Jump to content
chojny

E-Boxer

Recommended Posts

4 godziny temu, raveout napisał:

Ostatnio kilka razy sobie pojeździłem elektrycznym BMW i3 po Warszawie. Auto super ciche, wygodne, a jego przyspieszenie (papierowe 7,2s ) jest natychmiastowe i wgniata w fotel - wręcz katapultuje z miejsca kilkaset metrów dalej. Po tych kilku przejażdżkach mam jakieś takie dziwne poczucie, że właśnie tak powinna i będzie wyglądać motoryzacja w ciągu najbliższych lat. Trend jest taki, że przyspieszenia są większe, a auta z wynikami w okolicach 11s stają się ociężałymi i niedzisiejszymi zawalidrogami. Szczególnie przy cenach w okolicach 150k takie przyspieszenie to kuriozum :) 

 

Sorki, tak mnie jakoś wzięło i musiałem. ;)

Macie ostatnia chwile na Q50S Hybrid ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, aflinta napisał:

Szkoda (też lubię brzmienie V8), ale nie każdy definiuje swoją męskość silnikiem czy ogólnie autem :evil2:

 

V6 by mi w zupełności wystarczyła a najlepiej H6. A na poważnie silnik z Forka turbo by w tej budzie fajnie pasował, choć z STI tez by mógł być (tylko nie 2.5:P);)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, aflinta napisał:

Szkoda (też lubię brzmienie V8), ale nie każdy definiuje swoją męskość silnikiem czy ogólnie autem :evil2:

 

V6 by mi w zupełności wystarczyła a najlepiej H6. A na poważnie silnik z Forka turbo by w tej budzie fajnie pasował, choć z STI tez by mógł być (tylko nie 2.5:P);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zupełnie przez przypadek pojeździłem dzisiaj chwilę XV e-boxer i przyznam, że dobre wrażenie na mnie zrobił, taki XV 2.0 na sterydach :) Znaczy od 0-50 ku mojemu zaskoczeniu nawet wciska w fotel, czego o zwykłym 2.0 nie można za bardzo powiedzieć, potem nabiera już prędkości podobnie jak zwykłe 2.0. Toczenie w dużym korku, w zasadzie pełzanie czy dojazd do świateł robi na elektryku - silnik spalinowy zgaszony. Podobno ma poprawione wyciszenie, ale za mało jeździłem i skupiałem się na czym innym :D

Gorszej manewrowości na krętej drodze spowodowanej zwiększoną masą też nie zauważyłem. W teren nie jechałem, ale podobno w X-mode też jest duża poprawa dzięki elektrycznemu wspomaganiu - będzie trzeba sprawdzić przy kolejnej okazji. Mam nadzieję, że jak będzie mi dane za kilka lat zmieniać auto, to Subaru pójdzie (i dojdzie) w tym kierunku i wsadzi jeszcze mocniejszy silnik elektryczny - wtedy definitywnie zniknie płacz za autami turbo ;) 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, aflinta napisał:

Zupełnie przez przypadek pojeździłem dzisiaj chwilę XV e-boxer i przyznam, że dobre wrażenie na mnie zrobił 

 

A jak spalanie ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sprawdzałem, takie rzeczy to raczej jak się ma okazję zbiornik albo więcej wypalić. Tutaj nawet nie wiem jaki błąd pomiaru jest na komputerze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.08.2019 o 18:36, Blixten napisał:

A jak spalanie ?

Było już trochę wcześniej :

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przywołanym poście Szanowna @Dyrekcja raczyła napisać, że "XV e-boxer w mieście ( te same trasy, ten sam sposób użytkowania ) spala mniej od FXT między 2 -4 l" - i jeśli dobrze czytam ,jest to porównanie spalania dwóch różnych aut. 

Chciałbym wiedzieć o ile lepszy jest XV z e-boxerem od swojego poprzednika bez "e" , ale to pytanie tylko z czystej ciekawości, bo (zakładając dalszą bezusterkowość mojego XV) prędzej będę celował w nowego Outback'a  - gdzie tym razem bardziej ciekawi mnie jego moc niż spalanie :D

Pozdrowienia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Blixten napisał:

Chciałbym wiedzieć o ile lepszy jest XV z e-boxerem od swojego poprzednika bez "e"

Gdzieś o tym pisałem, ale chętnie powtórzę.

