Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, raveout napisał:

Ostatnio kilka razy sobie pojeździłem elektrycznym BMW i3 po Warszawie. Auto super ciche, wygodne, a jego przyspieszenie (papierowe 7,2s ) jest natychmiastowe i wgniata w fotel - wręcz katapultuje z miejsca kilkaset metrów dalej. Po tych kilku przejażdżkach mam jakieś takie dziwne poczucie, że właśnie tak powinna i będzie wyglądać motoryzacja w ciągu najbliższych lat. Trend jest taki, że przyspieszenia są większe, a auta z wynikami w okolicach 11s stają się ociężałymi i niedzisiejszymi zawalidrogami. Szczególnie przy cenach w okolicach 150k takie przyspieszenie to kuriozum :) 

 

Sorki, tak mnie jakoś wzięło i musiałem. ;)

Macie ostatnia chwile na Q50S Hybrid ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aflinta napisał:

Szkoda (też lubię brzmienie V8), ale nie każdy definiuje swoją męskość silnikiem czy ogólnie autem :evil2:

 

V6 by mi w zupełności wystarczyła a najlepiej H6. A na poważnie silnik z Forka turbo by w tej budzie fajnie pasował, choć z STI tez by mógł być (tylko nie 2.5:P);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aflinta napisał:

Szkoda (też lubię brzmienie V8), ale nie każdy definiuje swoją męskość silnikiem czy ogólnie autem :evil2:

 

V6 by mi w zupełności wystarczyła a najlepiej H6. A na poważnie silnik z Forka turbo by w tej budzie fajnie pasował, choć z STI tez by mógł być (tylko nie 2.5:P);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie przez przypadek pojeździłem dzisiaj chwilę XV e-boxer i przyznam, że dobre wrażenie na mnie zrobił, taki XV 2.0 na sterydach :) Znaczy od 0-50 ku mojemu zaskoczeniu nawet wciska w fotel, czego o zwykłym 2.0 nie można za bardzo powiedzieć, potem nabiera już prędkości podobnie jak zwykłe 2.0. Toczenie w dużym korku, w zasadzie pełzanie czy dojazd do świateł robi na elektryku - silnik spalinowy zgaszony. Podobno ma poprawione wyciszenie, ale za mało jeździłem i skupiałem się na czym innym :D

Gorszej manewrowości na krętej drodze spowodowanej zwiększoną masą też nie zauważyłem. W teren nie jechałem, ale podobno w X-mode też jest duża poprawa dzięki elektrycznemu wspomaganiu - będzie trzeba sprawdzić przy kolejnej okazji. Mam nadzieję, że jak będzie mi dane za kilka lat zmieniać auto, to Subaru pójdzie (i dojdzie) w tym kierunku i wsadzi jeszcze mocniejszy silnik elektryczny - wtedy definitywnie zniknie płacz za autami turbo ;) 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przywołanym poście Szanowna @Dyrekcja raczyła napisać, że "XV e-boxer w mieście ( te same trasy, ten sam sposób użytkowania ) spala mniej od FXT między 2 -4 l" - i jeśli dobrze czytam ,jest to porównanie spalania dwóch różnych aut. 

Chciałbym wiedzieć o ile lepszy jest XV z e-boxerem od swojego poprzednika bez "e" , ale to pytanie tylko z czystej ciekawości, bo (zakładając dalszą bezusterkowość mojego XV) prędzej będę celował w nowego Outback'a  - gdzie tym razem bardziej ciekawi mnie jego moc niż spalanie :D

Pozdrowienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Godzinę temu, Blixten napisał:

Chciałbym wiedzieć o ile lepszy jest XV z e-boxerem od swojego poprzednika bez "e"

Gdzieś o tym pisałem, ale chętnie powtórzę.

Otóż przy bardzo wysokich temperaturach, gdy klimatyzacja praktycznie cały czas pracuje na wysokich obrotach, skutkuje to tym, że silnik spalinowy prawie się nie wyłącza. W efekcie różnice w spalaniu są znikome. Natomiast gdy klimatyzacja jest wyłączona, różnica na trasie miejskiej to ok. 2 l / 100 km ( ponownie - prawie te same warunki, ten sam sposób eksploatacji itp. ).

 

Pozdrowienia 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Dyrekcja napisał:

Gdzieś o tym pisałem, ale chętnie powtórzę.

Otóż przy bardzo wysokich temperaturach, gdy klimatyzacja praktycznie cały czas pracuje na wysokich obrotach, skutkuje to tym, że silnik spalinowy prawie się nie wyłącza. W efekcie różnice w spalaniu są znikome. Natomiast gdy klimatyzacja jest wyłączona, różnica na trasie miejskiej to ok. 2 l / 100 km ( ponownie - prawie te same warunki, ten sam sposób eksploatacji itp. ).

