Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 10.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Najgorsze chamstwo z jakim miałem do czynienia... Pijany kierowca. Najpierw myślałem, że gość się zakopał, sypał śnieg, ślisko na drodze, więc podjechałem do niego i faktycznie, z lekka utkn

Karma       

To w Polsce nieco inne doświadczenie. Pomiędzy Częstochową a Tomaszowem, na sławetnej "Gierkówce" postawiono ograniczenie do 70 km/godz.  Ze względu na zły stan nawierzchni. Nawierzchnia istotnie, dob

Posted Images

21 godzin temu, ipsx82 napisał:

długość obszaru na którym powstał wypadek nie przekroczy 100 metrów i wystarczy na 10 metrów przed wypadkiem odkręcić barierki i na 10 metrów za wypadkiem  odkręcić i puścić auta z korytarzem wydzielonym pachołkami na odcinku 100 metrów góra 150 m. dwie ekipy rozkręcające  trzecia rozstawiając pachołki a czwarta sygnalizująca 300 metrów wcześniej na przeciwnym pasie że już zwężenie drogi będzie i wystarczy na to 30-45 minut + dojazd 

Zapomniałeś jeszcze o ekipie co wyleje asfalt na pas zieleni rozdzielający jezdnie autostrady. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
56 minut temu, aflinta napisał:

Zapomniałeś jeszcze o ekipie co wyleje asfalt na pas zieleni rozdzielający jezdnie autostrady. 

 

oj mała błahostka, zresztą suv'y przejadą

 

cały ten wątek o rozpinaniu barierek i puszczeniu ruchu na 2 kierunek świadczy tylko o tym jak mało ludzie mają pojęcia ile pracy/czasu/kasy/ludzi potrzeba do zmiany organizacji ruchu

barierki mogły by być rozpięte na potrzeby służb ratunkowych, ale na pewno nie na udrożnienie ruchu (chyba że wiązało by się to z zagrożeniem życia stojących w korku)

zresztą w większości przypadków udroznienie nawet cięższych wypadków potrwa z 3-4 godziny maks, na taki okres nikt zdroworozsądkowy nie podejmie tematu

taką akcję można robić w takich przypadkach jak np była rozlana czekolada z tir'a

 

udrożnienie można było by zrobić jedynie poprzez boczne techniczne dojazdy do autostrady, ale to też trzeba porozkręcać i pokierować ruchem bo ludzie się pogubią

Link to post
Share on other sites

Najlepiej byłoby budować od razu trzecią, zapasową jezdnię. Na środku oczywiście :mrgreen: ... i z co najmniej dwoma pasami, żeby w razie czego było po jednym w każdą stronę ... dzwon na jednej jezdni zazwyczaj powoduje dzwon na drugiej... bo jak wiadomo, Polacy to Apacze ;)

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Jak jechałem na urlop 3 dniowy to po drodze na wysokości Kutna w stronę Łodzi był wypadek o ten http://www.radiowawa.pl/wiadomosc/85576/tragiczny-wypadek-na-autostradzie-a1 i korek około 15 km bo niestety śmiertelny i nikogo nie przepuszczali. Gdy ich mijałem to było około 18:30 nie znalazłem informacji o której się stało ale 15 km to w godzinę co najmniej się nazbiera. I pytanie o której puścili ruch ?

Link to post
Share on other sites

poczytaj dokładnie wątek. było już pisane, że barierki które można zdemontować są co kilka km, nie co 100m. reszta jest na stałe wbita w ziemię. jak chcesz je demontować? te płyty śmigłowcem dowieziesz w korku?

Link to post
Share on other sites

Mysle, ze odpowiednie procedury sa i sa uruchamiane jak planowany zator jest dluzszy niz kilka godzin (tak blizej 6?). Na 4h sie to po prostu nie oplaca - zamkniecie pasow po drugiej stronie, zatarasowanie korytarza zycia, wzywanie dodatkowych ekip, ryzykowanie dzwonem apaczow przy zwezeniu, etc. Po prostu sie nie kalkuluje.

Link to post
Share on other sites

Rzeczowo odkręcać bariery i wylewać asfalt ? To jest rzeczowe gadanie ? 

Rzeczowo to jest - jest wypadek, jest korek, czekamy, pech obydwu stron a nie kombinacje w stylu ” a jakby ” 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Pan Dziedzic napisał:

Rzeczowo odkręcać bariery i wylewać asfalt ? To jest rzeczowe gadanie ? 

Rzeczowo to jest - jest wypadek, jest korek, czekamy, pech obydwu stron a nie kombinacje w stylu ” a jakby ” 

 

:facepalm:

Szkoda pisać.

 

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, rombu napisał:

 

:facepalm:

Szkoda pisać.

Trochę szkoda, bo Forumowy Sztab Kryzysowy ds. Walki z Korkami na Autostradach debatuje już kilka dni na kilku stronach wątku i niczego konstruktywnego nie wymyślił. I nie wymyśli.

 

Muszę pogodzić się z faktem, iż kilka moich postulatów nie doczeka się realizacji:wacko:

1. Pomysł na biznes - śmigłowiec transportowy przenoszący, za odpowiednią opłatą, tych niecierpliwych na stronę bezgranicznej wolności.

2. Ograniczenie prędkości na autostradach i ekspresówkach do 70km/h zmniejszy ilość wypadków oraz ograniczy ich skutki

3. A właściwie to po co nam te autostrady i korki na nich się tworzące? Zrobić skrzyżowania, dwukierunkowe zjazdy, usunąć bariery. Niech to będą porządne drogi krajowe z możliwością zjeżdżania, zawracania, objeżdżania, uciekania

Edited by Zyzol
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
Trochę szkoda, bo Forumowy Sztab Kryzysowy ds. Walki z Korkami na Autostradach debatuje już kilka dni na kilku stronach wątku i niczego konstruktywnego nie wymyślił. I nie wymyśli.
 
