Jump to content

subleo

Użytkownik
  • Content Count

    2217
  • Joined

About subleo

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..
  • Birthday August 10

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Z pogranicza Beskidów...
  • Auto
    Subaru & Audi

Recent Profile Visitors

2287 profile views
  1. @aflinta masz rację, że tak jest, ale z drugiej strony sytuacja opisana przez @diuka jest absurdalna. Nie można po prostu marnować czasu osób pracujących. To jest bardzo niewychowawcze. Choć sam muszę przyznać, że będąc w podobnej sytuacji tj. jedynie udzielania pomocy, zostałem wezwany na posterunek Policji w dogodnym dla mnie terminie i złożyłem zeznania. Na tym się skończyło, choć wypadek był bardzo tragiczny, zginęło 5 osób. Choć powiem szczerze, wolałbym n-krotnie chodzic do sądu niż widzieć tę tragedię.
  2. Hamulec, hamulec, hamulec ...to jest reakcja normalnego kierowcy ... kierowca Subaru nawet go nie dotknął. Wolał zrobić test łosia ... no i okazało się, że faktycznie jest łosiem Dla mnie obaj są wariatami. Jeden wart drugiego.
  3. Wg mnie obaj kierowcy nie posiadają kwalifikacji psychicznych do prowadzenia pojazdów. Kierowca Subaru najpierw blokuje "szybki" pas (początek filmu), następnie gdy zauważa, że Lexus (czy cokolwiek to było) zmienia pas na "wolny" zdecydowanie przyspiesza. Po czym, próbuje "przycwaniakować" zmieniając pas na środkowy... pewno w zamyśle było wyprzedzenie Lexusa "po krótkiej". Dlaczego tak twierdzę, bo normalny kierowca w sytuacji gdy inny pojazd zajeżdża mu drogę po prostu hamuje. A kierowca Subaru, uwaga ... włącza kierunkowskaz a dopiero za chwilę gwałtownie zmienia pas ruchu. To nie była obrona, to było działanie intencjonalne, kierowca Subaru włączając kierunkowskaz nie może twierdzić, że nie widział / nie zauważył / został zaskoczony (niepotrzebne skreślić). No ale auto nie wydało, wiadomo to amerykańskie zawieszenie, auto podwyższone, opony pewno jakieś całoroczne. A jak OTB nie miał VDC to w ogóle mnie nie dziwi, że tak zawinął.
  4. Szukam jakiegoś kontaktu w Rijece (ktoś mieszka, pomieszkuje, często bywa etc.)
  5. subleo

    Co zamiast XV???

    Tia ... a świstak zawija ....
  6. Czyli to musi być sedan. Może to właśnie jest przyczyną A taka na poważnie, zdecydowanie test szlaufa dla całego auta. Najlepiej taki godzinny. Wg mnie 30 litrów to tylko z opadów może się wziąć.
  7. Wszak to nie Prypeć lecz Pierwomajsk ale też b. ciekawe:
  8. Parkowałbym po swojej stronie na ulicy, oczywiście jeżeli nie ma tam zakazu. Droga jest na tyle szeroka, że można taki pojazd ominąć. Uważam też, że takie parkowanie na osiedlach jest lepsze (gdzie nie ma strefy). 1.5 metra to ma pewno ten chodnik . A propos sytuacji, że sąsiad zaparkuje po drugiej stronie i nie będzie przejazdu ... jednak bym zaufał w zdrowy rozsądek sąsiada /nie wiem czy to mądre, trzeba sprawdzić emiprycznie / Nikt przy zdrowych zmysłach nie zablokuje przejazdu drogą.
  9. subleo

    Kubica w F1

    A ja bym sobie życzył, żeby to była rękawica biometryczno-robotyczna dedykowana dla Roberta. Ale nie tylko wykonująca pomiary lecz wspomagająca pracę dłoni. Takie rozwiązana są już na świecie. https://www.forbes.pl/pierwszy-milion/medyczny-start-up-stworzy-rekawice-wspomagajace-prace-robotnikow/kvh3j5z
  10. subleo

    Co zamiast XV???

    Powiem szczerze, nie wiem czy jest się czym chwalić. Chyba, że to taki styl parkowania "gdzie popadnie" podczas gdy obok jest parking. Ogólnie to nie wiem o co chodzi z tymi krawężnikami. Mimo, że jeżdżę tylko 4x4 to nie pamiętam kiedy musiałem wjeżdżać na krawężnik by kulturalnie i legalnie tj. zgodnie z przepisami zaparkować.
  11. Za omijanie pojazdu, który zatrzymał się, aby przepuścić pieszego ... zabierałbym prawo jazdy na 3 m-ce. To stwarza bardzo niebezpieczną sytuację na przejściu i jest bardziej niebezpieczne zachowanie niż przekroczenie prędkości o 50 km/h w niektórych rejonach "terenów zabudowanych". Trzeba uważać bo nie zawsze są to dwa przejścia (patrz zdjęcie poniżej).
  12. Tak naprawdę poważne wypadki na przejściach w największym stopniu wynikają z faktu, że kierowca po prostu nie zauważył pieszego (patrz kilka ostatnich głośnych wypadków śmiertelnych). Jeżeli kierowca nie zauważa pieszego na przejściu to tym bardziej nie zauważy go przed przejściem. Sorry .. takie są fakty. A wystarczy egzekwować obecne prawo, czyli karać za wyprzedzanie przed oraz na przejściu (nagminne na drogach o wielu pasach), egzekwować zatrzymanie gdy pieszy jest już na przejściu, egzekwować obowiązek zatrzymania się na "zielonej strzałce" (warunkowy skręt w prawo), egzekwować ogr. prędkości ... a najważniejsze poprawiać infrastrukturę. Co ważne, przejście dla pieszych to nie jest miejsce na czekanie do skrętu w lewo, prawo tudzież na wprost. Wielu kierowców nie rozumie, że stanie na przejściu to jest mniej więcej to samo co stanie i blokowanie skrzyżowania, gdy nie można kontynuować jazdy. Nie wiem w czym to blokowanie przejścia tym kierowcom pomaga.
  13. A wg mnie w kwestii liczby wypadków na przejściach nic się nie zmieni. A może być jeszcze gorzej. Dużo skuteczniejszym rozwiązaniem byłoby odpowiednie przygotowanie przejść dla pieszych: - widoczniejsze oznakowanie, także poziome - oświetlenie - wprowadzanie sygnalizacji "z przyciskiem" zwłaszcza na drogach o wielu pasach ruchu etc.
  14. "Weź bo nawigacja spadnie" Osobiście czasami tak jadę do znajomych w Beskidzie Niskim ... i nie grzeję opon Ach te drogi 6-tej kategorii
  15. Może prawa jazdy trzeba zabierać wszystkim, nawet za drobne wykroczenie drogowe? Wtedy będą jeździć zgodnie z przepisami ... choć bez prawa jazdy. A chyba o to chodzi ... no prawie ...
×
×
  • Create New...