Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9.01.2020 o 08:07, Karas napisał:

Na chwile obecną ja bym się tych nowych XV z 2.0i nie pozbywał bo nie kupicie absolutnie nic w tych $$ w gamie modelowej Subaru

W zupełności masz racje. Ciężko znaleść zastępstwo w tym budżecie z porównywalnym wyposażeniem. Myśle tez o zamianie XV na delikatnie starsze auto z przebiegiem do 50-70 tys ale trochę wyższej półki. Wszystkie moje oczekiwania w teorii spełnia BMW 3GT, Volvo V60 cross country i Levorg :) tylko jakoś weny mi brak do całej operacji. Na zrobieniu fotek do ogłoszenia mój zapał się skończył. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Blixten napisał:

Szkoda tylko, że ta flota nie posiada flagowego okrętu :cry:

Posiada, nazywa się OBK, niestety ma swoje lata a nie widać jeszcze informacji o jego następcy co pozwoli powalczyć z limitami. 

Główny wojownik Forester w nowym wydaniu e-Boxer ma 187g/km - konkurent Rav4 127g/km, przy okazji konkurent ma więcej mocy pod maską. 

XV e-boxer 180g/km a C-HR 128g/km - OK, nie ma 4x4 ale to i tak przepaść.

 

2 minuty temu, Skodziarz napisał:

O kurczę, aż tak źle? Nawet Imprezy nie ma w ofercie? Trochę mi wstyd teraz kopać leżącego :unsure:

Impreza w Polsce stanowiła bodaj 10% sprzedaży XV... nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Skodziarz napisał:
15 godzin temu, jasiem napisał:

zakładam że napiszesz konkrety a nie będziesz pisał o swoich przypuszczeniach.

 

Przyjąłeś błędne założenie.

Czyli nie napiszesz konkretów? :)

 

13 godzin temu, Skodziarz napisał:

Można dokonywać porównań bez znajomości dokładnych wartości :idea: Co więcej, przy odpowiednio dużych różnicach w porównywanych wielkościach (czyli większych niż granica błędu zastosowanej metody oceny danej cechy), to porównanie będzie całkowicie poprawne 

Ale znowu z tego fragmentu Twojej wypowiedzi wynika, że jakąś wiedzę o wartościach tych grubości masz (przynajmniej orientacyjną) skoro piszesz o dużych różnicach. Podziel się wiedzą, jeśli możesz. Metodą porównania też, z czystej ciekawości chciałbym ją poznać - chyba że nie możesz albo nie chcesz, to napisz to po prostu, zrozumiem.

 

13 godzin temu, Skodziarz napisał:

W jakiej dziedzinie? Pytam, ponieważ zdaję sobie sprawę, iż inżynier, na przykład, gorzelnictwa, może nie posiadać wiedzy z obszaru materiałoznawstwa, to zrozumiałe.

W jakiej dziedzinie to nie ma nic do rzeczy, inżynier to inżynier, cytując klasyka: "umysł ścisły", i podejście do takich rozmów powinien mieć jedno - tak mnie przynajmniej uczono. A czy akurat wiedza z zakresu materiałoznawstwa w tym przypadku jest akurat przydatna? Moim zdaniem bardziej z metrologii, obróbki blach tłocznych, może wytrzymałości materiałów.

 

14 godzin temu, Skodziarz napisał:

No właśnie jest dokładnie odwrotnie - podjąłeś się. Gdybyś zachowywał się, jak piszesz, to byś napisał w poście do mnie coś w ten deseń:

W tym zakresie dyskusji nie podjąłem - na razie próbuję się dowiedzieć, na podstawie jakich danych wygłosiłeś taką  a nie inną opinię.

 

14 godzin temu, Skodziarz napisał:

...a ty dyskutujesz bez konkretnych wartości, więc jak to w końcu z tobą jest? :) 

No właśnie informację o tych wartościach chciałem uzyskać od Ciebie, ale...

 

14 godzin temu, Skodziarz napisał:

Jeśli chcesz mi udowodnić, że się mylę, to... udowodnij - a tego w żadnym wypadku nie robisz.

