Dj Brabus 1116 Posted September 2, 2019 Share Posted September 2, 2019 Jak było gdzieś, to przepraszam. Ale jak nie było, to 6:30 leci sobie Forester poboczem. (Nie) brawo Ty... 1 Link to post Share on other sites
aflinta 2814 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 21 godzin temu, ipsx82 napisał: długość obszaru na którym powstał wypadek nie przekroczy 100 metrów i wystarczy na 10 metrów przed wypadkiem odkręcić barierki i na 10 metrów za wypadkiem odkręcić i puścić auta z korytarzem wydzielonym pachołkami na odcinku 100 metrów góra 150 m. dwie ekipy rozkręcające trzecia rozstawiając pachołki a czwarta sygnalizująca 300 metrów wcześniej na przeciwnym pasie że już zwężenie drogi będzie i wystarczy na to 30-45 minut + dojazd Zapomniałeś jeszcze o ekipie co wyleje asfalt na pas zieleni rozdzielający jezdnie autostrady. 1 Link to post Share on other sites
ipsx82 831 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 A nie wystarczą podkłady takie jak stosuje straż pożarna ? 2 Link to post Share on other sites
kubanow 313 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 56 minut temu, aflinta napisał: Zapomniałeś jeszcze o ekipie co wyleje asfalt na pas zieleni rozdzielający jezdnie autostrady. oj mała błahostka, zresztą suv'y przejadą cały ten wątek o rozpinaniu barierek i puszczeniu ruchu na 2 kierunek świadczy tylko o tym jak mało ludzie mają pojęcia ile pracy/czasu/kasy/ludzi potrzeba do zmiany organizacji ruchu barierki mogły by być rozpięte na potrzeby służb ratunkowych, ale na pewno nie na udrożnienie ruchu (chyba że wiązało by się to z zagrożeniem życia stojących w korku) zresztą w większości przypadków udroznienie nawet cięższych wypadków potrwa z 3-4 godziny maks, na taki okres nikt zdroworozsądkowy nie podejmie tematu taką akcję można robić w takich przypadkach jak np była rozlana czekolada z tir'a udrożnienie można było by zrobić jedynie poprzez boczne techniczne dojazdy do autostrady, ale to też trzeba porozkręcać i pokierować ruchem bo ludzie się pogubią Link to post Share on other sites
Aga 9149 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 Najlepiej byłoby budować od razu trzecią, zapasową jezdnię. Na środku oczywiście ... i z co najmniej dwoma pasami, żeby w razie czego było po jednym w każdą stronę ... dzwon na jednej jezdni zazwyczaj powoduje dzwon na drugiej... bo jak wiadomo, Polacy to Apacze 1 Link to post Share on other sites
ipsx82 831 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 Jak jechałem na urlop 3 dniowy to po drodze na wysokości Kutna w stronę Łodzi był wypadek o ten : http://www.radiowawa.pl/wiadomosc/85576/tragiczny-wypadek-na-autostradzie-a1 i korek około 15 km bo niestety śmiertelny i nikogo nie przepuszczali. Gdy ich mijałem to było około 18:30 nie znalazłem informacji o której się stało ale 15 km to w godzinę co najmniej się nazbiera. I pytanie o której puścili ruch ? Link to post Share on other sites
fulcrum 117 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 poczytaj dokładnie wątek. było już pisane, że barierki które można zdemontować są co kilka km, nie co 100m. reszta jest na stałe wbita w ziemię. jak chcesz je demontować? te płyty śmigłowcem dowieziesz w korku? Link to post Share on other sites
blejzu 978 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 Mysle, ze odpowiednie procedury sa i sa uruchamiane jak planowany zator jest dluzszy niz kilka godzin (tak blizej 6?). Na 4h sie to po prostu nie oplaca - zamkniecie pasow po drugiej stronie, zatarasowanie korytarza zycia, wzywanie dodatkowych ekip, ryzykowanie dzwonem apaczow przy zwezeniu, etc. Po prostu sie nie kalkuluje. Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3456 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 Chłopaki już czekajo na znak sygnał Link to post Share on other sites
