Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, Blixten napisał:

 

Wiarygodne źródło, nie ma co...  :biglol: :lol: :biglol:

Auto Świat należy do niemieckiej prasy promującej własny rynek.

Przez lata ze świecą szukać w niej porównań, testów, artykułów nt XV, aż tu nagle, tadam, XV zajmuje pierwsze miejsce :biglol: Co za przypadek ! :thumbup:

 

Promują swój rynek a połowa testu dotyczy aut niemieckiego koncernu:)

Pochlania cię teoria spiskowa. Sterują nami zakamuflowani Niemcy. Jeden Pan nikczemnego wzrostu z kotem na rękach od dawna to powtarza z jedynej słusznej telewizji paskowej. Pozostaje czekać z cierpliwością na prawdziwie polską prasę motoryzacyjną. 

 

  • Haha 1
  • Zmieszany 1
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Blixten napisał:

wystarczy, że zejdę do hali garażowej albo porozmawiam z sąsiadami i znajomymi, żeby znać rzeczywisty i prawdziwy obraz - które  auta się psują, jak często i na ile poważne są to awarie. 

Zakładasz ze każdy z sąsiadów ma odpowiednia wiedzę techniczną aby ocenić samochód? Znam ludzi dla których auta się psują bo trzeba wymienić amortyzator lub dolać płynu do szyb. Jeden starszy Pan stwierdził ze jego auto w ogóle się nie psuje bo ma 12 lat i oryginalne klocki i tarcze a wymieniać nie trzeba bo ma sportowe :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

jest SPORO znacznie gorszych aut od XV, które powinny zająć jego miejsce w tym rankingu.

żeby te sporo gorsze auta zajęły miejsce XV w tym rankingu redaktorzy musieliby nimi zrobić 100k km. Na tym ten ranking polega. Biorą auto robią nim 100k km i na koniec rozbierają na części pierwsze żeby zobaczyć jak samochód zniósł ten przebieg. XV a raczej nieszczęsny silnik  diesla nie podołał (bo to że japońce mają słabą blachę i rdzewieją wiadomo nie od dziś )

 

2 godziny temu, Blixten napisał:

Wiarygodne źródło, nie ma co...  :biglol: :lol: :biglol:

Auto Świat należy do niemieckiej prasy promującej własny rynek.

No to pięknie swój rynek wypromowali . Na 2 miejscu audi i 2 bawarskie powozy w zestawieniu :biglol:  Jak już gdzieś pisałem z tymi autami nie ma problemów pod warunkiem że kupi się auto z wolnossacym silnikiem. Legendy głoszą że turbo Subaru od zawsze potrafiły swoim właścicielom narobić kłopotu ;) Taki ich urok.  

 

Tak jak pisałem XV jest autem który nigdy mi się nie zepsuł, nie był ani razu na żadnej naprawie czy akcji serwisowej - leci mu 6 rok 75k km na blacie.  Co więcej dzięki temu że autoryzowany serwis tych aut ma klienta w uchu XV jest najtańszym nowym autem w serwisowaniu jakie miałem ponieważ po 2 roku przeglądy zacząłem wykonywać poza ASO na oem częściach eksploatacyjnych których dostępność jest bardzo dobra poza ASO i nie kosztują fortuny.  Sam samochód jako nowy jak na to co oferował tzn. wyposażenie, awd , gabaryty też nie był drogi-chyba nic tańszego nie było wtedy na rynku poza Yeti'im których wogole nie widuje na drogach .

 

Edytowane przez Karas
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaMis napisał:

Zakładasz ze każdy z sąsiadów ma odpowiednia wiedzę techniczną aby ocenić samochód?