 

Ja wiem, że blachy moim XV są wyraźnie cieńsze niż były w Yeti - to, czy ty w to wierzysz, jest kompletnie nieistotne, nie mam potrzeby cię przekonywać do moich racji.

Jak na razie nie potrafisz poprzeć swojej wypowiedzi żadnym konkretami. I nie zanosi się żebyś potrafił to zrobić a zatem nie widzę sensu dalszej rozmowy - bo tzw. "luftbrandzlung" mnie nie bawi. Jeśli już będziesz miał jakieś konkrety (w temacie grubości blach w XV a najlepiej jeszcze porównania jej z grubością blachy w innych markach), to pisz śmiało, podyskutujemy. Na tę chwilę jestem w stanie ze 100% pewnością stwierdzić, że napisałeś co Ci ślina na język przyniosła (czy na palce raczej ;) ), nie mając pokrycia w jakichkolwiek faktach.

  • Super! 3
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Szürkebarát napisał:

A wśród tych innych - opłata emisyjna. Dla Pb95 to 1,6% ceny detalicznej.

To jest opłata narzucona przez nasz rząd na jakieś tam swoje wydatki z okazji realizacji obietnic przedwyborczych itp. Ta emisja o której piszę, wynika z ustawodawstwa UE o ograniczeniu emisji dwutlenku węgla w transporcie:

https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/society/20180920STO14027/redukcja-emisji-z-samochodow i jeżeli dobrze zapamiętałem opłatą za przekroczenie emisji zostanie obciążony koncern sprzedający auta w UE i zapłaci kasę do budżetu UE a nie kraju. Ale by nie było łatwo, są jeszcze powiązania emisji z masą, tutaj można o tym poczytać: https://spidersweb.pl/autoblog/kary-za-przekroczenie-limitow-co2/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Czyli rząd karze producenta a producent karze konsumenta. Aleśmy się wkręcili!

Podtrzymuję to co napisałem wcześniej. PS. Na realizację obietnic dla nienasyconych wyborców została dodana "opłata paliwowa". 2,6% ceny detalicznej 1 litra PB95.

Edytowane przez Szürkebarát
Doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Szürkebarát napisał:

Zatem podtrzymuję to co napisałem wcześniej.

By było „śmieszniej” limity były ustalane jak jeszcze obowiązywały stare normy pomiaru. Potem się okazało, że producenci do perfekcji opanowali naginanie przepisów i pomiary spalania (i emisji) zgodnie z normami były czasem kilkadziesiąt procent zaniżone względem rzeczywistych. Wprowadzono nowe normy WLTP, wedle nich spalanie aut gwałtownie podskoczyło.... a cele emisyjne zostały na tym samym poziomie. I producenci poniekąd obudzili się z ręką w nocniku. Wielcy sobie poradzą (mają kasę na szybki rozwój i badania), a niszowe jak Subaru będą sobie musiały jakoś radzić... albo znikną z naszego rynku. Na razie mamy e-Boxer znanego z Crosstrek Hybrid mającego premierę sześć lat temu. Jestem ciekaw ile czasu zajmie Subaru wprowadzenie kolejnej odsłony i to znacznie udoskonalonej, bo nie ma co ukrywać, wielu oczekiwało, że Crosstrek Hybrid to było poletko doświadczalne a e-Boxer to będzie rozwinięcie tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aflinta napisał:

niszowe jak Subaru

Niszowe jest w Polsce, z pewnością. Już w Niemczech mniej a w USA zupełnie nie jest niszowe. Tak czy inaczej - jeszcze mi szok po zajrzeniu do cennika 2020 nie minął. Chociaż to miłe uczucie, że choć samochód zrobił się starszy to nie ubyło mu tylko przybyło wartości ;) . I niech mi złośliwcy nie piszą "a kto to kupi".

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Szürkebarát napisał:

Niszowe jest w Polsce,

Niszowe jest w EU gdzie sprzedaż całego kontynentu jest mniejsza niż jednego dealera w USA. Subaru zamyka dwudziestkę największych producentów samochodów. Z Japońskich jest najmniejsze i (ciągle) w miarę niezależne.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, aflinta napisał:

Posiada, nazywa się OBK, niestety ma swoje lata a nie widać jeszcze informacji o jego następcy co pozwoli powalczyć z limitami. 