Kambol 570 Posted September 3, 2019 Share Posted September 3, 2019 ...a mogło być rzeczowo Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3456 Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 Rzeczowo odkręcać bariery i wylewać asfalt ? To jest rzeczowe gadanie ? Rzeczowo to jest - jest wypadek, jest korek, czekamy, pech obydwu stron a nie kombinacje w stylu ” a jakby ” 2 3 Link to post Share on other sites
rombu 416 Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 2 godziny temu, Pan Dziedzic napisał: Rzeczowo odkręcać bariery i wylewać asfalt ? To jest rzeczowe gadanie ? Rzeczowo to jest - jest wypadek, jest korek, czekamy, pech obydwu stron a nie kombinacje w stylu ” a jakby ” Szkoda pisać. Link to post Share on other sites
Zyzol 966 Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 (edited) 1 godzinę temu, rombu napisał: Szkoda pisać. Trochę szkoda, bo Forumowy Sztab Kryzysowy ds. Walki z Korkami na Autostradach debatuje już kilka dni na kilku stronach wątku i niczego konstruktywnego nie wymyślił. I nie wymyśli. Muszę pogodzić się z faktem, iż kilka moich postulatów nie doczeka się realizacji 1. Pomysł na biznes - śmigłowiec transportowy przenoszący, za odpowiednią opłatą, tych niecierpliwych na stronę bezgranicznej wolności. 2. Ograniczenie prędkości na autostradach i ekspresówkach do 70km/h zmniejszy ilość wypadków oraz ograniczy ich skutki 3. A właściwie to po co nam te autostrady i korki na nich się tworzące? Zrobić skrzyżowania, dwukierunkowe zjazdy, usunąć bariery. Niech to będą porządne drogi krajowe z możliwością zjeżdżania, zawracania, objeżdżania, uciekania Edited September 4, 2019 by Zyzol 2 Link to post Share on other sites
Dzixd 487 Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 Trochę szkoda, bo Forumowy Sztab Kryzysowy ds. Walki z Korkami na Autostradach debatuje już kilka dni na kilku stronach wątku i niczego konstruktywnego nie wymyślił. I nie wymyśli. Muszę pogodzić się z faktem, iż kilka moich postulatów nie doczeka się realizacji:wacko: 1. Pomysł na biznes - śmigłowiec transportowy przenoszący, za odpowiednią opłatą, tych niecierpliwych na stronę bezgranicznej wolności. 2. Ograniczenie prędkości na autostradach i ekspresówkach do 70km/h zmniejszy ilość wypadków oraz ograniczy ich skutki 3. A właściwie to po co nam te autostrady i korki na nich się tworzące? Zrobić skrzyżowania, dwukierunkowe zjazdy, usunąć bariery. Niech to będą porządne drogi krajowe z możliwością zjeżdżania, zawracania, objeżdżania, uciekania Poszedłbym dalej i zdelegalizował wypadki. Wysłane z mojego mądrego telefonu 2 Link to post Share on other sites
Drizzt 47 Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 A propos jednego z postulatów w dyskusji na temat korzystania z "korytarza życia"https://www.tvn24.pl/wroclawska-policja-sciga-kierowcow-ktorzy-blokowali-korytarz-zycia-na-a4,966720,s.htmlObserwując dyskusję chciałbym żeby z taką samą energią i pomysłowością jak w temacie udrażniania autostrad dla kierowców, wdrażać w praktyce zachowania związane z tworzeniem korytarzy życia. Jak dobrze pamiętam całą dyskusję wywołał post@Dyrekcja, pozostawiony bez żadnego komentarza, bo zachowanie wydawało się irracjonalne i jednoznacznie naganne. Mimo to znalazły się również głosy usprawiedliwienia... 2 Link to post Share on other sites
Kambol 570 Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 (edited) Wylewającym asfalt, robiącym biznes śmigłowcami i usprawiedliwiającym zawracających przypomniam, że dyskusja była albo raczej mogła być o możliwościach działania służb w sytuacjach szczególnych - wielo/kilkunastogodzinnych blokad, a nie "codziennych" korków. Z pewnością znacznie mniej kierowców (a może żaden?) zdecydowałoby się na zawracanie, gdyby obowiązywały jakieś ogólne zasady: stłuczka - x godzin na przywrócenie przejezdności, wypadek - y godzin, katastrofa/wiele ofiar - komunikaty podawane przez radio, sms, CB... Niestety dzięki zaangażowaniu wielu problem został sprowadzony do poziomu dzisiejszych mediów lub Wisły po awarii kolektora w Czajce. Nawiązując do punktu wyjścia - ważne, że w końcu policja zabrała się za ściganie zawracających i jest o tym głośno w mediach. Nie marchewką, to kijem, może mandaty i punkty zrobią więcej pożytku niż promocja poprawnych zachowań. Edited September 4, 2019 by Kambol 1 2 Link to post Share on other sites