Muszę pogodzić się z faktem, iż kilka moich postulatów nie doczeka się realizacji:wacko:
1. Pomysł na biznes - śmigłowiec transportowy przenoszący, za odpowiednią opłatą, tych niecierpliwych na stronę bezgranicznej wolności.
2. Ograniczenie prędkości na autostradach i ekspresówkach do 70km/h zmniejszy ilość wypadków oraz ograniczy ich skutki
3. A właściwie to po co nam te autostrady i korki na nich się tworzące? Zrobić skrzyżowania, dwukierunkowe zjazdy, usunąć bariery. Niech to będą porządne drogi krajowe z możliwością zjeżdżania, zawracania, objeżdżania, uciekania
Poszedłbym dalej i zdelegalizował wypadki.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

A propos jednego z postulatów w dyskusji na temat korzystania z "korytarza życia"

https://www.tvn24.pl/wroclawska-policja-sciga-kierowcow-ktorzy-blokowali-korytarz-zycia-na-a4,966720,s.html

Obserwując dyskusję chciałbym żeby z taką samą energią i pomysłowością jak w temacie udrażniania autostrad dla kierowców, wdrażać w praktyce zachowania związane z tworzeniem korytarzy życia. Jak dobrze pamiętam całą dyskusję wywołał post@Dyrekcja, pozostawiony bez żadnego komentarza, bo zachowanie wydawało się irracjonalne i jednoznacznie naganne. Mimo to znalazły się również głosy usprawiedliwienia...

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Wylewającym asfalt, robiącym biznes śmigłowcami i usprawiedliwiającym zawracających przypomniam, że dyskusja była albo raczej mogła być o możliwościach działania służb w sytuacjach szczególnych - wielo/kilkunastogodzinnych blokad, a nie "codziennych" korków.

Z pewnością znacznie mniej kierowców (a może żaden?) zdecydowałoby się na zawracanie, gdyby obowiązywały jakieś ogólne zasady: stłuczka - x godzin na przywrócenie przejezdności, wypadek - y godzin, katastrofa/wiele ofiar - komunikaty podawane przez radio, sms, CB...

 

Niestety dzięki zaangażowaniu wielu problem został sprowadzony do poziomu dzisiejszych mediów lub Wisły po awarii kolektora w Czajce. 

 

Nawiązując do punktu wyjścia - ważne, że w końcu policja zabrała się za ściganie zawracających i jest o tym głośno w mediach. Nie marchewką, to kijem, może mandaty i punkty zrobią więcej pożytku niż promocja poprawnych zachowań.

 

 

Edited by Kambol
  • Like 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

W kolejnym artykule mamy informację na temat czasu reakcji i ewakuacji/wycofywania samochodów, zgodnie z którą "Film został nagrany o godz. 11.51, a o 12.15 uruchomiono awaryjną procedurę ewakuacji - czyli wycofywania samochodów pod nadzorem policji do najbliższego węzła."
https://fakty.interia.pl/dolnoslaskie/news-blokowali-korytarz-zycia-na-autostradzie-nie-unikna-kary,nId,3185269
Jak widać jakieś tam procedury są i jakby nie przeszkadzać to może sprawniej byłyby wdrażane

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 4.09.2019 o 15:45, Kambol napisał:

Nie marchewką, to kijem, może mandaty i punkty zrobią więcej pożytku niż promocja poprawnych zachowań.

 

A propos marchewki w Sztokholmie są fotoradary, które robią zdjęcia wszystkim pojazdom, także tym jadącym prawidłowo. Wśród kierowców, którzy jechali z prawidłową prędkością okresowo są losowane nagrody :) 

 

Odnośnie komunikatów, to nie jest tak źle. Wczoraj była kolizja 4 pojazdów na "Zakopiance" ... i Radio Kraków niezwłocznie zaczęło podawać komunikaty, że pełna przejezdność będzie przywrócona za 2h.

Link to post
Share on other sites

Czyli da się. Na A4 się nie zdarza, zresztą jeśli chodzi o radio to pewnie ciągle kwestia dobrej woli regionalnych rozgłośni. Szkoda, że nie mamy jakiejś specjalnej częstotliwości, gdzie zawsze 24/7 byłyby podawane aktualności z dróg w zależności od regionu lub nawet ogólnopolskie (jak np. w USA https://www.virginiadot.org/travel/highway_advisory_radio.asp). Program 1 PR prowadzi serwis dla kierowców (2 min przed pełna godziną, chyba od 6 do 23), ale to trochę rzadko i w krótkim czasie nie mieszczą się aktualności ze wszystkich dróg. Mimo to w trasie zawsze mam włączona funkcję TA (Traffic Announcement, czyli samoczynne przełączanie się radia na nadawany akurat komunikat). Jest jeszcze system komunikatów TMC, ale w Polsce chyba ciągle nieco kuleje, zresztą to bardziej informacje o samych korkach niż komunikaty z wiadomościami dla oczekujących.

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kambol napisał:

Program 1 PR prowadzi serwis dla kierowców (2 min przed pełna godziną, chyba od 6 do 23), ale to trochę rzadko

 

W Polsce liczy się czas reklam, a nie jakieś "pierdoły" typu informacja o korkach i utrudnieniach na drodze. Jeśli chcemy mieć 24/7 informacje z dróg to w PL trzeba by za to zapłacić.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...