Przecież tu nie chodzi o wiedzę techniczną. Jako zastępniaka dostawał A4, więc w końcu się wkurzył. Gdyby dawali Q7, to bardzo chętnie korzystałby z usług serwisu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, subleo napisał:

Tia ... a świstak zawija .... :coffee:

 

Nie chcesz, to nie wierz - przecież nie ma problemu, forum jest od wypowiadania się, nie od zmuszania innych do wierzenia w to, co się pisze :)

 

Dla uściślenia, scenariusz był taki: z prędkością 50-52 km/h jechałem sobie przez wioskę, i tak zachwycałem się widokami, że pod kątem ~20 stopni wjechałem prawym przednim kołem w krawężnik, ponieważ nie zauważyłem, że droga skręca :)

Samochód podskoczył, z zawieszenia dobył się łomot i... no pojechałem dalej. Gdy mogłem się zatrzymać, sprawdziłem, że wszystko wygląda na całe. Samochód nie ściągał, ciśnienie w oponie do dziś pozostało takie samo. Żadnych wibracji i innych takich. Przy okazji przeglądu tydzień później poprosiłem, żeby się tej stronie przyjrzeli - stwierdzili, że wygląda wszystko normalnie. Jeśli któryś element zawieszenia będzie wcześnie do wymiany z tej strony - będę wiedział dlaczego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie, ale pojechaliście po mnie... 

Przyznaję, że pojawienie się tylu niemieckich aut w czołówce najgorszych aut na topowych miejscach złego rankingu, jest tym razem wbrew mojej "teorii spiskowej", ale ... dowodzi jednocześnie, że bezawaryjność "Made in Germany" to mit. Nie wiem czy w Waszej przygniatającej większości znajdzie się ktoś żeby przyznać fakt, że niemiecka prasa motoryzacyjna promuje produkty własnego rynku i często niesprawiedliwie ocenia konkurencję. Szanuję Wasze opinie, ale pozwólcie mi również zostać przy mojej, gdzie, mimo, że jestem w mniejszości, twierdzę na podstawie własnych aut, obserwacji, że ten ranking powinien wyglądać nieco inaczej. 

Motoryzacyjne dyskusje mimo różnicy zdań są na tym forum czymś naturalnym , natomiast muszę przyznać, że bardzo mnie rozczarował poniższy wpis, tym bardziej, że mieliśmy okazję spotkać się już parę razy osobiście:

4 godziny temu, MaMis napisał:

Promują swój rynek a połowa testu dotyczy aut niemieckiego koncernu:)

Pochlania cię teoria spiskowa. Sterują nami zakamuflowani Niemcy. Jeden Pan nikczemnego wzrostu z kotem na rękach od dawna to powtarza z jedynej słusznej telewizji paskowej. Pozostaje czekać z cierpliwością na prawdziwie polską prasę motoryzacyjną. 

@MaMis nie obawiaj się, ale dałeś istny popis tolerancji :biglol:

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam powiem, że każde zdanie "a u mnie, u szwagra, znam przypadek, itp." (tzw. dowód anegdotyczny) ma tyle wspólnego ze statystyką (a co za tym idzie z rzeczywistością) co astrologia z astronomią. Chyba najbardziej miarodajne jest zestawienie ubezpieczeni co ubezpieczają auto od napraw i ranking jest na podstawie ważonej ceny napraw i częstości napraw - chociaż metodologia nie została podana. Na plus jest efekt skali bo z każdego modelu jest przynajmniej kilkadziesiąt aut.

Edytowane przez RoadRunner
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, RoadRunner napisał:

A ja Wam powiem, że każde zdanie "a u mnie, u szwagra, znam przypadek, itp." (tzw. dowód anegdotyczny) ma tyle wspólnego ze statystyką (a co za tym idzie z rzeczywistością) co astrologia z astronomią. Chyba najbardziej miarodajne jest zestawienie ubezpieczeni co ubezpieczają auto od napraw i ranking jest na podstawie ważonej ceny napraw i częstości napraw - chociaż metodologia nie została podana. Na plus jest efekt skali bo z każdego modelu jest przynajmniej kilkadziesiąt aut.

Ok, w takim razie na jakich miejscach w rankingach bezawaryjności pojawiają się modele Subaru ?? 

