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 Chłopaki już czekajo na znak sygnał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 ...a mogło być rzeczowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Rzeczowo odkręcać bariery i wylewać asfalt ? To jest rzeczowe gadanie ? Rzeczowo to jest - jest wypadek, jest korek, czekamy, pech obydwu stron a nie kombinacje w stylu ” a jakby ” 2 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 2 godziny temu, Pan Dziedzic napisał: Rzeczowo odkręcać bariery i wylewać asfalt ? To jest rzeczowe gadanie ? Rzeczowo to jest - jest wypadek, jest korek, czekamy, pech obydwu stron a nie kombinacje w stylu ” a jakby ” Szkoda pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, rombu napisał: Szkoda pisać. Trochę szkoda, bo Forumowy Sztab Kryzysowy ds. Walki z Korkami na Autostradach debatuje już kilka dni na kilku stronach wątku i niczego konstruktywnego nie wymyślił. I nie wymyśli. Muszę pogodzić się z faktem, iż kilka moich postulatów nie doczeka się realizacji 1. Pomysł na biznes - śmigłowiec transportowy przenoszący, za odpowiednią opłatą, tych niecierpliwych na stronę bezgranicznej wolności. 2. Ograniczenie prędkości na autostradach i ekspresówkach do 70km/h zmniejszy ilość wypadków oraz ograniczy ich skutki 3. A właściwie to po co nam te autostrady i korki na nich się tworzące? Zrobić skrzyżowania, dwukierunkowe zjazdy, usunąć bariery. Niech to będą porządne drogi krajowe z możliwością zjeżdżania, zawracania, objeżdżania, uciekania Edytowane 4 Września 2019 przez Zyzol 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Trochę szkoda, bo Forumowy Sztab Kryzysowy ds. Walki z Korkami na Autostradach debatuje już kilka dni na kilku stronach wątku i niczego konstruktywnego nie wymyślił. I nie wymyśli. Muszę pogodzić się z faktem, iż kilka moich postulatów nie doczeka się realizacji:wacko: 1. Pomysł na biznes - śmigłowiec transportowy przenoszący, za odpowiednią opłatą, tych niecierpliwych na stronę bezgranicznej wolności. 2. Ograniczenie prędkości na autostradach i ekspresówkach do 70km/h zmniejszy ilość wypadków oraz ograniczy ich skutki 3. A właściwie to po co nam te autostrady i korki na nich się tworzące? Zrobić skrzyżowania, dwukierunkowe zjazdy, usunąć bariery. Niech to będą porządne drogi krajowe z możliwością zjeżdżania, zawracania, objeżdżania, uciekania Poszedłbym dalej i zdelegalizował wypadki. Wysłane z mojego mądrego telefonu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 A propos jednego z postulatów w dyskusji na temat korzystania z "korytarza życia"https://www.tvn24.pl/wroclawska-policja-sciga-kierowcow-ktorzy-blokowali-korytarz-zycia-na-a4,966720,s.htmlObserwując dyskusję chciałbym żeby z taką samą energią i pomysłowością jak w temacie udrażniania autostrad dla kierowców, wdrażać w praktyce zachowania związane z tworzeniem korytarzy życia. Jak dobrze pamiętam całą dyskusję wywołał post@Dyrekcja, pozostawiony bez żadnego komentarza, bo zachowanie wydawało się irracjonalne i jednoznacznie naganne. Mimo to znalazły się również głosy usprawiedliwienia... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 (edytowane) Wylewającym asfalt, robiącym biznes śmigłowcami i usprawiedliwiającym zawracających przypomniam, że dyskusja była albo raczej mogła być o możliwościach działania służb w sytuacjach szczególnych - wielo/kilkunastogodzinnych blokad, a nie "codziennych" korków. Z pewnością znacznie mniej kierowców (a może żaden?) zdecydowałoby się na zawracanie, gdyby obowiązywały jakieś ogólne zasady: stłuczka - x godzin na przywrócenie przejezdności, wypadek - y godzin, katastrofa/wiele ofiar - komunikaty podawane przez radio, sms, CB... Niestety dzięki zaangażowaniu wielu problem został