Skocz do zawartości

cham na drodze


GregorBa

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Zyzol napisał:

Na prawym kilkaset metrów zatoru, lewy pusty

W ten sposób można bez końca wydłużać zwężenie i z 10 m robić kilka km jednopasmówki.

Po to jest jazda na suwak by z tego korzystać- jest to najbardziej racjonalne rozwiązanie, a kultura przydaje się w każdym aspekcie życia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Zyzol napisał:

Dla kontrastu podam przykład szwajcarskiego „marnowania” przestrzeni. Dojazd do ronda na drodze lokalnej, dwa pasy. Na prawym kilkaset metrów zatoru, lewy pusty. Nie wiem, o co chodzi, więc staję w kolejce ze wszystkimi. Co się okazuje? Lewy pas kończy się kilkadziesiąt metrów przed rondem. NIKT się pcha, nie cwaniakuje, nie objeżdża, nie trąbi. Wszyscy kulturalnie stoją w kolejce i czekają... Można?

Właśnie nie można, bo to podobnie, jak chamskie wpychanie się skrajna głupota, tylko z drugiego końca skali.

Bez patrzenia na znaki, tylko jak owce - wszyscy stoją, to też sobie postoję.:D

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny kraj ;)

 

Na najprostszą logikę. Skoro sznur samochodów na jednym pasie miał 400 metrów, to na dwóch jadących na suwak, miałby 200 metrów. I teraz jakieś skrzyżowanie, podporządkowana droga etc zawarta między 200, a 400 metrem bierze udział w korku i powoduje drugi na drodze poprzecznej. Można temu zapobiec, używając mózgu, a nie stojąc w rządku z innymi owcami. 

Po to są dwa pasy, do zwężenia, żeby z nich korzystać...tylko ci szeryfowie.... i normalni, uważani przez nich za cwaniaków...:facepalm:

  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na logikę to ruch jest jednak bardziej płynny, gdy odbywa się z jednego pasa. Co z tego, że pas lewy i prawy mają po 200m, jak z efekt jest taki, że lewy jedzie, a prawy też jedzie, ale 3x wolniej (idealne suwaki nie istnieją ;)) To nie było miasto, nie był 10 kilometrowy korek, nikt niczego nie blokował.

Są sytuacje, w których jazda na suwak jest niezbędna, a są też takie, gdzie sztucznie wymuszona nie daje nic, poza durnymi sytuacjami, jak na zamieszczonym filmie.

 

Kraj może dziwny, ale na pewno te „owce” dysponują wyższą kulturą jazdy od naszej ;) 

Edytowane przez Zyzol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Może owce, ale uśmiechnięte, grzeczne, empatyczne. Gdzie trzeba jechać na suwak, jeździmy na suwak. Gdzie wiadomo, nikt się nie pcha. A obcy w białym stroju nikogo nie złości, chyba ze ma blachy 74. Ale nawet wtedy ogranicza się to do krótkiej myśli: Francuz. :-) Niech jedzie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wyczyny kierowcy tira. Jako ciekawostkę dodam, że na rozjeździe tir zmienił pas na przeznaczony do skrętu w prawo po czym po części wyłączonej z ruchu jednak pojechał prosto... 

 

 

Od razu dodam żeby nikt nie hejtował - prawy pasem bo:

1. Wolno

2. 300 metrów od miejsca zdarzenia był zjazd na którym kierowałem się w prawo o czym informował znak z daleka już widoczny za którym miało to miejsce

mapaj.thumb.jpg.2db245c202fdc0ff8400f5520b271405.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego się zatrzymałeś ??

 

Nie jechałem sam, z tyłu trwała "kolacja", w czasie hamowania poleciały jakieś rzeczy. Musiałem sprawdzić czy jakaś butelka nie wylądowała mi pod fotelem i czy ktoś sobie krzywdy nie zrobił. Znam przypadek gdzie butelka wylądowała pod pedałem hamulca.... Ale stanąłem dosłownie na pół sekundy, szybko wszystkie się ogarnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 minut temu, pumex1 napisał:

Ktoś mi wyjaśni co gościem powodowało? 

Pewnie to samo co panom z 6:32 oraz 6:52: zanik mozgu oraz przyrodzenia i koniecznosc rekompensowania na drodze.

 

5 minut temu, pumex1 napisał:

i przy okazji - nauczka dla "nauczycieli". 

 

https://streamable.com/1cwpl

Co do szeryfa to maja ponoc zmienic prawo i takie testowanie hamulcow ma byc karalne. Ale ciekawi mnie co policja zdecydowala w tym przypadku bo cebularz i tirowiec mniej wiecej w tym samym momencie zmieniali pas wiec o zajechaniu nie ma mowy IMHO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, blejzu napisał:

Ale ciekawi mnie co policja zdecydowala w tym przypadku bo cebularz i tirowiec mniej wiecej w tym samym momencie zmieniali pas wiec o zajechaniu nie ma mowy

Jeśli będą dysponować filmikiem to kwestia wskazania winnego nie nastręcza żadnych wątpliwości. Twoje "mniej więcej" jest mało precyzyjne, bo (5 sekunda) ciężarowy jest już na lewym pasie ruchu (prawa tylna oś przejeżdża po linii P-1), natomiast osobowy lewym przednim kołem dopiero wjeżdża na tę linię. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chojny napisał:

Dlaczego prawy pas nie jest taki fajny i w korku na autostradzie lepiej trzymać się lewego. 

 

Moim zdaniem, szansa, że wjedzie w Ciebie TIR na prawym jest dużo mniejsza niż husarz jadący "szybko ale bezpiecznie" na lewym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RoadRunner napisał:

Moim zdaniem, szansa, że wjedzie w Ciebie TIR na prawym jest dużo mniejsza niż husarz jadący "szybko ale bezpiecznie" na lewym.

 

Husarz narobi szkód, TIR wyprawi na tamtą stronę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego coraz częściej  w Polsce można spotkać zachowanie się na autostradzie z krajów cywilizowanych gdzie ostatni stojący w korku ma z 30 metrów do poprzedzającego auta , szkoda tylko że nie którzy tego nie uszanują i wpychają się w taką lukę na drogach lokalnych i wojewódzkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ipsx82 napisał:

Dlatego coraz częściej  w Polsce można spotkać zachowanie się na autostradzie z krajów cywilizowanych gdzie ostatni stojący w korku ma z 30 metrów do poprzedzającego auta , szkoda tylko że nie którzy tego nie uszanują i wpychają się w taką lukę na drogach lokalnych i wojewódzkich.

 

Ja na autostradzie w korku zostawiam sobie zawsze te 2-3 metry z przodu na ucieczkę w bok i obserwuję "tyły" aż nie stanie za mną kilka samochodów. Kilka razy uratowało tyłek ;)

No i wielki plus prawego pasa - jest gdzie uciekać :D

Edytowane przez LosioDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...