Drizzt 47 Posted September 4, 2019 Share Posted September 4, 2019 W kolejnym artykule mamy informację na temat czasu reakcji i ewakuacji/wycofywania samochodów, zgodnie z którą "Film został nagrany o godz. 11.51, a o 12.15 uruchomiono awaryjną procedurę ewakuacji - czyli wycofywania samochodów pod nadzorem policji do najbliższego węzła."https://fakty.interia.pl/dolnoslaskie/news-blokowali-korytarz-zycia-na-autostradzie-nie-unikna-kary,nId,3185269Jak widać jakieś tam procedury są i jakby nie przeszkadzać to może sprawniej byłyby wdrażane 1 Link to post Share on other sites
subleo 2553 Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 W dniu 4.09.2019 o 15:45, Kambol napisał: Nie marchewką, to kijem, może mandaty i punkty zrobią więcej pożytku niż promocja poprawnych zachowań. A propos marchewki w Sztokholmie są fotoradary, które robią zdjęcia wszystkim pojazdom, także tym jadącym prawidłowo. Wśród kierowców, którzy jechali z prawidłową prędkością okresowo są losowane nagrody Odnośnie komunikatów, to nie jest tak źle. Wczoraj była kolizja 4 pojazdów na "Zakopiance" ... i Radio Kraków niezwłocznie zaczęło podawać komunikaty, że pełna przejezdność będzie przywrócona za 2h. Link to post Share on other sites
Kambol 570 Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 (edited) Czyli da się. Na A4 się nie zdarza, zresztą jeśli chodzi o radio to pewnie ciągle kwestia dobrej woli regionalnych rozgłośni. Szkoda, że nie mamy jakiejś specjalnej częstotliwości, gdzie zawsze 24/7 byłyby podawane aktualności z dróg w zależności od regionu lub nawet ogólnopolskie (jak np. w USA https://www.virginiadot.org/travel/highway_advisory_radio.asp). Program 1 PR prowadzi serwis dla kierowców (2 min przed pełna godziną, chyba od 6 do 23), ale to trochę rzadko i w krótkim czasie nie mieszczą się aktualności ze wszystkich dróg. Mimo to w trasie zawsze mam włączona funkcję TA (Traffic Announcement, czyli samoczynne przełączanie się radia na nadawany akurat komunikat). Jest jeszcze system komunikatów TMC, ale w Polsce chyba ciągle nieco kuleje, zresztą to bardziej informacje o samych korkach niż komunikaty z wiadomościami dla oczekujących. Edited September 7, 2019 by Kambol Link to post Share on other sites
vince_snd 299 Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 2 godziny temu, Kambol napisał: Program 1 PR prowadzi serwis dla kierowców (2 min przed pełna godziną, chyba od 6 do 23), ale to trochę rzadko W Polsce liczy się czas reklam, a nie jakieś "pierdoły" typu informacja o korkach i utrudnieniach na drodze. Jeśli chcemy mieć 24/7 informacje z dróg to w PL trzeba by za to zapłacić. Link to post Share on other sites
kubanow 313 Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 Cb radio najszybsze będzie. Ale sporo ludzi odeszlo w kierunku JanosikaWysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Kambol 570 Posted September 7, 2019 Share Posted September 7, 2019 CB tak, z tym że tam są nieoficjalne "wiadomości" od tirowców, a chodziło mi o kanał do oficjalnych komunikatów od służb. Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3456 Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 8 godzin temu, Kambol napisał: a chodziło mi o kanał do oficjalnych komunikatów od służb. 19:30 TVP1 1 1 Link to post Share on other sites
vince_snd 299 Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 52 minuty temu, Pan Dziedzic napisał: 19:30 TVP1 Dzisiejsza kolizja na A1 to wina tuska Jest źle a będzie jeszcze lepiej Link to post Share on other sites
Pan Dziedzic 3456 Posted September 8, 2019 Share Posted September 8, 2019 Aaaaaa, to nie wiem, jak wymusił to jego ale to policja wyjaśni Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now