W US maja nowego Legacy który mógłby sporo namieszać w UE tylko musieliby dorobić hatchback lub kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japońska Dacia ;).  U mnie 75k km i auto nigdy się nie zepsuło nigdy nie było na żadnej naprawie w serwisie. Ocenę tego auta  z testów zepsuł silnik. Zresztą jest gdzieś na forum ranking padniętych SBD.   A że skrzypi i puka a ochronę antykorozyjną ma srednią ( tego bitumu pod spodem jest jak kot napłakał) wiadomo nie od dziś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pawels1 napisał:

 

Wiarygodne źródło, nie ma co...  :biglol: :lol: :biglol:

Auto Świat należy do niemieckiej prasy promującej własny rynek.

Przez lata ze świecą szukać w niej porównań, testów, artykułów nt XV, aż tu nagle, tadam, XV zajmuje pierwsze miejsce :biglol: Co za przypadek ! :thumbup:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Blixten napisał:

Wiarygodne źródło, nie ma co...  :biglol: :lol: :biglol:

Auto Świat należy do niemieckiej prasy promującej własny rynek.

 

No, ale w tym zestawieniu połowę stanowią wyroby niemieckiej motoryzacji (wliczając Leona), więc w tym wypadku trudno im zarzucać brak obiektywizmu

A subarowy diesel to była jedna wielka wtopa więc nie ma czego bronić 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 minuty temu, Blixten napisał:

 

Wiarygodne źródło, nie ma co...  :biglol: :lol: :biglol:

Auto Świat należy do niemieckiej prasy promującej własny rynek.

Przez lata ze świecą szukać w niej porównań, testów, artykułów nt XV, aż tu nagle, tadam, XV zajmuje pierwsze miejsce :biglol: Co za przypadek ! :thumbup:

 

A znasz jakieś wiarygodne? Swoją drogą w czym skłamali? Źe SBD mało udany i ze sprzęgłem problemy czy ze blachy słabe? 

Nawet na tym Forum mamy grupę zagorzałych wyznawców marki, z trudem dostrzegających jakikolwiek wady swych aut i reagujących histerycznie na jakąkolwiek krytykę oraz hejterów mówiących, że Subaru to złom. Które głosy są wiarygodne? Wyważonych opinii długoletnich użytkowników tak jak kolegi @Karas jest niewiele. A i one są subiektywne. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Tsunetomo napisał:

 

A znasz jakieś wiarygodne? Swoją drogą w czym skłamali? Źe SBD mało udany i ze sprzęgłem problemy czy ze blachy słabe? 

Nawet na tym Forum mamy grupę zagorzałych wyznawców marki, z trudem dostrzegających jakikolwiek wady swych aut i reagujących histerycznie na jakąkolwiek krytykę oraz hejterów mówiących, że Subaru to złom. Które głosy są wiarygodne? Wyważonych opinii długoletnich użytkowników tak jak kolegi @Karas jest niewiele. A i one są subiektywne. 

 

Potrafię dostrzec wady i zalety posiadanego XV, ale umówmy się....  jest SPORO znacznie gorszych aut od XV, które powinny zająć jego miejsce w tym rankingu. Poczytaj uważnie jakie oraz ile usterek wystąpiło w innych autach, w nich też jest mowa o sprzęgłach, i awariach samych silników.  

 

A poza tym, w ogóle nie kupuję takiej prasy, wystarczy, że zejdę do hali garażowej albo porozmawiam z sąsiadami i znajomymi, żeby znać rzeczywisty i prawdziwy obraz - które  auta się psują, jak często i na ile poważne są to awarie. 

Żeby nie być gołosłownym,  opisywałem na TF przypadki dwóch Audi Q5, z których został już tylko jeden, bo sąsiadowi znudziła się jazda zastępczymi, oraz Audi A4, gdzie auto znienacka staje dęba. 

 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...