 

Pozdrowienia 

Nie chodziło mi o wpływ klimatyzacji na spalanie. 

Moje pytanie dotyczy różnic w spalaniu pomiędzy XV e-boxer (silnik 2,0 + elektryczny), a XV boxer (silnik 2,0 bez silnika elektrycznego) - w obu autach klimatyzacja może być włączona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie się przejechałem, co prawda krótko i wszystkiego nie ogarniałem, ale to pewny następny forester, jaki kupię

Wystarczająco dla mnie się zbiera i jeździ, a aktywny tempomat w korku bajka.

We wrześniu  być może pojeżdżę dłużej  to sobie wyrobię konkretniejszą opinię

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radiolog napisał:

Wreszcie się przejechałem, co prawda krótko i wszystkiego nie ogarniałem, ale to pewny następny forester, jaki kupię

Wystarczająco dla mnie się zbiera i jeździ, a aktywny tempomat w korku bajka.

We wrześniu  być może pojeżdżę dłużej  to sobie wyrobię konkretniejszą opinię

Halo! Proszę nie kupować! Proszę nie stwarzać zagrożenia na drodze! Człowieku, nie czytałeś wątku?

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, radiolog napisał:

Widzę, że w najnowszym odcinku jedź bezpiecznie za tło robi nowy forester i już zarejestrowany, czyżby to już stały krakowski egzemplarz? 

 

Mowa o odcinku o zielonej strzałce gdzie w tle jest czarny Forester? bo jeżeli tak no to nie jest najnowszy Forek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymczasem... upusty podatkowe dla samochodów hybrydowych zaczynają być zacieśniane. W pewnym zachodnim kraju od 1 stycznia 2020 firma/DG będzie mogła odliczać 100% kosztów netto samochodu hybrydowego tylko jeśli jego bateria będzie odpowiednio duża w stosunku do wagi (0.5kWh na 100kg). Jeżeli samochód nie spełnia tego kryterium, będzie rozliczany podatkowo tak jak zwykły diesel lub benzynowy (w oparciu o emisję CO2). Ruch ten to na celu ukrócenie kupowania hybryd wyłącznie dla upustów - po zmianie aby mieć korzyść podatkową należy zadbać by hybryda była odpowiednio mocno elektryczna. Tak czy inaczej forester wedle tego prawa będzie postrzegany jako samochód stricte benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Są już ceny (ale bez specyfikacji) XV e-boxer: (po prawej dla porównania Forester e-boxer i różnica)

2.0i-L Trend                   29900 / 32900 (-3000)

2.0i-L Exclusive             30900 / 35900 (-5000)

2.0i-L Exclusive Navi    31900 / 36900 (-5000)

2.0i-L Platinum              33900 / 39900 (-6000)

 

Nie da się robić tabel niestety ale ceny XV 1.6i i 2.0i (jak jeszcze był):

1.6i Trend           20600 / brak

1.6i Comfort      22300 / 26500 (-4200)

1.6i Exclusive    24200 / 28000 (-3800)

1.6i Exclusive+  26600 / 30500 (-3900)

 

Ceny XV 2.0i vs 2.0i-L (e-Boxer) (nie ma dokładnej specyfikacji więc to są przypuszczenia porównywalności wersji):

brak     / 29900

26500 / 30900 (-4400)

28000 / 31900 (-3900)

30500 / 33900 (-3400)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.12.2019 o 11:25, FilipBB napisał:

Są już ceny (ale bez specyfikacji) XV e-boxer: (po prawej dla porównania Forester e-boxer i różnica)

2.0i-L Trend                   29900 / 32900 (-3000)

2.0i-L Exclusive             30900 / 35900 (-5000)

2.0i-L Exclusive Navi    31900 / 36900 (-5000)

2.0i-L Platinum              33900 / 39900 (-6000)

 

Nie da się robić tabel niestety ale ceny XV 1.6i i 2.0i (jak jeszcze był):

1.6i Trend           20600 / brak

1.6i Comfort      22300 / 26500 (-4200)

1.6i Exclusive    24200 / 28000 (-3800)

1.6i Exclusive+  26600 / 30500 (-3900)

 

Ceny XV 2.0i vs 2.0i-L (e-Boxer) (nie ma dokładnej specyfikacji więc to są przypuszczenia porównywalności wersji):

brak     / 29900

26500 / 30900 (-4400)

28000 / 31900 (-3900)

30500 / 33900 (-3400)

 

130k za najtańszy i Prawie 150k zł za topowa wersje. Drogo się zaczyna naprawdę robić. I nie mam na mysli konkretnie Subaru, ale ogólnie ceny aut poszły mocno w górę. Cenniki Mazdy CX-30 to już pod 180k podchodzą. Za w sumie całkiem niewielkie auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...