Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Niestety ale nowy Fotek ma baterię o pojemności 0.6 kwh

Skąd takie informacje? 600 Wh to ma zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy: 56 Ah * 12V = 672 Wh, i podobny dodatkowy akumulator jest w komorze silnika Forester/XV E-Boxer. Ale w bagażniku pakiet jest znacznie większy i wspominane tutaj 1,6 kWh może mieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem jeszcze w innych miejscach i ta pojemność rzeczywiście ciągle się powtarza. Aż trudno uwierzyć - szczególnie, że gęstość energii w akumulatorach litowo-jonowych jest kilkukrotnie wyższa niż w kwasowo-ołowiowych (250-700 Wh/l vs 80-90 Wh/l), a wspominają, że objętość akumulatora w bagażniku to okolice 10 l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie samochody elektryczne przy normalnej jeździe zużywają od 12 do 20 kWh na 100 km. Jeżeli ta bateria była by powiedzmy o pojemności około 1.6 kw to prawdopodobnie wystarczyła by na jazdę w korku (z prędkościami do 10 km/h) na dystansie okolo 8- 10 km. A mamy info że Max który możemy przejechać w trybie Ev to 1,6 km. 

 

Zresztą jak jechałem e bokserem to z premedytacją chciałem jechać jak najdłużej w trybie bez emisyjnym. Tak jakby pod pedalem  gazu było jajko. I co?.... Nie dało się... silnik dołączył się praktycznie po kilkunastu metrach.  Troszkę mnie to zdziwiło i zaszokowalo. 

 

Uważam że jak pierwsi posiadacze nowego forka ochrona z radości to wtedy się dowiemy jak to jest w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Uważam że jak pierwsi posiadacze nowego forka ochrona z radości to wtedy się dowiemy jak to jest w praktyce.

Przecież już wiadomo, że nie jedzie. Wyprzedzanie to samobójstwo. Do tego trzeba upaść na głowę, żeby dać za to 170.000.

:D

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że na USA i EU są inne pojemności. 0.6 kwh to jest dramat.  Z tego co pamiętam to taką pojemność była w 2014 jak w USA robiono certyfikację hybrydowego crosstreka.

W 2013 Honda Jazz miała 0.6 kwh :D

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc trzeba popatrzeć na crv. Kurczę masakra. A miałem takie nadzieję co do tego modelu. Jak ktoś ma zamiar kupować nowy samochód w przeciągu roku  czasu to warto kupić jeszcze w tym roku. W przyszłym ma być drożej. Nie ma też co czekać do grudnia bo chętnych pewnie będzie sporo i może się okazać że co zostały nie ciekawe wersje. 

Rozmawiałem ostatnio z ludzkimi z mazdy i dla przykładu powiedzieli że cx5 od stycznia ma być 15 tyś w górę.  Nie wiem ile w tym prawdy Ale straszyć straszą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

Wychodzi na to, że na USA i EU są inne pojemności. 0.6 kwh to jest dramat.  Z tego co pamiętam to taką pojemność była w 2014 jak w USA robiono certyfikację hybrydowego crosstreka.

W 2013 Honda Jazz miała 0.6 kwh :D

Sprawdź przy jakim napięciu honda miała 0.6 kWh i jakie baterie zastosowano.

Dzisiejsze rowery mają też 600Wh ale przy 36V.....w Subaru 120V

Subaru Forester e-Boxer to „lekka” hybryda....i zdaje się, że celem jest nieznaczne zmniejszenie zużycia paliwa i umożliwienie lekkiego „doładowania” przy ruszaniu oraz skorzystania przy zakupie z ulg podatkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Więc trzeba popatrzeć na crv. Kurczę masakra. A miałem takie nadzieję co do tego modelu. Jak ktoś ma zamiar kupować nowy samochód w przeciągu roku  czasu to warto kupić jeszcze w tym roku. W przyszłym ma być drożej. Nie ma też co czekać do grudnia bo chętnych pewnie będzie sporo i może się okazać że co zostały nie ciekawe wersje. 

Rozmawiałem ostatnio z ludzkimi z mazdy i dla przykładu powiedzieli że cx5 od stycznia ma być 15 tyś w górę.  Nie wiem ile w tym prawdy Ale straszyć straszą. 

Co do cen to nowy raport Bloomberga ujawnia, że ceny niklu wysokiej czystości i wymaganego do akumulatorów samochodów elektrycznych - wzrosły o ponad 35 procent od końca 2018 r.

A propos PHEV ...to zrozumiałe podejście Subaru z małym i tanim akumulatorem.....gro producentów dostrzega już brak przyszłości dla pojazdów hybrydowych typu plug-in....przykładowo General Motors rezygnuje z pojazdów hybrydowych typu plug-in Volt....a Rząd Wielkiej Brytanii wycofał swoje wsparcie dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, ponieważ statystycznie użytkownicy nigdy ich nie podłączali.

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, GREGG napisał:

W zeszły piątek Anglicy mieli blackout, Niemcom ostatnio podobno kilka razy niewiele brakowało. Wygląda na to, że te elektryki plug-in będzie sobie można wsadzić wiadomo gdzie...

Oczywiście. Elektryki to tylko chwilowa moda - no chyba, że nagle zaczniemy robić prąd "z wody" na stacji benzynowej bez potrzeby transportowania energii elektrycznej. Chociaż hybrydę uważam za świetną alternatywę dla "turbo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Sebastian32 napisał:

 

Muszę rozczarować, niestety. Od kitajców ze skandynawii.

Zamówiłeś Volvo XC60 T8? Czekam na recenzję użytkowania w trasie. Ponoć przyspiesza świetnie ale zasięg ze względu na bak i spalanie mały... Ja za miesiąc odbieram V90CC, ale jednak D5, bo to auto na 40k rocznie w trasach. Ciekaw jestem jak będzie.

Sorry za offtop 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tsunetomo napisał:

Zamówiłeś Volvo XC60 T8? Czekam na recenzję użytkowania w trasie. Ponoć przyspiesza świetnie ale zasięg ze względu na bak i spalanie mały... Ja za miesiąc odbieram V90CC, ale jednak D5, bo to auto na 40k rocznie w trasach. Ciekaw jestem jak będzie.

Sorry za offtop 

 

 

Tak T8. Musisz poczekać niestety do wiosny.  Ja robie dziennie ok 20 km. 2-3 c w tygodniu trasy do 100 km lacznie tam i z powrotem. Licze ze sporo ogarne na samym pradzie. Na yt jest polski filmik gosc jedzie po miescie 49 km. Bak ma 70 litrow. Na trasie pewnie w trybie hybryda mozna zejsc ponizej 10 litrow wiec zasieg tez moze byc spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Rozmawiałem ostatnio z ludzkimi z mazdy i dla przykładu powiedzieli że cx5 od stycznia ma być 15 tyś w górę.  Nie wiem ile w tym prawdy Ale straszyć straszą. 

Byłem w weekend w salonie Mazdy i usłyszałem to samo. Czyli zorganizowana propaganda :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...