Jump to content

subleo

Użytkownik
  • Content Count

    2130
  • Joined

  • Last visited

About subleo

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..
  • Birthday August 10

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Z pogranicza Beskidów...
  • Auto
    Subaru & Audi

Recent Profile Visitors

1915 profile views
  1. Aj tam, nie zaptarujmy się tak w USA Większości samochód dlugości 4.35 m z bagażnikiem 375l wystarczy
  2. lexus Ct 200h emituje 88g CO2/km. Choć powiem szczerze, jeżeli już tak zaciekle walczy się z emisją C02, to chciałbym aby podawana była emisja brutto. Czyli suma emisji związanej z wyprodukowaniem pojazdu oraz bieżącej emisji związanej ze spalaniem paliwa. Im więcej km się przjejedzie tym emisja brutto per km powinna być mniejsza. W PL to raczej szybko nam nie grozi Ale trzeba się przygotować, że jedyną możliwością posiadania wysokolitrażowej benzyny bez płacenia absurdalnie wysokich opłat/podatków/ubezpieczeń, będzie youngtimer zarejestrowany na żółtych blachach
  3. Osobiście nie, choć za czasów studenckich jeździłem autem które miało niemal 20 lat ... i było całkiem OK. W kwestii trwałości samochodów bardziej miałem na myśli wartość rezydualną, która jst pochodną trwałości/jakość. Jeżeli po 5 czy 7 latach i przeciętnym użytkowaniu 15-20 tys. km/rocznie trzeba wymienić turbinę, tudzież silnik, 2-masę i sprzęgło, połowę zawieszenia, katalizatory, DPF-y etc. ... to za jaką cenę można będzie takie auto sprzedać? Obserwuję, że nowe auta w szybkim tempie drożeją ... natomiast ich wartość rezydualna się nie zmienia albo wręcz spada. Powoli dojdzie do sytuacji, że 7-letnie auto będzie można w zasadzie zezłomować, sprzedać na części ... gdyż koszt wymiany kluczowych podzespołów, które się już wyeksploatowały będzie nieopłacalny.
  4. Taka Skoda to jest "konsupmcjonowana" tylko w Europie, a Subaru na całym świecie, szczególnie w USA. Więc z tym globalnym konsumpcjonizmem to bym się nie rozpędzał A na poważnie, to nie ma już marek, które produkują samochody na dziesiątki lat. Era cyfryzacji wprowadziła wiele dobrego, ale także wiele złego, prezycyjne prototypowanie części (bez rezerwy czasu eksploatacji), postarzanie produktów etc. Do tego ekologia, często opacznie rozumiana i wdrażana. Finalnie jaki koń jest każdy widzi
  5. Tia ... ktoś tu wspominał o Volvo ?
  6. Volvo pewno nie dojdzie z silnikami do 1.0 gdyż wcześniej przestawią się całkowicie na elektryki Nie wiem czy dotrzymają obietnic, ale w 2017 roku zapowiedzieli, że każdy nowy model wprowadzany od roku 2019 będzie miał silnik elektryczny. Ale może OTB MY20 też będzie elektryczny ?
  7. Z własnego doświadczenia, zwykły da radę ... nawet z zapasem. Sam mam w aucie instalację audio opartą o 4-kanałowy wzmacniacz FOCAL-a (dodatkowe obciążenie kilkuset watów) ... grzanie tego i tamtego A w zimie auto nie miało lekko. Ten "zwykły" akumulator Varty, tak jak pisałem, wymieniłem po 9 latach, choć działał bez zarzutu do końca. W międzyczasie nie było z nim żadnych problemów. Dodam, że fabrycznie montowanego Panasonica wymieniłem po 2 latach. Po prostu "zdechł", co ciekawe w sierpniu
  8. Dla mnie nie jest żadnym usprawiedliwieniem: - cena - przebieg Gdyby auto kosztowało 30 tys. PLN to wtedy kupujący miałby podstawę do wysuwania roszczeń? A jak kosztuje 20 tys. to nie? Absurd. Cena jest elementem 2-rzędnym, ważne jest czy kupiony samochód był zgodny z opisem i nie ukryto żadnych informacji. Dlatego najważniejszą rolą sprzedajacego jest udzielenie pełnej i kompletnej informacji o samochodzie. Gdyby podane zostały wszystkie informacje, także o wadach, oraz zostało powiedziane "rynkowo auto kosztuje 30 tys. ale obniżamy cenę do 20 tys. w związku z wadami" to byłoby wszystko w porządku. Klient wtedy podejmuje świadomą decyzję. Niestety w Polsce jako rzecz normalną traktuje się zatajanie informacji oraz posiadanej wiedzy o sprzedawanym egzamplarzu. A to nie jest normalne. Dopóki tak będzie dopóty kupowanie auta, głównie w komisach, będzie przypominać ruletkę. Z nielicznymi wyjątkami. Nie oceniam tego przypadku, ale sądzicie, że sprzedający nie wiedział o problemach, które objawiły się po kilkuset km?
  9. Coś się cytowania psują
  10. Jak wyłączasz start/stop to bym się nie przejmował EFB. A o techologii nic nie wiem. Moja wrażenia o Vartach są stricte empiryczne z wielu lat używania
  11. Spec. B AT. Ciekawe co mu dolega ? https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-ID6BHtkA.html
  12. Bierz, nie zawiedziesz się. Używałem Varty Silver (9 lat). Zmieniłem choć jeszcze działał bez zarzutu. A Varta Blue to jeszcze lepszy model. Ogólnie solidne akumulatory.
  13. Czy urządzenia montowane w Subaru, głównie przed 2010 r., będą działać? https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/gps-week-number-rollover-co-musisz-wiedziec
×
×
  • Create New...