sprowadzony do poziomu dzisiejszych mediów lub Wisły po awarii kolektora w Czajce. Nawiązując do punktu wyjścia - ważne, że w końcu policja zabrała się za ściganie zawracających i jest o tym głośno w mediach. Nie marchewką, to kijem, może mandaty i punkty zrobią więcej pożytku niż promocja poprawnych zachowań. Edytowane 4 Września 2019 przez Kambol 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 W kolejnym artykule mamy informację na temat czasu reakcji i ewakuacji/wycofywania samochodów, zgodnie z którą "Film został nagrany o godz. 11.51, a o 12.15 uruchomiono awaryjną procedurę ewakuacji - czyli wycofywania samochodów pod nadzorem policji do najbliższego węzła."https://fakty.interia.pl/dolnoslaskie/news-blokowali-korytarz-zycia-na-autostradzie-nie-unikna-kary,nId,3185269Jak widać jakieś tam procedury są i jakby nie przeszkadzać to może sprawniej byłyby wdrażane 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 W dniu 4.09.2019 o 15:45, Kambol napisał: Nie marchewką, to kijem, może mandaty i punkty zrobią więcej pożytku niż promocja poprawnych zachowań. A propos marchewki w Sztokholmie są fotoradary, które robią zdjęcia wszystkim pojazdom, także tym jadącym prawidłowo. Wśród kierowców, którzy jechali z prawidłową prędkością okresowo są losowane nagrody Odnośnie komunikatów, to nie jest tak źle. Wczoraj była kolizja 4 pojazdów na "Zakopiance" ... i Radio Kraków niezwłocznie zaczęło podawać komunikaty, że pełna przejezdność będzie przywrócona za 2h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 (edytowane) Czyli da się. Na A4 się nie zdarza, zresztą jeśli chodzi o radio to pewnie ciągle kwestia dobrej woli regionalnych rozgłośni. Szkoda, że nie mamy jakiejś specjalnej częstotliwości, gdzie zawsze 24/7 byłyby podawane aktualności z dróg w zależności od regionu lub nawet ogólnopolskie (jak np. w USA https://www.virginiadot.org/travel/highway_advisory_radio.asp). Program 1 PR prowadzi serwis dla kierowców (2 min przed pełna godziną, chyba od 6 do 23), ale to trochę rzadko i w krótkim czasie nie mieszczą się aktualności ze wszystkich dróg. Mimo to w trasie zawsze mam włączona funkcję TA (Traffic Announcement, czyli samoczynne przełączanie się radia na nadawany akurat komunikat). Jest jeszcze system komunikatów TMC, ale w Polsce chyba ciągle nieco kuleje, zresztą to bardziej informacje o samych korkach niż komunikaty z wiadomościami dla oczekujących. Edytowane 7 Września 2019 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 2 godziny temu, Kambol napisał: Program 1 PR prowadzi serwis dla kierowców (2 min przed pełna godziną, chyba od 6 do 23), ale to trochę rzadko W Polsce liczy się czas reklam, a nie jakieś "pierdoły" typu informacja o korkach i utrudnieniach na drodze. Jeśli chcemy mieć 24/7 informacje z dróg to w PL trzeba by za to zapłacić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 Cb radio najszybsze będzie. Ale sporo ludzi odeszlo w kierunku JanosikaWysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 7 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2019 CB tak, z tym że tam są nieoficjalne "wiadomości" od tirowców, a chodziło mi o kanał do oficjalnych komunikatów od służb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 8 godzin temu, Kambol napisał: a chodziło mi o kanał do oficjalnych komunikatów od służb. 19:30 TVP1 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 52 minuty temu, Pan Dziedzic napisał: 19:30 TVP1 Dzisiejsza kolizja na A1 to wina tuska Jest źle a będzie jeszcze lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 8 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2019 Aaaaaa, to nie wiem, jak wymusił to jego ale to policja wyjaśni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się