Ostatnich ?? 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał:

Ok, w takim razie na jakich miejscach w rankingach bezawaryjności pojawiają się modele Subaru ?? 

Ostatnich ?? 

pewnie gdzieś na środku lub  na dole. Niestety siniki z turbo ( najpierw 2,5t ) później sbd  obniżyły pozycje Subaru w rankingu aut  bezawaryjnych. A silnik diesla w ostatnich latach  zszargał opinie aut tej marki.  

2 godziny temu, Blixten napisał:

Przyznaję, że pojawienie się tylu niemieckich aut w czołówce najgorszych aut na topowych miejscach złego rankingu, jest tym razem wbrew mojej "teorii spiskowej", ale ... dowodzi jednocześnie, że bezawaryjność "Made in Germany" to mit.

nie wiem od kiedy auta made in germany  słyną z bezawaryjności. Odkąd pamiętam m.in o BMW mówiono Będziesz Miał Wydatek. Natomiast to właśnie auta made in Japan słynęły z bezawaryjności Toyota Honda Mazda. Właśnie bezawaryjnością zdobyły klienta na rynku EU i  trzymały długo cenę itp. Z czystym sumieniem mogę napisać że wolnossące Subaru są takimi właśnie autami.  Zresztą  wystarczy spojrzeć na rynek aut używanych i cenę poszczególnych modeli.  Sprzedać Subaru z silnikiem diesla ciężko, ludzie się tego boją jak ognia, ceny niskie, a takie forki z 2.0i znikają jak tylko pojawią się na rynku wtórnym. To samo z Toyotą Hondą czy Mazdą. Pojawia się pewny egzemplarz i długo na nowego właściciela czekać nie musi

Edytowane przez Karas
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blixten napisał:

Szanuję Wasze opinie, ale pozwólcie mi również zostać przy mojej, gdzie, mimo, że jestem w mniejszości, twierdzę na podstawie własnych aut, obserwacji, że ten ranking powinien wyglądać nieco inaczej. 

Każdy z nas ma i będzie miał odrębne zdanie. W ubiegłym roku wracając z wakacji z nudów robiliśmy z córką ranking zepsutych aut które mijaliśmy po drodze. 70% to BMW, trafiła się Mazda, cytryna. Żadnego Fiata, Renault itp. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zaznaczyć, że różnica pomiędzy najbardziej awaryjnym a

najmniej to około 10 aut więcej które uległy awarii na 100. Wystarczyłoby wyrzucić paru średniaków a 10 ty najmniej awaryjny byłyby 10tym najbardziej awaryjnym :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RoadRunner napisał:

Warto zaznaczyć, że różnica pomiędzy najbardziej awaryjnym a

najmniej to około 10 aut więcej które uległy awarii na 100. Wystarczyłoby wyrzucić paru średniaków a 10 ty najmniej awaryjny byłyby 10tym najbardziej awaryjnym :)

 

Powiedz lepiej jak z własnego doświadczenia oceniasz NX ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne wydanie Auto Świata, a w nim .... "Różne oblicza napędu 4x4"

Spokojnie, nie denerwujcie się, tym razem Subaru poza top listą 12 różnych napędów. 

Uff, jaka ulga :yahoo:

Słowem nie wspomniano o marce auta, które wszystkim (?) kojarzy się ze stałym napędem 4x4 :biglol: 

 

P.S. Wyprzedając złośliwości - informuję, że nie mam w domu kota :OO:

 

 

 

 

 

20200112_185842.jpg

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, aflinta napisał:

Może wszystkie prezentowane auta są popularniejsze (jest ich więcej) na rynku wtórnym niż Subaru?

 

Na pewno są, ale gdy mowa o napędach , nie wspomnieć o Subaru, który z tego słynie i jest jednym z najskuteczniejszych ?? 

 

Za to we wcześniejszym rankingu jakoś nie zapomnieli o niszowej marce i jeszcze bardziej niszowym modelu ??

 

 

 

 

 

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...