Otóż przy bardzo wysokich temperaturach, gdy klimatyzacja praktycznie cały czas pracuje na wysokich obrotach, skutkuje to tym, że silnik spalinowy prawie się nie wyłącza. W efekcie różnice w spalaniu są znikome. Natomiast gdy klimatyzacja jest wyłączona, różnica na trasie miejskiej to ok. 2 l / 100 km ( ponownie - prawie te same warunki, ten sam sposób eksploatacji itp. ).

 

Pozdrowienia 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Dyrekcja napisał:

Gdzieś o tym pisałem, ale chętnie powtórzę.

Otóż przy bardzo wysokich temperaturach, gdy klimatyzacja praktycznie cały czas pracuje na wysokich obrotach, skutkuje to tym, że silnik spalinowy prawie się nie wyłącza. W efekcie różnice w spalaniu są znikome. Natomiast gdy klimatyzacja jest wyłączona, różnica na trasie miejskiej to ok. 2 l / 100 km ( ponownie - prawie te same warunki, ten sam sposób eksploatacji itp. ).

 

Pozdrowienia 

Nie chodziło mi o wpływ klimatyzacji na spalanie. 

Moje pytanie dotyczy różnic w spalaniu pomiędzy XV e-boxer (silnik 2,0 + elektryczny), a XV boxer (silnik 2,0 bez silnika elektrycznego) - w obu autach klimatyzacja może być włączona ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Dyrekcja napisał:

Natomiast gdy klimatyzacja jest wyłączona, różnica na trasie miejskiej to ok. 2 l / 100 km ( ponownie - prawie te same warunki, ten sam sposób eksploatacji itp. ).

No przecież masz odpowiedź ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreszcie się przejechałem, co prawda krótko i wszystkiego nie ogarniałem, ale to pewny następny forester, jaki kupię

Wystarczająco dla mnie się zbiera i jeździ, a aktywny tempomat w korku bajka.

We wrześniu  być może pojeżdżę dłużej  to sobie wyrobię konkretniejszą opinię

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, radiolog napisał:

Wreszcie się przejechałem, co prawda krótko i wszystkiego nie ogarniałem, ale to pewny następny forester, jaki kupię

Wystarczająco dla mnie się zbiera i jeździ, a aktywny tempomat w korku bajka.

We wrześniu  być może pojeżdżę dłużej  to sobie wyrobię konkretniejszą opinię

Halo! Proszę nie kupować! Proszę nie stwarzać zagrożenia na drodze! Człowieku, nie czytałeś wątku?

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wprawdzie nie jestem dyrekcją, ale poczekałbym na premierę w Japonii i potem prezentacji na jakichś targach w Europie. Ale pewnie nie wejdzie u nas wcześniej jak za rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Łukasz Czarnecki napisał:

Kiedy zaczęła się wyprzedaż 2018 w Subaru?

W styczniu 2019. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że w najnowszym odcinku jedź bezpiecznie za tło robi nowy forester i już zarejestrowany, czyżby to już stały krakowski egzemplarz? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, radiolog napisał:

Widzę, że w najnowszym odcinku jedź bezpiecznie za tło robi nowy forester i już zarejestrowany, czyżby to już stały krakowski egzemplarz? 

 

Mowa o odcinku o zielonej strzałce gdzie w tle jest czarny Forester? bo jeżeli tak no to nie jest najnowszy Forek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następny o grupie policyjnej speed

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, radiolog napisał:

Następny o grupie policyjnej speed

 

W wersji którą ja oglądałem za tło robi Outback. Ale nowy Forester u nas bywa, więc zapraszam do kontaktu, będzie można zobaczyć na żywo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tymczasem... upusty podatkowe dla samochodów hybrydowych zaczynają być zacieśniane. W pewnym zachodnim kraju od 1 stycznia 2020 firma/DG będzie mogła odliczać 100% kosztów netto samochodu hybrydowego tylko jeśli jego bateria będzie odpowiednio duża w stosunku do wagi (0.5kWh na 100kg). Jeżeli samochód nie spełnia tego kryterium, będzie rozliczany podatkowo tak jak zwykły diesel lub benzynowy (w oparciu o emisję CO2). Ruch ten to na celu ukrócenie kupowania hybryd wyłącznie dla upustów - po zmianie aby mieć korzyść podatkową należy zadbać by hybryda była odpowiednio mocno elektryczna. Tak czy inaczej forester wedle tego prawa będzie postrzegany jako samochód stricte benzynowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...